Skrevet av Emne: Tegneserier!  (Lest 22876 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Tegneserier!
« Svar #25 på: 22. des, 2011, 22:49 »
Snublet over to digre Jodorowsky samlinger på Outland: The Metabarons til 1.300 kroner, og The Eyes Of The Cat til 700 kroner. Begge trykt opp i begrenset opplag.

Har veldig lyst på begge, men er dessverre langt over mitt prisnivå. Det kan også være jeg alt har det som blir trykt opp i The Metabarons, siden jeg har paperback samlingene. Men jeg har hørt at noen av samlingene er sensurerte (først og fremst at noen nakenscener har blitt tuklet med), og / eller har blitt omfarget, mens jeg tror denne samlingen er den ubesudlede originalen. Og jeg aner ikke om The Eyes Of The Cat er tilgjengelig i andre formater.

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Tegneserier!
« Svar #26 på: 23. des, 2011, 00:35 »
Woh, The Eyes of The Cat ser unektelig fantastisk fett ut! Jeg innrømmer det, jeg har oppheng på kattetematiserte tegnerserier...

Titta litt rundt, og jeg tror 700 spenn er en grei deal for den også. Kosta rundt 700 ny på amazon også (brukt 450+), og det er eksklusive frakt, som sikkert vil bli en del på en slik murstein. Dessuten er det kun innlandsshipping, så om man vil ha den hit må man sende via en postboks, og da blir det vel enda mer attpå.

Blir litt mye for meg å punge ut med uten å ha bladd litt i den først dog (var litt lite info og bilder å finne på nett), så kanskje jeg skal ta meg en tur innom Outland i morra og titte mens den enda er i fysisk format i Oslo... Heldigvis har jeg allerede betalt alle regningene mine, så det å kjøpe den på bekostning av min husleies forfall er ikke et alternativ. men er den fortsatt der uti nyåret... hmm

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Tegneserier!
« Svar #27 på: 23. des, 2011, 01:50 »
De hadde bare ett eksemplar, så hvis du kjøper den blir det ikke noe igjen til meg! [eek]

Meg, jeg ser at den bare er på 56 sider. Så selv om den ser meget tøff ut, og jeg er en stor fan av Jodorowsky som tegneserieforfatter, så blir det litt mye å betale 700 kroner for 56 sider.

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Tegneserier!
« Svar #28 på: 23. des, 2011, 02:13 »
Slapp av, jeg skal ikke snappe den fra under snuten på deg.  ;)

Jeg må nå uansett ned og titte litt i den, siden den neppe vil være å finne i norge igjen på en stund.
Kanskje en brukt utgave fra amazon ved en senere anledning hvis jeg liker det jeg ser, så får vel heller noe annet friste meg på helsa løs for denne gang, hehe. Tronsmo har tatt in to nye Robert B. bøker, og dessuten Mouseguard: Fall & Winter 1152 og håhåhå en samling satiretegninger av Kittelsen så jeg, DO want!


Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Tegneserier!
« Svar #29 på: 23. des, 2011, 13:10 »
Whew!

Men, som sagt, tror den blir for dyr for meg uansett. Og er jo bedre at en i da fandom får tak på den enn en vilt fremmed!

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Tegneserier!
« Svar #30 på: 23. des, 2011, 16:06 »
Gjorde meg nettop ferdig med Nikopol-trilogien!
Jeg må si jeg likte den, til tross for dens... svulstighet, både i språk og i strek. Bilal går helt inn i sin egen verden, og har et absurd og situasjonelt språk (narrative inngrep er stort sett i karakterenes tankebaner, eller i form av avisutklipp) som blander seg godt med den like så absurde fremtidsvisjonen hans. Serien er full av uforklarte fenomener og situasjoner, og kan bli litt rar og usammenhengende, men om man klarer å ta de tingene for gitt gir den et stort spenn i fluffen, og man sitter virkelig igjen med et intrykk av en vid verden, som en jungel av alt mellom himmel og jord (and beyond). Må si jeg sleit meg gjennom første hefte, da den er veldig politisk i natur. Skrevet i 1980, tror jeg den er ganske preget av skepsis til Mitterands konservative påbegynnelse av sitt presidentskap i Frankrike. Utover de neste heftene beveger handlingen seg ut i litt mer kosmiske dimensjoner, om jeg kan si det, og ender på en måte som får en til å undre hva skjebnen har i vente for jorda anno 2026...

Snål, pretensiøs og svulstig som bare en franskmann kan få det! Hehe. Kan ikke si det var noen voldsomt mind-blowing opplevelse, men god underholdning!  [w-happy]

Tror jeg skal se Immortel nå, for å se om filmen er dårlig, eller om det er jeg som har dårlig smak  [blush] (skjønt når jeg ser etter, er den veldig løselig basert på den, og satt 70 år etter tidsperioden i serien)..

