Skrevet av Emne: Tegnebrett :O  (Lest 6956 ganger)

archalla

  • Gjest
Tegnebrett :O
« på: 06. jul, 2012, 22:20 »
Ok, så jeg har vurdert å kjøpe et tegnebrett og jeg er litt usikker på hva/hvor jeg skal kjøpe det. Er det noen som har litt erfaring i forhold til dette? Hvor mye er det koster som regel? Er det noen spesielle dere kan anbefale?

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #1 på: 06. jul, 2012, 22:45 »
wacom sine tegnebrett er gode :)Selv har jeg en wacom intuos 3 A4 størrelse. Den er gammel men har holdt seg gående i mange mange år. Og den har jeg dratt med meg over alt :p De finnes i alle mulige størrelser og fasonger. Det er ikke noe vits i å kjøpe det største og dyreste med en gang.
Du kan kjøpe tegnebrett på lefdal f.eks. og andre teknologibutikker :p

archalla

  • Gjest
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #2 på: 06. jul, 2012, 23:00 »
wacom sine tegnebrett er gode :)Selv har jeg en wacom intuos 3 A4 størrelse. Den er gammel men har holdt seg gående i mange mange år. Og den har jeg dratt med meg over alt :p De finnes i alle mulige størrelser og fasonger. Det er ikke noe vits i å kjøpe det største og dyreste med en gang.
Du kan kjøpe tegnebrett på lefdal f.eks. og andre teknologibutikker :p
Ok, thx, men jeg tenker hvis jeg skal ha et som koster rundt 800 er det bra nokk liksom? Jeg har virkelig ikke peiling på pris når det gjelder dette:P

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #3 på: 06. jul, 2012, 23:06 »

Ok, thx, men jeg tenker hvis jeg skal ha et som koster rundt 800 er det bra nokk liksom? Jeg har virkelig ikke peiling på pris når det gjelder dette:P
[/quote]

Det er bra nok til å starte med c:  Så når du har fått teken på det og klarer å tegne skikkelig med det kan man avansere ^^

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #4 på: 06. jul, 2012, 23:12 »
Du må huske at du får det du betaler for.
Jeg har hatt et Wacom bamboo, og har nå et Wacom Bamboo Fun som jeg har hatt i 3 år. Har i tillegg fått testet Pen&Touch og Intuos 4 M og Intuos 3.
Pen&Touch føles billig å tegne på, så de ville jeg styrt unna, Intuos 3 og 4 derimot er nydelig.

Kan anbefale Wacom Bamboo Fun om du er nybegynner eller bare vil ha et lite greit brett du kan ha med deg overalt. Det har rast i pris siden jeg kjøpte det for tre år siden, så her er det mye brett for pengene. Det koster kun 500kr, som er en tredel av det jeg betalte. Det kan finnes her.

Uansett hva du velger, lykke til c:

archalla

  • Gjest
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #5 på: 06. jul, 2012, 23:29 »
Du må huske at du får det du betaler for.
Jeg har hatt et Wacom bamboo, og har nå et Wacom Bamboo Fun som jeg har hatt i 3 år. Har i tillegg fått testet Pen&Touch og Intuos 4 M og Intuos 3.
Pen&Touch føles billig å tegne på, så de ville jeg styrt unna, Intuos 3 og 4 derimot er nydelig.

Kan anbefale Wacom Bamboo Fun om du er nybegynner eller bare vil ha et lite greit brett du kan ha med deg overalt. Det har rast i pris siden jeg kjøpte det for tre år siden, så her er det mye brett for pengene. Det koster kun 500kr, som er en tredel av det jeg betalte. Det kan finnes her.

Uansett hva du velger, lykke til c:
Nice, det virker som en grei pris for min del :)

Akiba

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 49
    • Vis profil
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #6 på: 07. jul, 2012, 18:43 »
Kjøpte Wacom Bamboo Fun Pen & Touch 3 gen elns, fikk den i går 83
Poof!
        Gone!
                ...

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #7 på: 07. jul, 2012, 22:03 »
Anbefaler at om du skal tegne mye, unngå de minste brettene. Små tegnebrett kan lett påføre senebetennelse
om du tegner ofte med dem og kan tegne i flere timer i strekk. Om du ikke tegner så veldig aktift er små helt
fine og bruke though.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #8 på: 07. jul, 2012, 22:15 »
Anbefaler at om du skal tegne mye, unngå de minste brettene. Små tegnebrett kan lett påføre senebetennelse
om du tegner ofte med dem og kan tegne i flere timer i strekk. Om du ikke tegner så veldig aktift er små helt
fine og bruke though.

Jeg har et lite tegnebrett som jeg har tegna med hver dag i nesten 2 år. Bør jeg bytte det ut i tilfelle jeg får
senebetennelse?

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #9 på: 07. jul, 2012, 22:26 »
Om du kjenner at du blir ør i håndledd og om det begynner å verke, så burde du skaffe deg et større
tegnebrett. Du kan jo være heldig å ikke få plager av et lite ett, men jeg tegnet med en liten Bamboo Fun
i rundt ett år, og det gav meg senebetennelse som jeg sliter med i dag.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #10 på: 07. jul, 2012, 22:45 »
Om du kjenner at du blir ør i håndledd og om det begynner å verke, så burde du skaffe deg et større
tegnebrett. Du kan jo være heldig å ikke få plager av et lite ett, men jeg tegnet med en liten Bamboo Fun
i rundt ett år, og det gav meg senebetennelse som jeg sliter med i dag.

