Skrevet av Emne: Er det noe du ikke kan fordra?  (Lest 51432 ganger)

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Er det noe du ikke kan fordra?
« på: 11. mar, 2015, 01:06 »
Vi har alle ting som plager oss alt for mye, ofte når det kommer til oppførsel fra andre mennesker rundt oss. Det kan være andre ting som politiske eller tros-rettede ytringer basert på feilinformasjon eller dumhet, og mye, mye annet. Så, hva er det du ikke kan fordra?

Edit:
Som forumreglene tilsier:
    • Ingen sjikanering av forumets medlemmer.
      Trusler, mobbing og andre fiendtlige utsagn hører ikke hjemme her.

    • [/size]Helt greit om du kanskje ikke fordrar folk som har dopapiret hengende med tørkene inntil veggen, eller folk som bruker hodeplagg osv. Bare la vær å rakke ned på de, så får de heller synes at du har rare meninger enn at du mobber dem.






      Jeg orker ikke folk som skal være kompis med en gang, eller som generelt kommer alt for nært innpå i en tidlig vennskaps-fase. Noen ganger går det helt fint, særlig hvis jeg har fått et godt førsteinntrykk av personen(e), men ellers pleier jeg å være litt skeptisk til andre. Om jeg har fått et godt inntrykk av en person og har lyst til å knytte et vennskap til denne, er det jo en stor fordel med slik oppførsel siden jeg ikke er så flink med slikt selv. Har jeg derimot fått et dårlig inntrykk blir det veldig ubehagelig.
      Kan hende jeg har vært litt slik selv, men jeg har virkelig ikke peiling :P


      Så er det de som klager ved hver anledning, eller de som antar alt for mye og legger skyld på folk uten å ha noen idé om hva som skjer. Eventuelt bare er sur på den første man finner om ett eller annet som har skjedd.


      Jeg takler ikke folk som ser på arbeid som den eneste delen av livet. Far min har et liknende forhold til arbeid, med en slik tankegang at arbeid er arbeid, uansett hva. Tydeligvis er 8 timer bak kassa på Rimi det samme som å hogge ved eller gjøre annet hardt arbeid i 8 timer. Dette er da basert på klaging hvis jeg hogger ved i 1 time og ikke lenger. Ting som "Bare én time? Hvordan skal du fungere i arbeidslivet hvis du ikke engang klarer å jobbe en halv arbeidsdag?" osv. osv. er vanlig.


      Har litt problemer med folk som ikke sjekker nyhetssidene de leser. Ofte er det helt harmløst, som en artig "Helt normalt" eller "The Onion" artikkel, noe som jeg bare synes er litt artig. Problemet ligger i folk som deler artikler basert på feilinformasjon eller som er kilden til feilinformasjonen, og da deler denne som om det var sannhet.
    « Siste redigering: 16. mar, 2016, 23:04 av kazookie »

    Six

    • Über Fur
    • ****
    • Innlegg: 4673
    • Purrr :3
      • Vis profil
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #1 på: 11. mar, 2015, 01:10 »
    perverse kommentarer på bildene mine.

    jeg tegner ikke yerfyarf.

    oddkh

    • Aktiv Fur
    • **
    • Innlegg: 137
    • bravely second have the courage to try again
      • Vis profil
      • furaffinity
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #2 på: 11. mar, 2015, 06:53 »
    smatting det er den verste lyden i verden  ellers så takler jeg det meste

    Zoxeb

    • Gjest
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #3 på: 11. mar, 2015, 16:32 »
    Smatting....lillebroren min begynner å bli bedre, men mamma fy faen er nesten jeg går på veggen. Det verste er at hun nekter for det i tillegg.

    ToraLily

    • Über Fur
    • ****
    • Innlegg: 2291
    • A Author of Hombrew DnD Content
      • Vis profil
      • torafurry
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #4 på: 11. mar, 2015, 17:28 »
    extremists... x3x

    Broadway

    • Aktiv Fur
    • **
    • Innlegg: 191
    • Keka~
      • Vis profil
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #5 på: 11. mar, 2015, 19:52 »
    smatting det er den verste lyden i verden  ellers så takler jeg det meste
    Smatting....lillebroren min begynner å bli bedre, men mamma fy faen er nesten jeg går på veggen. Det verste er at hun nekter for det i tillegg.

