Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4840683 ganger)

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12375 på: 13. mar, 2013, 13:26 »
Ser på at kjæresten min lager et furry-rave outfit :3 blir ganske bra :D

BILDER USAGI, BILDEEER!! Hvor er de jeg ser de ikke?!  :P


Pumzie, Takk for trøst, føler meg bedre i dag:)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12376 på: 13. mar, 2013, 15:58 »
har surra rundt her en stund uten å si noe because of reasons

og, "sjefen" på museumet som jeg hadde planer om å jobbe hos i sommer døde. Falt ned en trapp, knakk nakken og døde.

kinda hurts in my feels.

:(

jeg vet ikke helt hva jeg skal si, egentlig.

hei.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #12377 på: 13. mar, 2013, 16:02 »
Har digert utslett på låret fra kulda, og har dysfori

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #12378 på: 13. mar, 2013, 17:04 »
Har huset for meg selv i 5 dager, siden muttern skal opp til nord Norge og pappa til Thailand  ;D skal slappe av med grandiosa, moped boken og skype  :) + det er kun 26 dager til jeg er 17 som er veldig spesielt siden jeg kan gjøre akkurat det samme som jeg kan nå  :P

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #12379 på: 13. mar, 2013, 18:30 »
Vondt i hodet fordi jeg har litt for mange tanker på gang samtidig. Får prøve å sove det bort..

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #12380 på: 13. mar, 2013, 18:43 »
Gleder meg masse til klokka 8. Skal bort til et par venner og spise god middag. <3
Hjemmelaga biffsnadder, aw yis 8D

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #12381 på: 13. mar, 2013, 19:34 »
DERIVASJON KAN SLENGE SEG OVER EN BRO. >:U

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12382 på: 13. mar, 2013, 19:58 »
Derivasjon er lett. Følg med i timene -> gjør oppgaver -> get a grip -> gled deg til trigonometrisk og logaritmisk derivasjon.


Jeg gruer meg til fredag, vi har tre-timers avsluttende prøve i engelsk.
Prøven teller 50% av årskarakteren, og skulle jeg stryke i ett eneste fag blir jeg nødt til å gå om hele skoleåret på nytt.

Engelsk som språk er null problem, men å skrive tekster har jeg aldri vært flink til.
Fikk 2 på bokmålseksamen i ungdomsskolen fordi jeg måtte prøve å skrive skjønnlitteratur. Jeg er lite kreativ.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12383 på: 13. mar, 2013, 21:02 »
Tragisk! DEATH TO THE BULLIES!

Tre tips mot digital mobbing

1. Bare tulla? Når du sitter foran tastaturet kan du ikke se reaksjonen til personen i den andre enden. Husk at meldinger på nett og mobil kan såre i virkeligheten også.

2. Tenk deg om før du trykker send eller publiser. Du har ingen kontroll over hva andre gjør med innholdet og det kan være vanskelig å fjerne.

3. Når du videresender en mobbemelding eller et bilde, er du selv med på mobbingen. Det er du som bestemmer om du skal være passiv deltaker eller sette en stopper for digital mobbing.


!!!
The more i learn about people, the more i like my dog.

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Din status!
« Svar #12384 på: 13. mar, 2013, 21:03 »
Ser på at kjæresten min lager et furry-rave outfit :3 blir ganske bra :D

BILDER USAGI, BILDEEER!! Hvor er de jeg ser de ikke?!  :P


Haha, legger kanskje ut bilder senere hvis jeg får lov :3 har ikke tatt noen bilder selv ^^"

har surra rundt her en stund uten å si noe because of reasons

og, "sjefen" på museumet som jeg hadde planer om å jobbe hos i sommer døde. Falt ned en trapp, knakk nakken og døde.

kinda hurts in my feels.

