Skrevet av Emne: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)  (Lest 10873 ganger)

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« på: 08. okt, 2010, 07:32 »
Som jeg sa i tittelen, Spoiler Alert! Spoilere vil finne sted her, så hvis du ikke vil ha ting avslørt før det kommer eller av noen andre en din egen søking på nettet, ikke se mer i dette emnet!



==========

Så, så som du som fremdeles er her og leser har frastått fra din rett til å bli irritert, lei deg, sint (eller noe annet man kan bli av å få ting spoilet for seg), la oss diskutere, dele linker til artikler og bilder, kanskje videoer og ikke minst, plotte og planlegge om hvilken rase/klasse kombinasjon vi skal levle opp sammen med resten av NorPaws guildet når den nye expansjonen kommer.

Personlig trodde jeg at jeg skulle levle opp en Worgen Rogue sammen med "NorPaws avd. Alliance" (Guildet heter ikke det, det heter egentlig noe sånt som "Wolf Pack" el. men jeg husker ikke helt hva, så jeg kommer til å refferere til det som "Norpaws avd. Alliance"), men jeg fikk se Bear-forms til Troll og Worgen druids i dag... Jeg kommer så dønn til å bli ovenfor Druids det Tellos er ovenfor Shamans. Han har en milliard Enhancement Shamans, jeg kommer til å ha en milliard tanke-druids. Jeg kommer nok muligens til å ha fler enn 1 Troll Druid når mine 10 karakterer er brukt opp på Bronze Dragonflight <.<

Jeg mener, seriøst, hvem er det som ikke får litt lyst til å spille en Troll Druid når du kan være en Neon-Grønn bjørn med blå hanekam/mane!?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #1 på: 08. okt, 2010, 09:05 »
Du mener vel Silverfangz? Var i hvertfall det Mea lagde for lenge siden =o
For min del skal jeg overføre Orc Warlocken min til Worgen når jeg får sjansen, samt at jeg også vurderer å få Holy Cow (mer korrekt tanking pally ku siden Russalka alt er prot) og skifte Vanja om til troll - trenger flere troll men veit ikke enda.

Selv har jeg ikke vært med på betaen eller slikt men driver å leser en del artikler på WoWwiki og syns ting så langt virker interessant :D Spesielt lore ^^,
Å gleder meg til å se på innsiden av Uldum, samt undervannsscene :D
Det jeg gruer meg til er endringene, slik som at Zul'Guru er ikke lenger en raid instance men kun en zone =O Kun 4 ganger igjen å prøve å få mounten! Og litt skeptisk til de naturlige endringene..


Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #2 på: 08. okt, 2010, 12:34 »
Jeg mener, seriøst, hvem er det som ikke får litt lyst til å spille en Troll Druid når du kan være en Neon-Grønn bjørn med blå hanekam/mane!?

hm.... jeg? x3

Tenker nok at jeg og kjæresten kommer til å begynne og level opp noen Worgen*, aner ikke helt klasse enda, men kanskje Priest og Hunter x3
Samt at jeg muligens kanskje tar faction change på Roguen, eller warlocken over til Worgen* så klart :p
(*=Vel, hvis jeg er fornøyd med åssen Worgen ser ut til slutt... Male ser grei nok ut, så er det bare Female igjen... Det siste jeg har sett av female så ikke no sånn veeldig bra ut x3 )

Kommer nok til å holde meg til en av Horde karakterene mine fremdeles. Har en grei guild jeg og kjæresten ikke akkurat har lyst til å leave enda :P (består av no venner.. eller, jeg, kjæresten og en til er fra Norge, en er i fra sverige, og resten nederland :P)
Er ganske spent på Cataclysm  [razz]
Er mye interessante greier som skal skje :P Men er litt skeptisk til mer hardcore spillestil, siden jeg er litt noob, lol x3
Likte mer den "laidback" stilen over Wotlk :P men man får se... Blir spennende å se uansett :)

Hadde likt å hatt en Beta-invite >.< men så har jeg ikke hatt en aktiv WoW account siden januar i år heller da x3

Jeg kommer vel til å lage no karakter på Bronze Dragonflight etterhvert, men ikke til å begynne med (er jeg redd).

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #3 på: 08. okt, 2010, 12:40 »
Oh, før jeg oppdaterer denne posten med kommentarer til dere, har et fint "lite" bilde her jeg ønsker å dele, et screenshot jeg tok av sola over fjellet, fra flight master tårnet i Thunder Bluff, det viser godt det nye lys-systemet.

lassenissen

  • Gjest
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #4 på: 08. okt, 2010, 14:43 »
Oh, før jeg oppdaterer denne posten med kommentarer til dere, har et fint "lite" bilde her jeg ønsker å dele, et screenshot jeg tok av sola over fjellet, fra flight master tårnet i Thunder Bluff, det viser godt det nye lys-systemet.

