Skrevet av Emne: Mitt første møte med felles interesserte.  (Lest 5889 ganger)

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Mitt første møte med felles interesserte.
« på: 06. jun, 2013, 15:24 »
Hei.
Jeg ble nylig en furry og har en historie jeg gjerne vil dele.
Hvis du ikke vill lese alt dette er personlig info lenger ned på siden.

-Bakgrunn start-
Jeg har i en lang tid oppholdt meg i en mental gråsone hvor jeg ikke var sikker på om jeg var "normal" eller en furry. Det har pågått i over et år nå, med varierende intensitet. I denne perioden har jeg vært forvirret over min egen personlighet og hvem jeg egentlig er, det var nært på å gjøre meg litt sprø(litt sprøere en vanlig i det minste).

Jeg like anthropomorphe karakterer i spill og serier og søkte ofte mot det uten å egentlig tenke over det, inntil en dag jeg faktisk tok notis av og studerte en karakter jeg spilte som: en dyrelignende skapning som gikk på to bein. De var nokså utbredt at jeg begynte å lete etter fakta om hva de var og snublet over ordet "Furry"
På dette tidspunktet begynte jeg å samle informasjon fra små bruddstykker på forskjellige Internett sider og fylte ut med mine egne antakelser, alt sentrert rundt ordet furry.
I et forsøk på å snakke med folk ble det å være furry mer eller mindre angrepet med blodlyst.
Etter denne opplevelsen skrinla jeg ideen om å lete mer, men jeg hadde allerede fått vite litt for mye til å virkelig legge det bak meg. Det var nå jeg gikk inn i den mentale gråsonen som egentlig begynte med "Vill jeg vite mer?".

Jeg lette nå og da etter informasjon om dette, og etter en stund kom jeg på at jeg kunne prøve Wikipedia. Der stod omtrent alt jeg ville vite. Hva en furry faktisk er, betydningen av å være furry og nesten alt annet. Dessverre ble jeg egentlig bare mer forvirret over det jeg fant ut og den mentale gråsonen ble til usikkerheten over hvem jeg var. Men istedet for at lettingen etter svar stoppet opp ble den tvert imot mer intensiv.
"Hvem, hva, hvorfor, hvordan?", alt dette svevde rundt i hodet mitt i en lang tid, og denne tiden ble brukt til å tenke over det jeg visste og å finne mer info på nettet.
I en lang tid trodde jeg også at jeg var bare en av få som var (ikke helt sikkert-)furry. Og siden furry som et tema ble angrepet så hardt som det ble hadde jeg ingen å snakke med dette om.
Det var ikke lenge siden at jeg endelig tok meg bryet med å se på lenkene i den norske versjonen av "Furry" Wiki siden. Der fant jeg en lenke til denne siden. Etter noen minutter med knallhard tenking med "for og imot" bestemte jeg meg for å klikke linken og sjekke ut siden.
Til min overraskelse var det en hel forum side for norske furries.

Jeg sjekket rundt på de forskjellige sidene i forumet og hva som faktisk ble snakket om.
Alle er positive, vennlige og snakker om furries. Etter en kort stund følte jeg meg hjemme og glad over å ha funnet folk som var interessert i furries.
Nå visste jeg at jeg ikke kunne fornekte eller bortforklare det mer. Jeg er en furry.
jeg hadde funnet folk som snakket om fursuits, fursona og som av og til lagde kunst med furry som tema, og jeg er glad over det.
Like etter at jeg fant ut hva jeg er ble en tung vekt løftet av mine mentale skuldre, jeg så sider av meg selv som jeg ikke visste om før og fikk litt større selvtillit over å akseptere noe som blir sett ned på av så mange.
Jeg bestemte meg meget fort for å registrere meg og introdusere meg selv for andre furries.
Nå er jeg her i håp om å få noen å diskutere med.
-Bakgrunn slutt-

Jeg er mann.
16 år gammel.
Bor i Mo i Rana.
Er heterofil.

Jeg bruker det meste av dagen min til å spille spill på PC og å se på anime (kan ikke få nok av det).
Jeg er den kreative typen. Jeg liker egentlig ikke vold og foretrekker å skape istedet for å ødelegge.
Spiller for det meste MC. Er også interessert i MMORPG-er.

Jeg har også en fursona. Navnet er Reeon Blackfur. Han er en anthro-ulv med svar pels på kroppen, mørk grå på bryst og mage og rødt på toppen av hodet og i nakken.
Oftest kledd i svart dongeri bukse, en rød T-skjorte og en svart frakk.
Dessverre har jeg egentlig ikke noen bilder som jeg kan bruke. Jobber med et nå som jeg håper kan bli brukt som mal hvis noen vill tegne et bedre bilde for meg.