    Smatting o_o
    ~Wahuu
    Takk til Freestyler for avatar og signatur <3

    Dragon_Pancake

    • Senior Fur
    • ****
    • Innlegg: 636
    • Hurr durr imma dragonurr
      • Vis profil
      • DeviantArt profilen min
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #6 på: 11. mar, 2015, 22:49 »
    Kan ikke fordra borrelåslyder. Vet ikke helt hvorfor, men når folk driver å åpner og lukker borrelåser lager den sånn ekkel lyd. Hvis folk kommer rett opp i øret mitt med det, blir jeg uvel og kan faktisk få brekningfornemmelser. Bare tanken er nok til å gi meg frysninger nå. Ish.

    Atrox

    • Global Moderator
    • Über Fur
    • ****
    • Innlegg: 3201
      • Vis profil
      • FA
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #7 på: 11. mar, 2015, 23:11 »
    SÅNN STOFF SOM ER I TAKET PÅ BILER. srsly. det er det verste som finnes. klarer ikke å ta på det. det er nuppete og setter seg fast i huden. nei, usj.

    ToraLily

    • Über Fur
    • ****
    • Innlegg: 2291
    • A Author of Hombrew DnD Content
      • Vis profil
      • torafurry
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #8 på: 11. mar, 2015, 23:21 »
    å ja åsså, røyking, bensin og eksos, råtten og forderva mat.... and sometimes sterk alkohol og parfymer! >3<;;; da breker jeg meg. værste kan være at jeg spyr..
    åsså... store grupper menekser, små tette rom(spesielt uten vinduer)......hmmm .. o3o
    « Siste redigering: 11. mar, 2015, 23:23 av ToraLily »

    Zoxeb

    • Gjest
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #9 på: 12. mar, 2015, 09:17 »
    Lyden av sånn isopor som gatekjøkkenmat kommer i.

    Da kan jeg like gjerne legge meg ned å dø.

    Otorium

    • Aktiv Fur
    • **
    • Innlegg: 134
    • Pack wolf
      • Vis profil
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #10 på: 17. mar, 2015, 09:10 »
    Jeg kan ikke fordra folk som prøver å utnytte andre, spesielt venner.
    Og unnskyldninger for ting man ikke gidder å gjøre.

    Smiling

    • Overaktiv Fur
    • ***
    • Innlegg: 443
    • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
      • Vis profil
      • FurAffinity
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #11 på: 17. mar, 2015, 17:23 »
    Jeg kan ikke fordra folk som blinker sånn 2 sekunder før de svinger!
    kan ikke fordra folk som Absolut skal utrykke sin kjærlighet overalt til en hver tid og som skal gjøre alt sammen.. blir bare så kleint og er generelt veldig klisje... det er greit at folk er glad i hverandre,
    men de trenger ikke å bo på hverandre!... like geez det finnes grenser.
    kan heller ikke fordra brune rom der alt er av beiset treverk og BRUNT skinn urgh.. harry

    Og sist men ikke minst så kan jeg ikke fordra en årsavgift på 3000kr.. !!!! i want my Money back!!!

    CTL

    • Aktiv Fur
    • **
    • Innlegg: 169
    • No free hugs!
      • Vis profil
      • Facebook side.
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #12 på: 18. mar, 2015, 19:54 »
    Folk som later som de er venner for å utnytte ens gode vesen uten å bry seg tilbake når man trenger en venn. Kan ikke fordra skitt, aper, tullemusikk, dyreplagere og utrykket: did the cat get your tounge.
    +

    Exodai

    • Hyperaktiv Fur
    • ****
    • Innlegg: 1299
    • Marinadeknarken
      • Vis profil
      • FurAffinity
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #13 på: 18. mar, 2015, 21:08 »
    Hater folk som tror at dem er bedre enn deg, spesielt når dem failer på ting som du har kompetanse på.

    I tillegg liker jeg ikke bensinforbruket på focusen min, er ofte oppe i 1 liter mila hvis jeg har en periode høyrefoten er tung, but I guess it's the joy of having 140HP i en bil som er 15 år gammal. xD

    Forsikringspriser er også et helvette, betaler jo fuckings like mye på 2 måneder som normale folk på et helt år nesten hva faen er greia med prisene til folk under 23!!! Har balle kort kjørelengde og "bare" delkasko i tillegg. >.>

    Kan også nevne køer er et helvette her i Oslo området og generelt sene busser og fulle kollektivtilbud som er noe av de titusentingene jeg kunne ha klagd på men men blir for mye å skrive ned alt. :P
    FurAffinity          DeviantArt


    Foxen

    • Aktiv Fur
    • **
    • Innlegg: 220
      • Vis profil
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #14 på: 18. mar, 2015, 21:10 »
    Drama. D:
    Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

    FreesTyler

    • Über Fur
    • ****
    • Innlegg: 2189
    • Top percentage of Rat(tata)
      • Vis profil
      • My DeviantArt
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #15 på: 28. mar, 2015, 09:02 »
    Hodepine og dårlig mage.

