Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4840858 ganger)

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #9950 på: 29. jul, 2012, 06:38 »
That moment when you're tired, but not tired enough since you're still up talking with awesome people <3

Klikketiklikk :D

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #9951 på: 29. jul, 2012, 09:48 »
Lurer på hvorfor kroppen plutselig nbestemmer seg for at 4 timers søvn er nok også bare våkner jeg  : S Noen som kjenner til problemet og eventuelt løsning  ?

Kommer an på hvor vant du er med det, og hvordan du føler deg der og da.
Selv våkner jeg alltid 1-2 timer før jeg må. Jeg ruller bare over på siden og slapper av til jeg sovner igjen. Men det skjer kun når jeg har sovet godt og lenge nok.

Men er et mer konkret tips:
Hvis det er langvarig/hyppig og påvirker jobb/skole/fritid i negativ retning, så snakk med fastlegen din.
Hvis det er noe som bare skjer en gang i blant, godta det og heller slapp av noen timer i senga før du står opp.

Søvn havner først og fremst om rutiner og assosiasjoner. Både for å sovne, og for å sove litt lengre.
Å våkne under natten er helt normalt, så du trenger bare noen rutiner som får deg til å sovne igjen.
Hos meg er dette at jeg ser på klokken for å finne ut hvor lenge til jeg kan dra meg i senga. Det er digg å vite at jeg fortsatt kan dra meg noen timer til.
For andre kan det være en bestemt liggeposisjon, at de henter favorittkosedyret sitt, setter på litt musikk eller noe annet. Alt er lov.

PS. Hadde selv kronisk insomnia pga. høyt stressnivå. Kunne ligge flere netter på rad uten et eneste blunk på øyet. Sovnet kun av ekstrem utmattelse.
Alle søvnrutinene min ble ødelagt, og jeg måtte lære meg nye fra bunnen av. Nå sover jeg som et barn :3

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9952 på: 29. jul, 2012, 10:41 »
unskylld meg men hvor er den fuckings kjærligheten når man trenger det ..... hat hvor enn man ser. Tar meg en brødskive, spiller ocarina of time, mens jeg hører på soundtracket, etter det går jeg å mater endene, er mye mat i huset, så noen får få litt nytte av det.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #9953 på: 29. jul, 2012, 11:30 »
Murr.. syk. Startet dagen med å kaste opp. Om jeg er slik i morgen også drar jeg til legekontoret. Fjerde dag med fri. Går nok til med til det samme som i går, tegning og LoL.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Din status!
« Svar #9954 på: 29. jul, 2012, 11:44 »
unskylld meg men hvor er den fuckings kjærligheten når man trenger det ..... hat hvor enn man ser. Tar meg en brødskive, spiller ocarina of time, mens jeg hører på soundtracket, etter det går jeg å mater endene, er mye mat i huset, så noen får få litt nytte av det.

Unnskyld at jeg blander meg inn, men hvorfor virker du så sur hele tiden  : / ? Jeg vet at det ikke er min sak i det hele tatt og at man har ytringsfrihet, men det virker bare så veldig... mye. ?  [eek]

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Din status!
« Svar #9955 på: 29. jul, 2012, 11:46 »
Lurer på hvorfor kroppen plutselig nbestemmer seg for at 4 timers søvn er nok også bare våkner jeg  : S Noen som kjenner til problemet og eventuelt løsning  ?

Kommer an på hvor vant du er med det, og hvordan du føler deg der og da.
Selv våkner jeg alltid 1-2 timer før jeg må. Jeg ruller bare over på siden og slapper av til jeg sovner igjen. Men det skjer kun når jeg har sovet godt og lenge nok.

Men er et mer konkret tips:
Hvis det er langvarig/hyppig og påvirker jobb/skole/fritid i negativ retning, så snakk med fastlegen din.
Hvis det er noe som bare skjer en gang i blant, godta det og heller slapp av noen timer i senga før du står opp.

Søvn havner først og fremst om rutiner og assosiasjoner. Både for å sovne, og for å sove litt lengre.
Å våkne under natten er helt normalt, så du trenger bare noen rutiner som får deg til å sovne igjen.
Hos meg er dette at jeg ser på klokken for å finne ut hvor lenge til jeg kan dra meg i senga. Det er digg å vite at jeg fortsatt kan dra meg noen timer til.
For andre kan det være en bestemt liggeposisjon, at de henter favorittkosedyret sitt, setter på litt musikk eller noe annet. Alt er lov.

PS. Hadde selv kronisk insomnia pga. høyt stressnivå. Kunne ligge flere netter på rad uten et eneste blunk på øyet. Sovnet kun av ekstrem utmattelse.
Alle søvnrutinene min ble ødelagt, og jeg måtte lære meg nye fra bunnen av. Nå sover jeg som et barn :3


Takk ^^ Ble vel at jeg våkner sånn 4/6 timer før jeg vanligfvis våkner for å så sove midt på dagen  : / Og sånn repeterer det seg. Holdt på 4 dager nå.... Men skal prøve det du sa over  ^^ Takk for tipsene  ; )  [smile]

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9956 på: 29. jul, 2012, 13:32 »
unskylld meg men hvor er den fuckings kjærligheten når man trenger det ..... hat hvor enn man ser. Tar meg en brødskive, spiller ocarina of time, mens jeg hører på soundtracket, etter det går jeg å mater endene, er mye mat i huset, så noen får få litt nytte av det.

