Skrevet av Emne: Skyrim!  (Lest 36846 ganger)

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #50 på: 20. nov, 2011, 16:47 »

er dessverre ikke noe musehjul på ps3 kontrollen min ):

har ikke Skyrim for ps3 desverre, så er ikke helt sikker selv,
men du finner sikkert ut av det i bruksmanualen eller på nettet :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Skyrim!
« Svar #51 på: 20. nov, 2011, 18:07 »
Har prøvd det litt i det siste, virker ganske artig, selv om eg ikkje har vært borti noen av de andre The Elder Scrolls spillene..
Kjører greit nokk på medium på macbooken, så kunne tenkt meg en uber kraftig stasjonær pc for bare spilling..  [laugh]

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #52 på: 20. nov, 2011, 20:58 »
Har prøvd det litt i det siste, virker ganske artig, selv om eg ikkje har vært borti noen av de andre The Elder Scrolls spillene..
Kjører greit nokk på medium på macbooken, så kunne tenkt meg en uber kraftig stasjonær pc for bare spilling..  [laugh]

heheeh, har forbedret seg noe kraftig siden Oblivion ja

og forresten, her er viden eg lå ut, tok over Fort Hraggstad i går kveld uten å bli sett, seff.

Link 2!
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Felix

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 598
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: Skyrim!
« Svar #53 på: 20. nov, 2011, 21:33 »
Sitat
Kjører greit nokk på medium på macbooken, så kunne tenkt meg en uber kraftig stasjonær pc for bare spilling..

Hvordan kjører du det på mac? Har en venn med mac som gjerne skulle prøvd Skyrim. Har lest om Cider Wrapper, men ikke fått testet det.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Skyrim!
« Svar #54 på: 20. nov, 2011, 21:41 »
Sitat
Kjører greit nokk på medium på macbooken, så kunne tenkt meg en uber kraftig stasjonær pc for bare spilling..

Hvordan kjører du det på mac? Har en venn med mac som gjerne skulle prøvd Skyrim. Har lest om Cider Wrapper, men ikke fått testet det.
Oh! Boot Camp u know? Da kjører den windows "natively" på mac'en med full hardware. Men du må ha en windows 7 installasjons disk da.
Ligger i "Utilities" og heter "Boot Camp Assistant".

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Skyrim!
« Svar #55 på: 20. nov, 2011, 23:48 »
er egentlig ganske skuffet over skyrim.. ikke ta meg feil, det ser jo pent ut, men that's it. pluss de som har gude komplekser får jo forsåvidt også kost seg. har egentlig sett meg lei på at muligheter, funksjoner, stabilitet, innhold osv blir dumpet til fordel for fancy grafikk.

nå kan det jo være at jeg er vant til endel eldre spill og klassikere som mange her ikke engang har hørt om, enda det ikke er "så" mange årene siden de kom ut. kjenner at jeg blir litt provosert når folk geni erklærer skyrim, men det er vel ikke deres feil. det er bare en annen generasjon som mer eller mindre har blitt sulteforet på kvalitets RPGer eller kvalitets spill generelt over årene.

pluss den evinnelige konsoll portinga gjør meg forsåvidt veldig sint.

oh well, føler meg litt som den gamlingen som sitter på verandaen og roper "get of my lawn kids" til alle og enhver akkurat nå.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #56 på: 21. nov, 2011, 09:19 »
er egentlig ganske skuffet over skyrim.. ikke ta meg feil, det ser jo pent ut, men that's it. pluss de som har gude komplekser får jo forsåvidt også kost seg. har egentlig sett meg lei på at muligheter, funksjoner, stabilitet, innhold osv blir dumpet til fordel for fancy grafikk.

nå kan det jo være at jeg er vant til endel eldre spill og klassikere som mange her ikke engang har hørt om, enda det ikke er "så" mange årene siden de kom ut. kjenner at jeg blir litt provosert når folk geni erklærer skyrim, men det er vel ikke deres feil. det er bare en annen generasjon som mer eller mindre har blitt sulteforet på kvalitets RPGer eller kvalitets spill generelt over årene.

pluss den evinnelige konsoll portinga gjør meg forsåvidt veldig sint.

oh well, føler meg litt som den gamlingen som sitter på verandaen og roper "get of my lawn kids" til alle og enhver akkurat nå.