    Hokiwuff~

    • Fur
    • *
    • Innlegg: 59
      • Vis profil
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #16 på: 30. mar, 2015, 02:28 »
    Jeg hater kulde -w-
    !~Hurry hurry, little furry~!

    Ningendo

    • Fur
    • *
    • Innlegg: 20
    • Dæven ell, gutta
      • Vis profil
      • Tumblr'n min hvor jeg poster "kunst" og klager i ny og ned
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #17 på: 30. mar, 2015, 13:30 »
    Det meste som er "trendy" i vår tidsalder. Jeg har ikke noe imot det fordi det er trendy, men mye av det gir meg litt kreft. Den kulturen vi blir oppvokst med, gå på skole, få deg jobb, dø. Måten verden er konsumert av penge-konseptet, detta er ikke hva jeg ble født for. Folk som absolutt skal prate dritt om ting jeg liker, slik som musikken min (metal) eller eventuelle spill jeg liker. Har også en hviss person i livet mitt som lever i en egen liten drømme-boble. Engster seg fordi hun er sliten etter å ha vært på praksisplass, og lurer på hvordan hun skal kunne fungere i arbeidslivet når hun driver med telefon hele natta lang. DU ER SÅ VIDT MYNDIG, DU ER IKKE UTBRENT. Folk som driver på telefon 24/7 irriterer meg også no så grådig. Er direkte dårlig folkeskikk å drive å ta selfies når du prater med noen, eller se på video snaps med høy lyd når folk rundt sitter å ser på tv.
    Life is too short to play without your player 2.

    Pax

    • Senior Fur
    • ****
    • Innlegg: 824
      • Vis profil
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #18 på: 31. mar, 2015, 00:45 »
    trodde ikke listen skulle bli så lang men jaja

    -Angst.
    -Panikk anfall.
    -Mareritt.
    -Folk som ikke svarer på meldinger... jeg vet jeg er en kan være en av de, men hater det virkelig xD
    -Om jeg var på vei til og gjøre noe (ta ut av oppvasken, starte på lekser) så kommer noen og sier at jeg må gjøre ditt eller datt som jeg hadde alt tenkt og gjøre. så kommer jeg ALDRI I LIVET til og greie og gjøre det, så jeg ender bare med og sitte og stirre i veggen resten av kvelden for og så bli stresset fordi jeg ikke har fått gjort det som hadde gjort meg mindre stressa.
    -Mamma og søsteren min har den uvane og si negative ting fordi de ikke har bedre og si... det irriterer meg veldig.
    -Folk som ikke en gang gidder og prøve og forstå noe, ofte fordi de ikke liker svaret.
    -LUNKEN MELK. ESJ.
    -Folk som skal gni det inn at de spiser kjøtt og ikke jeg. Jeg vet at mange vegetarianere/veganere blir ofte sett på at som at de pusher "veganism" ned halsen på folk, og "vi" kan være pushy og kan ofte komme med dumme kommentarer om mat industrien under middagen, men jeg må si at "kjøtt-etere" er nesten like ille. Heldigvis er de fleste jeg har møtt ganske åpne og driver ikke og gnir kylling nuggets i ansiktet mitt og sier "savner du dette?", men så er de som gjør det. Jeg syns det er utrolig frekt og jeg mister matlysten.
    Jeg har ingenting i mot og sitte ved siden av folk som spiser kjøtt/fisk, og skjønner godt at de spiser det. Jeg liker det når de begynner og stille ordentlige spørsmål om hvorfor jeg er vegetarianer og lignende, og ikke hvor mye penger jeg skulle fått for og spise en bacon strip.
    Jeg har også opplevd at noen såkalte "venner" har prøvd og legge kjøttbiter i maten min "fordi det hadde vært gøy og se reaksjonen min".
    -depresjonen min

    sorry for wall of text

    Ningendo

    • Fur
    • *
    • Innlegg: 20
    • Dæven ell, gutta
      • Vis profil
      • Tumblr'n min hvor jeg poster "kunst" og klager i ny og ned
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #19 på: 31. mar, 2015, 10:34 »

