Skrevet av Emne: skriv deres villeste ideer !!  (Lest 11182 ganger)

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: skriv deres villeste ideer !!
« Svar #25 på: 21. mai, 2010, 02:45 »
OHO, jeg har ekstremt mange ville ideér, kan ikke gi noe mange ideér til andre siden jeg skal bruke en del av dem i bøker i fremtiden. Men kan selvsagt gi noen :P

Okay, en skapning av glass, den fungerer slik: Der er tusenvis av knuste glassbiter som holdes sammen via en selvlysende bakteriekultur, det er en slags golem-skapning. Den gjør som du sier og det den spiser er støv, sand, grus, stein, metall, osv. Dvs det meste. Etter hvert som bakteriekolonien spiser ting kan man se små amounts av de spesifike stoffene i hele kolonien, dvs det som en kan se på denne skapningen er oftest selvlysende gugge men når den har spist mange nok greier så blir det selvlysende gugge med interessante mønster i seg men som oftest gir et intrykk av å herme etter miljøet som det lever i. Så om denne parasitt bakterie kulturen kunne bli satt ut irl så feks: La oss si at den spiser en søppelcontainer, så blir den etter hvert så stor at den lager ekspidasjoner rundt om kring som da gjør slik at søppel ikke blir noe problem ever for societyen som denne bakteriekolonien blir produsert i. Dermed har den to funksjoner, vaske&søppeloppryddingsfunksjon og lys rett og slett.

Det var en vill ide, eller hva synes dere?
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: skriv deres villeste ideer !!
« Svar #26 på: 21. mai, 2010, 05:11 »
OHO, jeg har ekstremt mange ville ideér, kan ikke gi noe mange ideér til andre siden jeg skal bruke en del av dem i bøker i fremtiden. Men kan selvsagt gi noen :P
....

Det var en vill ide, eller hva synes dere?

Ja det er HELT riktig, du skal skrive bøker i fremtiden! Utifra bare denne ene ideen, tror jeg  at du tydeligvis har så mye gøy på gang inni hodet, at de verdnene du kan skape: DE VIL JEG LESE OM! :)
My personal space, respect it!

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: skriv deres villeste ideer !!
« Svar #27 på: 22. mai, 2010, 22:43 »
Holder på med to bokserier atm, ikke så sci fi aktie som den ideén den ene er mer scifi-horror og den andre er mer fantasy-filosofi :3

Har folket lyst til at jeg skal beskrive flere ideer?
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
Sv: skriv deres villeste ideer !!
« Svar #28 på: 23. mai, 2010, 22:30 »
Holder på med to bokserier atm, ikke så sci fi aktie som den ideén den ene er mer scifi-horror og den andre er mer fantasy-filosofi :3

Har folket lyst til at jeg skal beskrive flere ideer?

Mener du at du holder på å lese dem, eller holder på å skrive dem? Du må gjerne dele mer ;D

Jeg omskriver en klassiker: Det kom et skip til Bjørgvin i 2010. Mannskapet var enten døde eller fra forstanden, det eneste som forlot skipet i nogen lunde god stand var en liten halvbjørn som tasset ned lasterampen med hvitt skum om munnen og tenkte med seg selv: "De var da så hyggelige da vi la fra kai, mon tro hva som bet dem. Velvel, jeg får finne noen nye mennesker å leke med. Hoi, her var det mange lekekamerater! Wheeee:D"

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: skriv deres villeste ideer !!
« Svar #29 på: 03. jun, 2010, 09:57 »
Det er to bokserier atm jeg skriver på ;3
Kunne ha gjort det om til en mer sci fi akti greie da Vaskebjørn :3

For eksempel:
Det kom et skip til bjørgvin, stort var det for det var hva de kalte ett kruiseskip i deres tid. Men de hadde blitt dratt inn gjennom tiden og når det hadde blitt til var det titalls hundre meter over det skrøpelige skipet med mannskap som var enda mer skrøpelige. Det ble fullstendig most, treskipet under. Det ble ikke en gang riper i lakken på det gedigre metallmonstret som hadde blitt kviskret til denne tiden av en ukjent makt i universet.

Og så over til enda en vill ide fra mitt hode:
Magisystem som er basert 100% på psykologi.
Dvs hvis jeg tenker at det ikke er mulig å ødelegge noe så er det ikke det, så derfor om en hel mengde folk tenker det så blir objektet ikke ødelagt. Dvs tankens kraft er absolutt, du kan gjøre nesten hva som helst bare via å tenke at det skjer. Men mesteparten av folket tror ikke på at det kan være sannhet i dette så de tror de ikke har magiske krefter så derfor lager de vegger som blokkerer dem. Enkelte folk har uendelig potensiale mens andre har mindre fordi det gjelder å kunne tenke skikkerlig og det å kunne ødelegge vegger du selv putter opp i hjernen din.
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?