Du har ganske mange muligheter, har du sett noen av videoene eg la link til?
Det er sinnsykt mye du kan gjøre, og det eg digger mest med disse spillene er att du kan plukke opp nesten alt du ser, så derfor pleier inventoriet mitt å bli fullt etter ett par timer med spilling. har lyst å plukke opp alt eg ser, planter, verdigjenstander, kler eller våpen. men blir kansje litt mye etterhvert.

Du kan sette korger over hodene på folk, for deretter å stjele gjenstander, som ikke har vært mulig i tidligere spill. så kommer jo de offisielle mod-tools snart og, så det du vil, kan bli fikset med mods :3

Edit: Grafikken er heller ikke den beste du får tak i disse dager, og eg er selv 100 ganger mer fornøyd med dette enn oblivion, og eg elsket oblivion. No vil eg egentlig ikke engang se tilbake på det spillet x3
« Siste redigering: 21. nov, 2011, 09:25 av Chrono »
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Skyrim!
« Svar #57 på: 21. nov, 2011, 13:14 »
er egentlig ganske skuffet over skyrim.. ikke ta meg feil, det ser jo pent ut, men that's it. pluss de som har gude komplekser får jo forsåvidt også kost seg. har egentlig sett meg lei på at muligheter, funksjoner, stabilitet, innhold osv blir dumpet til fordel for fancy grafikk.

nå kan det jo være at jeg er vant til endel eldre spill og klassikere som mange her ikke engang har hørt om, enda det ikke er "så" mange årene siden de kom ut. kjenner at jeg blir litt provosert når folk geni erklærer skyrim, men det er vel ikke deres feil. det er bare en annen generasjon som mer eller mindre har blitt sulteforet på kvalitets RPGer eller kvalitets spill generelt over årene.

pluss den evinnelige konsoll portinga gjør meg forsåvidt veldig sint.

oh well, føler meg litt som den gamlingen som sitter på verandaen og roper "get of my lawn kids" til alle og enhver akkurat nå.

Vel det er ikke akkurat Arcanum, og ja, main quests er litt vel Braveheart-stereotypsike for min smak, og de fleste sidequests veldig fetch-my-hatchet aktige. Jeg sørger litt over at alle spill drives stadig mer mot en mer narrativ enn open-ended plotprogresjon, men jeg håper det er noen alternative avslutninger, så spillet er god for et par gjennomspillinger. Ja, jeg er sultefora på gode rpger.  :P
Men jeg synes nå ihvertfall at sammenlignet med min noe begrensa erfaring med andre Elder Scrolls spill, har det tatt seg opp litt, og egentlig utvidet noe på mulighetene, ihvertfall når det gjelder character builds. Det har vel blitt litt glattpolert og strømlinjeformet, men det at det ikke er stjernetegn og slikt som i Oblivion gjør at det for eksempel er mulig å spille en two-handed - stealth kombo. Elder Scrolls er ikke akkurat spillserien for de som liker best å leke med variabler heller, det er vel action-rpg mer enn noe annet, det er jo tilogmed lvl-scaled...

