Skrevet av Emne: Anime  (Lest 70361 ganger)

Son44

  • Gjest
Sv: Anime
« Svar #125 på: 24. feb, 2010, 14:50 »
Eneste anime som har fått meg til å grine er filmen Grave of the Fireflies  :'(

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #126 på: 24. feb, 2010, 14:51 »
Eneste anime som har fått meg til å grine er filmen Grave of the Fireflies  :'(
den er fin <3 of ekstrem trist..

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #127 på: 24. feb, 2010, 15:09 »
Eneste anime som har fått meg til å grine er filmen Grave of the Fireflies  :'(

Hadde forventet at jeg skulle gråte av den selv når jeg så den, men gjorde aldri det. Kanskje fordi det var så vanskelig å føle sympati for filmens protagonist. Kanskje også fordi jeg ikke så den alene; pleier sjelden å felle tårer i selskap med andre. Men gråt mye av slutten på Only Yesterday, en annen film av samme regissør (Isao Takahata). Det er egentlig ikke en veldig trist film, men slutten var bare så vakker...

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #128 på: 24. feb, 2010, 18:47 »
animer som jeg likte så far, som jeg har sett ferdig, er:

11eyes, elfen lied og bakemonogatari.

De inneholder: (i elfen lied iallefall: horror), BLOD, trist, glad, rørende, kjærlighet, skummelt, ekkelt, pervers (bare litt ;D) ... og de har ganske kul story : D

om noen har sett noen animer (som IKKE er dragonball eller naruto... ELLER Sonic DX) så si ifra, ELSKER slike, ekkle, horror perverse, animene : D

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #129 på: 24. feb, 2010, 21:26 »
Yay! Elfen lied :D Den serien eier!
Kan vel anbefala deg blood+, sjølv om eg bare har sett første episode og blitt anbefalt det av ein annan, den handlar om vampirar... Og slikt... :P

For augeblikket ser eg sjølv Death Note ^^

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #130 på: 20. mar, 2010, 10:44 »
@_@ mye å lese
men sweet, masse bra anime dere liker, og yay til elfen lied, var heldig og fant hele serien på dvd i kristiansand.
men av animeer jeg driver å ser på akkurat å for tiden så er det:
To Aru Kagaku no Railgun
Full metal alchemist brotherhood
 og Fairy tail
pluss jeg sitter her og tripper mens jeg venter på den neste hellsing ova'en

EDIT:
å ja, holdt på å glemme Kemono no Souja Erin, en veldig søt anime, kan anbelafe den for folk som liker mer karakter interaksjon og følelses liv framfor slossing :P
« Siste redigering: 20. mar, 2010, 10:48 av Makenshi »

kiba

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • kiba (SI VIS PACEM PARA BELLUM)
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #131 på: 20. mar, 2010, 14:48 »
animer som jeg likte så far, som jeg har sett ferdig, er:

11eyes, elfen lied og bakemonogatari.

De inneholder: (i elfen lied iallefall: horror), BLOD, trist, glad, rørende, kjærlighet, skummelt, ekkelt, pervers (bare litt ;D) ... og de har ganske kul story : D

om noen har sett noen animer (som IKKE er dragonball eller naruto... ELLER Sonic DX) så si ifra, ELSKER slike, ekkle, horror perverse, animene : D

har du sett ( fullmetal alchemist )  synes den e ganske bra
"The greatest thing you'll ever know is to love, and be loved in return"

Son44

  • Gjest
Sv: Anime
« Svar #132 på: 20. mar, 2010, 20:44 »
animer som jeg likte så far, som jeg har sett ferdig, er:

11eyes, elfen lied og bakemonogatari.

De inneholder: (i elfen lied iallefall: horror), BLOD, trist, glad, rørende, kjærlighet, skummelt, ekkelt, pervers (bare litt ;D) ... og de har ganske kul story : D

om noen har sett noen animer (som IKKE er dragonball eller naruto... ELLER Sonic DX) så si ifra, ELSKER slike, ekkle, horror perverse, animene : D

har du sett ( fullmetal alchemist )  synes den e ganske bra

Så filmen og litt av den første anime serien. Likte ikke animeen så godt. Filmen derimot var mye bedre

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #133 på: 20. mar, 2010, 21:50 »
Selv synes jeg Fullmetal Alchemist filmen var svært lite tilfredsstillende. De sender jo nå også en ny FMA serie som i teorien skal være mer tro i mot mangaen. Det er litt rart å begynne med en helt ny serie så snart etter den første, som ikke har noe med den første serien å gjøre, og før mangaserien har konkludert. Skriverne bak den første animeserien hadde vel skrevet seg inn i et hjørne med sesongavslutningen, og deretter filmen.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #134 på: 20. mar, 2010, 22:10 »
Den nye FMA serien er veldig bra. Animasjons-budsjettet på den er ingenting annet enn imponerende, og storyen er også top notch.

