Skrevet av Emne: Kongens grønne klær!  (Lest 12091 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #25 på: 13. mai, 2010, 13:51 »
Jeg ble også stemplet som tjenesteudyktig, grunnet astma.

... men var ikke dette en tråd for å finne ut hvem som faktisk hadde tjent i militæret?

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #26 på: 13. mai, 2010, 17:32 »
*Er stemplet som tjenesteudyktig og fornøyd med det*

Du aner ikke hva du går glipp av. =)

Etthundreogtjueto kroner dagen pluss cola-tillegg om du smiler nok til å bli korporert?

Jeg ble også stemplet som tjenesteudyktig, grunnet astma.

Jeg ble ikke stemplet tjenesteudyktig pga astma.
Derimot fikk jeg bare delvis tjenestedyktighet for tjeneste i utlandet. Grunnet lav høyde iforhold til andre kroppsmål.
Men; siden det betyr at jeg bare kan være i utlandene i 3 uker av gangen så passer det meg udmerket.
Stillingen min kan bli beordret til IntOps, jeg kan ikke ^.^
Why wasn't I informed?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #27 på: 13. mai, 2010, 18:52 »
Men; siden det betyr at jeg bare kan være i utlandene i 3 uker av gangen så passer det meg udmerket.

The horror :(

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #28 på: 13. mai, 2010, 20:26 »
Men; siden det betyr at jeg bare kan være i utlandene i 3 uker av gangen så passer det meg udmerket.

The horror :(


Ja.. ting som passer meg utmerket er ofte helt horrible. Egentlig er jeg en en fæl person  [ureshii]
Why wasn't I informed?

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #29 på: 13. mai, 2010, 22:00 »
hihihi jeg var så vitt innom forcen  [cool] 
Kalavariet(panservogn)....
Der var jeg innom bare enn mnd tid, før legen stempla meg som tjenesteudyktig [sad] 
Litt synn i grunnen...Men Men,. Ikkje no å gjøre med det...
"har samme grunn som aikho"   [puzzled] 

"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Quintus

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #30 på: 13. mai, 2010, 23:14 »
Hvem skal forsvare landet når det er slik at ingen har helse til å tjenestegjøre? :D



Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #31 på: 13. mai, 2010, 23:45 »
Hvem skal forsvare landet når det er slik at ingen har helse til å tjenestegjøre? :D

Kommunister og sosialister?  [puzzled]
Det er jo de som driver å styrer akkurat nå.

Quintus

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #32 på: 14. mai, 2010, 00:01 »
Ja god ide, la oss sende bølger på bølger med kommunister til å storme finedene på god kommunnistisk vis, good riddance  [ureshii]



Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #33 på: 14. mai, 2010, 00:03 »
Ta det med ro. Militærets budsjett er så begrenset at å mangle noen hoder er deres minste problem.

Quintus

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #34 på: 14. mai, 2010, 00:05 »
ja problemet er vell heller mangel på hoder  [w-happy]



Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #35 på: 14. mai, 2010, 00:25 »
var inne på tjeneste et halvt års tid noen år siden, Insats styrke, nede på værnes. spesialitet befestning samt angrep på instalasjoner. er nå med I IdaLyra (insats styrkene) har øvelser 3 uker pluss/minus i året. så man kan vel trygt si at jeg er i kongens grønne klær ; 3

Cyrio

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #36 på: 14. mai, 2010, 12:23 »
*Er stemplet som tjenesteudyktig og fornøyd med det*

Du aner ikke hva du går glipp av. =)

Etthundreogtjueto kroner dagen pluss cola-tillegg om du smiler nok til å bli korporert?

Pengene burde ikke være hovedmotivasjonen for militærtjeneste.
Selvom det innimellom er dritkjipt og stå uti skauen en kald januardag og fryse samtidig som du er utslitt noe som gjør at du fryser enda mer og tenke på at dette får du 4000 kroner for i måneden. =P

Men er mye genialt i hæren. Hyggelige folk, dyre leketøy og andre artige opplevelser. =)


hihihi jeg var så vitt innom forcen  [cool] 
Kalavariet(panservogn)....
Der var jeg innom bare enn mnd tid, før legen stempla meg som tjenesteudyktig [sad] 
Litt synn i grunnen...Men Men,. Ikkje no å gjøre med det...
"har samme grunn som aikho"   [puzzled] 

=O
Samma plassen som meg det der.
Finfin plass egentlig. Synd at det ikke gikk så bra for deg. =(
Men hadde dere legesjekk og sånn en måned etter innrykk?