:(

jeg vet ikke helt hva jeg skal si, egentlig.

hei.

aw, så trist.. kondolerer! :c *patpat* hei. forresten c:

Skal spise middag, sååå må jeg legge meg litt tidlig D: men stopper meg ikke fra å finne på noe kult før det uansett <w<

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Din status!
« Svar #12385 på: 13. mar, 2013, 21:33 »
ugh... svimmel og sliten... >w< ~~ er forsatt syk.... ugh... c.c håper jeg blir fort frisk~


*vil lage gave-tegninger og reef sheets til andre*
« Siste redigering: 13. mar, 2013, 21:37 av Furry.MakiToraKoneko »

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #12386 på: 13. mar, 2013, 21:39 »
Derivasjon er lett. Følg med i timene -> gjør oppgaver -> get a grip -> gled deg til trigonometrisk og logaritmisk derivasjon.


Jeg gruer meg til fredag, vi har tre-timers avsluttende prøve i engelsk.
Prøven teller 50% av årskarakteren, og skulle jeg stryke i ett eneste fag blir jeg nødt til å gå om hele skoleåret på nytt.

Engelsk som språk er null problem, men å skrive tekster har jeg aldri vært flink til.
Fikk 2 på bokmålseksamen i ungdomsskolen fordi jeg måtte prøve å skrive skjønnlitteratur. Jeg er lite kreativ.


Skriving er enkelt. Følg med i timene -> analyser gode tekster -> get a grip -> profit.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12387 på: 13. mar, 2013, 22:06 »
Derivasjon er lett. Følg med i timene -> gjør oppgaver -> get a grip -> gled deg til trigonometrisk og logaritmisk derivasjon.


Jeg gruer meg til fredag, vi har tre-timers avsluttende prøve i engelsk.
Prøven teller 50% av årskarakteren, og skulle jeg stryke i ett eneste fag blir jeg nødt til å gå om hele skoleåret på nytt.

Engelsk som språk er null problem, men å skrive tekster har jeg aldri vært flink til.
Fikk 2 på bokmålseksamen i ungdomsskolen fordi jeg måtte prøve å skrive skjønnlitteratur. Jeg er lite kreativ.


Skriving er enkelt. Følg med i timene -> analyser gode tekster -> get a grip -> profit.


Syntes derivasjon var ganske vanskelig i fjor, men nå som vi hadde integrasjon, eller antiderivasjon da, gikk det en hel del bedre. Men på begge er det egentlig bare forskjellige regler man går ut ifra, som kjerneregler og stuff. Integrasjon går også mer ut på å velge riktig måte da.
Hva slags matte er det du har? S1 eller noe slikt?

Det er når vi nå kommer til differensiallikninger at det blir skikkelig dårlig akkurat her.

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12388 på: 13. mar, 2013, 22:22 »
Skriving er enkelt. Følg med i timene -> analyser gode tekster -> get a grip -> profit.

Når en gjør matte følger en instruksjoner og regler.
Når en skriver tekster trengs kreativitet. Det hjelper ikke å analysere gode tekster og kunne språket om en ikke vet hva en skal skrive om. I tillegg har en mange mulige formuleringer en kan bruke (alle med forskjellige effekter,) grammatikk, syntaks og oppskrifter på f.eks prosjektrapporter er kun retningslinjer for en tekst.

Det er derfor skriving er en kunst, akkurat som å lage en fin skulptur. Man må ha idéen i hodet allerede.


Onto topic;
Jeg har store blodkar i nesa, dvs. begynner å blø ut av nesa uprovosert. Jeg var hos legen og fiksa det forrige lørdag, men nå klarte jeg å ødelegge 'demninga'.
Takk skal du svarten meg ha, kjøkkenbenk med upraktisk plassering.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #12389 på: 13. mar, 2013, 23:38 »
Kazookie: pfft s1. Jeg har r1 jeg. s1-derivasjonen er jo bare 1t om igjen, det er ikke så vanskelig

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12390 på: 13. mar, 2013, 23:41 »
Jeg jobber med derivasjon nå, kan ikke si jeg er ekspert på det, men om 1 uke kan jeg hjelpe med vanskelige mattestykker :)

Det er ikke så vanskelig, veldig få regler å forholde seg til.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12391 på: 14. mar, 2013, 00:06 »
Skriving er enkelt. Følg med i timene -> analyser gode tekster -> get a grip -> profit.

