Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4841211 ganger)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #16100 på: 26. feb, 2014, 22:37 »
Quest recieved!
- Ask more

Rewards:
one free draw + 50xp
>:B

Tror jeg kan bare glemme den rewarden. Det ligger ganske dypt i psyken min den biten er jeg redd :P

nå gråter jeg

ser du at jeg gråter

:' (

I am only joke

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Din status!
« Svar #16101 på: 27. feb, 2014, 10:33 »
Grått i nesten to timer i strekk i går natt. Jeg er ikke sikker på om jeg klarte å ta meg sammen, eller om jeg var litt for trøtt.

Denne dagen virker grei så er nok det førstnevnte. Var bare litt for mye stress og så var det problemer med utleier, følelser angående en person, Riksen, blant andre ting var bare for mye for meg i går, tror jeg.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #16102 på: 27. feb, 2014, 23:11 »
Hater denne dagen

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Din status!
« Svar #16103 på: 28. feb, 2014, 00:04 »
Nå er den nye lieligheten omtrent sånn som den skal være, og jeg er kjempe fornøyd 8D Ironisk nok er jeg i snitt til stede i leiligheten 1,5 timer om dagen i våken tilstand ">.>

Broadway

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 191
  • Keka~
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #16104 på: 28. feb, 2014, 02:00 »
Huseiern som jeg leier hos sa akkurat at vi må flytte (5 stk) innen to måneder fordi de skal bo i huset.
That's...nice I guess
~Wahuu
Takk til Freestyler for avatar og signatur <3

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #16105 på: 28. feb, 2014, 09:15 »
Er fantastisk når man er kjempekomfortabel i senga si og sover søtt også plutselig bare BAM også har man en ekstremt sterk krampe i leggene.

What do I do? prøver å gjøre det bedre på alle mulige måter. Krampen går vekk og jeg legger meg tilrette for å sove videre.

men neida, her kommer enda en krampe i begge leggene


tørr nesten ikke legge meg igjen in case jeg får enda en krampe :C

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #16106 på: 28. feb, 2014, 10:45 »
Huseiern som jeg leier hos sa akkurat at vi må flytte (5 stk) innen to måneder fordi de skal bo i huset.
That's...nice I guess

Leier dere hele boligen har dere krav på 3 måneder

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #16107 på: 28. feb, 2014, 12:38 »
Huseiern som jeg leier hos sa akkurat at vi må flytte (5 stk) innen to måneder fordi de skal bo i huset.
That's...nice I guess

Leier dere hele boligen har dere krav på 3 måneder

Faktisk mer enn det. Husleieloven §9-6, første setning: "Oppsigelsesfristen skal være tre måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned".
Gitt at ikke huseier har delt leilligheten med dere, så er dere beskyttet av husleieloven frem til slutten av mai. Uavhengig av hva kontrakten sier.

Hvis huseier prøver å argumenter for at leieforholdet dekkes av husleieloven §9-6, andre setning: "For leieavtale om enkelt beboelsesrom der leieren etter avtalen har adgang til en annens bolig, skal oppsigelsesfristen være én måned.", så vil det argumentet kun være gyldig HVIS husleiekontrakten nevner hvor stort rom dere leier OG har en leie som tilsvarer så store rom.


Broadway

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 191
  • Keka~
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #16108 på: 28. feb, 2014, 13:33 »
Hmm interessant, vi skal prate med henne så snart som mulig å prøve å fikse det her ><
Tusen takk for hjelp <3
~Wahuu
Takk til Freestyler for avatar og signatur <3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #16109 på: 28. feb, 2014, 16:51 »
Hmm interessant, vi skal prate med henne så snart som mulig å prøve å fikse det her ><
Tusen takk for hjelp <3

Bare hyggelig. Det er skremmende hvor få huseier som faktisk har satt seg inn i husleieloven.
Det er derfor både de fleste foreninger (huseier og husleier) samt forbrukerombudet anbefaler at man bruker offisielle maler.
F.eks. http://www.forbrukerradet.no/kontrakter/kontrakter/husleiekontrakt-bokm%C3%A5l

Broadway

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 191
  • Keka~
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #16110 på: 28. feb, 2014, 17:21 »
Jeg leste gjennom husleieloven §9-6 i siste setning står det: "Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale."
Så jeg er redd jeg bare har to måneder likevel ><
Uansett takk for hjelpen ^^ Setter pris på omtanken
~Wahuu
Takk til Freestyler for avatar og signatur <3

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Din status!
« Svar #16111 på: 28. feb, 2014, 17:49 »
Jeg leste gjennom husleieloven §9-6 i siste setning står det: "Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale."
Så jeg er redd jeg bare har to måneder likevel ><
Uansett takk for hjelpen ^^ Setter pris på omtanken

"Avtale" vil vel i at det står i f.eks. kontrakt? På min kontrakt står det at det er 3 måneder uansett hva. Hvis det ikke står noe om at utleier kan si opp avtalen på under 3 måneder tror jeg loven fortsatt gjelder :p

---

Blir en rolig fredags kveld ikveld :3 Deilig å slappe av litt etter mye stress de siste ukene.. Så da blir det litt ESO, film og taco :3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #16112 på: 28. feb, 2014, 20:57 »
Jeg leste gjennom husleieloven §9-6 i siste setning står det: "Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale."
Så jeg er redd jeg bare har to måneder likevel ><
Uansett takk for hjelpen ^^ Setter pris på omtanken

**Intens Google søk**
Jupp. Riktig tolkning er jeg redd. Avtaler kan fravike kravet hvis begge parter ønsker det, og når jeg tenker på det var min første kontrakt bare 1 måned (selv om det var egen leillighet).
Den siste biten er litt sleip siden første paragraf sier "Skal være". I juridisk tale er det ganske bindende.
MEN! Har dere fått skriftlig oppsigelse eller muntlig? §9-7, første setning: "Oppsigelse fra utleier skal være skriftlig". Muntlige oppsigelser gjelder ikke.
Samtidig ikke glem §9-8, da dere har rett til å sende en skriftlig protest mot oppsigelsen.