Og gode god, en kan virkelig få fnatt av Bethesda-spill i lengden. Deres svære, rare og glitchy verden kan drive de mest stabile fra sans og samling.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #58 på: 21. nov, 2011, 14:19 »
Det eg digger mest med the elder scrolls, er att du kan lage en karracter fra grunnen, og endre dem helt til de faktisk ligner på deg selv, att du kan plukke opp nesten alt du ser, og du kan også flytte på objekter, monstre, dra rundt på dem, osv

er på en måte litt mer en egen sjanger enn "rpg" selv om det har mye av det samme som en rpg. tes er mer en åpen værden hvor det er du som bestemmer hva du vil gjøre, hvor du skal gå, og hva du ikke vil. for eksempel, eg skjønner ikke bøker, derfor leser eg ikke dem, men hvis eg ser noe som ligner på "skill" bøker kan det være eg åpner dem på første side for å få skill poenget :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Skyrim!
« Svar #59 på: 21. nov, 2011, 14:55 »
Ja, det er til en viss grad sandbox, og det skal sies, det tilfører mye troverdighet til spillet når detaljnivået er større enn det trenger å være, så man kan hente ut det man vil, og overse andre ting. Så stemninga er det ingenting å si på. Dragedreping har aldri føltes mer sagnaktig enn i Skyrim.
Nå har jeg ikke spilt igjennom enda, men det hadde fullendt konseptet deres bedre om de hadde hatt en main story som var litt mer... fleksibel.
« Siste redigering: 21. nov, 2011, 14:59 av Sarrukh »

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #60 på: 21. nov, 2011, 15:15 »
Ja, det er til en viss grad sandbox, og det skal sies, det tilfører mye troverdighet til spillet når detaljnivået er større enn det trenger å være, så man kan hente ut det man vil, og overse andre ting. Så stemninga er det ingenting å si på. Dragedreping har aldri føltes mer sagnaktig enn i Skyrim.
Nå har jeg ikke spilt igjennom enda, men det hadde fullendt konseptet deres bedre om de hadde hatt en main story som var litt mer... fleksibel.

sikkert sant det, men eg spiller ikke spillet på grunn av story moden, men på grunn av valgfriheten du har, att det er morro, og alle mulighetene du har. har faktisk aldri spilt igjennom main-storyen til ett eneste tes spill. hittil hvertfall [laugh]

og eg digger detaljnivået, eg synes det er morro å leite etter piler og gjenstander i det høye gresset og detaljerte terrenget mens piler fyker rundt deg. og når du er ute i skogen kommer det plutselig ett eller annet dyr eller monster fra buskene og angriper (som oftest er ulv, og da dreper eg ikke dem men løper. så når de offisielle mod-tools kommer ut, skal eg gjøre ulver tamme, siden de ville ikke angrepet oss i virkeligheten når du også ser att de er ute etter ville dyr i naturen) og det gjør spillet mer interesannt synes eg :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Skyrim!
« Svar #61 på: 21. nov, 2011, 16:37 »
Spiller en archer for øyeblikket, har fått tre dragon shouts nå men syntes det er tungvint å bruke dem. Hvordan er det å være en caster? Er det slitsomt å skifte mellom spells eller bruker dere bare 1 hele tiden?

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Skyrim!
« Svar #62 på: 21. nov, 2011, 17:44 »
Nm, fant ut at man kan binde knapper til spells og våpen :P

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Skyrim!
« Svar #63 på: 21. nov, 2011, 23:03 »
er egentlig ganske skuffet over skyrim.. ikke ta meg feil, det ser jo pent ut, men that's it. pluss de som har gude komplekser får jo forsåvidt også kost seg. har egentlig sett meg lei på at muligheter, funksjoner, stabilitet, innhold osv blir dumpet til fordel for fancy grafikk.

nå kan det jo være at jeg er vant til endel eldre spill og klassikere som mange her ikke engang har hørt om, enda det ikke er "så" mange årene siden de kom ut. kjenner at jeg blir litt provosert når folk geni erklærer skyrim, men det er vel ikke deres feil. det er bare en annen generasjon som mer eller mindre har blitt sulteforet på kvalitets RPGer eller kvalitets spill generelt over årene.

pluss den evinnelige konsoll portinga gjør meg forsåvidt veldig sint.

oh well, føler meg litt som den gamlingen som sitter på verandaen og roper "get of my lawn kids" til alle og enhver akkurat nå.

