Skrevet av Emne: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA  (Lest 9371 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« på: 11. mar, 2011, 11:41 »
Som en del har fått med seg, er det noe et litt av et liv i Asia - Japan nå.
Driver å  følger med litt live på Aftenposten, og liker ikke det jeg ser.
Nå har det også begynt å brenne i Atomkraftverk, samt at det har kommet en malstrøm ved Japan..
Les mer på db.no , vg.no og aftenposten.no , samt BBC.com
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4057070.ece

« Siste redigering: 11. mar, 2011, 11:47 av Wolftale »

Olly "Naali" TF

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 150
  • Fjellrev, om du lurte.
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #1 på: 11. mar, 2011, 13:11 »
Driver selv å følger med. Kommet rapporter om vulkan utbrudd også nå...
Er skummelt alt som skjer nå. Vulkaner, atomkraftverk som feiler, jordskjelv, tsunamier osv.....
Jeg er nok mer sjeldent her en jeg er som fjellrev xD

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #2 på: 11. mar, 2011, 13:15 »
the apocalypse is coming! nærmer seg 2012 vet du :3

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #3 på: 11. mar, 2011, 13:20 »
the apocalypse is coming! nærmer seg 2012 vet du :3

så sant :P

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #4 på: 11. mar, 2011, 13:29 »
Jeg vil ikke si at det har blitt så ekstremt mye er aktivitet de siste årene heller. Det er bare vi som har blitt gjort så mye mer oppmerksom på alt sammen pga global oppvarming osv.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #5 på: 11. mar, 2011, 13:36 »
Jeg vil ikke si at det har blitt så ekstremt mye er aktivitet de siste årene heller. Det er bare vi som har blitt gjort så mye mer oppmerksom på alt sammen pga global oppvarming osv.
Har vel skjedd en del, men mye mer bli informert om. Pluss at jorda alltid vil endre seg litt uansett..
Dog syns jeg Australia har fått ganske mye allerede i år  [eek]
Litt spent på hvordan det går med det ene Atomkraftverket i Japan...

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #6 på: 11. mar, 2011, 13:57 »
Jeg vil ikke si at det har blitt så ekstremt mye er aktivitet de siste årene heller. Det er bare vi som har blitt gjort så mye mer oppmerksom på alt sammen pga global oppvarming osv.
Har vel skjedd en del, men mye mer bli informert om. Pluss at jorda alltid vil endre seg litt uansett..
Dog syns jeg Australia har fått ganske mye allerede i år  [eek]
Litt spent på hvordan det går med det ene Atomkraftverket i Japan...

Aaustralia har jo alltid hatt regelmessige branner og vinteren er jo en av de tørreste sesongene der nede :p blir nok bedre nå som det nærmer seg vår :3
og japan er smarte, de har sikkert en løsning på det, eller en optimus prime som tar det med seg ut i verdensrommet :D men håper det går bra ellers da :<

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #7 på: 11. mar, 2011, 17:52 »
Jeg klarer ikke helt å føle medfølelse for ofrene. Ikke nå, og ikke den gang det var flodbølge i India.
Det er vel litt av samme grunn som at jeg ikke føler noe for dem som lider av sult og sykdom ellers i verden - det er så langt borte at jeg ikke klarer å sette meg inn i situasjonen.

Jeg er kanskje kald og kynisk når det gjelder dette, men jeg vet jeg ikke er den eneste. Det er selvsagt forferdelig at slike ting skjer, men.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #8 på: 11. mar, 2011, 18:02 »
Bra den traff Japan egentlig, de er en smule noen... Mange ganger mer forbredt på slike ting en andre land. De er også mye bedre økonomisk utrustet enn andre land, så jeg håper og tror TVn ikke blir fyllt av "Betal 100,- og hjelp en unge i Japan" reklamer. Tror derimot arbeidskraft og hjelp med organisering passer mye bedre og det krever ikke reklamer på TV heller, egentlig.

