Skrevet av Emne: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?  (Lest 14027 ganger)

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #25 på: 22. jul, 2012, 17:17 »
Sitat
AKKURAT det samme som du skrev på msn x3

DET VAR MENINGEN.
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #26 på: 22. jul, 2012, 17:18 »
egentlig, har jeg på en måte vært furry x3 alltid elsket dyr, alltid tegnet anthros og kallt det for dyreby, alltid hatet at folk skyter dyr (utenom hvis de skyter en tatantell 8D)
men fant ut om fandommen via wolfie x3 og norpaws, etc.

Jakt er bedre enn å handle i matbutikken.
nopeeeeeeee D:::
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

nokiakiller

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #27 på: 22. jul, 2012, 19:16 »
har hele livet vert inspirert og har identifisert meg selv med rever,

men det var vell rundt 2005 jeg ble klar over konseptet furry, joina FA i 2007
men har ikke vert aktiv før i de siste årene.

så svaret må vell være att jeg har vert en furry siden rund 2005.
men jeg har alltid vert en rev  :)

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #28 på: 22. jul, 2012, 22:05 »
egentlig, har jeg på en måte vært furry x3 alltid elsket dyr, alltid tegnet anthros og kallt det for dyreby, alltid hatet at folk skyter dyr (utenom hvis de skyter en tatantell 8D)
men fant ut om fandommen via wolfie x3 og norpaws, etc.

Jakt er bedre enn å handle i matbutikken.
nopeeeeeeee D:::

Jo, for da er du sikker på at dyret har levd et godt og naturlig liv, i motsetning til mange oppavlede dyr :) Dyrene du skyter lever ikke i frykt, og døden kommer raskt og overraskende på dem. Det er også en del av å holde bæreevnen i et område stabil

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #29 på: 22. jul, 2012, 22:38 »
Ble furry samme dag som jeg lagde denne kontoen, 12 september 2011, men hadde vært lurker i ca 4 år før det (hvis jeg husker riktig)

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #30 på: 22. jul, 2012, 23:11 »
Siden i vår, så eg e fremdeles ganske fersk.

En av de første indikatorene på at eg hadde en interesse fikk eg derimot etter at eg så "Cats" i 2007, men eg la liksom ikke så mye i det. Eg hadde en gaupe som avatar på et forum, da, men eg holdt meg til det.

Fast-forward et par år, og eg begynte å legge merke til hvilke internettsider Aapur til stadighet var innpå. Eg noterte meg sidenavnet, men eg hadde mine ting å styre på med så eg la det tilbake på "guilty pleassure" hyllen. Året etter fikk Aapur låne fursuit, og eg ble ikke bare litt grønn heller.

Potetfilmen Chrono og co. lagde i påsken i år var en av dråpene som fylte begeret for min del. Da tok det ikke mer enn en måned før eg (på flatmark) overasket Aapur med å si at eg også hadde en furry-interesse, and here I am B3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #31 på: 23. jul, 2012, 11:01 »
Vanskelig å si, siden det var en ganske flytende overgang.
Formelt sett så bruker jeg registreringsdatoen her på forumet.
Det var da jeg for første gang tok kontakt med furs.
Jeg anså meg ikke fur der og da, men det var første gang jeg introduserte meg til fandommen.

Hva som fikk meg til å ta steget var mange forskjellige ting.
Alt fra at jeg ville oppfylle noen gamle ønsker (jobbe med veldedig arbeid/underholdning + skaffe meg en virkelig detaljert kostyme), til at jeg kun hadde vært en gang i USA og trengte en ny grunn til å dra (Anthrocon).
Overraskelsen var derfor veldig stor når jeg fant at mye av dette var samlet til noe kalt "furry fandommen".
Jeg hadde allerede begynt å snuse på fursuit byggere når jeg joinet, og penger var satt av til USA tur. Så ting gikk virkelig for etter det ;)

Jeg ble introdusert til noen lokale furs (Reggy, Fangs og Trashwolf).
Gjennom de ble jeg med på litt hjemmetreff, kom i kontakt med andre furs og ble med på mitt første Oslotreff (kinovisning: "Fantastic Mr. Fox").
Mitt første con ble Anthrocon sammen med Montainafox. En tur så utrolig at jeg automatisk ble med på EF 2 måneder etterpå.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #32 på: 23. jul, 2012, 14:19 »
Hmm.... Tjaa... Tror det er rundt... 3 - 4 år. Å holde kontroll over slike ting er noe jeg ikke er veldig god på.
Så helt hvordan jeg faktisk fant fandommen er jeg også usikker på. Though, jeg syntes å huske at jeg fant
den via youtube. Det var fursuiter som fanget oppmerksomheten siden jeg allerede var i cosplay miljøet, men
synes at fursuiting så mye kulere ut.
Festlig at samme året dukket den første fursuiteren opp på Desu, nemlig Nekoshiba XD Så da hadde vi i hvertfall
1 voffse som løp rundt på et norskt con haha. Ikke lenge etter joinet jeg som suiter på Aicon, og det var..i 2009.
Etter det har jeg suitet på hvert con frem til nå x)

