Skrevet av Emne: Hvordan blir man kjent med hverandre  (Lest 1941 ganger)

Sigre

  • Gjest
Hvordan blir man kjent med hverandre
« på: 18. jun, 2014, 14:59 »
Sånn møte også videre. Virker bare så unaturlig å gjøre det via nettet. Selv om det sikkert er hyggelig ^^
Men lurer på hvordan furrier vanligvis blir kjent med hverandre, hvordan de finner hverandre osv.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hvordan blir man kjent med hverandre
« Svar #1 på: 18. jun, 2014, 15:18 »
Via internett, forums, bekjente og cons.
Er i hvertfall slik jeg ble kjent med de fleste.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hvordan blir man kjent med hverandre
« Svar #2 på: 18. jun, 2014, 15:35 »
Varierer veldig. Enkelte kjenner kun hverandre via nettet (Forumet, skype, facebook, furaffinty, ++).

Hvis man ønsker å treffe folk utenfor nettet er det greit å følge noen standardregler.
Første gang avtal å treffes på en plass hvor andre folk ferdes. Parker, resturant, butikker, kino, museum, osv.
I starten var det en del jeg traff og ble kjent med på denne måten.
Etter det ender man stort sett med at man blir kjent med andre via de man allerede kjenner.

Traff mine 2 førte fra fandommen på et lokalt kjøpesenter, og senere en til ved en lokal videregående.
Via dem ble jeg kjent med flere, som igjen introduserte meg til flere.
I ettertid har det mer gått over til at det er jeg introduserer furs til andre furs.

Maverick & Terry

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
  • Starte eller holde en samtele gående, vanskelig...
    • Vis profil
Sv: Hvordan blir man kjent med hverandre
« Svar #3 på: 22. jun, 2014, 12:50 »
Jeg prater med noen via face, men har ikke møtt noen. Er 2 av dem som har sagt det bare er og komme, men begrunn av at jeg er så sjenert og redd for og bli dømt for hvordan jeg ser ut. For har blitt det hele livet og det har ødelagt mye for meg. Men har bitt i det store eplet og bestilt billett til Desucon, så møter nok noen av dem der. For hadde vært fint med noen nye venner, siden jeg har mistet nesten alle jeg hadde.

"They laugh at me because I'm different; I laugh at them because they're all are the same!!"

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Hvordan blir man kjent med hverandre
« Svar #4 på: 22. jun, 2014, 17:36 »
Det wolftale skriver ; ) Jeg bor veldig langt unna alle så de går mest i forum, nettsider og skype  :D

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hvordan blir man kjent med hverandre
« Svar #5 på: 22. jun, 2014, 18:04 »
Jeg prater med noen via face, men har ikke møtt noen. Er 2 av dem som har sagt det bare er og komme, men begrunn av at jeg er så sjenert og redd for og bli dømt for hvordan jeg ser ut. For har blitt det hele livet og det har ødelagt mye for meg. Men har bitt i det store eplet og bestilt billett til Desucon, så møter nok noen av dem der. For hadde vært fint med noen nye venner, siden jeg har mistet nesten alle jeg hadde.

Same, liker ikke mitt eget selvbilde av samme grunn.

Helt til jeg går i "fuck it" mode og gir faen i hvordan jeg ser ut xD Men you know, er jo ikke sånn for alle.

-------
Jeg vil da si at å snakke med folk via chatclients som Skype eller Facebook funker i begynnelsen, også heller møte folk et åpent sted som parker elns (cons som desucon eller liknende er en god plass, I suppose).

Første gang jeg møtte noen jeg kjente via internet var på en flyplass. GG for å bo i gokk, lol.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hvordan blir man kjent med hverandre
« Svar #6 på: 22. jun, 2014, 18:58 »
Har møtt mange for første gang hjemme hos megselv eller hjemme hos dem. Har aldri skjedd noe som har gjort at jeg ikke vil fortsette med det. Det kan nevnes at jeg som regel ikke har møtt folk alene, da.

Men ja, legg til folk på skype. Prøv å snakke med dem mer enn den dagen du legger dem til. Sjekk meet-forumet for meets i nærheten og sleng deg på når du føler det passer. Evt. kan du jo prøve å ta iniativ til å arrangere et meet selv. Det er ikke vanskelig og det er veldig sjelden at det ikke går.

Evt. kan du jo prøve å møte en/et par personer om gangen. Foreslå middag, kino, diverse annet som har blitt nevnt. Kan være ubehagelig de første gangene fordi du ikke kjenner noen, men det vil definitivt være verdt det. =)
« Siste redigering: 22. jun, 2014, 19:01 av Atrox »