Skrevet av Emne: deler av fursuit + hode, in the making  (Lest 4581 ganger)

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
deler av fursuit + hode, in the making
« på: 17. okt, 2012, 20:07 »
No har eg endelig fått begynnt ordentlig på fursuit hodet mitt :D begynte på selve suiten for lenge siden, men klarte aldri helt å begynne på hodet, men no e eg igang.

Tenkte å lage med resin mass, først trodde eg at resin (hardpiks) kom til å koste meg 2000kr, men det var for 3liter. eg får en fjerdedel, så litt under en liter, for 300,- Så begynner med det :D
No har eg laget mestedelen av suiten, bortsett fra armene, og nedre delen av beina. Må også fikse sømmene oppe i skuldrene da suiten ble for lang i forhold til høyden min. Men vi funner ut av det :D



Men med masken så brukte eg en maskebase i papp fra panduro, + blomsterskum (det grønne) og har nå lagt gips oppå der igjen. Ikke helt ferdig å utforme hodet med gips, men neste steg blir da latex avstøpning og så resin base avstøpning av den igjen :D

lurte på om det var interesse for at eg skulle poste bilder når eg gikk gjennom stegene og laget masken + resten av suiten?

Hittil, ink latex og bestilt resin har masken kostet meg 690,- :D
da er det tennene, nesen og pelsen igjen hehe (øynene er og resin). Men tror nok den blir litt billigere enn de 4000,- eg betalte for en ferdig maske ja
« Siste redigering: 18. okt, 2012, 22:19 av Formicidae »

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #1 på: 19. okt, 2012, 00:57 »
Glemte å skrive bildebeskrivelse xD
Footpawsene e jo ganske lett å se ka de, de e sorte med turkise tær og en turkis stripe på hele insiden av foten som jeg følger på med på insiden av beine på selve suiten.
Neste er baksiden av ryggen hvor eg har striper, har ikke festet på halen ennda (eller laget den for den skyld :P).
Forsiden er helt helt sort, men unntak av at du kan se litt mellom beina, og eg skal ha to "swirls" i turkis, en som kommer ned fra hver skulder. Dette har eg ikke sydd inn ennda så det turkise du ser oppe med skuldrene er bare baksiden av stripene fra ryggen. Beina virker veldig store akkurat nå, men gjorde det med vilje så den ikke blir for liten med digigrade beina. Forsiden er fortsatt for stor fra lårene og inn til magen/livet, men tenkte å sy et snitt i hver side der hoftene slutter, vil bare få festet digi-beina først så eg ikke tar det for stramt :D

Hodet er forstatt litt ujevnt. kjeven er ca 0.5cm for høy på høyre side i forhold til venstre, og eg har såvidt begynnt på kinnene og øynene. Dette blir som sagt brukt til resin avstøpning, så trenger ikke bekymre meg over at masken eg putler på med no blir for tung  [w-happy]

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #2 på: 15. nov, 2012, 01:17 »
har endelig fått laget en skisse av designet til hodet :D


har bestillt øynene og de ble shippet fra USA idag, men får ikek kjøpt resin før desember, forhåpentligvis ferdig før slutten av desember :D
Måtte fjerne en stripe fra ryggen da ryggen var for lang, så fikk lagd en DTD og kortet den ned til riktig størrelse :D

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #3 på: 23. nov, 2012, 05:03 »
øynene er malt! :D synes de ble ganske bra xD for å være de første øynene eg maler ihvertfall xD


Suppie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 13
  • wow det er lenge siden jeg har vært her
    • Vis profil
    • thunder-paw.tumblr.com
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #4 på: 27. nov, 2012, 17:52 »
WOW den ser kjempe kool ut [laugh] du burde legge ut resten [w-happy]
Suppie ThunderPaw

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #5 på: 27. nov, 2012, 21:19 »
takker  [w-happy] tenkte det, men må lage resten først xD

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #6 på: 14. feb, 2013, 15:06 »


Lagt på pelsen på Hodet :D Er moving jaw, men er ikke ferdig på insiden heller så viser ikke den ennda.  Nå må eg bare sy sammen delene, siden kantene ikke er sydd sammen atm, og legge på sort rundt øynene på på uderkjeven :3
Og trimme den selvfølgelig, den har bare en skikkelig røff trimming nå så eg kunne se hvor eg la delene  :)

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #7 på: 14. feb, 2013, 16:11 »
stilig  [cool]

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #8 på: 14. feb, 2013, 19:27 »
stilig  [cool]
 

Takker ^^ Ser fortsatt utrolig u-ferdig ut pga kantene, Men håper Glitch ender opp bra, han er jo min første suit afterall  [w-happy]


passera

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 210
    • Vis profil
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #9 på: 14. feb, 2013, 19:39 »
hehe nice ^^ digger fargevalg osv ^^ lykke til videre ser bra ut sålangt ^^

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #10 på: 14. feb, 2013, 21:48 »
Ser fin ut den da :D

REX

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 299
  • REX
    • Vis profil
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #11 på: 18. feb, 2013, 00:36 »
yeah kul  ;D
Voff voff:) Hei heter Rex :) Er en glad hund som liker å bli kjent med nye folk.
Skype:Rexthedog5

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: deler av fursuit + hode, in the making
« Svar #12 på: 26. mai, 2013, 04:51 »
byttet design... jepp. laget suiten og så funnet ut eg skal bytte design... xD typisk.
Er litt pass-problemer, fordi eg ikke stolte på meg, ala type "Å nei.. dette blir for lite, *legge på en cm*" x 4, så den er litt slapp i formen, men ingenting som ikke kan fikses :D
tenkte å ha den ferdig før Desu. mulig eg lager nytt hode og, spørs om eg klarer å re-stocke på resin i tide :D
Her e det nye designet i hvertfall :D ;
(unnskyld tegneevnene mine atm.. er jo 4 om natten/morgenen :D)