Har aldri blitt ør eller sliten. Kansje jeg er heldig da :P

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #11 på: 08. jul, 2012, 17:59 »
Etter å ha byttet tilbake til mitt mindre A5 wacom tegnebrett fra A3 Trust, innser jeg hvor ekstremt overlegent Wacom er. Senetiviteten er mye mer nøyaktig, og kompatibel med windows 7, jeg kan tilogmed mappe brettet til en skjerm, og bruke dan andre til refferanser.
Bruk heller det dobbelte beløpet og spar til en Wacom fremfor noe annet. selv en liten Bamboo er bedre en et stort tegnebrett.
500 kr på Lefdal forresten og i enkelte Chlas Olson butikker. Funker som F! Det eneste negative jeg har å si er at pennene deres er litt for lette for min smak, så jeg kommer til å modifisere den med å litt lær og bly.

noen små tipps som har hjulpet meg mye. bruk pulsvarmere eller  "bracers" når du tegner, har du ikke kan du ta en bandana og knytte runt håndleddet, det motvirker muskelplager. For min del bruker jeg fingertrener (sånn klype sak) og går med håndleddsvekter for å trene styrken og stabiliteten i håndleddet. Fåes kjøpt på Chlas Olson det og. Byeskyting er kjempefin koordinasjons trening og, eller man kan bevege håndleddet opp og ned med en lett manual, mens en ser på film eller hva enn.

Tegning er ikke bare en hobby, men en livstil for min del.
« Siste redigering: 08. jul, 2012, 18:04 av Ziggy Wolf »

archalla

  • Gjest
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #12 på: 08. jul, 2012, 22:38 »
Etter å ha byttet tilbake til mitt mindre A5 wacom tegnebrett fra A3 Trust, innser jeg hvor ekstremt overlegent Wacom er. Senetiviteten er mye mer nøyaktig, og kompatibel med windows 7, jeg kan tilogmed mappe brettet til en skjerm, og bruke dan andre til refferanser.
Bruk heller det dobbelte beløpet og spar til en Wacom fremfor noe annet. selv en liten Bamboo er bedre en et stort tegnebrett.
500 kr på Lefdal forresten og i enkelte Chlas Olson butikker. Funker som F! Det eneste negative jeg har å si er at pennene deres er litt for lette for min smak, så jeg kommer til å modifisere den med å litt lær og bly.

noen små tipps som har hjulpet meg mye. bruk pulsvarmere eller  "bracers" når du tegner, har du ikke kan du ta en bandana og knytte runt håndleddet, det motvirker muskelplager. For min del bruker jeg fingertrener (sånn klype sak) og går med håndleddsvekter for å trene styrken og stabiliteten i håndleddet. Fåes kjøpt på Chlas Olson det og. Byeskyting er kjempefin koordinasjons trening og, eller man kan bevege håndleddet opp og ned med en lett manual, mens en ser på film eller hva enn.

Tegning er ikke bare en hobby, men en livstil for min del.

Takk for tipsene, jeg finner nokk ut av hva jeg skal kjøpe, jeg var innom Lefdal, Elkjop og Clas Ohlson og ingen av de solgte i butikkene men tokk bare bestilling fra nettet. Jeg tror jeg ender opp med å kjøpe fra Komplett.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #13 på: 08. jul, 2012, 22:50 »
Anbefaler at om du skal tegne mye, unngå de minste brettene. Små tegnebrett kan lett påføre senebetennelse
om du tegner ofte med dem og kan tegne i flere timer i strekk. Om du ikke tegner så veldig aktift er små helt
fine og bruke though.

Nåja. Det kan ofte komme fordi man sitter feil også. Jeg har hatt mitt i 3 år nå, og har kun blitt sliten i hånden om jeg har tegnet _mange_ timer i strekk, eller sitter på en måte som belaster hånden. Anbefales å sitte ved en skrivepult, slik at man får sittet riktig.

Er enig med Ziggy, man burde bruke pulsvarmer eller noe lignende når man bruker tegnebrett. Eller så kan man gå til innkjøp av en sånn håndstøtte-sak de har på apoteket <:

Fenrisúlfr Fimbulvetr

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 13
  • Born to be wild and be free
    • Vis profil
    • https://www.furaffinity.net/user/fenrissilvertail/
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #14 på: 17. jul, 2012, 20:26 »
jeg har en wacom intuos 4 tegnebrett som er grei nokk til å bruke og såndt

jeg har jkøpt en  wacom intuos 4 large tegnebrett
Fenrisúlfr Fimbulvetr Erfingi Dróttinn Ragnarökr is is me only me

I am Wild very wild and free from everything

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #15 på: 17. jul, 2012, 21:03 »
Jeg har Wacom Bamboo pen and touch, A4 størrelse. Veldig fint nybegynnerbrett syns jeg ^^
Husker ikke helt hva prisen på det var, men det var en grei pris. :)
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

aosilu

  • Nykommer
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Tegnebrett :O
« Svar #16 på: 11. jun, 2019, 12:44 »
Ok, så jeg har vurdert å kjøpe et tegnebrett og jeg er litt usikker på hva/hvor jeg skal kjøpe det. Er det noen som har litt erfaring i forhold til dette? Hvor mye er det koster som regel? Er det noen spesielle dere kan anbefale?

Jeg har en XP-Pen Star 06  Painting Tablet , og den funker helt supert den! Fin og stor, og gir mye bevegelse i armen.

Jeg vet ikke hvor mye du har tenkt til å bruke tegnebrettet ditt, men for meg som ikke tegner noe voldsomt mye har dette tegnebrettet fungert supert . Prisen var også overkommelig, synes jeg. Det er rett og slett et fint verktøy for de som liker det enkelt.

Jeg er veldig fornøyd med det. Det er et fint tegnebrett med stort virkefelt for pennen. Pennen trenger ikke å lades.

https://www.storexppen.com/buy/star-06.html