Skrevet av Emne: Mulighet for Norske Fandomen  (Lest 4201 ganger)

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Mulighet for Norske Fandomen
« på: 15. mar, 2011, 03:30 »

Okay, bare for å starte med at dette er en ren HYPOTETISK idé. Altså en ren "what if" situasjon for å se hva muligheter ligger der ute skulle noe av det som blir diskutert her noensinne bli en realitet.
OG ja jeg veit dette er et bredt dekkende tema, men planter det her inntil admin finner et bedre hjem for tråden.


Så here goes...

Den rent hypotetiske situasjonen (lacking a better word) er skulle noen si komme en til en slump med penger og et stykke "lager" eiendom i Oslo til fri disp og bruk. Hva ville så fandomen bruke dette til. Diskutert med noen furs som driver med produksjon av suits, plushies, klær osv at et produskjons lokal hadde vært bra for å samle ideer og muligheten til å kjøpe råvarer i bulk rather than små biter.

Samt at malere og tegnere kunne ha en base fra hvor å jobbe ut ifra. "Produkjsons firma" med andre ord.

Altså dette er rent hypotetisk, men en egasjert diskusjon om saken føler jeg er på sinn plass. Altså skulle ting en dag skje så er det fint å vite hva folk tenker om saken og hvor man kan gå fra idé til handling til resultat!
Men selv om dette bare er et tankespill for hjernen så håper jeg at dere som vil ta ting et steg videre og faktisk kunne tenke dere å leve å selge produktenne deres tar til ordet. Det har trossalt skjedd rarere ting i verden.

Det jeg ser for meg er en form for felles eid bedrift for de som vil ta ting videre fra hobby (ikke ment for å støte noe) til faktisk levebrød. Med en målsatt produskjons kvote from mnd osv. Mye for å kunne lettere få solgt og reklamert internt i fandommen, men også for å få råvarer til produktet i større menger for en billigere penge. Sånn som pels til suits feks. Pluss at mange ikke har plass til et tegne studio i hjemmet osv.

Så hva vil dere ha, hvorfor vil dere ha det, og hva ville dere gjort med det?
Sett i gang!
Where do you want it, in the head, or the chest?

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #1 på: 15. mar, 2011, 04:13 »
hum.. hadde jeg bare bodd i oslo da : p

men et "større" hobby verksted for suit og andre kostymer hadde sikkert vært velkommen for endel.
jeg tenkte nå personlig at noe slikt hadde vært ypperlig for rollespillgrupper, generelle samlinger av furs, omklednings lokale, sette opp en prosjektor så har man plutselig spill/film kvelder, brettspill av ymse slag som krever litt mer plass enn det gjerne vanlige furs har i stua.

tanken er god, men det krever jo at noen tar på seg endel ansvar etc, men nå prater vi jo bare hypotetisk om hva vi kunne hatt mulighet til hadde det vært noen som gjorde det. likte tanken skal jeg inrømme ^^

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #2 på: 15. mar, 2011, 05:10 »
Ideen er fin, men er litt slemt å sette dette området til Oslo for alle de som bor på utsiden. Norske furs er ikke akkurat så veldig samlet,  og å prioritere Oslo furs hele tid er vel kanskje ikke akkurat heldig? (dog så er Oslo der flest furs samles) - Bare en tanke.
 En lagerplass eindom trenger også møbler som man skal sitte på og slikt, og egentlig hvem skal betale dette? Tviler på at folk som ikke har muligheten til å komme har lyst, pluss at jeg har følelsen at mange Nor furs har lite med penger nå og da.

Sorry for negativ kommentar så langt x3 men er det jeg ser som viktig å tenke på.

Å ha et fast samlingspunkt både når det gjelder det ene og det andre i fandomen kunne vært interessant :3 Dog er det avhengig av innsats og tid (tid har jeg lite av), å det kunne vært utrolig kult med muligheter for art jams and fursuit workshops weekend - eventuelt bare en vanlig samling.

Wuffien's tanker om saken i hvertfall.

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #3 på: 15. mar, 2011, 08:49 »

Nei det ble Oslo fordi det er her jeg bor atm og det funket i hodet mitt  ;D, og som sagt pengene er hvis noen bare fikk en en dunge med penger og ingenting vettug å bruke det på, men som kunne tenke seg å hjelpe folk med å skape hva en furries lager i en større skala.

Den sosiale biten hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt, glimrende idé! Kjenner folk som driver med "kreative sysler" og de bruker mesteparten av dagen på å få inspirasjon og klø på kreativiteten ved å spille spill, se på filmer, høre på musikk osv. Små avbrekk i skapeprossesen for å samle krefter basically.