Og for dem som liker Wolf's Rain så kommer hele serien ut på DVD på Play på mandag til ca 130 kroner med gratis frakt. Det er ett temmelig godt tilbud =)
« Siste redigering: 21. mar, 2010, 01:28 av VVolfsong »

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #135 på: 21. mar, 2010, 00:22 »
wolfsrain på dvd? sweet, må ha!

dere vet vel foresten ikke hvor jeg kunne få kjøpt hele the vision of escaflowne serien på dvd?

og ja, er enig med deg miles i at det er veldig merkelig med anime produsentene at de maler seg inn i hjørner, men det er jo ikke noe nytt, det er det samme på hellsing, naruto, bleach og soul eater, bare på hellsing og FMA så lagde de egen historie i steden for å fylle den opp med filler arcs

og wolfglow, hvis du liker slike animeer, har du sett berserk da? den er fantastisk men virkelig brutal

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #136 på: 03. apr, 2010, 21:01 »
Har ikke så lang liste med hva jeg har sett, men har en lengre liste med hva jeg skal se. Hehe.
Elfen Lied   / ANBEFALES
Fruits Basket   /ANBEFALES
Dears
Special A   /ANBEFALES
Devil May Cry
Green Green
Wolf’s Rain (driver å ser på)
Maburaho (driver å ser på)
Karin
La Corda d'Oro - Primo Passo   / ANBEFALES
Kin'iro no Corda: Secondo Passo(venter på flere episoder)
DN Angel   / ANBEFALES
Death Note
Neo angelique abyss  /ANBEFALES
Vampire Knight (driver å ser på)   /ANBEFALES

Så tok jeg med anbefalinger. hehe


Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #137 på: 07. apr, 2010, 22:36 »
animer som jeg likte så far, som jeg har sett ferdig, er:

11eyes, elfen lied og bakemonogatari.

De inneholder: (i elfen lied iallefall: horror), BLOD, trist, glad, rørende, kjærlighet, skummelt, ekkelt, pervers (bare litt ;D) ... og de har ganske kul story : D

om noen har sett noen animer (som IKKE er dragonball eller naruto... ELLER Sonic DX) så si ifra, ELSKER slike, ekkle, horror perverse, animene : D

har du sett ( fullmetal alchemist )  synes den e ganske bra

*er treg*
så hele serien + filmen xD :3

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #138 på: 11. apr, 2010, 22:42 »
animer som jeg likte så far, som jeg har sett ferdig, er:

11eyes, elfen lied og bakemonogatari.

De inneholder: (i elfen lied iallefall: horror), BLOD, trist, glad, rørende, kjærlighet, skummelt, ekkelt, pervers (bare litt ;D) ... og de har ganske kul story : D

om noen har sett noen animer (som IKKE er dragonball eller naruto... ELLER Sonic DX) så si ifra, ELSKER slike, ekkle, horror perverse, animene : D

har du sett ( fullmetal alchemist )  synes den e ganske bra

*er treg*
så hele serien + filmen xD :3

Har du sett den nye Full Metal Alchemist serien som går nå og; FMA: Brotherhood? Den er absolutt å anbefale. Eclipse fansubs som subber den. Den starter likt som den første serien, men det tar ikke så veldig lang tid før storyen går i en helt annen retning. Denne er mer tro til storyen i mangaen.

Ellers kan du jo prøve å ta en kikk på Claymore, tror den kanskje kan falle i smak. De første fire episodene er litt treige, men den tar helt av etter det ^^

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #139 på: 11. apr, 2010, 23:09 »
Har du sett den nye Full Metal Alchemist serien som går nå og; FMA: Brotherhood? Den er absolutt å anbefale. Eclipse fansubs som subber den. Den starter likt som den første serien, men det tar ikke så veldig lang tid før storyen går i en helt annen retning. Denne er mer tro til storyen i mangaen.