Du har ganske mange muligheter, har du sett noen av videoene eg la link til?
Det er sinnsykt mye du kan gjøre, og det eg digger mest med disse spillene er att du kan plukke opp nesten alt du ser, så derfor pleier inventoriet mitt å bli fullt etter ett par timer med spilling. har lyst å plukke opp alt eg ser, planter, verdigjenstander, kler eller våpen. men blir kansje litt mye etterhvert.

Du kan sette korger over hodene på folk, for deretter å stjele gjenstander, som ikke har vært mulig i tidligere spill. så kommer jo de offisielle mod-tools snart og, så det du vil, kan bli fikset med mods :3

Edit: Grafikken er heller ikke den beste du får tak i disse dager, og eg er selv 100 ganger mer fornøyd med dette enn oblivion, og eg elsket oblivion. No vil eg egentlig ikke engang se tilbake på det spillet x3

hehe det artige her er at du mer eller mindre bekreftet påstanden min med utsagnet ditt ; )

på eldre spill så kunne du plukke opp absoult alt, ikke bare nesten alt, er litt for mye inaminate objects som du ikke kan plukke opp men som fortsatt har fysikk til en viss grad. fysikken på items er blitt litt forbedret fra oblivion, men har definetivt gått i en feil retning etter morrowind.

jah.. for hvor ofte går du inn på en butikk hvor de ansatte frivillig lar deg sette bøtter å spann på hodene deres mens du robber dem blindt?
CSen (construction sett) skal komme nå snart ja, men er for ille at de nesten på en måte forventer at spillerne selv skal modde alt det dem var for late å implemente til å begynne med.

sa jo ikke at grafikken var den beste akkurat, sa bare at det var en av plussan skyrim hadde. ; )

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #64 på: 22. nov, 2011, 10:09 »

hehe det artige her er at du mer eller mindre bekreftet påstanden min med utsagnet ditt ; )

på eldre spill så kunne du plukke opp absoult alt, ikke bare nesten alt, er litt for mye inaminate objects som du ikke kan plukke opp men som fortsatt har fysikk til en viss grad. fysikken på items er blitt litt forbedret fra oblivion, men har definetivt gått i en feil retning etter morrowind.

jah.. for hvor ofte går du inn på en butikk hvor de ansatte frivillig lar deg sette bøtter å spann på hodene deres mens du robber dem blindt?
CSen (construction sett) skal komme nå snart ja, men er for ille at de nesten på en måte forventer at spillerne selv skal modde alt det dem var for late å implemente til å begynne med.

sa jo ikke at grafikken var den beste akkurat, sa bare at det var en av plussan skyrim hadde. ; )


Må si att eg er helt enig med att noen objekter med fysikk skulle være mulig å plukke opp, siden i oblivion er det på en måte alt med fysikk (utenom monstre) som kan plukkes opp. er ikke egentlig missfornøyd heller, siden det meste kan plukkes opp :3

å sette korger over hodene til folk, synes eg bare er morsomt. og når eg sto på toppen av ett fjell så eg en flygende mamutt stupende ned fra himmelen som om det var ett fly. avogtil bare digger eg gliches ^^

og det med CKen (Creation-Kit, siden tror ikke det heter Construction Set i Skyrim lengre) synes eg bare er fantastisk, er ikke mange spill som gir ut det slik att du kan endre hele spillet om du vil. de fleste spilldesignere sier strengt "nei" og skal fikse alle feilene sine selv, og lager filer som du må ha spesielle program for å åpne. gler meg til CK kommer ut, blir morsomt å se hvor mange mods det blir lagd i løpet av en uke, heheeh
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Skyrim!
« Svar #65 på: 22. nov, 2011, 11:37 »
Jeg har tatt meg selv i å bli veldig defensiv når folk ikke liker spill jeg liker. Det skal jeg slutte med. Så lenge -jeg- ikke kritiseres for å spille et spill, typ "pokemon er barnslig, dermed er du det også" så får folk mene hva de vil.

