Skrevet av Emne: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren  (Lest 3571 ganger)

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« på: 11. okt, 2011, 00:03 »
Ja..

Jeg kjenner jeg blir så sint.

Det ligger en trailer ute på youtube, du får finne den om du er interessert. Jeg gjorde, men så bestemte jeg meg for å la være å se den. Jeg tenker fremdeles daglig på det som skjedde 22. juli. ._.

Tzengen

  • Gjest
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #1 på: 11. okt, 2011, 00:19 »
Er i mot produksjonen av den filmen.
Det er bare for dumt.

KIBRO

  • Gjest
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #2 på: 11. okt, 2011, 00:21 »
koffo skal folk bli påmint om hva som skjedde egentlig har ikke nyhetene og avisene spred nok om tragedien

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #3 på: 11. okt, 2011, 00:33 »
Dette er et hån mot utøya ofrene... skjønner ikke hvorfor det blirr tillatt å lage noe sånt.

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #4 på: 11. okt, 2011, 00:57 »
Ille nok å lage film om Utøya, men å ikke legge ARBEID i det engang er også noe som gjør meg sint.
Snakk om å strø salt i såret. >_>

Det er usmakelig å lage en film om denne hendelsen, i hvertfall så tidlig som dette. Skjønner ikke hva som foregår i hodet på denne regissøren..

Det verste er at regissøren nekter å legge fra seg filmen.,
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10039821

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #5 på: 11. okt, 2011, 07:13 »
Hvis de skal lage film om det er det alt for tidlig. Folk har ikke engang kommet over sjokket, så da blir det tankeløst og ikke minst tragiskt.
Har selv ikke sett traileren, så vet ikke hvordan den ser ut. Men hvis det er sant det dere sier om dårlig kvalitet og plott syns jeg den overhode ikke skal lages.

Hvis det skal være en film om saken skal den være til ære om de pårørende og savnende, ikke en film som er lagd for å tjene mest mulig på saken så fort som mulig.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #6 på: 11. okt, 2011, 09:23 »
Dette er det dummeste jeg har hørt i hele dag. (Og jeg hører utrolig mye dumt på daglig basis)

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #7 på: 11. okt, 2011, 14:21 »
Jeg venta på det... Dette må vel kunne sies å være litt too soon, og ikke bare litt heller.
Folk ser f*** meg sitt snitt til å tjene penger på alt, og utnytter enhver situasjon, samme hvem de tråkker på.
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Glennikit

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 77
  • Like rawr, and stuff!
    • Vis profil
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #8 på: 12. okt, 2011, 02:48 »
Ok..

Jeg ser det som akseptabelt å lage en film om Utøya om circa 10-20 år, men å begynne alllerede nå er rett og slett respektløst, og skammelig. Vi er jo ikke engang ferdig med oppryddingen der...
Bare en rev, som rever rundt... :3
Fa Profil:
http://www.furaffinity.net/user/vikingfops/

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #9 på: 13. okt, 2011, 02:10 »
Nei, dette er bare for dumt. Å lage en slik amatørfilm allerede er uakseptabelt!
Ikke nok med det, men jeg synes ikke dette er noe en amerikaner skal gjøre.
Om noen skal lage et Utøya film, så skal det være norskt, ikke engelsk. Og det
er alt for tidlig å komme med noe slikt nå. Det ser ikke bra ut i det hele tatt.

naetaru

  • Gjest
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #10 på: 14. okt, 2011, 18:35 »
Respektløst, feil, umoralsk... Blir bare forbanna av å lese om det egentlig...

