Skrevet av Emne: Anime  (Lest 70228 ganger)

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Anime
« Svar #75 på: 15. okt, 2008, 08:54 »
Sitat
Noen som skal på Desucon?
Vetikke, kanskje jeg skal. Avhenger HELT om jeg har penger igjen. x3 Tretusen bursdager i oktober, såå. Men hadde vert knall om jeg fikk tid og penger nok. x)


Jeg ser på en del animé egentlig.
Har sett på Death Note som ligger høyt på lista.
Chii's Sweet Home er også vanvittig søt, handler om livet til en kattunge. ^_^
Wolfs Rain og Elfen Lied var de to første animeene jeg så alle episodene av. Elskbare serier, begge to.
Full Metal Alchemist er kjempegøy. Samme er Air Gear og One Piece.

Det var vel animeene jeg så/ser på. xD

Så ser jeg på Studio Ghibli-filmer. <3
Favorittene mine er vel..

The Cat Returns, My Neighbour Totoro, Whisper of the Heart, Laputa: Castle in the Sky, Spirited Away og Tales from Earthsea.
Noen som har flere forslag til noe jeg kan se? :'D

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #76 på: 15. okt, 2008, 09:02 »
Graves of the Fireflies, The place we promised in our ealier days (tror ikke det er Ghibli, men verdt en titt), Howl's Moving Castle, Princess Mononoke, Nausicaa of the Valley of Wind, Kicki's Delivery Service. jeg har ikke flere å anbefale i hvertfall..

(Kan også Prince of the Sun/The little Norse Prince hvis du kjeder deg en dag xD)
« Siste redigering: 15. okt, 2008, 09:04 av wolftale »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Studio Ghibli
« Svar #77 på: 15. okt, 2008, 11:29 »
The Place Promised In Our Early Days er laget av Makoto Shinkai. Man kan kjøpe The Shinkai Collection her, som inkluderer denne samt hans første (kortere) film. The Place ... er egentlig en av de kjedeligste animeene jeg har sett, men likevel bra. Meget estetisk.

Anser fortsatt Only Yesterday for å være min favouritt Ghibli-film. Vil vel også anbefale Pom Poko. Nausicaä Of The Valley Of The Wind går forresten på kino for tiden. Vurderer om jeg skal se den, selv om jeg har sett den alt - men er litt stas med kino!

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #78 på: 20. okt, 2008, 12:46 »
Eg skal på Desucon ^-^ Skal bo hos en eg kjenner i Asker, litt utenfor Lier. Kjenner 2 fra Lier som skal på Desucon også, dette skal bli fest. :3
Det kan hende eg skal cosplaye som Max fra Dark Cloud 2. ^^, Det blir neppe perfekt, da eg ikkje har rette hatten og mangler seletøy/selebukse, men gøy skal det bli nonetheless.

Klikketiklikk :D

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Anime
« Svar #79 på: 20. okt, 2008, 14:50 »
denne er vel litt relevat her :P
http://www.ranting-gryphon.com/Rants/2rant-anime.mp3
ekstremt sant :P

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #80 på: 26. okt, 2008, 00:47 »
Og da var Desucon overstått! Mye større enn i fjor, ganske artig, selv om det for det meste bare ble å løpe rundt og stikke snuten inn i ulike rom mens man spørte seg selv "Oi, hva skjer her inne?" Jeg vil kanskje poste eller linke til noen bilder senere.

Fikk veldig lyst til å kjøpe to stykk katte-labber til å ha på hendene som de solgte der, men 150 NOK pr. pote er litt mye. Får ønske meg det til min bursdag eller jul i stedet, dog er vel tvilsomt at jeg vil komme til å få meg et par.

Og snublet over Phase der. Kjente ham ikke igjen til å begynne med, før han sa hvem han var. Var dessverre med noen RL venner så var litt ubeleilig å snakke, og skumpet ikke borti ham flere ganger i løpet av messen som jeg hadde trodd jeg kom til å gjøre.

