Skrevet av Emne: Hjelp med navn  (Lest 2323 ganger)

Silvia

  • Nykommer
  • Innlegg: 4
    • Vis profil
Hjelp med navn
« på: 20. jul, 2016, 14:58 »
Så, jeg driver på å lage karakteren som jeg skal bruke for å representere meg selv her i furry fandomen men, jeg klarer bare ikke å komme på et navn. Det er derfor jeg spør om hjelp fra dere! Jeg har uheldigvist ikke et bilde av karakteren for å vise dere men jeg skal prøve å forklare henne.

Karakteren er en fjellrev som befinner seg mellom Nordland og Nord-Trønderlag. Hun er leken, tøff, har kort lunte, kreativ, stille og stolt. Hun er fortsatt under konstruksjon så tingene som jeg har skrevet kan bli byttet ut.

Det er noen ting som kan øke eller minske sjansen på at jeg velger navnet som du foreslo.
1: Vær så snill å unngå navn som har noe med vinter å gjøre. Det føles veldig ut som en qliche når du ser at nesten alle fjellrev karakterene her i fandomen går rundt i vinterpelsen sin.
2: Prøv å få navnet til å rope norsk villmark! (Ihvertfall nord-norsk villmark.)
3: Ikke vær redd å foreslå navn som allerede eksisterer som steder her i Norge.

Vell, jeg kommer ikke på noe mer som kan hjelpe dere. Alle forslagene er akseptert og jeg blir glad hvis dere virkelig hjelper meg. Takk for hjelpen! [razz]

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hjelp med navn
« Svar #1 på: 20. jul, 2016, 15:16 »
Vigdis eller Valborg B) Sylvi er jo også ganske artig. Gode gamle norske navn er alltid en hit!

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Hjelp med navn
« Svar #2 på: 20. jul, 2016, 15:26 »
Nora kanskje

//Jehuty

  • Gjest
Sv: Hjelp med navn
« Svar #3 på: 20. jul, 2016, 15:47 »
Har sett veldig lite ordentlige navn faktisk, og fine forslag over. Sjøl synes jeg språk/kultur/religion er morsomt utgangspunkt for navn. Norrønt kan kanskje være et utgangspunkt?

Er ordlyden viktigere enn innholdet? Skal det ha et feminint preg eller ikke? Osv..

eks: http://www.ordbok.com/norron.html

Ordliste Cheerful - reifr + tilfeldig feminin norrøn diftong = reifrey som minner litt om rev f.eks..

Finne et moderne ord eller uttrykk og google <ordet>+etymologi kan gi deg interessant historie på ordet, og du kan se om det er verdt å ta utgangspunkt i!

Lykke til [w-happy]


Silvia

  • Nykommer
  • Innlegg: 4
    • Vis profil
Sv: Hjelp med navn
« Svar #4 på: 20. jul, 2016, 16:49 »
Jeg har søkt på betydningen på alle navnene jeg fikk og mens jeg søkte på sylvig så fant jeg navnet Silvia som betyr skog.
I andre ord, jeg har funnet det perfekte naven til karakteren min! Tusen takk for forslagene. Jeg ville ha ikke funnet dette navnet uten deres hjelp! ;D

Denne fandomen ruler!! [laugh]