TheSilentFox

  • Gjest
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #11 på: 14. okt, 2011, 23:18 »
Har hørt masse unnskyldninger for at de skulle lage denne filmen, og at de ville lage den siden det var ett ''Terror angrep''....Det Er Først å fremst helt Mongolid å lage en film om det, Og to...Det var et jævla massacre av en sprengt masse morder. WOOOH! For En Film, Meg i ræva... >:(

KIBRO

  • Gjest
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #12 på: 15. okt, 2011, 01:08 »
håper ikke folk er så teite at de gidder å sen den filmen , kinone burde nekte å la folk se filmen

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #13 på: 15. okt, 2011, 01:09 »
Gir egentlig totalt blaffen i hele greia. Gjør han en dårlig jobb er det hans egen skyld, og vi får heldigvis aldri sett noe til filmen.
Kort sagt, han vil grave sin egen grav. Derimot hvis han faktisk har gjort forarbeidet sitt ordentlig og skildrer alt på en god og ryddige måte, så greit.
Dog basert på hvor fort prosjektet startet så tviler jeg det er gjort så mye arbeid med storyen og faktasjekking.
Mest sannsynlig blir bare noe som havner i søppelbøtta pga. fronting egen sak (våpenmotstand) enn å holde seg til det som skjedde. Propagandafilmer snubler oftest i sine egne bein.

Men det er en ting jeg er uenig med. "Too soon"?
Igjen, hadde dette vært en godt laget film som fikk frem solidariteten folk viste etter hendelsen så kunne den ha kommet ut samme dag for min skyld.
Det er bra at folk snakker om det, og diskuterer det som skjedde. Åpenhet er sunt, selv om det ikke alltid er behagelig.
Men sensurering er et ekstremt farlig verktøy, og man bør være veldig forsiktig med å gjemme seg bak "Too soon" kortet.
Dette er også grunnen til at jeg elsker komedie, siden den gjør det mulig å diskutere tunge ting. Bl.a. Gilbert Gottfried belyste dette rett etter 11.09.2011.
Folk fikk så hatten passet da han kommenterte angrepet på en veldig forsiktig måte men ble fortsatt kritisert av publikum.
De som har sett "The Aristocrats" kjenner sikkert til scenen. Hvis ikke, klikk på linken.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #14 på: 15. okt, 2011, 01:10 »
kinone burde nekte å la folk se filmen

Hvorfor? Og hvor går grensen for at man kan vise noe relatert til hendelsen?

KIBRO

  • Gjest
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #15 på: 15. okt, 2011, 01:17 »
kinone burde nekte å la folk se filmen

Hvorfor? Og hvor går grensen for at man kan vise noe relatert til hendelsen?
fordi filmen er skrekelig dårlig lagd det ser faktisk ut som et skole prosjekt på traileren ivertfall

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #16 på: 15. okt, 2011, 22:57 »
Dax: Men nå er det ikke en film med vekt på solidaritet. Det er en  actionfilm som viser ungdom som trygler for livet sitt. Det er for tidlig for slikt.

CrissyKatt

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 348
    • Vis profil
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #17 på: 22. okt, 2011, 18:17 »
Jeg sitter faktisk å ler av denne traileren. xD Utrolig rart laget, denne.

Det er ganske tidlig for å lage en film om det. Og, det plager meg egenklig litt at Vitality Versace skal f*en meg tjene penger på det. e_o
Jeg ler fortsatt av den traileren.
Jeg vet ikke engang om denne kommer til Norge. Amatørfilmer har jeg egenklig ikke sett mye av her, I norge... <.<

JEG SER FORTSATT PÅ TRAILEREN...
DAFUQ.
MEN. Jeg er GANSKE sikker på at Norge skal lage sin egen versjon av filmen. Men ikke i år, og ikke så nære, tror jeg. Jeg tror vi kanskje venter i ... 5 år, si? 3? Vet ikke.
men egenklig, tar jeg virkelig ikke denne filmen seriøst. men se den? det tror jeg jeg skal. Bare for å... Vell. se.
Kamilrazee

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Vitaliy Versace lager film om Utøya-massakeren
« Svar #18 på: 24. okt, 2011, 10:13 »
Etter jeg så den traileren, virket det egentlig som en film som handlet om noe helt annet,
fordi at det er masse som allerede er helt feil. Regisøren har ikke lest faktaen sin i det
hele tatt.