Generelt > Dyr og natur

Valpetrening?

<< < (4/4)

Ravusy Wolf:
Au teknikken fungerte veldig godt når min hund var valp, også viktig å ikke gi noe oppmerksomhet til valpen rett etter at du har sagt au. Tren også inn en "ferdig" kommando, så valpen vet at moroa er ferdig om den blir litt for ivrig. Kjøp inn en del leker og tyggesnacks den kan tygge på.

Lek med maten, men alltid ha noe å bytte med og gi alltid tilbake når du er ferdig med leken. Hold tyggeben for den. Klapp den mens den spiser. Da slipper du å ha en hund som har matforsvar senere.

Hund og eier forhold = tillit tillit tillit

FreesTyler:
Det vi lærte med "kom" komandoen, var at når hunden var for langt unna, roper du kom, og når hunden begynner å løpe i din retning, så løper du i motsatt rettning, så det blir som en liten lek. Når hunden tar deg igjen, får den en godbit og ros. Det blir litt som å leke harn, og du trenger ikke løpe fort eller langt, bare late som du leker. Da vil kom komandoen bli som en lek hvor de får noe godt for å komme bort til deg.

Friskusis:
Takk for hjelpen, alle sammen! Han begynner å bli flinkere både til det å komme og det å slutte med biting. Han foretrekker nå å bite i griseører/lekene sine. ;) Kjøpte i tillegg to fine bøker om valper skrevet av proffe, internasjonale hundetrenere. Har kombinert tipsene der med tipsene jeg har fått her, og jeg tror vi har kommet på god vei! Nå må vi bare sørge for å holde ved like det vi har lært. ;D

DoggyBark:
så mye gode og praktiske råd ... vi har i koronatider som mange andre også fått en valp. Det er vår første hund, så vi har mye å lære :)

Navigering

[0] Oversikt

[*] Forrige side

Skift til full visning