Håper jeg har en plass i gruppen.
-Reeon Blackfur.

Bird

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 396
  • Gnarly
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #1 på: 06. jun, 2013, 15:28 »
Woo, en av de lengre introduksjonene jeg har lest owo
Velkommen til NorPaws! Her blir du akseptert med åpne armer. :3

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #2 på: 06. jun, 2013, 15:37 »
velkommen! :D

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #3 på: 06. jun, 2013, 16:13 »
Velkommen til sida og fandomen =)

For å gi et kort svar på det å være furry, det er egentlig hva du vil det ska være sjøl, det er ikke noen strengere fasit enn at hvis du vil være det er du det, hvertfall etter min mening =P

Men jo, folk her tegner masse, inkludert meg sjøl, jeg driver å tegner noe småtteri nå, tegner bare noen busts (skuldrene og opp) av karakterene/fursonaene til folk, kan slenge inn deg og hvis du vil :3
Ekke i farger da, bare svart/hvitt.

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Velvian
« Svar #4 på: 06. jun, 2013, 16:28 »
Takker for velkomsten. Og takk for tilbudet, men jeg ønsker helst et fursona bilde i farger.
Skall huske å spørre deg hvis jeg vil ha et stilig svart-hvit bilde for noe annet.

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Velvian
« Svar #5 på: 06. jun, 2013, 17:02 »
Takker for velkomsten. Og takk for tilbudet, men jeg ønsker helst et fursona bilde i farger.
Skall huske å spørre deg hvis jeg vil ha et stilig svart-hvit bilde for noe annet.

Det var ikke snakk om commission, var bare sånn gratis greie, jeg gjør det for øvelse =)
Bare tegner folk for morro :3
« Siste redigering: 06. jun, 2013, 17:10 av Velvian »

TazDingo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 59
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #6 på: 06. jun, 2013, 17:15 »
Velkommen til forumet! Håper du trives her.

Hvilken anime liker du best? Min all time fave er Berserk, uten tvil  [w-wink]
Grrrr... Grrr? o.o

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #7 på: 06. jun, 2013, 17:17 »
Velkommen velkommen :)

Som Velvian sier, så er furry ganske så åpent, så å forklare hva det er, er rimelig vanskelig. Alle har forskjellige meninger
og interesster. Hovedgreia er vel egentlig bare at vi alle liker anthro XD

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: TazDingo
« Svar #8 på: 06. jun, 2013, 18:11 »
Takker. Det gjør jeg [w-happy].
Når det gjelder min favoritt anime så står det mellom 3 av ukjent mange som jeg har sett så langt.
Fairy Tail: Natsu ble oppdratt av en drage. Det skårer høyt på min skala. I tillegg er det magi tilstede, noen typer kan endre utseendet ditt så du ender opp med å se ut som en furry uten å måtte ta på en drakt [w-cool].
Sword Art Online: Virtuelle verdener og hjelmer som bruker nerve-impulsene som innputt for å kontrollere karakteren? Du vill aldri dra derfra noensinne tror nå jeg. Hvis de ikke utvikler de hjelmene i min levetid vill jeg ikke få fred etter den [w-sad].
Hellsing Ultimate: Men ikke den vanlige. Jeg foretrekker Takahata101 versjonen på youtube over originalen. Frekkere  [w-wink], morsommere og rett ut overlegen med referanser, engangs slagord, HD video og HD audio.
Klarer ikke å bestemme meg for en klar favoritt.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #9 på: 06. jun, 2013, 18:15 »
Velkommen :3

Det er fint å se nye folk her. Håper du kommer til å trives her på forumet.

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Kazookie
« Svar #10 på: 06. jun, 2013, 18:19 »
Takker.
Så lenge folk er like positive og vennlige som nå tror jeg at å finne seg til rette ikke blir noe problem.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #11 på: 06. jun, 2013, 19:18 »
Hei og velkommen til NorPaws! [w-happy]
Har et ord for å beskrive historien din: Wow, rett og slett. Tror ikke jeg har hørt om noen som har vært såpass spesiell, men likevel fascinerende måte å bli furry på.

Det å være furry er vel forklart i kommentarene over, så jeg har egentlig ikke så mye mer å tilføye enn at jeg håper på at du kommer til å trives her på dette forumet, og i fandomen generelt!
FurAffinity          DeviantArt


Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Exodai
« Svar #12 på: 06. jun, 2013, 19:46 »
Mange takk for velkomsten.
Jeg bryr meg egentlig ikke om hvordan jeg ble furry, bare at jeg har noen likesinnede å snakke med [w-happy]

PulsarIV

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 20
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #13 på: 06. jun, 2013, 20:43 »
Velkommen, artig å se en valp her :3

Folk er ganske hyggelige og positive her, så det blir ikke noe problem med å finne seg til rette her.
Elsker å prate med andre furries, så om du kjeder deg en dag så har nå jeg alltids litt tid å kaste bort  [w-happy]

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: PulsarIV
« Svar #14 på: 06. jun, 2013, 20:58 »
Takker for velkomsten.
Og jeg antar jeg er en valp ja. Har jo fortsatt mye å lære om furry fandom.