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #33 på: 23. jul, 2012, 17:06 »
Registrerte meg på det første NorPaws-forumet i overgangen 2005-2006, og det var ganske nylig etter jeg hadde funnet ut om furry fandomen :3

RegaFox

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #34 på: 23. jul, 2012, 17:43 »
Jeg aaaaner ikke, men er sikker på at det er noen år nå :)

CrissyKatt

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 348
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #35 på: 26. jul, 2012, 01:52 »
Jeg kan huske i sommer 2010 så lagde jeg min første furry karakter. Benjamin, en ginger katt som var crimelord og kaldblodig.
Etter det fant jeg på flere forskjellige furry karakterer, men visste ikke att disse var furries. Tengte på dem som Anthroer, for det kallenavnet hadde jeg hørt rundt her og der på dA.
Men i påsken 2011, møtte jeg en liten voff som hette Smidgefish. :D Jeg spurte hun om hun var furry, og hva det gikk ut på. Så forklarte hun imens jeg så på livestreamen hennes.

Ganske kort tid etter det lagde jeg en fursona ( Huff, første designet var terrible, aah), og developed den til noe... rart noe. En lombax katte mix.
Den hadde jeg og brukte frequently fra Mai i fjor til nå. For noen dager siden bytta jeg fursona til en hvit hannkatt, med mørkegråe og gråe striper og sånnt. Og Rosa og blått hår, må ikke glemme det. Hehee. c:

Men helt siden jeg var liten så har jeg jo elsket anthropomorfiske dyr og Løvenes konge og langbein og mikke mus og aah. You know. the usual.
Kamilrazee

TheQueen

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #36 på: 27. jul, 2012, 16:09 »
Vel... Jeg ble kjent med forumet i år, men begynte da jeg var 8-9 år gammel med å tegne små furrykarakterer, sparkledogs og vanlige hunder. Så jeg har holdt på nå i sånn, ca: 5-6 år!
Dette var min aller første karakter som jeg lagde da jeg var ni år(tror jeg)
http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2011/252/7/0/very_old_drawing_by_halfwaydawn-d49bs1u.png
« Siste redigering: 27. jul, 2012, 16:16 av TheQueen »

NamNam

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 223
  • Meow.
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #37 på: 29. jul, 2012, 12:16 »
Um, jeg ble det bare sånn randomly jeg. o.o

Jeg så på "My strange addiction"på tv, og plutselig kommer en furry. Og jeg fikk sansen for dette, virket utrolig fun. (http://www.youtube.com/watch?v=jaLEX2gNYiA)

Også møtte jeg på en fyr to måneder senere, som fortalte om fandomen. Var på youtube og søke opp masse mer i en del uker. 14.mai kom jeg inn på forumet her. C: Etter det kom jeg inn på DeviantArt, og Furaffitnity (til og med før han). >w<
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.


Raywolf

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #38 på: 29. jul, 2012, 16:37 »
--slettet--

Miwa

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #39 på: 07. aug, 2012, 15:49 »
Ubevist Fur? Hele livet!  ;D

Har hatt en anelse om fandomen da jeg begynte i siste klassen på ungdomsskolen. Folk snakket om fikserte mennesker med dyrefetisher på nettet. Jeg brydde meg ikke særlig, er ikke er av personen som dømmer før etter jeg har samlet inn litt kunnskap om hva det nå enn gjelder. Da jeg først ble litt mer oppmerksom på fandomen var det kjæresten min for ca 1 år siden som introduserte meg til dette forumet. Jeg gjorde litt ekstra research og kom til min konklusjon at alle er jo egentlig rufser, bare til hver sin grad.  :D

Står fortsatt med et ben godt plantet inne i skapet, er bare på nettet der venner aldri vil lete at jeg åpner meg for interessen min. De fleste vil ikke åpne opp øynene, og forstå at selv om man er en del av en større gruppe betyr det ikke at alle er prikk like. Såklart tegner jeg og legger ut offentlig, men legger ikke med ord som furry. Blir nok litt lettere nå som jeg flytter bort fra den lille byen jeg har bodd i siden jeg ble født.  :-X

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #40 på: 14. aug, 2012, 11:17 »
vet ikke helt  hvotie jeg  ble med   tror det var i 2011 tidli
tsuna ^^

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #41 på: 28. aug, 2012, 09:16 »
Spørs, har no hatt en fursona siden 2005, men kanskje ikke ble før 2010 jeg ble fur. o.o

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #42 på: 28. aug, 2012, 13:21 »
Snart 1 års jubileum som furry :)

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #43 på: 28. aug, 2012, 15:24 »
Snart 1 års jubileum som furry :)
Da må vi få noen til å bake kake!

