Skrevet av Emne: Kinesisk "Zombie Farm" angrep  (Lest 3945 ganger)

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« på: 16. okt, 2014, 15:02 »
Det er det som skjer rundt på FA, SoFurry, inkbunny og Weasyl(den første til å fikse problemet). Det samme DDoS angrepe har rammet to andre nettsider som blir brukt av furrier og veldig fetish relatert.
"Zombie Farm" angrep er betalt for så det er helt klart noen som ikke er fan av fandomen eller er det noen som bare ønsker å skape ett helvetes drama.

Dette betyr og det kan være usikkert når sidene er oppe og går normalt.
Irreterene for meg som igjen har glemt å notere ned WW-F raffle vinnerne og hvem skal hvor på bilde x__x

Kan vi bli angrepet? Usikker. Men for nå er det furry nettsider i Amerika som blir angrepet.



FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #1 på: 16. okt, 2014, 15:14 »
Kan jo alltids håpe de bare bryr seg om Amerika, og at da vår lille norske fandom ikke har så mye å frykte. Selv om dette
er veldig teit og irriterende. UKfur forumet er enda oppe å går, så vi får se. FA kommer vel til å være døde en stund, med tanke på at det er FA, og de har vel et rykte av å jobbe tregt.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #2 på: 16. okt, 2014, 15:17 »
Vel, de må i det minste være klar over at denne siden eksisterer, så ja men det er svært usannsynlig.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #3 på: 16. okt, 2014, 15:20 »
Etter Neers twitter meldinger er det noe ikke FA-staffen kan fikse men noe "verten" må fikse.



ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #4 på: 16. okt, 2014, 16:30 »
O_O så derfor FA er nede nå? 8( awww.... håper det kommer tilbake... jeg har brukt enormt mye tid på mine ting. TT,TT hadde vært veldig trist om alle karakterene mine ble borte =(

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #5 på: 16. okt, 2014, 16:32 »
er fint de som har betalt meg for å tegne for dem har jeg på skype.

Blughujdfhfus :(

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #6 på: 16. okt, 2014, 17:37 »
Har fått mystisk ordre mail. Har ikke bestilt noe fra nettet siden Mini-kjøleskape som kom igår og det sier ikke hvilken side den kommer fra slik som det har gjort før når jeg har bestilt(har ikke klikket den). Sjekket bankhistorien og ingen tegn på noe der er trekkt.
Får ikke håpe det er knyttet til angrepene D:. Har ialle fall endret passord bådde email og bank for å være sikker.



Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #7 på: 16. okt, 2014, 21:58 »
Det er mange furries der ute så kanskje vi kan koordinere ett motangrep! :> må bare spore ned hvem som står bak.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #8 på: 16. okt, 2014, 22:35 »
O_O så derfor FA er nede nå? 8( awww.... håper det kommer tilbake... jeg har brukt enormt mye tid på mine ting. TT,TT hadde vært veldig trist om alle karakterene mine ble borte =(

Serverne deres har det helt fint, problemet er bare å få kommunisert med dem. Alt vil være der som før så snart nett-leverandøren deres klarer å håndtere DDoS angrepet.

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #9 på: 18. okt, 2014, 00:43 »
FA har startet en Gofoundme http://www.gofundme.com/ftrtc8

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #10 på: 18. okt, 2014, 12:43 »
FA har startet en Gofoundme http://www.gofundme.com/ftrtc8

Er litt flaut at lille weasyl som bare har vært oppe i en brøkdel av tiden FA har eksistert klarer å fikse problemene sine, mens FA må mase om penger...

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Kinesisk "Zombie Farm" angrep
« Svar #11 på: 18. okt, 2014, 13:38 »
Nå er det ikke akkurat fA-stabben sin feil at de har problemer med å få siden opp igjen. Er lite de kan gjøre med det personlig, er leverandøren deres som i all hovedsak må fikse opp problemet.
https://twitter.com/InfoRelay
^

Syns hele donasjonsgreiene er litt suspekt, i og med at den ble publisert på dagen eller litt før angrepene startet.
Nå skal jeg ikke starte med noen større konspirasjonsteori om akkurat dette, det er det nok av der ute allerede. :p
Men pengene skal slik jeg har forstått det gå til et bedre DDOS-sikkerhetssystem og cloud-server. Krysser fingra at pengene havner der de skal.