MouseClick

  • Gjest
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #9 på: 11. mar, 2011, 18:08 »
*gleder seg til å høre all 2012 tullpraten fremover* x3

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #10 på: 11. mar, 2011, 18:22 »
Hva med dyrene da? De lider også på grunn av dette.
Syns uansett det er en tragedi uansett om det bor for mange i Asia eller ikke  [yawn]

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #11 på: 11. mar, 2011, 22:33 »
føler meg selv litt uggen og kanskje nesten litt nedenfor over dette. har flere bekjente der nede som man prøver å komme i kontakt med (fått takt i de fleste sålangt), samt er ikke lenge siden man var selv der nede å spankulerte, så føles ganske rart å se alle disse klippene med ødeleggelse.

vi har jo forsåvidt også blitt vist endel klipp på tv og andre steder hvor man ser denne flodbølgen.. eller søppelbølgen forsåvidt meier med seg hus, biler etc. så kan man tenkte seg at enhver bil som blir tatt eller blir kuttet av fra veien er mer eller mindre dødsdømt.. så ja..  det å se mennesker, potensielt kjente dø på tv, har en heller dårlig effekt på humøret mitt.
« Siste redigering: 11. mar, 2011, 22:46 av Awite »

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #12 på: 12. mar, 2011, 03:00 »
Jeg klarer ikke helt å føle medfølelse for ofrene. Ikke nå, og ikke den gang det var flodbølge i India.
Det er vel litt av samme grunn som at jeg ikke føler noe for dem som lider av sult og sykdom ellers i verden - det er så langt borte at jeg ikke klarer å sette meg inn i situasjonen.

Jeg er kanskje kald og kynisk når det gjelder dette, men jeg vet jeg ikke er den eneste. Det er selvsagt forferdelig at slike ting skjer, men.

Må si meg litt enig med atrox der, synes det er forferdelig at sånt skjer, men klarer ikke la det påvirke humøret mitt.

Hva med dyrene da? De lider også på grunn av dette.
Syns uansett det er en tragedi uansett om det bor for mange i Asia eller ikke  [yawn]

Selvfølgelig er det en tragedie at sånt skjer, og jeg kjenner jeg blir litt trist når jeg tenker på alle dyrene som må lide pga dette siden de ikke har samme handlekraft og organisert støtte som menneskene har.
Tingen er at jeg vet det blir for langt unna og jeg har ingen mulighet til å gjøre noe med det og jeg nekter å la det gå ut over resten av meg.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #13 på: 12. mar, 2011, 09:52 »
Skaperen av Pokemon er bekreftet omkommet i Jordskjelvet

Å eksplosjoner på atomkraftverk (noe som kan påvirke oss)
« Siste redigering: 13. mar, 2011, 02:27 av Wolftale »

Zzephyr

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 104
  • In the rear, with the gear!
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #14 på: 12. mar, 2011, 12:16 »
Når jeg ser på live videoer fra Japan nå, syns jeg antallet døde (som nå er 703)
er ganske lavt med tanke på hvor utrolig ødelagt alt mulig er.
Hadde tippet minst 10000+ når jeg ser videoene.
Hei :D

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #15 på: 12. mar, 2011, 14:22 »
Det var også slik med Haiti, tallene steg ikke til flere tusen før det hadde gått noen dager.

Så en ekspert på tv2 i dag, han sa at vi kunne forvente noen tusen døde, og på det tidspunktet var det 88 000 savnede.




And btw, jeg googlet og jeg fant, jeg fant: http://www.ibtimes.com/articles/121988/20110312/pokemon-creator-santhoshi-tijari-death-hoax-rumored-death-japan-earthquake-tsunami-facebook-twitter.htm

Ser ikke ut som skaperen av pokemon er død likevel.

"There's been some rumors going around that Satoshi Tajiri, creator of Pokemon, died in the Japan earthquakes. Nintendo confirmed that's fake."
« Siste redigering: 12. mar, 2011, 14:28 av Atrox »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #16 på: 13. mar, 2011, 02:27 »

And btw, jeg googlet og jeg fant, jeg fant: http://www.ibtimes.com/articles/121988/20110312/pokemon-creator-santhoshi-tijari-death-hoax-rumored-death-japan-earthquake-tsunami-facebook-twitter.htm

Ser ikke ut som skaperen av pokemon er død likevel.

