Skrevet av Emne: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)  (Lest 3831 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Ok, så her er greia, dette er et enkelt tekst basert rollespil.
Skriv deg en rolle.
Som feks:
Rase:
Kjønn:
Alder:
Utsende:


Offline snakk taes i kursiv


Hver spiller skriver hva ens karakter gjør og sider.
så kommer jeg til å fungere som spillleder og og poste her så og si hver kveld.
Jeg kommer til å skrive en interaktiv historie hvor dere kan påta dere hovedrollen.

Ok spillstart: felles intro for alle krakterer.


Kapittel 1: Edens hage

Du vokner opp, du føler deg kvalm og svimmel. Det føles ut som om rommet beveger seg.
Du hører en svak during fra lengere borte. Når du endelig klarer å slå opp øynene legger du merke til at du ligger i en slags seng med glass over. Det er mange ledninger som er festet til kroppen din med en slags merkelig teip.  Glasset løftes opp og skyves til side.
Du merker en kald luft som lukter metallisk. Et grøt lys lyser opp taket, og ser ut til å flikkre. Det kommer fra lengere nede i koridoren. Ved siden av deg kan du se flere merklige senger med glass over. En slags tåke ser ut til å sivle rundt i de, du kan ikke helt se hva som er i de. Du husker absolutt ingnting, og aner ikke hvor du er, Hva gjør du?



« Siste redigering: 30. aug, 2010, 23:43 av Ziggy_wolf »

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)
« Svar #1 på: 31. aug, 2010, 18:28 »
spørsmål før jeg begynner no her. "rase" hva menes der? Menneske raser eller dyr?

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)
« Svar #2 på: 31. aug, 2010, 21:33 »
Rase rev grevling, kenguru etc...

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)
« Svar #3 på: 04. sep, 2010, 01:51 »
Rase: Rev
Kjønn: Mann
Alder: Rundt 20
Utsende: Beige pels på kroppen, brun på armene. Grønne øyne og et snev av hvitt under haka.


Ser meg rundt før jeg gnir meg på øynene for å prøve å se bedre. Myser bortover koridoren for å se om det er noen andre enn meg her. Jeg prøver å strekke meg bort til den ene senga, men rekker den ikke. Jeg prøver å ta av meg ledningene, river og sliter men får dem ikke av, er for svak enda. Ser nedover koridoren igjen, ingenting. Bestemmer meg tilslutt for å legge meg nedpå igjen, kanskje noen kommer snart?

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)
« Svar #4 på: 05. sep, 2010, 22:03 »
"Svinepelz" Du hører et voldsomt smell, hele rommet rister.
Så virker det som om tyngde kraften skifter og alt blir dratt mot den ene siden og gulvet står på skrå. Det glir noen glass og flasker ned fra bordet i enden av rommet.
Du blir kastet fremover i det de fleste ledningene blir revet løs fra kroppen din.
Skjermer og maskiner detter ned og sklir langs gulvet for så å knuse mot veggen.
Røde lamper i taket begynner og lyse og en alarm utløses.
En monotom kvinnestemme snakker over en høytaler: "ADVARSEL ADVARSEL, KORIGER KURS!
På sjermen som ligger på skrå mot den ene veggen kan du så vidt skimte no grønn tekst mot en sort bakgrunn. Det virker som om hele rommet vugger frem og tilbake.
« Siste redigering: 05. sep, 2010, 22:12 av Ziggy_wolf »

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)
« Svar #5 på: 06. sep, 2010, 16:48 »
Lander på trynet utav sengen og besvimer. Da et halvt minutt har gått begynner jeg så smått å våkne, alt er tåkete og jeg har veldig vondt i hode. Jeg setter meg og legger merke til skjermen, er forsatt ganske dizzy så greier ikke helt å se hva som står. Jeg ser opp mot sengene og prøver så smått å komme meg bort til den jeg ble kastet utav. Sliter veldig med balansen etter fallet og krasjer med en seng, ikke min. Jeg støtter meg etter glasset og reiser meg. Jeg dunker litt på glasset, prøver å trøke bort det jeg tror er dugg. Jeg kan skimte en skikkelse, men ngenting skjer. Bestemmer meg deretter for å lete etter noe for å få opp sengen med, og se om det virkelig er noen som ligger oppi der.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)
« Svar #6 på: 06. sep, 2010, 21:58 »
Du tørker vekkk dogget fra vinduet.  og ser så vidt en noen som ligger og sover på innsiden. Du kommer tilfeldigvis borti en knapp og lokket åpner seg, med en hvesende lyd.
En slags damp siver ut, og du legger merke til en han rev som ligger og sover i sengen/kapslen. Han puster tungt.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)
« Svar #7 på: 08. sep, 2010, 22:46 »
Stykker til litt, før forsår at han bare sover. *puff*  Forsatt ør kommer jeg på at jeg må komme meg ut ifra rommet, og begynner å vekke ham. "Våkne nå tornerose.." Forsatt ingen respons, så jeg tar ham over skuldera og leter etter en utgang.

__
Begynnelsen minna meg veldig om det i "Avatar" forresten :P

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Voyage of the space ark (et futuristisk furry rollespill)
« Svar #8 på: 09. sep, 2010, 11:51 »
Du ser en utgang i enden gangen, du legger merke til en grå pelsete person som bøyer seg opp og plukker opp glasskår fra gulvet. I det personen reiser seg ser du at det er ei hu rotte kledd i stoff hun har drapert rundt livet. Hun trekker seg langsomt tilbake mens hun holder en skarp glassbit truende opp mot dere. "mine skarpinger" hveser hun før hun løper avsted neg gangen.