Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4840683 ganger)

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #18125 på: 20. aug, 2014, 19:20 »
Vurderer å melde meg på førstehjelpskurs som blir arrangert av bedriften.
Det bør du! Det er skikkelig bra. Det å kunne vite hva som skal til om noen faller om er langt på vei noe av det viktigste som finnes. Skrekkscenarioet er at noen faller om på et torg med 100 mennesker rundt, og ingen som kan førstehjelp og derfor ikke TØR å gjøre noe. Det er så lite som skal til, med rutinemessig trening for å ikke glemme, for å kunne redde liv.

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Din status!
« Svar #18126 på: 20. aug, 2014, 22:41 »
Vurderer å melde meg på førstehjelpskurs som blir arrangert av bedriften.
Det bør du! Det er skikkelig bra. Det å kunne vite hva som skal til om noen faller om er langt på vei noe av det viktigste som finnes. Skrekkscenarioet er at noen faller om på et torg med 100 mennesker rundt, og ingen som kan førstehjelp og derfor ikke TØR å gjøre noe. Det er så lite som skal til, med rutinemessig trening for å ikke glemme, for å kunne redde liv.

Er det ikke typisk egentlig, at ingen orker å gjøre noe ? :) ! selv om jeg har kurset, er jeg ikke akkurat den mest impulsive personen akkurat. Tror jeg kanskje er blittelitt narsissistisk :/ ! Men , jeg får nok bare melde meg på. Takk for svar :)
Life is boring when you don't know how to live it.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #18127 på: 21. aug, 2014, 00:22 »
Vurderer å melde meg på førstehjelpskurs som blir arrangert av bedriften.
Det bør du! Det er skikkelig bra. Det å kunne vite hva som skal til om noen faller om er langt på vei noe av det viktigste som finnes. Skrekkscenarioet er at noen faller om på et torg med 100 mennesker rundt, og ingen som kan førstehjelp og derfor ikke TØR å gjøre noe. Det er så lite som skal til, med rutinemessig trening for å ikke glemme, for å kunne redde liv.

Er det ikke typisk egentlig, at ingen orker å gjøre noe ? :) ! selv om jeg har kurset, er jeg ikke akkurat den mest impulsive personen akkurat. Tror jeg kanskje er blittelitt narsissistisk :/ ! Men , jeg får nok bare melde meg på. Takk for svar :)


Ofte handler det ikke om at noen ikke har kompetanse eller orker å reagere, men at tilskuereffekten slår til. Google it, it's real.

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #18128 på: 21. aug, 2014, 00:56 »
Med en god førstehjelpstrening får du også innsikt i nettopp hvordan slik effekt setter hele folkemasser ut av spill, og til dels hvordan du som en skadestedsleder kan skaffe hjelp. Det er ingenting jeg anbefaler mer til folk enn å skaffe seg førstehjelpskurs. Her i Trondheim er det også ganske billig om man blir med i Norsk Folkehjelp (som jeg er medlem av) - er man student er det da ca 250 kr for et helt år, hvor man kan gå på _alt_ de har av kurs, møter og stevner (dvs hvor de står vakt). Det er helt ute av proporsjoner hva man får igjen for de pengene.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #18129 på: 21. aug, 2014, 18:39 »
Endelig nett på hybelen oyea, helt overlevbart nå. :)

I tillegg fikk jeg en gratis 24" skjerm fra jobb, så dagen er pretty good!
FurAffinity          DeviantArt


NamelessCoyote

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
    • SweetWolf1
Sv: Din status!
« Svar #18130 på: 21. aug, 2014, 19:53 »
Sååå glad det e Fredag i morgen.
Også e det bare og være med voffen min på skolen i morra, så skoledagen blir ikke så ille  [w-cool]

AntiVanter

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 518
  • Wolfamute
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #18131 på: 21. aug, 2014, 22:26 »
Har sett på The Inbetweeners i hele dag og med det bevist at, ja, selv om du har sett noe i en serie/film du har vært skuffet over før vil du fortsatt være like skuffa over det om du ser det et par år senere.

Avatar by Fujoshiprincess <3

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Din status!
« Svar #18132 på: 21. aug, 2014, 22:36 »
Har gjort ting i over 12 timer idag uten å være hjemme.. =_= Blir deilig å slappe av ikveld, og fri fra jobb og skole imorgen~

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #18133 på: 21. aug, 2014, 23:50 »
skal lage en tardis lampe prototype enderlig feridg med og tegne en til en tegningen  (fukkings measuerment things bruker 4 timer på) starter neste torsdag og lage den i papp, håper og kunne lage den i tre senere hvis jeg finner matelialene og har tid xD

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #18134 på: 21. aug, 2014, 23:59 »
dis belongs here

AntiVanter

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 518
  • Wolfamute
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #18135 på: 22. aug, 2014, 00:04 »
dis belongs here


Word. Jeg har alltid følt det er så merkelig, men smak og behag, I guess...