Heldigvis skal det også ikke være for stort problem å skaffe ny leillighet på 2 måneder. Har selv aldri opplevd mer enn 1 måneds leting **krysse fingra**

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #16113 på: 28. feb, 2014, 22:36 »
Reptilparken sa at jeg kunne få komme neste uke og jobbe noen dager, for å se hvordan det gikk. Tirsdag blir første dag. Jeg er så glad.

Er mindre glad for hodepinen jeg har pga for lite søvn. Pillene hjelper ikke mot den. Så gn.

Sondring

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #16114 på: 01. mar, 2014, 00:36 »
Har man nok forskjellige browsers, så kan man styre NFC musikken.
CC Cowboys til folket!

http://www.blicko.com/nordicfuzzcon-1084

Piro

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #16115 på: 01. mar, 2014, 11:11 »
Flytter til oslo om ca. 3 timer \:D/

BOOM!

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Din status!
« Svar #16116 på: 01. mar, 2014, 12:33 »
Da har jeg vært alkoholfri, potetgullfri, sjokoladefri, og hurtimatfri i 60 dager. I dag skal feires med en øl (pga den går ut på dato snart). Tipper jeg fortsetter dette frem til sommeren.
Skulle vært flinkere å kutte ut snusen, men har klart en reduksjon på rundt 30-40 % (snuser ikke jobb lenger).
Life is boring when you don't know how to live it.

skandix

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #16117 på: 01. mar, 2014, 12:35 »
Da har jeg vært alkoholfri, potetgullfri, sjokoladefri, og hurtimatfri i 60 dager. I dag skal feires med en øl (pga den går ut på dato snart). Tipper jeg fortsetter dette frem til sommeren.
Skulle vært flinkere å kutte ut snusen, men har klart en reduksjon på rundt 30-40 % (snuser ikke jobb lenger).

Kjempe bra :D , stå på :)

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #16118 på: 01. mar, 2014, 13:17 »
Flytter til oslo om ca. 3 timer \:D/

BOOM!

Nuu, enda færre Østfold furs! :c
~

Trøtt etter et LAN med noen mates igår, men Elder Scrolls Online skal fortsettes å spilles! [w-happy]
FurAffinity          DeviantArt


SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Din status!
« Svar #16119 på: 01. mar, 2014, 13:25 »
Jeg skulle til å sjekke innboksen min, men gikk på NorPaws istedet, fant ut at jeg skulle skrive i denne tråden, men det første jeg gjorde var å gjespe, jeg gjespet lenge, så kom jeg på at jeg måtte ta pillene mine i dag. Jeg la dem i munnen og svelget dem, men fort etterpå kjente jeg at jeg trengte vann da den ekle smaken fra filmen på dem spredte seg i munnen min. Jeg fikk tatt en kopp vann og smaken forsvant, ganske fort innså jeg mens jeg stod ved kjøkkenvasken at det var mye som kanskje burde ryddes på benken og tok til å gjøre det. Etter litt skrubbing og skylling var kjeler rene og ting satt i vaskemaskinen. Jeg ble oppmerksom på at det var en del pant og spurte sende en sms til en romkamerat om han ville være med å bære dem til Rimi og pante dem der, så kanskje og handle inn noe mat og mer oppvaskmiddel, for den jeg hadde brukt til oppvasken var relativt tom.

Dessverre så sov han og holder enda på, og jeg satte meg ved PCen igjen, sjekket om jeg hadde fått resons på skjermbrevet jeg sendte til utleier i går kveld. Heldigvis ikke, for det var ikke det jeg hadde lyst til å holde på med det akkurat nå.

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Din status!
« Svar #16120 på: 01. mar, 2014, 13:48 »
Da har jeg vært alkoholfri, potetgullfri, sjokoladefri, og hurtimatfri i 60 dager. I dag skal feires med en øl (pga den går ut på dato snart). Tipper jeg fortsetter dette frem til sommeren.
Skulle vært flinkere å kutte ut snusen, men har klart en reduksjon på rundt 30-40 % (snuser ikke jobb lenger).

Kjempe bra :D , stå på :)
Takk <3
Stå på du også :)
Life is boring when you don't know how to live it.

Purchal

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #16121 på: 01. mar, 2014, 14:32 »
Linje R10 til skien! Skal av på Skoppum. Yay. Halvtime med tog.

REX

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 299
  • REX
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #16122 på: 01. mar, 2014, 15:27 »
sitter med en kald rockstar energy og hører på Angerfist :=)^^
Voff voff:) Hei heter Rex :) Er en glad hund som liker å bli kjent med nye folk.
Skype:Rexthedog5

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #16123 på: 01. mar, 2014, 16:16 »
Så trøtt. Men jeg burde virkelig holde meg våken til i kveld, så kanskje jeg får en ok døgnrytme til jeg skal begynne å jobbe.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #16124 på: 01. mar, 2014, 19:54 »
Jeg skulle til å sjekke innboksen min, men gikk på NorPaws istedet, fant ut at jeg skulle skrive i denne tråden,

Postene dine er som en fuckings storytime ♥