Skrevet av Emne: Den store boktråden!  (Lest 36567 ganger)

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #50 på: 27. feb, 2013, 02:38 »
Oj, visste ikke at vi hadde ett sånt emne...

Det siste eg leste var et par av Discworld bøkene av Terry Pratchett (Faust Eric, Pyramids, Thief of Time, og Reaper Man), men en annen bok eg kan sterkt anbefale er "Ready Player One" av Ernest Cline. Det er en mer eller mindre postapokalyptisk bok hvor et internettspill er det eneste som er i gjenn av hva man kan kalle ett samfunn. Kommer du deg igjennom første tredjedel kan du knapt legge boken fra deg.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Den store boktråden!
« Svar #51 på: 27. feb, 2013, 12:54 »
Leste for ikke så lenge siden en relativt kort bok som shapeshifters. Boka heter Shapeshifters Anonymous og er skrevet av J.A. Konrath.

Boka handler om en shapeshifter gruppe som beskytter seg selv fra å bli drept av "hunters".
Det er veldig mye humor i fortellingen, og det er ikke den mest seriøse boka. :)

Anbefales på det varmeste hvis du liker å lese men ikke har allverdens med tid! (boka er på kun 53 sider)

Koster $0.99 for kindle versionen på Amazon. :)

http://www.amazon.com/gp/product/B004P1J2U4/ref=kinw_myk_ro_title
« Siste redigering: 27. feb, 2013, 13:03 av Exodai »
FurAffinity          DeviantArt


Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Den store boktråden!
« Svar #52 på: 27. feb, 2013, 13:03 »
Jeg anbefaler hele bok serien
The Tigers Curse
4 bøker, bok 5 i år engang, film kommer i 2015.

Den handler om ei amerikansk jente og to tigere, so mviser seg å være to 300 år gamle indiske prinser som har blit "cursed"

Skal ikke fortelle noe mere. Da ødelegger jeg spenningen deres

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #53 på: 27. feb, 2013, 16:52 »
Driver og leser Metro 2033 nå, og det virker som en ganske så spennende bok. Etter å ha spilt spillet er det spennende å få med seg hele historien.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Den store boktråden!
« Svar #54 på: 27. feb, 2013, 19:51 »
Driver og leser Metro 2033 nå, og det virker som en ganske så spennende bok. Etter å ha spilt spillet er det spennende å få med seg hele historien.

Boken er litt anderledes, men verdt det :)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Den store boktråden!
« Svar #55 på: 27. feb, 2013, 19:55 »
Snart ferdig med Terry Pratchetts Feet Of Clay. Deretter blir det forhåpentligvis noe faglitteratur og rollespillbøker før jeg går løs på neste roman.

Oj, visste ikke at vi hadde ett sånt emne...

Vi har også denne tråden.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Den store boktråden!
« Svar #56 på: 04. mar, 2013, 23:18 »
Siden jeg har begynt å tegne og har som langsiktig mål å bli "average" innen tegning så skal snart begynne på Art & Fear: Observations on the Perils (and Rewards) of Artmakin.

Tydeligvis skal den være motiverende til slik at du ikke gir opp underveis til dine mål. :)
FurAffinity          DeviantArt


Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Den store boktråden!
« Svar #57 på: 05. mar, 2013, 07:27 »
Siden jeg har begynt å tegne og har som langsiktig mål å bli "average" innen tegning så skal snart begynne på Art & Fear: Observations on the Perils (and Rewards) of Artmakin.

Tydeligvis skal den være motiverende til slik at du ikke gir opp underveis til dine mål. :)

STÅ PÅÅÅ  [w-happy] [w-happy] [w-happy] IKKE GI OPP [w-happy] [w-happy] [w-happy]

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #58 på: 12. okt, 2014, 23:48 »
Vekker til liv denne tråden nå :p

For folk som liker å lese fantasy og litt son har eg to serier dere må prøve
En av de er Charlie bone serien som ofte blir kalt children of red king, det er ca 7 bøker i serien og dsv er det bare 5 som e oversatt til norsk men engelske. Er ganske enkel å forstå, denne serien er skrevet av Jenny ninome heller noe og etter de 7 bøkene har den en serie som er etter den som ikke e ferdig

Den andre serien eg vil fåre slå eg percy Jackson serien
Sikelig gøye bøker på 250 sider ca og det er 5 bøker med en etter følgene serie som heter heroes from olympus de er på 450 sider og fet er 4 bøker i den serien og den ble ferdig i år skal komme en ny etterfølger av den serien,
Bøkene handler om gresk og romersk mytologi og guder som at fått unger med dødelige og ungene blir halv blods / halt Gud og halt menneske.  De må lære å overleve på en leir som heter camp half blood siden monstre jakter på de osv, sikelig gøye bøker :3
tsuna ^^