"One cant rush a kreative mind, but you can as hell poke it and nudge it"  ;D

Tanken på hele dette eksperimentet er at jeg har pratet med furs som ønsker de hadde et sted bort fra hjemmet hvor de kan gå litt nuts med skaperverkenne sine uten å tenke på at det er pels og maling lang opp etter veggen når de er ferdige. Og så ville jeg se om det faktisk er gruppe av dere som har de samme ønskene.

Gudene vet hva man kan få til når man er mange nok og viljen ligger der ;)
Where do you want it, in the head, or the chest?

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #4 på: 16. mar, 2011, 09:54 »
Kan donere en pc, og låne ut en prosjektor og muligens røykmaskin..
Og mine tjenester ellers.

Zzephyr

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 104
  • In the rear, with the gear!
    • Vis profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #5 på: 16. mar, 2011, 10:56 »
Hmm. Jeg har verken penger eller eiendom men hadde jeg hatt det kunne jeg tenkt noe slikt. Ellers tilbyr jeg meg å hjelpe til med hva som helst jeg kan.
Hei :D

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #6 på: 18. mar, 2011, 05:49 »

Bra bra folkens, ballen ruller sakte framover.
bare å sette igang hjernesellene og se hva som plopper ut!
Where do you want it, in the head, or the chest?

renawolf Ookami

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • Deviant
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #7 på: 23. mar, 2011, 17:58 »
det høres ut som en bra ide, men den enste bakatellet med det er at vi er så spredt. ellers så synes dette er en bra ide og det med møbler det er lett å få tak i så lenge man kjenner folk. skal tenke mer på den tankegangen.;3

\(^∀^)メ(^∀^)ノ
    \(>o<)/       ∑(O_O;)
〜(m~-~)ノ ~(((怨    (ToT)
ぁけぉめ☆m(_ _)mことょろ\(^0^)/

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #8 på: 24. mar, 2011, 07:44 »

Good good!

Kan jo legge til at siden mange furries er musikkere av ymske slag og flere spiller i band osv, øvnings lokaler anyone?
Hvem vet, kanskje en Nigeriansk Prins faktisk gir meg masse penger en gang og jeg må bruke de på noe ;)
Where do you want it, in the head, or the chest?

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #9 på: 03. sep, 2011, 19:57 »
Jeg har satt opp ett lignende prosjekt til vurdering hos gjensidige, en slags fundsforawesomeprojectsgreie har de reklamert for.

Jeg proposa en fin greie, det vil være ett lokale der folk skal få semigratis lov til å holde på som de vil.
Vi kjøper inn materialer til å lage hva som helst og om de tjener noe på det så tar vi noen par prosent bare for å betale for materialene.

Om ikke de tjener noe på det så kan de helt sikkert gjøre opp for det med å reklamere for oss på grunn av at det er gratis.
Det vil være i Trondheim og være fritt for alle som har lyst til å komme.
Kanskje litt ikke helt spesifikt for furz men, sier bare det at furz er veldig velkommen om det blir realitet ut av det.


Send inn egne forslag til dem her: http://www.gjensidigestiftelsen.no/no/sok-stotte
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #10 på: 04. sep, 2011, 18:13 »
Synes det høres interessant ut. Oslo høres ut som en bra sted å være også.
Er en del av oss her ned med lite penger, bare for å få det ut.  [laugh]

Og hvis det hadde vært en liten plass for dem som ikke er så flinke til f.eks tegne, male eller lage fursuit til å øve seg, hadde det vært utrolig bra. Kanskje dem som kan f.eks lage fursuit lære opp noen også. Bare noen ideer  :D

Retrievern

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 27
  • I love furries and dogs...
    • Vis profil
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #11 på: 17. sep, 2011, 01:03 »
Jeg syns Trondheim høres bra ut for noe sånt.
Det er da vel noen furries i trøndelag også vel?


Have you hugged a furry today?
Try it, ya may like it. :)

Nocturnal

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 15
  • Brukernavn på Skype: GoblinsandBodyparts
    • Vis profil
    • Goblins and Bodyparts
Sv: Mulighet for Norske Fandomen
« Svar #12 på: 07. apr, 2012, 00:34 »
BUMP!

Jeg henter fram denne tråden igjen jeg! FORDI DETTE HØRTES UT SOM EN SINNSYKT KUL IDE!
ER det noen som har tenkt noe mer på dette? *Ser meg rundt i huset... Fullt av hår og skumgreier overalt*


Edit: Om noen har lyst til å diskutere rundt dette eller har ideer å komme med kan dere legge meg til på Skype, brukernavn GoblinsandBodyparts
« Siste redigering: 07. apr, 2012, 00:57 av Nocturnal »