Når en gjør matte følger en instruksjoner og regler.
Når en skriver tekster trengs kreativitet. Det hjelper ikke å analysere gode tekster og kunne språket om en ikke vet hva en skal skrive om. I tillegg har en mange mulige formuleringer en kan bruke (alle med forskjellige effekter,) grammatikk, syntaks og oppskrifter på f.eks prosjektrapporter er kun retningslinjer for en tekst.

Det er derfor skriving er en kunst, akkurat som å lage en fin skulptur. Man må ha idéen i hodet allerede.


Njaa, det er noe kreativitet som trengs i matte også. Man følger ikke bare regler når man integrerer lnX, for eksempel. Man må først tenke seg at det er 1 * lnx og så bruke delvis integrasjon på det for å få svaret.
Kan komme litt ann på læreren, men når jeg har R2 med en polsk fysiker fra NTNU er det alltid noen oppgaver på prøvene hans hvor vi må være kreative. Han sier selv at "Hvis man skal ha en sekser, må man være kreativ".

Det er den kreativiteten man faktisk bør ha i matte for å løse mer kompliserte regnestykker og oppgaver, og dette gjelder ofte i fysikken også.
Vi fikk jo aldri oppgitt noe kjerneregler innen integrasjon. Da måtte vi gå tilbake på derivasjon og tenke kjerneregler der istedet.
Helt, helt i grunnen kan man jo si det bare går på regler, men skulle vi hatt nye regler for alt sammen ville faget ha vært mye større. Det blir noe av det samme med skriving.


Kazookie: pfft s1. Jeg har r1 jeg. s1-derivasjonen er jo bare 1t om igjen, det er ikke så vanskelig

Ah, bra det da. Trudde bare derivasjon var litt tidligere i R1. Har du tenkt til å ta R2 neste år?
Her har vi kun fire elever i R2, og tre i Fysikk 2 :p

Kan sikkert hjelpe nogen lunde. Elsker matte, og noe gjennomgang av derivasjon vil ikke akkurat skade.

On topic:
Leser litt til religionsprøve i mårra. Masse filosofi og stuff, men trur jeg bør legge meg nå om jeg skal være våken på prøva.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #12392 på: 14. mar, 2013, 07:03 »
Kazookie: pfft s1. Jeg har r1 jeg. s1-derivasjonen er jo bare 1t om igjen, det er ikke så vanskelig

Ah, bra det da. Trudde bare derivasjon var litt tidligere i R1. Har du tenkt til å ta R2 neste år?
Her har vi kun fire elever i R2, og tre i Fysikk 2 :p

Kan sikkert hjelpe nogen lunde. Elsker matte, og noe gjennomgang av derivasjon vil ikke akkurat skade.

Kommer vel ann på boka man bruker. Jeg vet de fleste starter med vektorer, men vi hadde ikke det før rett etter jul. :b
Aye, har allerede valgt R2 så, ingen vei tilbake nå. Slapp heldigvis fysikk2, ehe

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12393 på: 14. mar, 2013, 12:07 »

Kommer vel ann på boka man bruker. Jeg vet de fleste starter med vektorer, men vi hadde ikke det før rett etter jul. :b
Aye, har allerede valgt R2 så, ingen vei tilbake nå. Slapp heldigvis fysikk2, ehe

Ja, har jo litt å si på læreren også da. Læreren vår tok kapitlene i en annen rekkefølge her og der etter vanskelighetsgrad.
Men Fysikk 2 er ganske gøy da. Går ganske rett fremover, men det er noen oppgaver hvor man blir irritert over at man trenger stuff fra fysikk 1. Som veiformlene, bølgefysikk og slikt. Ellers går mange av formlene over hverandre, og de er nesten alltid rett fram med ganging og deling. Bare å huske hva de forskjellige bokstavene heter, og det finnes en haug med gode huskeregler som hjelper en god del. Som oftest er de bedre enn "Oh Be A Fine Girl Kiss Me" fra astrofysikken, men de gir like/mye lite mening. F=qvB blir "Vedkubbe" og slikt.
Men så kommer det ganske mye an på hvor mange elever det er der da. Når man er tre stykk, er det mye som skal til for at det er noen som henger etter.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #12394 på: 14. mar, 2013, 16:10 »
Trodde jeg måtte kjøpe nye sko til cosplay, men fant et par nesten ubrukte hvite sko i skapet yey