Og endte opp med å søle (eller snarere sprute) en del eksotisk japansk brus på meg. Kun det beste er bra nok for denne reven!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #81 på: 26. okt, 2008, 15:37 »
Var der jeg også, men egentlig bare for å treffe noen x3
Har ikke så mye interesse for Anime, men det var ganske greit der, var ikke som ille å være der akkurat :P
var mange som fly rundt med "Free hugs" o.l må jeg si x3 også noen med "Free spank" [eek]

kjøpte ikke noe der, for det første så hadde jeg ikke så fryktelig mye penger til det som var der :P også hadde jeg bare kort x3

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #82 på: 27. okt, 2008, 12:57 »
Eg traff Aurelius ^-^ Det var koselig, må gjentas.
Og så møtte eg vist på MANGE kjente folk, det var skikkelig kos egentlig. Alle bare "Heeeei, lenge siden sist! Blablabla" :3 Oh, og en liten hyper jente eg har møtt sånn.. 2-3 ganger plaget meg. xD Aurelius er vitne. "Kom med oss og spis sushiiiiii pliiiiiz? *se på med bedårende wtf-øyne*" xD Hyper.
Det var min første gang på Desucon da, og eg ble litt skuffa. Eg hadde sett for meg mer, på en måte. Du gikk liksom bare rundt og snakket med folk og kikket på stands og ett par innslag nå og da. Folk sier det var mye bedre i år, så eg vet ikkje om eg bør ha noe å si. Men eg skulle definitivt ønske det var mer å gjøre enn å bare gå rundt og kikke på artwork, spille litt random slåssespill og bare tape eller sikle over GH-skillza til de fleste som turde å spille forran alle. x) Og Animé-visninga var gørr, selv om eg bare fikk med meg ett av visningene. Og at de ikkje hadde Naruto-spill som vi kunne spille.. wtf?
Og ja! Det snakket eg og en venn av meg om. De skulle hatt en kosekrok/lesekrok for manga-interesserte. Det var ikkeno slikt der, det forundrer meg meget. o.o;

Klikketiklikk :D

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #83 på: 27. okt, 2008, 13:34 »
Hm, så var altså minst fem fra forumet der, meg selv inkludert.

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #84 på: 27. okt, 2008, 13:37 »
Jah, tydeligvis o.o Men eg har ikkje møtt folk herfra før da (sett bort fra de eg kjenner til allerede) så eg visste ikkje hva eg hadde å gå etter.

Eg likte bjørnepotene, ville ha, men 150,- ble litt dyrt for denne løven. x)

Klikketiklikk :D

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Parappa
« Svar #85 på: 27. okt, 2008, 20:51 »
Dette var nok ett av høydepunktene for meg:



De fleste bildene jeg tok finnes her. Merk at jeg kan komme til å slette dette bildet og lenken senere.

Bjørnepotene var de brune med "klør på", ja? I så fall var det jo de som hadde en diger etikett på seg, som jeg synes ødela utseendet en del. De hadde vel et par med grå og hvit pels også tror jeg, i tillegg til de svarte som jeg siklet litt på.

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #86 på: 27. okt, 2008, 21:19 »
Ja, de hadde det, det ødelagte bittelitt. Men har alltid likt bjørner, så det var enten det eller ikkeno.

Tøffe bilder ^^ Prøvde å finne meg selv, merket bare at eg og Ole står in fact bak deg når Caramelldansen ble fremført. Eller, vi gikk hvertfall lengre bak, så forsvant vi til ett annet sted. Infamous indeed. :3

Klikketiklikk :D

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #87 på: 27. okt, 2008, 23:36 »
Prøvde å finne meg selv, merket bare at eg og Ole står in fact bak deg når Caramelldansen ble fremført. Eller, vi gikk hvertfall lengre bak, så forsvant vi til ett annet sted. Infamous indeed. :3

Å? Så du/dere meg, eller er det bare noe du kan slutte ut i fra at dere var der da dansen ble fremført?

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #88 på: 27. okt, 2008, 23:58 »
Noe eg kan slutte meg til, vi såg bare dansen fra avstand. Det fristet ikkje så mye å stå der lenger og se på det, så vi gikk videre. :3 Folkemengden var såpass stor at det ville vært ett mirakel å få øye på en person du bare har sett på bilder. I tillegg var det ikkje akkuratt flommbelysning heller. x)

Klikketiklikk :D

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #89 på: 04. nov, 2008, 21:47 »
Dro innom Neo Tokyo nylig for å se om de hadde slike kattepoter igjen (det var de som solgte de under Desucon), men de var utsolgt og visste ikke om de ville få inn flere. Sukk. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte et par der og da, selv om det var dyrt.