Synes det er litt rart at de lager en ny serie som skal være mer tro mot tegneserien, når tegneserien fortsatt ikke er ferdig. Etter min (begrensede) erfaring så tar ofte animeserier av i en annen retning fordi de har gått tomt for stoff, og da må finne på mer selv for å prøve å få til en slags konklusjon. Så jeg lurerer på om denne nye serien også kommer til å måtte finne på mer selv når de går tom for stoff. Og så får vi kanskje en tredje serie som skal være enda mer tro i mot originalen...

Blir lettere om de venter med å lage animeseriene til mangaene er ferdige. Eller er tålmodige og tar lengre pauser i mellom sesongene, slik at tegneserieskaperne får lagd noen flere volum.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #140 på: 12. apr, 2010, 21:40 »
Har du sett den nye Full Metal Alchemist serien som går nå og; FMA: Brotherhood? Den er absolutt å anbefale. Eclipse fansubs som subber den. Den starter likt som den første serien, men det tar ikke så veldig lang tid før storyen går i en helt annen retning. Denne er mer tro til storyen i mangaen.

Synes det er litt rart at de lager en ny serie som skal være mer tro mot tegneserien, når tegneserien fortsatt ikke er ferdig. Etter min (begrensede) erfaring så tar ofte animeserier av i en annen retning fordi de har gått tomt for stoff, og da må finne på mer selv for å prøve å få til en slags konklusjon. Så jeg lurerer på om denne nye serien også kommer til å måtte finne på mer selv når de går tom for stoff. Og så får vi kanskje en tredje serie som skal være enda mer tro i mot originalen...

Blir lettere om de venter med å lage animeseriene til mangaene er ferdige. Eller er tålmodige og tar lengre pauser i mellom sesongene, slik at tegneserieskaperne får lagd noen flere volum.

Tja... Jeg klager ikke jeg da i dette tilfellet så har det resultert i to veldig bra serier i stedet for bare en. Når det gjelder plottet i den nyeste så har jeg ikke lest mangaen så jeg kan svare på hvor nøye de følger den denne gangen.

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #141 på: 20. apr, 2010, 18:08 »
vel i den nye animeen "full metal alchemist brotherhood" så er de helt tro til mangaen, er bare noen få bittesmå ting som de har forandret men det er ting som ikke påvirker hele historien.
men grunnene til at de lager den nye serien nå til tross for at mangaen er ikke ferdig er fordi at mangaen er på den siste boken så mangane vil bli ferdig rett før animeen tar den igjen. Det pluss at de prøver sikkert å melke kuen mest mulig før folk blir lei av FMA, selv om det sikkert aldri kommer til å skje :P

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Rangering av Studio Ghibli filmene
« Svar #142 på: 27. jun, 2010, 00:29 »
Så nylig filmen Ocean Waves, som var den siste filmen av Studio Ghibli jeg ikke hadde sett. Så jeg har nå sett alle! Og da tenkte jeg jeg kunne prøve å rangere alle filmene i fra studioet, fra den jeg liker mest til den jeg liker minst. Ikke lett å gi de alle en konkret plaseringer da de har så mange filmer som er fantastiske - men de har definitivt et par filmer jeg vil være fristet til å kalle dårlige også. Uansett, her er mitt forsøk på å rangere filmene.

1. Only Yesterday
2. My Neighbour Totoro
3. Whisper Of The Heart
4. Spirited Away
5. My Neighbours The Yamadas
6. Pom Poko
7. Nausicaä Of The Valley Of The Wind
8. The Cat Returns
9. Kiki's Delivery Service
10. Princess Mononoke
11. Ocean Waves
12. Laputa: Castle In The Sky
13. Ponyo On The Cliff By The Sea
14. Grave Of The Fireflies
15. Porco Rosso
16. Howl's Moving Castle
17. Tales From Earthsea

Hadde vært artig å sett andres rangering av disse filmene også.

YlvaWolfie

  • Gjest
Sv: Rangering av Studio Ghibli filmene
« Svar #143 på: 27. jun, 2010, 11:16 »
Så nylig filmen Ocean Waves, som var den siste filmen av Studio Ghibli jeg ikke hadde sett. Så jeg har nå sett alle! Og da tenkte jeg jeg kunne prøve å rangere alle filmene i fra studioet, fra den jeg liker mest til den jeg liker minst. Ikke lett å gi de alle en konkret plaseringer da de har så mange filmer som er fantastiske - men de har definitivt et par filmer jeg vil være fristet til å kalle dårlige også. Uansett, her er mitt forsøk på å rangere filmene.