    -Folk som skal gni det inn at de spiser kjøtt og ikke jeg. Jeg vet at mange vegetarianere/veganere blir ofte sett på at som at de pusher "veganism" ned halsen på folk, og "vi" kan være pushy og kan ofte komme med dumme kommentarer om mat industrien under middagen, men jeg må si at "kjøtt-etere" er nesten like ille. Heldigvis er de fleste jeg har møtt ganske åpne og driver ikke og gnir kylling nuggets i ansiktet mitt og sier "savner du dette?", men så er de som gjør det. Jeg syns det er utrolig frekt og jeg mister matlysten.
    Jeg har ingenting i mot og sitte ved siden av folk som spiser kjøtt/fisk, og skjønner godt at de spiser det. Jeg liker det når de begynner og stille ordentlige spørsmål om hvorfor jeg er vegetarianer og lignende, og ikke hvor mye penger jeg skulle fått for og spise en bacon strip.
    Jeg har også opplevd at noen såkalte "venner" har prøvd og legge kjøttbiter i maten min "fordi det hadde vært gøy og se reaksjonen min".



    Har lenge contemplata å bli vegitarianer sjøl, og om jeg noen gang nevner det som en del av samtalen, så blir jeg BARE møtt med negative tilbakemeldinger fra hvem som helst. Av en eller annen grunn så har det å være vegitarianer blitt VELDIG negativt i Norge, og folk prater jo bare drit om det hele tida. Når jeg blir flyttenes ut, så kommer jeg nok til å gå full vegitarianer, er ikke like artig når man bor med andre å må lage separate middager osv...
    Life is too short to play without your player 2.

    Depster

    • Aktiv Fur
    • **
    • Innlegg: 108
    • Baa baa lille geit
      • Vis profil
      • Her kan du finne tegningene mine
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #20 på: 09. mai, 2015, 23:12 »
    for mye prating, irrelevant prating!
    JEG~
    er kongen OG dronningen over geiter! ಠ ) 3 ಠ ~♥
    http://www.furaffinity.net/user/depster/

    felixcani

    • Hyperaktiv Fur
    • ****
    • Innlegg: 1334
    • <3 Imma red panda
      • Vis profil
      • Felixcani dA
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #21 på: 10. mai, 2015, 02:41 »
    -Smatting
    -Når folk slikker seg på fingrene mens de spiser potetgull for å s fortsette å spise

    Six

    • Über Fur
    • ****
    • Innlegg: 4673
    • Purrr :3
      • Vis profil
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #22 på: 10. mai, 2015, 11:19 »
    - Når folk skal legge seg oppi alt de absolutt ikke har noe med å gjøre.
    - Når folk klikker for småting jeg gjør/ikke gjør. Asså det er lov å si til meg at de synes det var dumt and then move on, isteden for å lage en svær helvettes sak om det.
    - Når katta absolutt skal vekke med klokka 7 om morgenen når jeg la meg klokka 3 :V
    - Og såklart når folk syns det er dumt at jeg trener og mener jeg kommer til å se ut som ei traktorlesbe. Excuse me!? Heller traktorlesbe enn usunn og dårlig selvbilde?

    Arrius

    • Hyperaktiv Fur
    • ****
    • Innlegg: 1161
      • Vis profil
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #23 på: 10. mai, 2015, 13:25 »
    Folk som har dyr og som aldri skulle hatt eller vært i nærheten av dyr. Er så FORBANNA mange som kjøper dyr, og så ikke gjør noe med dem. fks kjøper et marsvin, de synst det er kjempe gøy i 2 dager også blir de bare bortglemt, får kanskje mat og vann i ny og ne men dyret selv får ikke noe oppmerksomhet, frihet, kos etc ..

    Folk som ser på dyr som et objekt istede for et levende vesen med fantastiske personeligheter finnes det en meget så spesiell plass i helvette for.



    The more i learn about people, the more i like my dog.

    Ulvi Yuitza

    • Aktiv Fur
    • **
    • Innlegg: 133
      • Vis profil
      • FurAffinity
    Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
    « Svar #24 på: 25. okt, 2015, 13:22 »
    Folk som skryter for mye.
    Voksne med barnslig oppførsel som en 3åring (Som bortskjemt 3åring).
    Folk som mener at man er bedre en andre, når jeg selv mener at man er forskjellige.
    Life is too short. Enjoy it to the fullest. Keep doing what makes you happy~