Skrevet av Emne: Hjelp meg å finne pels :c  (Lest 2961 ganger)

Azazel

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 10
    • Vis profil
Hjelp meg å finne pels :c
« på: 19. mar, 2017, 23:02 »
Hei. jeg driver å letter etter pels i noen uker nå, men jeg kan ikke, for the love of god, finne riktig pels :// Jeg ga opp på å finne den riktig farge lenge siden å bestemte meg for å farge, så jeg letter etter hvit og svart pels. Jeg prøvde å finne noe som kan lett barberes å ser fint ut etter, også jeg vil den skal ha omtrent 6cm/2" "pile" lengde. Alt jeg finner så langdt er 1"/3cm, men det er for kort for en fluffy Angel Dragon, eller så har pelsen dårlig reviews :// Kan noen ver så snil hjeple meg å finne en son pels :/ Pels som klippes lett og fint (er godt kvalitet), som er 6cm/2" eller lengere (Jeg kan gå med 1,5"/4,5cm, hvis det finnes ingenting annet :/) som er ikke dyrere enn 30$ / 300kr  og i hvit og svart farger. Tusen takk alle som er villig å hjelpe meg meg det ^u^ Ver så snil hjelp :c Jeg vil ikke vare en trist Angel Dragon lenger :c Alle som hjelper vil gjøre en Angel Dragon og en Husky veldi glad ^u^
« Siste redigering: 20. mar, 2017, 22:01 av Azazel »
Jeg er en fursuit maker fra Norge :)) thats it.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hjelp meg å finne pels :c
« Svar #1 på: 21. mar, 2017, 09:09 »
Hvis man skal ha lang pels med god tykkelse må man dessverre gå veldig opp i pris.
Prisen på pels er direkte knyttet til tettheten, så lavere pris = dårligere pels.
Samtidig kan jeg ikke garantere at du vil få resultatet du er på utkikk etter.
6 cm er nemlig veldig lang pels, og bør ikke brukes som en base. Mer for å utheve enkelte områder. Feks. manker.

Stor og fluffy gjøres mer med padding under kort og tett pels.
Hvis det bare skal være litt fluff så funker vanlig skummadrass godt nok.
Men skal det være veldig fluffy vil innebygde puter med fyllstoff fungere bedre (mykere og luftigere).

Azazel

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 10
    • Vis profil
Sv: Hjelp meg å finne pels :c
« Svar #2 på: 21. mar, 2017, 21:34 »
Jeg har lest et sted at 6cm er en standard hvis det gjeller full suit :/ Men tror du 3,5cm/1" skal fungere bra? fordi jeg fant en perfekt pels for meg. Den https://www.fabric.com/buy/0260778/faux-fur-luxury-shag-lavender eller den https://fursuitsupplies.com/index.php?route=product/product&path=35&product_id=54. Men jeg trodde at 1" er for kort :/ Hva tror du? Og tusen takk for hjelpen du ga meg lit håp i min stressful 3vgs skole livet ^u^ Jeg skal vurdere å ta puter istedet for skum <3
« Siste redigering: 21. mar, 2017, 21:46 av Azazel »
Jeg er en fursuit maker fra Norge :)) thats it.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hjelp meg å finne pels :c
« Svar #3 på: 21. mar, 2017, 23:54 »
Vet ikke hvor du har lengden fra. Det er ikke lengden som er viktig, men tykkelsen.
Tykkere pels er dyr, men samtidig gir en mer fullere effekt.
For tynn pels tåler veldig lite tap av pels før du begynner å se gjennom.

Det jeg ville ha gjort er å bestille en swatch av pelsen. Da får du selv sett fargen og tykkelse uten å måtte investere masse penger i det.
Hvis du er fornøyd med kvaliteten så bestiller du pelsen :)

Jeg finner ikke målebåndet, men feks pelse jeg har på Garma er veldig kort.

Azazel

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 10
    • Vis profil
Sv: Hjelp meg å finne pels :c
« Svar #4 på: 22. mar, 2017, 00:38 »
Tusen takk for hjelpen ^u^ skal gjøre som du sier ^u^
Jeg er en fursuit maker fra Norge :)) thats it.