Skrevet av Emne: Spisevaner  (Lest 4563 ganger)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Spisevaner
« på: 24. mar, 2016, 13:04 »
Er det noen som liker å jogge og spise mat som er hverdagslig. Man føler seg bedre om morgenen på en måte. Men psykologiske vansker kan være grunn til at noen sliter med å få liv i kroppen sin også.

Men jeg tenker mye mat som mat som man kjøper ifra hurtigmat kjeden, som Pizza, kebab osv ikke direkte er bra for folk flest. Eller jeg vil definere det som "forherlige mat" mat som er feit og man tygger og tygger på lenge. Mens mat som kjøpepizza eller Frossen pizza som noen kaller det er delvis litt bedre. Vil egentlig påstå at det er bedre med mat ifra Burger King som en burger enn hurtigmat som Pizza osv som er feit og tapper deg mer for energi, selv om mat på Burger King ikke er direkte anbefalt så føler du iallfall delvis mer energi ifra den maten.

Selv om det beste er en god brødskive om morgenen og middag og vann når man er tørst. Det hjelper mye til å holde kroppen i bra hverdagslig form og man føler seg mer livligere om morgenen!

Jeg bare lurer på hva deres forhold til spisevaner er. Ikke at jeg dømmer noen for å ha ulike matvaner. Er bare nyskjerrig på deres meninger?

TwinDrags

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Spisevaner
« Svar #1 på: 24. mar, 2016, 15:54 »
For meg: Mat er mat :p

Så lenge jeg kommer meg gjennom hverdagen, holder meg aktiv og spiser det jeg liker, så er jeg fornøyd, hehe :p

Varierer da mellom alt forskjellig av sunt og usunt. Målet er da å ha en stabil vekt for meg, og det klarer jeg fint uten trening. (Men så jobber jeg i en fysisk aktiv jobb da)

Målet er å komme i trening fra neste mnd da, så skal bli spennende å se hvordan det affekterer forbrenning og da også inntak av mat [w-happy]

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Spisevaner
« Svar #2 på: 24. mar, 2016, 16:29 »
For meg: Mat er mat :p

Så lenge jeg kommer meg gjennom hverdagen, holder meg aktiv og spiser det jeg liker, så er jeg fornøyd, hehe :p

Varierer da mellom alt forskjellig av sunt og usunt. Målet er da å ha en stabil vekt for meg, og det klarer jeg fint uten trening. (Men så jobber jeg i en fysisk aktiv jobb da)

Målet er å komme i trening fra neste mnd da, så skal bli spennende å se hvordan det affekterer forbrenning og da også inntak av mat [w-happy]
Er enig. Tror det er også viktig og ikke overdrive trening om man for eksempel liker å lese osv, fordi om man blir for aktiv så vil man kanskje ikke føle seg til å gjøre det pga latskap følelse eller noe. Men så er det å spise normalt også. Så tror moderasjon er nøkkelrollen til en normal tid.

Ellers liker jeg noen av meningene dine ^^.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Spisevaner
« Svar #3 på: 31. mar, 2016, 18:12 »
Mat og drikke er elsk. Samme er søvn. Dog pleier som regel å holde det til ca 8 timer om dagen. Når det gjelder døgnrytme har jeg som regel ingen. :P

Var en stund hvor jeg var oppe i 8 timer og sov i 4. Funket faktisk veldig bra, ihvertfall for meg. Men siden å sove er så digg, endte jeg med å sove i 8 timer igjen istedet.

Når det gjelder spise og drikke vaner så pleier jeg som regel å spise brødskiver med noe digg på og litt melk eller juice til frokost. Middag og nattlunsj varierer veldig. Alt fra pølser med digg attått til pizza til kjøttsuppe. Varierer veldig. Og da siden butikken er i underetasjen (bor like ovenfor Kiwi) så kan jeg bare kjøpe det jeg trenger hvis jeg mangler eller har lyst på noe. Jalapeños er digg. Og det øker forbrenningen, så to fluer med en smekk. :P

Ellers sier jeg som regel ikke nei til å bli invitert til middag når folk ber meg. Jeg liker å lage mat og ser på meg selv som en grei kokk, men ut ifra de jeg kjenner er pappa desidert den beste av alle kokker. Anne, kona hans ligger ikke langt bak. Alt fra lammelår til hjemmelagde burgere til grillet villsvin.

Er ikke noe akkurat aktiv på treningsfronten, noe jeg kunne sikkert gjort noe med. Holder det balansert ved å spise mer av hva jeg trenger totalt sett om dagen og ikke har lyst på. Som for eksempel ikke spise en hel pizza til frokost med Cola og spise masse kjøttboller med potetmos til middag og avslutte med en hel porsjon kyllingpasta. Går faktisk ned i vekt ved å gjøre dette, dog det er tregere enn når jeg faktisk ville trent ved siden av også.

Mottoet mitt er: LLL; Lenge Leve Latskapen!
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.