Jeg blir nok å følge opp det tilbudet, hvem vet når er spørsmålet.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #15 på: 06. jun, 2013, 21:11 »
velkommen >w<

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Tora
« Svar #16 på: 06. jun, 2013, 21:35 »
Mange takk.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #17 på: 06. jun, 2013, 22:07 »
Hei og velkommen Reeon!

Kan sikkert tenge fursonaen din jeg ^^
Er ikke allverdens flink,  men kan sikkert lage et profil bilde hvis du skulle trenge c

~Paxy:

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Paxy
« Svar #18 på: 06. jun, 2013, 22:40 »
Takker for velkomsten.

Du kan jo prøve å tegne den. Du finner filen som et vedlegg.

Du kan gjøre nesten hva som helst mot fursonaen min men det er noen ting jeg ikke vil gi slipp på.
1: Du kan tegne han i et hvilket som helst miljø og en hvilken som helst stilling, så lenge det er et rolig miljø og han slapper av.
2: Våpnene får du ikke fjerne. Du kan endre designet på våpnene men det skall være en håndpistol og et en-hånds sverd. Du må også tenke på hvordan slirene skall plasseres med tanke på hvilket våpen han trekker med hvilken arm. Sverdet trekkes med den høyre armen og pistolen med den venstre.
3: Klærne (sort dongeri bukse, rød T-skjorte og svart frakk) skall ikke endres.
4: Pelsen (Sort, grå på bryst og mage) skall ikke endres.
5: Håret kan endres litt men skall være rødt.
6: Øynene skall ha en rød regnbuehinne.
Resten er opp til deg. Hvis du har noen ideer, ikke nøl med å komme med dem.

Takker for at du vil tegne fursonaen min.
Håper du kan gjøre det bedre en jeg gjorde det.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #19 på: 06. jun, 2013, 23:25 »
*tørke svette* hoi, dette var en lang intoduksjon! :D slikt liker vi :D

bra du fant Norpaws, bare de beste av beste furs her i gårn! ;p

Ellers får jeg ønske deg velkommen og håper du finner deg til rette :) selv bor jeg på Hemnesberget og pendler til Mo i rana for å jobbe hos Momek :)


The more i learn about people, the more i like my dog.

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #20 på: 07. jun, 2013, 00:01 »
Hei, Arrius. Den var liksom litt nødvendig den introduksjonen. Ville dere skulle vite litt om meg.
Og slapp av, jeg føler meg virkelig hjemme her på NP.

Håper du liker jobben din i Momek. Det er jo egentlig ikke så mye vits i å jobbe en plass hvis du ikke trives, mener nå jeg.

REX

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 299
  • REX
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #21 på: 07. jun, 2013, 10:37 »
Hei Velkommen  [w-happy]
Voff voff:) Hei heter Rex :) Er en glad hund som liker å bli kjent med nye folk.
Skype:Rexthedog5

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: REX
« Svar #22 på: 07. jun, 2013, 10:51 »
Mange takk [w-happy]

Blackred Paws

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 214
  • Min musikk side :) https://soundcloud.com/blackred
    • Vis profil
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #23 på: 07. jun, 2013, 15:54 »
Hei og velkommen  [cool]
husky1992 (FA)
Stein Horten (Facebook)
Blackred Paws (Soundcloud, Twitter, Battle.net)

CaldCat

  • Gjest
Sv: Mitt første møte med felles interesserte.
« Svar #24 på: 08. jun, 2013, 00:32 »
Hallois! Velkommen til forumet vårt  :)

Tok meg god tid til å lese introduksjonen din, og synes det var godt lesestoff - kanskje først og fremst fordi jeg kjente meg ganske mye igjen i det du skrev, tror jeg.
Gikk selv gjennom noe lignende, en slags gråsone som man nesten kan kalle for en identitetskrise, som varte ganske lenge. Heldigvis forsvant dette litt etter hvert, da jeg slo meg til ro med det faktumet at furry-begrepet kun er hva du gjør det til.

Uansett, så håper jeg vi ser mer til deg her  :) Ellers er innboksen min alltid åpen hvis du lurer på noe eller bare har lyst til å prate om alt mulig.

Cheers!