Hmm.. det skal nok mere grafiske oppdateringer til enn litt sunrays og bloom effect for å få meg til å begynne å spille igjen. x3

Ikke minst fjerne den månedlige summen. Irriterer meg at de ikke har gjort det enda. De må da ha mer en nok penger i overskudd nå til å gjøre det, herregud.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #5 på: 08. okt, 2010, 16:56 »
Har ikke noen problemer med en hundrelapp i måneden og det er uansett ikke det som er emnet her.

De har også lagd et nytt vannsystem som er ganske så bra.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #6 på: 09. okt, 2010, 03:47 »
Jeg ser de har kommet ganske langt siden de startet =) gleder meg til å se de nye effektene for meg selv :3

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #7 på: 09. okt, 2010, 06:39 »
De har kommet veldig langt siden de tidligere utvidelsene og det originale spillet, ja. Gleder meg veldig til vi får spille det sammen hele gjengen ^___^

På level 85 karakterene i betaen ser det ut til at jeg har absolutt alle flight points (For å teste alt content tipper jeg), så hvis noen vil se screenshots av noe så er det bare å si ifra. Har karakterer på begge sidene (Copy template character FTW <3) Så hvor som helst går bra.
Dog, jeg har ikke gjort alle "story-line" questene, så visse steder vil være funky å komme til, eksempel er undervannsområdene ved Eastern Kingdoms.

-----

Andre ting som skjer, bamser blir nerfa og buffa virker det som. http://thebigbearbutt.com/2010/03/01/cataclysm-stat-changes-bear-edition/
Det er ikke en offisiell blog, men han refererer til offisielle "blå" poster på Blizzard sine forum/blogger eller w/e.

Mange klasser vil dermed trolig se flere brukbare stats forsvinne og andre, mer basic stats vil få en liten boost av det. Tanker av alle typer ser også ut til å bli crit-imune av stance/form/presence fremfor Defence, som ser ut til å forsvinne.
Det kan bli interesant.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #8 på: 09. okt, 2010, 09:21 »

-----

Andre ting som skjer, bamser blir nerfa og buffa virker det som. http://thebigbearbutt.com/2010/03/01/cataclysm-stat-changes-bear-edition/
Det er ikke en offisiell blog, men han refererer til offisielle "blå" poster på Blizzard sine forum/blogger eller w/e.

Enda en blogg ting om stats; http://www.wowction.com/2010/07/14/cataclysm-stat-system-2/
Må ikke nødvendigvis være 100% korrekt.
Denne siden har også en del linker som kan være interessante, oppdateringer pågår
« Siste redigering: 09. okt, 2010, 09:31 av Wolftale »

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #9 på: 09. okt, 2010, 13:51 »
Ah, WoW Ladies ja, "The Big Bear Butt" har linket til dem et par ganger :P

Narm

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 344
  • Det er relativt realistisk.
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #10 på: 09. okt, 2010, 23:31 »
hmmmmm.tenkte kanskje noen var interessertehttp://www.youtube.com/watch?v=JCslmZNZznU
-Sett inn morsom signatur her-
http://www.furaffinity.net/user/narmenia/

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #11 på: 10. okt, 2010, 02:23 »
Hmm.. det skal nok mere grafiske oppdateringer til enn litt sunrays og bloom effect for å få meg til å begynne å spille igjen. x3

Ikke minst fjerne den månedlige summen. Irriterer meg at de ikke har gjort det enda. De må da ha mer en nok penger i overskudd nå til å gjøre det, herregud.

Ser at du er veldig opptatt av grafikk ja.. :P
grafikk er nå ikke alt, sier nå jeg x3 skal litt mer til :P

Den månedlige summen er på +/- 100 kr... Det kan man vel kalle billig underholdning? :P
vel, hvis man sammenligner det med å stikke ut på byen, eller på kino hver helg e.l x3
men dette skulle nå ikke være et tema her akkurat :P

For min del følger jeg egentlig bare med på MMO Champion ... får de fleste oppdateringene der :P
Har lyst på en beta key, for å ha no og gjøre >.< gief! :p

Dorve / Mr. Marcooler

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • "Self offence, is the best offence."
    • Vis profil
    • Marcooler.com!
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #12 på: 10. okt, 2010, 06:00 »
Æ å Anju (Eller Zyrxia) ska nok join i Cataclysm vi å. :3
Da bli de Worgens!!! [w-cool]