---------

Hadde glemt jeg MÅTTE sende en mail i dag når jeg for en gangs skyld var trøtt på et normalt tidspunkt. Nå måtte jeg stresse for å sende den, så all trøttheten forsvant. Herlig. :c

Avatar by Fujoshiprincess <3

ㅤDenster

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 180
  • ?!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #18136 på: 22. aug, 2014, 13:54 »
Endelig helg!!

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #18137 på: 22. aug, 2014, 19:57 »
Tydeligvis vet ikke Norli hva a-post er. JEG TRENGER DEN KALKULUSBOKA. e_e

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #18138 på: 22. aug, 2014, 20:55 »
Status: Analfabetisk sjokk. Har fått liste over emner og ting som skal unnagjøres dette tredje semesteret av masteren, og det er faen ikke lite.

Jølp.

Catya

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #18139 på: 23. aug, 2014, 08:24 »
dis belongs here


Når jeg fortalte familien min hva Furriest er og at jeg er med i det samfunnet, føltes det som å komme ut av skapet....det var vanskelig og litt pinlig.....

Status idag: Har nettopp drukket kaffe og skal fortsette på et stort bilde som snart er ferdig :3

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #18140 på: 23. aug, 2014, 11:15 »
^
Hva er bildet av?

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #18141 på: 23. aug, 2014, 12:18 »
"Jeg synes sånne menneske-dyr, antropomorfiske dyr er kule"
"Yeah okay whatever"

Ekke pinligere enn det du gjør det til

Catya

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #18142 på: 23. aug, 2014, 13:02 »
^
Hva er bildet av?

Det skal jeg poste i løpet av dagen. Men i mellomtiden kan du få en liten sneak-peek som jeg posted på Tumblr for et par dager siden.


Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #18143 på: 23. aug, 2014, 14:32 »
dis belongs here


Når jeg fortalte familien min hva Furriest er og at jeg er med i det samfunnet, føltes det som å komme ut av skapet....det var vanskelig og litt pinlig.....

Status idag: Har nettopp drukket kaffe og skal fortsette på et stort bilde som snart er ferdig :3

da jeg sa det var det egentlig bare sånn

"yo dad viste du at folk som har en interesse for sånn her *viste karakteren min han allerede viste om* kalles furries"

og han bare "Åh tøfft!"

ikke så veldig ut av skap-opplevelse egentlig. Var mer en skap-ting da jeg snakka om å være panseksuell.

Catya

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #18144 på: 23. aug, 2014, 18:20 »
^
Hva er bildet av?

Bildet er ferdig :3


ㅤDenster

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 180
  • ?!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #18145 på: 23. aug, 2014, 18:47 »
^^^ Utrolig kul tegna!!! 0:



-----

Fikk prøve min søskenbarn's fursuit hode . http://fc02.deviantart.net/fs70/f/2014/036/f/3/gin_is_up_for_sale_too____by_letachita-d75971c.jpg (den her da)
Spiser nå godteri og chiller!!

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #18146 på: 23. aug, 2014, 18:48 »
dis belongs here


1 Det gjelder ikke bare furs -.- mange som kommer ut for helt tåpelige ting som virker normalt for andre, mannlig danser eller for røyking og snusing. Har hørt historier der folk har satt seg ned med mor og far og fortalt at de røyker. og så klart varier det hvordan foreldrene reagere ettersom hvordan de har sett for seg personen, Forventet og ikke forventet. enkelte ganger er det bedre å komme ut om det enn at de finner det ut selv.

2 "nobody likes change" alle er en stereotype. om du alltid har vist kjærlighet for dyr er det litt enklere for folk å se deg som en fur. men om du driver med boksing, skyting og motorsport kan folk begynne å reagere. Du er ikke den personen de trodde du var og de føler kanskje at du ikke deler livet ditt med de og at du stenger de ute.

3 ikke alle er aksepterende om furs, mannlige dansere eller andre ting. og det er opp til den enkelte personen å dele/ikke dele det med han/henne

Catya

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #18147 på: 23. aug, 2014, 20:04 »
^^^ Utrolig kul tegna!!! 0:

Takk :) Syns den fikk utrolig respons på Tumblr XD

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #18148 på: 23. aug, 2014, 20:19 »
På Ringen Kino for å se sesongpremieren på Doctor Who

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #18149 på: 23. aug, 2014, 21:28 »
Sitter og spiser tortilla chips og lurer på hva jeg skal bruke resten av kvelden på