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #44 på: 28. aug, 2012, 16:03 »
Snart 1 års jubileum som furry :)
Da må vi få noen til å bake kake!

Ikke Chrono, da blir den bare en løgn xD

Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #45 på: 28. aug, 2012, 18:08 »
På tide med en lang og ærlig historie?

Joina et (hovedsakelig) amerikansk forum som 13-åring uten å vite at fandomen eksisterte. Det var kunsten som interesserte meg. Den var allsidig og eksotisk og fungerte som en grei overgang for en som brukte stor del av barndommen sin på å se på MC musene fra mars til å lese Animorphs og andre tegneserier. Når jeg tenker meg om tegnet jeg ofte en firfisle som drev med karate som liksom var meg da jeg gikk i første klasse på barneskolen.

Jeg kunne ikke tegne og hadde dårlige engelskkunnskaper, men leste mye og interreserte meg veldig for karakterisering. Jeg lagde karakterer for tekstbaserte rollespill og skrev mye furry fics en stund, noe som både utviklet fantasien og engelskkunskapene samt også litt kritisk sans. Sånn fortsatte det vel en stund litt av og på i det skjulte. Var innom dette forumet i en alder av 15-ish også. Det er åtte år siden idag.

Til tross for min lange fartstid med fandommen annså jeg ikke meg selv som furry før jeg ble med på dette forumet igjen tidligere i år etter jeg hadde fått lyst til å prøve meg på tegning. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på om terminologien dekker ettersom jeg verken interesserer meg for fursuits eller er særlig lysten på å flagge furryheten min åpenlyst og offentlig. Jeg er dog ikke noe usosialt vesen og liker dette samfunnet veldig godt. Plukker opp tegnetriks, møter interessante folk med interressante historier og ålreite holdninger. Med andre ord; Engasjementet mitt er kanskje ikke helt på topp, men jeg liker i bunn og grunn hva jeg har funnet.
« Siste redigering: 28. aug, 2012, 18:11 av Hundehode »
Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #46 på: 30. aug, 2012, 11:37 »
Jeg kan huske i sommer 2010 så lagde jeg min første furry karakter. Benjamin, en ginger katt som var crimelord og kaldblodig.
Etter det fant jeg på flere forskjellige furry karakterer, men visste ikke att disse var furries. Tengte på dem som Anthroer, for det kallenavnet hadde jeg hørt rundt her og der på dA.
Men i påsken 2011, møtte jeg en liten voff som hette Smidgefish. :D Jeg spurte hun om hun var furry, og hva det gikk ut på. Så forklarte hun imens jeg så på livestreamen hennes.

Ganske kort tid etter det lagde jeg en fursona ( Huff, første designet var terrible, aah), og developed den til noe... rart noe. En lombax katte mix.
Den hadde jeg og brukte frequently fra Mai i fjor til nå. For noen dager siden bytta jeg fursona til en hvit hannkatt, med mørkegråe og gråe striper og sånnt. Og Rosa og blått hår, må ikke glemme det. Hehee. c:

Men helt siden jeg var liten så har jeg jo elsket anthropomorfiske dyr og Løvenes konge og langbein og mikke mus og aah. You know. the usual.

æ e bæst.
----
Jeg ble furry i 2009 da noen fluffies introduserte meg til fandommen. Tror Puma og noen andre var en av de som snakka om det x3
men jeg har jo vært interesert i furry-relatet stuff siden jeg var veldig liten. Brukte en sikkerhetsnål til å sette fast et fluffyskjerf i bunnen av skjorta mi/buksa mi sånn at jeg hadde hale xD tegna dyr, så på tegnefilmer som Oliver Twist, Robin Hood, TLK, Jungelboken og TailSpin etc xD MY CHILDHOOD :U<3

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #47 på: 30. aug, 2012, 16:51 »
Siden barndommen så og si, om man skal ta med tida før man visste hva det egentlig var.
"offisielt" sett så blir det nok 2006-2008 et sted, da var rundt den tida jeg fant ut hva "furry" var.
Var medlem av det eldre NorPaws forumet, og joina opp på dette nye forumet i 2008.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #48 på: 01. sep, 2012, 22:37 »
Jeg kom over Furnation websiden en gang mellom 1996 og 1997 og fant da fort ut at jeg likte hva jeg hadde funnet, men jeg joinet vel offisielt fandomen da jeg registrerte meg på ett amerikansk furry forum sånn rundt 1998-ish.