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Tegneserier!
« Svar #31 på: 31. des, 2011, 00:30 »
Snublet over denne på Outland: Mush! Sled Dogs With Issues.

Ser ganske interessant ut. Liker tegnestilen, selv om noen av hundene har en litt... snodig design, mens andre ser litt mer normale ut.

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Tegneserier!
« Svar #32 på: 31. des, 2011, 12:29 »
Ser morsom ut!



Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: Tegneserier!
« Svar #33 på: 01. sep, 2012, 13:06 »
Var egentlig på utkikk etter en tråd om Anime (En sånn må da finnes en plass?), da jeg fant denne som er vel så interessant!

Jeg leser en del tegneserier. Har utrolig sans for denne måten og fortelle historier på. Lest en del fra DC og Marvel.. Hadde en periode med X-men, men idag følger jeg mest med på New Mutants-serien fra 80-tallet som for øyeblikket blir gitt ut i samlede bind. Fra DC leser jeg Teen Titans, fra samme periode, Animal Man og Swamp thing.

Dette bringer meg over på Alan Moore som jeg er veldig fan av. Har selvsagt lest Watchmen og er også fan av det han har skrevet for DC, blant annet "The Killing Joke" for Batman og "For the man who has everything" for superman. Har også lest Neil Gaimans "The Sandman", samt også "Neverwhere" av samme forfatter. Warren Ellis har jeg også sansen for. Har lest litt Transmetropolitan og kan også anbefalle "Next Wave: Agents of H.A.T.E" hvis du vil ha en genial dekonstruksjon av dagens superhelt-tegneserier.

Av andre verker har jeg lest "Preacher", "Scalped", "The Invisibles" og "Therefore! Repent"
« Siste redigering: 01. sep, 2012, 13:09 av Hundehode »
Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Tegneserier!
« Svar #34 på: 23. sep, 2014, 14:45 »
*BUMP*

Leste for ikkje så lenge sidan Deadpool Kills The Marvel Universe og Killustrated då eg fant ut at det er mogleg med ein framtidig film av han. Burde eg gå over til classics, eller kor skal eg fortsette hvis eg vil ha meir?

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Tegneserier!
« Svar #35 på: 23. sep, 2014, 22:05 »
Deadpool filmen er bekreftet nå, skal komme i 2016

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Tegneserier!
« Svar #36 på: 23. sep, 2014, 23:17 »
I know! o3o Men grunnen til at begynte å lese var pga. ryktene. :P Tenkte at eg for ein gongs skuld skulle ligge foran skjema. ^^

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Tegneserier!
« Svar #37 på: 24. sep, 2014, 09:26 »
Jeg leser jo litt diverse, men kan jo nevne en jeg liker veldig godt.
Elf Quest, fikk tak i en farget samling av de første kapitlene (pånorskthough), og kan lese gjennom den boka igjen og igjen.
Fant et sted jeg kunne lese resten av historien på engelsk, men husker ikke hvor, og vet ikke om den siden eksisterer lengre. Kanskje en dag kan jeg investere i å skaffe meg hele samlingen i farger, for det er en veldig vakker og bra utført serie.

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Tegneserier!
« Svar #38 på: 25. sep, 2014, 14:57 »
Jeg leser jo litt diverse, men kan jo nevne en jeg liker veldig godt.
Elf Quest, fikk tak i en farget samling av de første kapitlene (pånorskthough), og kan lese gjennom den boka igjen og igjen.
Fant et sted jeg kunne lese resten av historien på engelsk, men husker ikke hvor, og vet ikke om den siden eksisterer lengre. Kanskje en dag kan jeg investere i å skaffe meg hele samlingen i farger, for det er en veldig vakker og bra utført serie.
Eg vet vi har hele den første serien/første 20 albumene på norsk hjemme. Har tenkt en stund å lese meg igjennom serien, men eg har ikke fått gjort det enda :(

Ellers har eg ikke helt oversikt over hvor mange utgivelser som har kommet. Du har jo albumutgivelsene fra 80-ish tallet, men så er det og noen bøker med rundt 4 album i hver (det vi har er den første boken og enkeltalbum på resten). Det finnes sikkert gjenopptrykk av albumene. For en del år siden forsøkte de å gi ut serien på nytt i pocket-bok format, i hvertfall på norsk. Den startet med de tre albumene som tar om seg forhistorien til den første serien, men eg vet ikke kor langt de kom etter det. Nylig har eg sett en sorthvitt 1-binds samling av den første serien på engelsk og.

Men ja, serien virker veldig spennende.