Cyrio

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #37 på: 14. mai, 2010, 13:03 »
var inne på tjeneste et halvt års tid noen år siden, Insats styrke, nede på værnes. spesialitet befestning samt angrep på instalasjoner. er nå med I IdaLyra (insats styrkene) har øvelser 3 uker pluss/minus i året. så man kan vel trygt si at jeg er i kongens grønne klær ; 3

Masse kudos til deg! =)
Har litt planer om og søke meg til innsats-styrken selv, men er vel lurt og komme litt mer i form først, hehe

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #38 på: 15. mai, 2010, 00:59 »
var inne på tjeneste et halvt års tid noen år siden, Insats styrke, nede på værnes. spesialitet befestning samt angrep på instalasjoner. er nå med I IdaLyra (insats styrkene) har øvelser 3 uker pluss/minus i året. så man kan vel trygt si at jeg er i kongens grønne klær ; 3

Masse kudos til deg! =)
Har litt planer om og søke meg til innsats-styrken selv, men er vel lurt og komme litt mer i form først, hehe

anbefaler definitivt innsats styrkene, god motivasjon og moral (som oftest) dyre leketøy (hk416, minime, mp7 etc etc)  ganske fine økonomiske ordninger også for å være ærlig.
men ja, er et stort pluss samt krav å være i god form ; 3

Cyrio

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #39 på: 15. mai, 2010, 20:24 »
Er dumt dere ikke har ag3'en lenger. =P
Den er myye artigere en hk416, hehe.

Men er mye snadder der ja,

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #40 på: 16. mai, 2010, 01:02 »
*Er stemplet som tjenesteudyktig og fornøyd med det*

Du aner ikke hva du går glipp av. =)

Etthundreogtjueto kroner dagen pluss cola-tillegg om du smiler nok til å bli korporert?

Pengene burde ikke være hovedmotivasjonen for militærtjeneste.
Selvom det innimellom er dritkjipt og stå uti skauen en kald januardag og fryse samtidig som du er utslitt noe som gjør at du fryser enda mer og tenke på at dette får du 4000 kroner for i måneden. =P

Men er mye genialt i hæren. Hyggelige folk, dyre leketøy og andre artige opplevelser. =)


hihihi jeg var så vitt innom forcen  [cool]  
Kalavariet(panservogn)....
Der var jeg innom bare enn mnd tid, før legen stempla meg som tjenesteudyktig [sad]  
Litt synn i grunnen...Men Men,. Ikkje no å gjøre med det...
"har samme grunn som aikho"   [puzzled]  

=O
Samma plassen som meg det der.
Finfin plass egentlig. Synd at det ikke gikk så bra for deg. =(
Men hadde dere legesjekk og sånn en måned etter innrykk?

Nej egentlig ikke, men det var dah Korporalen, først forsto at jeg var Gun Nut, eller "rambo på boks"(som det blir kalt her i norges land)  
Forsto at det ikke var et problem i infrantariet, men i Kalavariet var det et stooort problem.
*nynner videre på trigger happy, melodien*
« Siste redigering: 16. mai, 2010, 01:10 av Tirga »
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Cyrio

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #41 på: 16. mai, 2010, 16:17 »
Ahh, skjønner. Jaja dumt du ikke havnet i infanteriet da.
Men hadde da et par gun-nuts vi også. Men dem skjulte det vel godt ovenfor befalet sitt da.

Forøvrig merkelig at du ble dimmet pga hva en korporal sa ettersom dette også er vernepliktige. =/

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Kongens grønne klær!
« Svar #42 på: 16. mai, 2010, 20:33 »

Etthundreogtjueto kroner dagen pluss cola-tillegg om du smiler nok til å bli korporert?

Pengene burde ikke være hovedmotivasjonen for militærtjeneste.
Selvom det innimellom er dritkjipt og stå uti skauen en kald januardag og fryse samtidig som du er utslitt noe som gjør at du fryser enda mer og tenke på at dette får du 4000 kroner for i måneden. =P

Men er mye genialt i hæren. Hyggelige folk, dyre leketøy og andre artige opplevelser. =)

Pengene er vel sjelden motivasjon... Men så er det vel begrenset med dem som føler seg så veldig motivert til førstegangstjeneste da?
Tror mer det er for spesielt interesserte enn den gemene hop av de som tripper rundt i norges skoger.
Men jeg har iofs bare erfaring fra når jeg var innført som vernepliktig - nå som det har blitt mindre penger så ryktes det at de er litt mer selektive til dem de tar inn.

Heldigvis stod jeg ikke uti skauen en kald januardag og fraus mens jeg var utslitt. På andre sida så tenkte jeg lite på de 112 kroner pluss cola-tillegg jeg fikk når jeg tassar forfrossen rundt i leiren og fordelte post og graderte hastemeldinger :P
Why wasn't I informed?