"There's been some rumors going around that Satoshi Tajiri, creator of Pokemon, died in the Japan earthquakes. Nintendo confirmed that's fake."
Så det, å det er teit folk legger ut slik info >_> har stryket ut infoen i innlegget mitt!
(Nok et bevis at man skakke stole på alt man leser x3)

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #17 på: 13. mar, 2011, 08:04 »
Så det, å det er teit folk legger ut slik info >_> har stryket ut infoen i innlegget mitt!
(Nok et bevis at man skakke stole på alt man leser x3)

Noen folk er bare alt for glad i å sette ut rykter... bare fordi at det skaper publisitet og deres evt nettsted kan tjene på det via reklame :p

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #18 på: 13. mar, 2011, 10:47 »
Så det, å det er teit folk legger ut slik info >_> har stryket ut infoen i innlegget mitt!
(Nok et bevis at man skakke stole på alt man leser x3)

Noen folk er bare alt for glad i å sette ut rykter... bare fordi at det skaper publisitet og deres evt nettsted kan tjene på det via reklame :p
sant nok, men rykter om at folk er drept syns jeg er utrolig ond og kynisk gjort >_> merker jeg blir irritert

Nå ser det ut til at en vulkan har våknet også:
http://www.dagbladet.no/2011/03/13/nyheter/japan/jordskjelv/fotball/utenriks/15795891/
« Siste redigering: 13. mar, 2011, 16:49 av Wolftale »

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #19 på: 13. mar, 2011, 18:37 »
Så det, å det er teit folk legger ut slik info >_> har stryket ut infoen i innlegget mitt!
(Nok et bevis at man skakke stole på alt man leser x3)

Noen folk er bare alt for glad i å sette ut rykter... bare fordi at det skaper publisitet og deres evt nettsted kan tjene på det via reklame :p
sant nok, men rykter om at folk er drept syns jeg er utrolig ond og kynisk gjort >_> merker jeg blir irritert

Nå ser det ut til at en vulkan har våknet også:
http://www.dagbladet.no/2011/03/13/nyheter/japan/jordskjelv/fotball/utenriks/15795891/

Jepp det er en ond ting å gjøre, å tjene penger på andres tårer..

Jeg så videoklipp på tv2 nyhetskanalen igår kveld fra japanere ved kysten som hadde kommet seg opp i høyden og tatt med seg videokamera bare for å filme at hele byen deres blir jevnet med jorden av de massive vannmassene...
Kan ikke tenke meg hvor forferdelig de må ha hatt det, bare stå der å ikke kunne gjøre noe annet enn å se på all ødeleggelsen av alt de har jobbet for...

Ser ut som at det ikke er slutt enda... Nytt atomkraftverk som går skeis.
Dagbladet.no
« Siste redigering: 13. mar, 2011, 18:48 av Skarpen »

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #20 på: 13. mar, 2011, 22:34 »
Leste om en vulkan som har blitt vekket til live. Det var da voldtsomt som Japan skal lide.

Edit: Den ligger sør i Japan.
« Siste redigering: 13. mar, 2011, 22:39 av Atrox »

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #21 på: 14. mar, 2011, 13:10 »
Vulkanen har visstnok blitt mer aktiv, flere atomreaktorer går i luften og Japan har idag hatt to etterskjelv om jeg forstod det riktig. Et på 6,1 og et annet på 6,2.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jordskjelv-i-japan/artikkel.php?artid=10099363


Synes dette var i det minste hyggelig å lese blandt all den dritten de har fått gjennomgått.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jordskjelv-i-japan/artikkel.php?artid=10099395

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #22 på: 15. mar, 2011, 09:27 »
Slapp av... det ordner seg...
Märtha har jo sendt engler ned til japan.
Ok, den var slem x3
Men kan ikke no for det når hu der går bananas og starter med mer media-dekning rundt "engleskolen". geeshes
« Siste redigering: 15. mar, 2011, 09:29 av Snøkrystal »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #23 på: 15. mar, 2011, 10:57 »
tror ikke engler gjør mer eller mindre, men er på en måte "snilt" at de tenker på dem.
Ser også at det går en del donasjon auksjoner rundt i furry fandomen.

Å nå smeller det snart,
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4061159.ece
« Siste redigering: 15. mar, 2011, 14:05 av Wolftale »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Tsunami(er) treffer Asia og mulig USA
« Svar #24 på: 16. mar, 2011, 14:03 »
fikk bare lyst til å poste dette;
Korea-halvøya har flyttet seg opptil 5 cm etter det store jordskjelvet, ifølge landets astronomiske institutt.  CNN melder at Japans største øy, Honshu flyttet seg 243 cm.