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #13 på: 10. okt, 2010, 11:09 »
Ser at du er veldig opptatt av grafikk ja.. :P
grafikk er nå ikke alt, sier nå jeg x3 skal litt mer til :P

Den månedlige summen er på +/- 100 kr... Det kan man vel kalle billig underholdning? :P
vel, hvis man sammenligner det med å stikke ut på byen, eller på kino hver helg e.l x3
men dette skulle nå ikke være et tema her akkurat :P

Har lyst på en beta key, for å ha no og gjøre >.< gief! :p

Er i prinsippet teit å "leie" spillet da, men 105,- er ikke akkurat dyrt sammenlignet med å være på byen 2 av 4 helger i måneden og kino og slikt. Og grafikk er ikke alt, nei. WoW kan uansett ikke ha så utrolig bra grafikk heller, da mister det en del av sjarmen sin.

Og no such thing as a beta key. Hvis du har sagt på battle.net siden at du vil være med i betaen så må du sende inn PC-infoen din ved hjelp av et program (elns.) så vil du kanskje etter hvert få en E-post som sier at du har fått en beta bruker, den vil da dukke opp på battle.net "Manage Games" siden din sammen med info om hvordan du laster ned spillet og kopierer over karakterene dine.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #14 på: 10. okt, 2010, 13:02 »
Er i prinsippet teit å "leie" spillet da, men 105,- er ikke akkurat dyrt sammenlignet med å være på byen 2 av 4 helger i måneden og kino og slikt. Og grafikk er ikke alt, nei. WoW kan uansett ikke ha så utrolig bra grafikk heller, da mister det en del av sjarmen sin.

Og no such thing as a beta key. Hvis du har sagt på battle.net siden at du vil være med i betaen så må du sende inn PC-infoen din ved hjelp av et program (elns.) så vil du kanskje etter hvert få en E-post som sier at du har fått en beta bruker, den vil da dukke opp på battle.net "Manage Games" siden din sammen med info om hvordan du laster ned spillet og kopierer over karakterene dine.

teit og teit, man leier jo plass for å kunne lagre sin informasjon på en server, samt koble seg opp mot en server for å spille.
Det koster jo en god del penger å ha flere servere oppe for flere millioner spillere :P
Den mister nå ikke bare sjarmen, men også en stor del av spillerne sine ;) Det er faktisk en god del som spiller WoW med PC'er som er i grenseland til minimun spec x3

I knooooww..
Jeg opt-a inn til Beta lenge før det ble kjent at de hadde gått inni Alpha i det hele tatt :P
Men så er det også Beta keys "give away"... x3

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #15 på: 10. okt, 2010, 14:41 »
Vel, hva det koster, hvorfor det koster det og hvorfor man fortsatt spiller eller har sluttet har ikke noe med diskusjonen om Cataclysms endringer og ens planer for handlinger basert på det å gjøre, så jeg flyttet den siste posten til den originale, generelle WoW tråden, så får dere fortsette den diskusjonen der hvor emnet faktisk er mer generellt om spillet, hvorfor man spiller eller ikke spiller osv.

Her i denne tråden derimot så har jeg et nytt screenshot til dere av vannet (Denne gangen i månelyset, som jeg har funnet ut at uheldig vis ikke streaker på samme måte som sollys gjør) og en Worgen priest ved siden av en liten bamse.

I det øverste bildet ser dere også den nye funksjonen i Blizzards Quest Helper, en pil på Minimappet som peker mot objektivet ditt, det er også en ny, fin ting i vinduet du mottar questene i, hvis objektivet er å drepe en spesifik NPC og kun det så er det tydeligvis et bilde av den karakteren og noen linjer om hva galt han har gjort. Var iaf det i en av Questene i Troll starting området. Som dere kanskje kan se er de øyene utenfor Sen'Jin! Ja, de har, når Cataclysm kommer tatt helt tilbake de øyene og bygd treningsområder der. :D
« Siste redigering: 10. okt, 2010, 14:46 av Aikho »

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #16 på: 18. okt, 2010, 00:34 »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #17 på: 18. okt, 2010, 05:15 »
Må si at jeg syns egentlig ikke trailer var så veldig interessant =o
men takk for at du postet den ^^

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #18 på: 18. okt, 2010, 08:52 »
Må si at jeg syns egentlig ikke trailer var så veldig interessant =o
men takk for at du postet den ^^

Har litt mixed feelings selv :P
Synes den var ganske grei egentlig x3

Blir vel kanskje mer info o.l til helgen (hint;Blizzcon). ^^

Narm

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 344
  • Det er relativt realistisk.
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #19 på: 18. okt, 2010, 10:01 »
hm... jeg synes den var lit kort jeg...
-Sett inn morsom signatur her-
http://www.furaffinity.net/user/narmenia/

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #20 på: 18. okt, 2010, 10:08 »
hm... jeg synes den var lit kort jeg...