Unnskyld at jeg blander meg inn, men hvorfor virker du så sur hele tiden  : / ? Jeg vet at det ikke er min sak i det hele tatt og at man har ytringsfrihet, men det virker bare så veldig... mye. ?  [eek]

foreldrene mine og alt sliter meg ut, jeg får angstanfall fler ganger om dagen for tiden og lider av anexiaetey, noe som gjør at ved mindre det ikke er rolig rundt meg klikker det , jeg får ikke puste eller sove rolig.
« Siste redigering: 29. jul, 2012, 13:37 av Flame »

InnosRage

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9957 på: 29. jul, 2012, 14:14 »
Det var koselig å få besøk av søskenbarnet mitt i går. Hun, venninnen hennes og jeg hadde det gøy med å spille Super Mario Galaxy. Gud hvor de trollet med meg med player 2 evnen til å få Mario til å hoppe selv om jeg gjorde ingenting. x3

Men denne morgenen så klarte jeg ikke å stå opp. Kroppen min var helt lammet og jeg kunne ikke si et eneste ord, eneste jeg kunne gjøre er å bevege med øyene. Det varte i noen sekunder før jeg fikk kontroll igjen men det var skummelt. [eek]

archalla

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9958 på: 29. jul, 2012, 16:42 »
 [w-happy]
Chiller i Danmark:3
Nyter været og koser meg på ferie sentret, mens i morra reiser vi sørover.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #9959 på: 29. jul, 2012, 16:49 »
så var det tid for middag igjen, er ikke så kreativ så det blir nok å starte grillen og lage meg noen saftige grill burgere, samt noe grøntfôr og tomat :pp
The more i learn about people, the more i like my dog.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9960 på: 29. jul, 2012, 17:18 »
Jeg sprakk en blemme under foten :C

RegaFox

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9961 på: 29. jul, 2012, 18:42 »
Fornøyd etter 3 dager i harryland.

Telta på Kungsvik camping, rett nedenfor Nordby... Grei plass, men ikke så greit når de hadde liveband til kl 4~

Mew ._.


God billig pipetobakk!
« Siste redigering: 29. jul, 2012, 20:25 av RegaFox »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #9962 på: 29. jul, 2012, 19:30 »
vondt i kneet..

nokiakiller

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9963 på: 29. jul, 2012, 20:39 »
Har brukt søndagen på og slappe av og vaske blågriffen. så nå er je klar for en uke på veien igjen,
men nå sitter jeg hjemme og hører på jerry reed og sjekker div forums.

blågriffen = http://www.glargh.com/bilder/2012-07-29-190.jpg
scaniaen jeg kører de neste ukene.



MouseClick

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9964 på: 30. jul, 2012, 04:27 »
Kjenner på kroppen at jeg begynner å bli lei alle disse falske ensidige vennskapene. Begynner å bli ganske mange av dem nå...

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #9965 på: 30. jul, 2012, 06:51 »
dat moment when you realize that you're still up and not even tired...
Ouch :/ Tror eg bare legger meg nå, natta!

Klikketiklikk :D

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Din status!
« Svar #9966 på: 30. jul, 2012, 14:18 »
Tenker på tanket at et furmeet ens. I Tromsø hadde vært gøy  =W=

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #9967 på: 30. jul, 2012, 18:10 »
Gleder meg til Spaniatur om 12 dager  ;D
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Din status!
« Svar #9968 på: 30. jul, 2012, 18:35 »
EF18! noe å glede seg til~! =D

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9969 på: 30. jul, 2012, 20:24 »
Jeg kom meg vekk o3o.... og stikker ut igjen så fort jeg har anledning.
være hjemme? ikke faen

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #9970 på: 30. jul, 2012, 20:31 »
Fikk nettopp vite at jeg og lillebroren min er uønsket hjemme 11 august siden mamma og pappa får besøk, så det er ikke plass til oss rundt grillen.
Noen som vil ha en løve på overnattingsbesøk? 8)


Problem solved :)
« Siste redigering: 30. jul, 2012, 23:57 av Leophan »

Dakota Zaraki

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 95
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #9971 på: 30. jul, 2012, 22:28 »
Deilig og være så og si ferdig med lungebetennelse! Nå venter bare en haug med skulle-ha-gjort-om-jeg-ikke-hadde-lungebetennelse-ting som kommer på toppen av en annen liste med ting jeg må gjøre... Stress, med andre ord.
They say that women are from Venus, and men from Mars. Well, I'm from Mercury.

Furaffinity   DeviantArt

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #9972 på: 30. jul, 2012, 23:53 »
Fikk nettopp vite at jeg og lillebroren min er uønsket hjemme 11 august siden mamma og pappa får besøk, så det er ikke plass til oss rundt grillen.
Noen som vil ha en løve på overnattingsbesøk? 8)

OK. Plass her.
For begge om det skulle bli krise.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #9973 på: 31. jul, 2012, 11:38 »
Så er  verden deppresiv og griner som bare det, yeeey Norge, men vet aldri været, kanskje landet lider av bipolar disorder?  Anexiaetey?  Deppresjon? eller noe slikt, fælt til humørsvingninger.
Så lenge jeg befinner meg inne er det helt greit å høre på, vil ikke få mer vondt i halsen.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Din status!
« Svar #9974 på: 31. jul, 2012, 12:03 »
Sitter på emo-plassen ved Outland og kjeder meg..