1. Only Yesterday
2. My Neighbour Totoro
3. Whisper Of The Heart
4. Spirited Away
5. My Neighbours The Yamadas
6. Pom Poko
7. Nausicaä Of The Valley Of The Wind
8. The Cat Returns
9. Kiki's Delivery Service
10. Princess Mononoke
11. Ocean Waves
12. Laputa: Castle In The Sky
13. Ponyo On The Cliff By The Sea
14. Grave Of The Fireflies
15. Porco Rosso
16. Howl's Moving Castle
17. Tales From Earthsea

Hadde vært artig å sett andres rangering av disse filmene også.

WHAAAAT? Howl's Moving Castle etter Ponyo On The Cliff By The Sea? Jaja....

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Rangering av Studio Ghibli filmene
« Svar #144 på: 27. jun, 2010, 14:03 »
Her er min rangering i hvertfall til tross for at jeg ikke har sett alle, dog virker ikke Only Yesterday eller My Neighbours The Yamadas noe interessante til å bli kjøpt eller sett.

1. Whisper of a Heart
2. Howl's Moving Castle/Princess Mononoke
4. Spirit Away
5. Grave of Fireflies
6. Nausicaä Of The Valley Of The Wind
7. My Neighbour Totoro
8. Kiki's Delivery Service
9. Laputa: Castle In The Sky
10.Tales from Earthsea
11. The Cats Return
12. Ponyo On The Cliff By The Sea
13. Pom Poko

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Rangering av Studio Ghibli filmene
« Svar #145 på: 27. jun, 2010, 20:51 »
WHAAAAT? Howl's Moving Castle etter Ponyo On The Cliff By The Sea? Jaja....

Howl's Moving Castle var godt animert, og hadde noen artige scener, men jeg forstod ikke særlig mye av plottet da jeg så den, og klarte ikke å leve meg særlig inn i handlingen. Jeg fikk med meg at det var en slags krig som pågikk? Ponyo... var heller ikke den mest tilfredsstillende av Studio Ghibli filmene.

Her er min rangering i hvertfall til tross for at jeg ikke har sett alle, dog virker ikke Only Yesterday eller My Neighbours The Yamadas noe interessante til å bli kjøpt eller sett.

Det er begge to fantastiske filmer, etter min mening, men er langt mer jordnære enn de fleste andre Studio Ghibli filmer, og jeg tror de begge er beregnet på et voksent publikum. Anbefaler begge sterkt, men det er jo til dels en smaksak. Hyggelig å se at noen har Whisper Of The Heart som sin favoritt, også!

*begynner å nyne på "Country Road"*

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Dæth Nøte
« Svar #146 på: 12. aug, 2010, 21:30 »
Ble ferdig med Death Note for en litt stund siden. Litt blandede følelser. Begynte bra, roter seg litt inn i shonen elementer (overdramatisk, langtekkelig, "kule" karakterdesign), men var jo for det meste spennende. Hadde egentlig forventet at serien skulle være blodigere, og at omtrent hver episode skulle handle om noen som ble drept ved hjelp av boken, man alt gikk jo ut på etterforskningen etterhvert.

Også var det jo denne scenen...

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Dæth Nøte
« Svar #147 på: 13. aug, 2010, 16:04 »
Også var det jo denne scenen...
xD <3

Jeg elsker den serien.

Uhm, jeg ser så vidt på Durarara!! atm. Morsom serie. ^^

SpiceyFeline

  • Gjest
Sv: Anime
« Svar #148 på: 13. aug, 2010, 23:38 »
Har begynt å se Naruto Shippuuden på nytt. Ikke at jeg har sett mer enn 40 episoder, siden den lille fangirl'en inni meg bestemte seg for å gjemme seg litt bort pga det som skjer med Akatsuki..

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #149 på: 01. des, 2010, 22:59 »
Kan noen anbefale meg en litt vintrete eller julete anime? Gjerne en som ikke er for lang.

Går en del i romantikk, komedie og drama, men er i teorien åpen for alle sjangre.