Og forresten, ikke så mye av interesse for andre, men prøver å by på denne lekre saken som en mulig bursdags eller julepresang til meg selv. Blir spennende å se om jeg vinner. Grensen min går vel ved ca. 300 NOK, inkludert porto. Er en del, men synes den er ganske søt og liker animeen den er fra svært godt - og tror ikke jeg vil snuble over denne til en lavere penge med det første.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #90 på: 05. nov, 2008, 01:53 »
... og vant ikke.  [sad]

Ja ja. Får legge den til årets ønskeliste.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #91 på: 06. nov, 2008, 13:10 »
Eg traff Aurelius ^-^ Det var koselig, må gjentas.
Og så møtte eg vist på MANGE kjente folk, det var skikkelig kos egentlig. Alle bare "Heeeei, lenge siden sist! Blablabla" :3 Oh, og en liten hyper jente eg har møtt sånn.. 2-3 ganger plaget meg. xD Aurelius er vitne. "Kom med oss og spis sushiiiiii pliiiiiz? *se på med bedårende wtf-øyne*" xD Hyper.
Det var min første gang på Desucon da, og eg ble litt skuffa. Eg hadde sett for meg mer, på en måte. Du gikk liksom bare rundt og snakket med folk og kikket på stands og ett par innslag nå og da. Folk sier det var mye bedre i år, så eg vet ikkje om eg bør ha noe å si. Men eg skulle definitivt ønske det var mer å gjøre enn å bare gå rundt og kikke på artwork, spille litt random slåssespill og bare tape eller sikle over GH-skillza til de fleste som turde å spille forran alle. x) Og Animé-visninga var gørr, selv om eg bare fikk med meg ett av visningene. Og at de ikkje hadde Naruto-spill som vi kunne spille.. wtf?
Og ja! Det snakket eg og en venn av meg om. De skulle hatt en kosekrok/lesekrok for manga-interesserte. Det var ikkeno slikt der, det forundrer meg meget. o.o;

[ok, treigt svar, me knows]
Var koselig ja, får se om det kan gjentas en eller annen gang ^-^
og hu der hypre dama var litt som, ja, merkerlig på en måte :P måtte som absolutt ha med deg for å ete shusi? x3 hehe :P
var kanskje litt lite å gjøre der for noen, jeg dro dit for å møte Zaty for det meste, også hadde jeg lest at noen herfra skulle dit også, så da bare dro jeg inn ^-^ Men jeg så ikke noen av der andre der [eek]
Hmm, tipper nok mange hadde likt en liten kosekrok der ja ^-^ hehe :3

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Anime
« Svar #92 på: 07. des, 2008, 13:01 »
http://tvokay.com/old/anime/anime_a.htm
Yeah her har du årevis med anime, trenger ikke å laste det ned kan bare se det direkte på interwebben bedre en teve.
Burde serriøst sjekke ut Berserk, handler om en dude som leder en liten leie hær og har det største sverdet du kan tenke deg lol.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Wolf's Rain
« Svar #93 på: 08. des, 2008, 17:36 »
Ble halvnylig ferdig med Wolf's Rain. Dessverre likte jeg den ikke noe særlig og er ganske enig i denne anmeldelsen av serien. Problemet var vel til dels at jeg aldri helt skjønte hva det var some foregikk og at det virket litt tacked on dette med at de var ulver, og for det meste så de jo ut som og oppførte seg som mennesker. Men, hadde nå en fin slutt i alle fall.

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #94 på: 09. des, 2008, 11:27 »
Eg har hørt at Wolf's Rain er en bra animé. o.o Hmm.
Eg ser gjennom Naruto for 3. gangen. x) Er på episode 156 nå. Slik går det når du sitter med kyssesyken i 4 uker....

Eg ser også på One Piece. Men venter fortsatt på neste episode, usj.

Klikketiklikk :D

Gehennathedead

  • Gjest
Sv: Anime
« Svar #95 på: 09. des, 2008, 11:35 »
Jeg har sett en del anime, men personelig så synes jeg det er best å lese manga.

Maeriwen

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #96 på: 01. jan, 2009, 23:04 »
Jeg liker anime best faktisk, men å lese manga er helt ok det og.
Ikke blitt så veldig kjent i animeverden, men jeg har rukket å bli en stor fan av Naruto og Hellsing  [w-happy]
Miao!

ToyDevil

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #97 på: 01. feb, 2009, 23:16 »
Jeg er nesten besatt av anime, manga. Favorittserien er Elfen Lied, og det irriterte meg at det bare var 13 episoder [mad]
-I dont belive in ghosts.
-Belive me, you will.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Anime
« Svar #98 på: 28. mar, 2009, 23:53 »
Nå ser jeg på Bleach (Omg, Komamura Sajin!) og Naurot, men min favoritt er fremdeles Wolf's Rain.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #99 på: 16. apr, 2009, 13:49 »
Ok, er forsatt ikke akkurat en som liker å se på anime, eller ser mye på det..
Men uansett, har vel kanskje 3 stykk som jeg skal se, allerede sett en av de.. og de er;

Ginga Densetsu Gin
Ginga Densetsu Weed
Wolf's Rain

Noe mer tror jeg ikke at jeg gidder å se... er ikke fan av anime, og ser litt mer furry greier enn slike vanlige anime serier