Åssen da tenker du? :P
I forhold til tidligere Cinematics? eller?

Synes egentlig den var ganske passe ^^

_______

Edit:
Ser ut til at health Pools kommer til å være ganske høye i Catacylsm :P
Ser på en video fra Paragon (EU) som tester ut no raid (Maloriak i Bastion of the Twilight)...
Paladin healern har 98,5k hp.. En priest har 101k, og Druid tanken har 156k O.o
« Siste redigering: 21. okt, 2010, 08:48 av Snøkrystal »

Narm

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 344
  • Det er relativt realistisk.
    • Vis profil
-Sett inn morsom signatur her-
http://www.furaffinity.net/user/narmenia/

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #22 på: 25. okt, 2010, 08:26 »
YEY for login screen  :D

I hope you're kidding, right? x3

Når jeg så login'en, så ble det

Er skuffa egentlig... Nok en drage.... og nok en gang en drage som skriiiiiiiiiiker!(!!!!1111one1!)
Nei... bare nei... >.< Nå må det bli nok en gang mer Speed-login for å unngå skriking og roaring... >.>''

Do want the twiligth portal!

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #23 på: 25. okt, 2010, 12:37 »
Twilight Hammer portalen bled dumpa fordi ingen nye ville nødvendigvis kjenne igjen dem fra, Vanilla, var det? Uansett, fordi, ingen nødvendigvis visste hva den betydde før de var mellom 80 og 85 elns. Siden den sekten ikke kom til å bli så aktiv får da.

Så, de trengte noe annet og siden introen slutter mer eller mindre med at Deathwing lander på Stormwind, hvorfor ikke bruke det som login screen, det vil se riktigere ut at man kommer til den skjermen enn Twilight's Hammer portalen.

Så, nei, det er ikke en spøk, Twilight's Hammer portalen var første forsøk, men Deathwing på Stormwind ble final.


Hvis vi ser bort i fra login nå. De skal oppdatere danser, det kommer ikke ved launch, men det kommer til å se i ikke så alt for sinnsykt fjern fremtid.
De kommer også til å oppdatere modellene og slikt på de gamle rasene (vanilla) så de er "up to par". Det er noe de jobber hardere med enn flere danser og dansestudio hvor du visstnok kan komponere egen dans, men det kommer detsverre ikke til å være ferdig til launch. Dog, det er noe jeg personlig tipper vi kan begynne å se noe av så tidlig som noen av de første content patchene (4.1, 4.2 osv.)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: World Of Warcraft: Cataclysm (Spoiler Alert!)
« Svar #24 på: 25. okt, 2010, 13:58 »
Twilight Hammer portalen bled dumpa fordi ingen nye ville nødvendigvis kjenne igjen dem fra, Vanilla, var det? Uansett, fordi, ingen nødvendigvis visste hva den betydde før de var mellom 80 og 85 elns. Siden den sekten ikke kom til å bli så aktiv får da.

Så, de trengte noe annet og siden introen slutter mer eller mindre med at Deathwing lander på Stormwind, hvorfor ikke bruke det som login screen, det vil se riktigere ut at man kommer til den skjermen enn Twilight's Hammer portalen.

Så, nei, det er ikke en spøk, Twilight's Hammer portalen var første forsøk, men Deathwing på Stormwind ble final.

Det har jeg fått med meg :P
men det forandrer forsatt ikke hva jeg mener om det x3
Twilight Hammer portalen er ikke fra vanilla, men fra Twiligth Highlands i 83-85 området.(trur jeg?)
Er bare heftig lei av en eller annen drage som skriker i bakgrunnen når du skal logge inn, derfor hadde jeg håpa på no annet, eller at det gikk tilbake til en form for portal igjen x3
At login'en blir laga for hensyn til nye, greit nok, men jeg synes forsatt det ikke er forsvarlig ved tanke på at de lager en login screen som kommer til å irritere folk til vanvid x)
(Tviler forsåvidt på at det er så mange nye som kommer til å starte i cataclysm.. De har tross alt omlag 12 milll spillere nå :P)

Men, uheldigvis så ble den final versjon.. De kunne i det minste ha latt oss velge mellom login screens >.< (vanilla, TBC, WotLK, Catacylsm.)

edit: Husker et topic på MMO-champion sitt forum en tid tilbake, angående hva folk trudde login screenen kom til å bli...
Folk frykta for at det ble deathwing som "rroooooar"'a i bakgrunnen x)
« Siste redigering: 25. okt, 2010, 14:02 av Snøkrystal »