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #12395 på: 14. mar, 2013, 16:32 »

Kommer vel ann på boka man bruker. Jeg vet de fleste starter med vektorer, men vi hadde ikke det før rett etter jul. :b
Aye, har allerede valgt R2 så, ingen vei tilbake nå. Slapp heldigvis fysikk2, ehe

Ja, har jo litt å si på læreren også da. Læreren vår tok kapitlene i en annen rekkefølge her og der etter vanskelighetsgrad.
Men Fysikk 2 er ganske gøy da. Går ganske rett fremover, men det er noen oppgaver hvor man blir irritert over at man trenger stuff fra fysikk 1. Som veiformlene, bølgefysikk og slikt. Ellers går mange av formlene over hverandre, og de er nesten alltid rett fram med ganging og deling. Bare å huske hva de forskjellige bokstavene heter, og det finnes en haug med gode huskeregler som hjelper en god del. Som oftest er de bedre enn "Oh Be A Fine Girl Kiss Me" fra astrofysikken, men de gir like/mye lite mening. F=qvB blir "Vedkubbe" og slikt.
Men så kommer det ganske mye an på hvor mange elever det er der da. Når man er tre stykk, er det mye som skal til for at det er noen som henger etter.

Det burde læreren vår gjort også, ting er så blandet og tilfeldig i boken vår føler jeg.
Nå sliter jeg allerede med fysikk1 da, noe som er irriterende. e_e Jeg skjønner ikke hvorfor jeg sliter, for det er jo egentlig ikke så vanskelig. I bunn og grunn er det jo bare å putte inn ting i formler. Har bare en mental sperre for hele greia, tydeligvis

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12396 på: 14. mar, 2013, 17:17 »

Det burde læreren vår gjort også, ting er så blandet og tilfeldig i boken vår føler jeg.
Nå sliter jeg allerede med fysikk1 da, noe som er irriterende. e_e Jeg skjønner ikke hvorfor jeg sliter, for det er jo egentlig ikke så vanskelig. I bunn og grunn er det jo bare å putte inn ting i formler. Har bare en mental sperre for hele greia, tydeligvis

Sliter en god del med å huske navn på forskjellige ting her. Er ganske så svak på navn fra før av.
Men kan det ha noe med at formlene er vanskelige å huske? Man får jo regelbøkene fra gyldendal eller noe slikt, som er lov å bruke på eksamen, og alle prøvene stort sett.
Igjen kan det jo være læreren. Jeg hadde en gammel fyr som snakket ganske så monotont og rolig det første halvåret i fysikk 1, noe som førte til at jeg sovnet i de fleste timene og hadde store problemer med faget. Trur jeg hadde 2'er med han. Resten av året hadde vi den læreren vi egentlig skulle ha, og jeg gikk opp til en 4'er.


On-Topic:
Driver og pakker ned ting for i mårra. Skal ha markørtjeneste i HVU på en øvelse for Innsatsstyrke GREBE hele helga. Så blir det på med uniform og ting etter skolen i morgen.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Din status!
« Svar #12397 på: 14. mar, 2013, 22:32 »
OuO har sett for mye på naruto så jeg vil såååååå GJERNE tegne naruto ninja furries~~ n.n spesielt actions scener! >w< ~~!!!

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12398 på: 14. mar, 2013, 22:48 »
tenkte jeg skulle snike meg inn igjen.
Forsvant en stund fordi jeg bare orka ikke annet enn facebook, dA, FA og youtube en stund. Regner med jeg kan komme en tur innom igjen.

Skal til Alta for å være med på UKM fylkesmønstringa i morgo.

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #12399 på: 15. mar, 2013, 15:47 »
Hadde avsluttende prøve i engelsk.
Klarte å skrive "fully operational death-star" på refleks i en av besvarelsene.

Banka dritten ut av de oppgavene.
The feels are good.