Jeg har det gøy med Skyrim, jeg.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #66 på: 22. nov, 2011, 13:40 »
Jeg har tatt meg selv i å bli veldig defensiv når folk ikke liker spill jeg liker. Det skal jeg slutte med. Så lenge -jeg- ikke kritiseres for å spille et spill, typ "pokemon er barnslig, dermed er du det også" så får folk mene hva de vil.

Jeg har det gøy med Skyrim, jeg.

+1

Har begynt å eksperimentere med mods, og fant en mod som fikset mye av problemene spillet hadde på PC'en min. Kjører lag-fritt nå :)

+1

digger Skyrim selv, ett av de beste spillene eg noensinne har spilt! :3
har også noen pokemon spill selv, (haters gonna hate) men er en stund siden eg spilte dem no.

uansett, ka mod har du installert? eg har 30 min deathcam og remove-blockyfaces eller noe. skulle gjerne likt å vite kordan du fjerner fps-drop fra visse plasser i huler viss det var det du mente med lagg [razz]
« Siste redigering: 22. nov, 2011, 13:43 av Chrono »
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #67 på: 22. nov, 2011, 14:32 »
Har ikke linken liggende, men lastet opp dll-filen på dropbox om du vil prøve den. Har ikke møtt på et eneste sted med lagg etter jeg stappet den inn ihvertfall.

Bare stapp den inn i install-directory til Skryrim, så er du good to go.

denne setter vell ikke ned grafikken, eller? kan sikkert prøve den når eg kommer hjem igjen da :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #68 på: 22. nov, 2011, 18:02 »
Den setter ikke ned grafikken nei. Den gjør spillet mindre krevende ved å renske opp i noe søppel-kode. I enkelte tilfeller var det visst folk som kunne skru fra high til ultra etter å ha lagt på den mod'en.

Husker eg så en lignende ting på skyrimnextus og der så du att skyggene ble "pittelitt" mindre oppløsning på, og det vil eg hvertfall ikke gjøre x3
uansett, skal sjekke den sjapt ut, deretter fortsette på prosjektet til helgen :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #69 på: 22. nov, 2011, 18:50 »
Den endrer ikke noe grafisk, så det skal den ikke gjøre. Det er ene og alene opprensking av kode og bedre utnyttelse av skjermkort ^^

Ser hvertfall ikke ut til å endre grafikkinstillingene, så det ser ut som den funker :3
husker ikke ka fps eg hadde før da.. >_<
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Skyrim!
« Svar #70 på: 24. nov, 2011, 18:17 »


 [laugh]

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Skyrim!
« Svar #71 på: 24. nov, 2011, 18:49 »
[gif]

 [laugh]

Oi. den fløy høyt o_o
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Skyrim!
« Svar #72 på: 24. nov, 2011, 20:23 »
Ja, men den macen var awesome  ;D

Jeg har den forresten selv  :P
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Skyrim!
« Svar #73 på: 25. nov, 2011, 04:06 »
Haha, dødsbra gif-bilde! =)

Jeg holder på med et lite enchanting/alchemy prosjekt!

Jeg kan enchante items med bonus til alchemy.. Da kan jeg lage litt bedre +enchanting-potion.. Og da kan jeg lage litt bedre +alchemy-enchants.. Og da får jeg litt bedre +enchanting-potion, og deretter kan jeg enchante enda høyere +alchemy bonus...
Når jeg ikker gidder å gjøre det mer så skal jeg lage en uber-blacksmithing potion og så drikke en uber-enchanting potion og enchante armor med +blacksmithing skill, drikke blacksmithing potion og så lage det sykeste armor som noensinne har eksistert i Skyrim :D

Så skal jeg paradere rundt gamlingen som svetter i Skyforgen med skrapet sitt  [smile]

Miksn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 249
  • Meow~
    • Vis profil
Sv: Skyrim!
« Svar #74 på: 25. nov, 2011, 17:53 »


 [laugh]

haha, det der har skjedd med meg også x3
han slo meg opp i skyene xP
:3