Skrevet av Emne: Horizon: et rollespill  (Lest 3356 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Horizon: et rollespill
« på: 26. mar, 2014, 18:49 »
Tabletop rollespill

Nei nå driver han Ziggwaldsen å gnåler om rollespell igjen.
Han sto jo å snøvla om det hele tiden på forgie fest.

Ja for Fluff jeg har sykt lyst til å gjennomføre dette!


Sted: Krokstdadelva eller om noen har lyst til å være gjestmilde.

System: fudge.

Sjanger: post apoc/ furry

Spillemåte: dere sitter rundt et bord og jeg forteller en historie, dere spiller karakterene i den historien som et improvisorisk skuespill. På en tv vill dere kunne se spillverdeben i 2d og ha deres egene designede karakterer, som dere kan bevege som i et dataspill og intragere med karakterer og omverdenen. Man ruller terninger for å avgjøre utfallet av en handling.

Forklaring på fudge systemet.

Man kaster + og - terninger eller deler en terning i to oddetall er + partall er -
Man byner på det skåret man har og legger til og trekker fra alt etter som.

-----------


Historien så langt:
HORIZON

Ingen vet hvorfor gudene skapte oss for så å en dag forlatte oss. Gna folket, altså Rotte folket hevder en stor kataklysme gjorde ende på gudenes verden og de skapte oss for å ta vare på den. Felin, kattefolket hevder at gudene bare var oppspinn og overtruiske drømmer. Hos Bladfolket, de som spiser blader hviskes det om gudenes ånder som fremdeles lever i myrkskogene og overvåker de. En ting som ikke kan nektes for er funn av magiske gjenstander. Pinner som skyter torden, sverd av brennende ild, og magiske speil som lar et dyr snakke med et annet. Et av disse er gudinnen Mom som tilbes av Khan, hundefolket. Hun taler til dem i underlige ord få forstår fra et magisk lysende speil, eller viser seg for utvalgte i et skinnende lys som svever over bakken. Hos flere stammer hviskes det om "de som stjeler pels" om skrikende dyr som slepes skrikende bort i natten og fortæres. Men mest fryktet av alt er metallmennene. De dukket opp for et par sykluser siden, skøt ild fra hendene og drepte mange av oss. En gammel sølvsirkel i Gna sin besettelse snakker om de, og noen tror at disse var demoner, gudene skapte i en vredesstund. Det finnes også en profeti som forteller at gudene en gang, når stjernenene er rett vil returnere, for å frelse oss eller fordømme oss? Ingen vet.
« Siste redigering: 30. jun, 2014, 02:01 av Ziggy Wolf »

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Horizon: et rollespill
« Svar #1 på: 21. apr, 2014, 13:47 »
det kan ha hvert meg som sate deg igan på det intresane temaet rolle spill sist hvi har på fest. hon for di det er et så helt utrolig spennene teme. så du hvet jegh er mer en midels ivrig på dette. jeg hvile stille opp på to hvilkor.
1. at det ser en gang jeg har tid. 
2. at jeg kan bruke min sere furrsona fenris vol som spiller karater

komer disse to i boks komer jeg.

men dersom det er ønskelig har jeg et egent hus i dramen. er kanse lit mer tiljenlig. kanse
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den