Skrevet av Emne: Minecraft server - Host forslag.  (Lest 14034 ganger)

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Minecraft server - Host forslag.
« på: 07. jun, 2013, 13:23 »
Som en MineCraft fan ble jeg glad over å finne andre spillere i forumet, jeg ble også glad over å finne en offisiell FTB NorPaws server, like før jeg oppdaget at den var lagt ned på grunn av problemer med interesse/serverens ytelse/hostens inkompetanse.

Jeg kommer med et forslag for en host.
WoBhosting.com hoster MineCraft Bukkit servere og andre servere etter ønske med en enkel-å-bruke bestillings side.
Bukkit bestillingen deres har valg for betalings syklus, mengden ram (min-256 MB, max-8 GB), plasser (gratis uansett antall), antallet plugins de installerer for deg og fast IP. Når du velger det du vil ha regner den sammen de faste prisene på valgene og gir deg det totale beløpet for perioden du betaler for.
Du kan også velge mellom plassering i Europa (Frankrike) og USA (California), og hvilke av 2 kontroll paneler du vil bruke for å kontrollere serveren.
De leverer varene som lovet og uten spørsmål.

Måten jeg kom i kontakt med WoBhosting var gjennom deres faste server WoB eller World of Bros som det er forkortelse for.
WoB ble opprettet da MineCraft var i alpha. Eieren, Brent, lette etter hoster som kunne hoste det som da var topp-100 serveren hans(I gull-alderen var WoB en topp-10 server som fikk rundt 500 whitelist søknader hver dag)
På leting etter en host som forstod problemene han hadde (lag som oppstod etter en måneds bruk, eller noe annet) var han innom flere av dem, alle med liknende problemer. Tilslutt bestemte han seg for å hoste seg selv og å hjelpe andre på veien. Etter en stund ble WoBhosting.com opprettet for å hoste servere og å hjelpe både kunder og andre, fordi de forstår problemene du ofte har.

Etter å fortelle dere dette vil jeg bare si det rett ut for å få det klart.
Jeg anbefaler WoBhosting.com på det sterkeste.

I tillegg kjenner jeg Brent. Meget hyggelig fyr, positiv og åpen til sinns, herlig å snakke med om problemer fordi han lytter. Han kommer også av og til på WoB for å sjekke hvordan det går.

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #1 på: 08. jun, 2013, 12:20 »
Jeg har da spilt på ftb serveren i lang tid nå... Så jeg kjenner meg ikke igjen med... Lagt ned

Edit: faen ....

Har selv hatt planer om å få opp en server,.. På ett hotell, men er sterkt imot bukkit
« Siste redigering: 08. jun, 2013, 12:24 av Tirga »
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #2 på: 08. jun, 2013, 13:48 »
Det er så lengesiden jeg har spilt Minecraft, skulle gjerne spilt litt igjen :V

Det er noe med denne typen labor som er ekstremt gøy... haha.

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Tirga
« Svar #3 på: 08. jun, 2013, 15:07 »
Du kan komme med spesielle ønsker for ting de allerede gjør, som å be om at de starter en FTB MineCraft server istedet for en bukkit server.

Sjekk ut nettsiden deres http://wobhosting.com/

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #4 på: 09. jun, 2013, 20:11 »
Jeg har en minecraft server. Det er bukkit, hamachi linket og noobete, Jeg kunne trengt litt hjelp med å gjøre den bedre. Jeg vill ha den porta til dataen så alle ikke trenger og bruke hamachi. Kan noen hjelpe meg  ???
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #5 på: 11. jun, 2013, 00:32 »
OPPDATERING:
WoBhosting.com hoster FTB, Tekkit og stort sett alle andre servere. Dette har blitt konfirmert av eieren personlig under en samtale. I tillegg har de nå 50% mindre kostnad på servere over 1 GB i en periode.

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #6 på: 15. jun, 2013, 14:46 »
Oki, grei greit, kan sikkert støtte til med en drøye 50$ i mnd >_<
bare kom med forslag om kart detaljer osv... Hadde faktisk foretrukket at kartene be pre-generert først. kan sikkert hjelpe med datakraft for genereringa.
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Reeon Raxavethar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #7 på: 19. jun, 2013, 16:35 »
Oki, grei greit, kan sikkert støtte til med en drøye 50$ i mnd >_<

Det vil holde til en bukkit server med 5GB RAM, fast IP og 5 før-installerte plugins.
Dessverre kan jeg ikke organisere/kjøpe/leie server, bare komme med forslag til hvem vi burde gå til.

Ariin

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 170
  • Yo, what's up? :3
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #8 på: 11. jul, 2013, 19:13 »
God ide dette. Jeg hadde noen servere ikke så langt tilbake, men det ble litt utfordrende å holde den oppdatert og alt slikt. Var litt vann over hodet etter en stund da jeg rett og slett jobba mer enn hva jeg hadde av fritid. :c

Jeg sponser gjerne en server jeg også så lenge hosten har god støtte for det (f.eks. FTB om det blir en slik server).
=============================
//Ariin

Kesmon

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 241
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #9 på: 31. jul, 2013, 16:21 »
eg å en venn er igang med å lage en vis det er interesse for noe anonnse
Komme til å ta litt tid får den er oppe

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #10 på: 23. sep, 2013, 08:32 »
Finnes det noe server nå eller? og eventuelt hvilken type?

Spiller selv på FTB Unleashed, på egen server nå med bare noen få folk da, men kunne vært morro spilt noe survival Tekkit/ftb med litt flere, og ikke helt random :P

Kesmon

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 241
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #11 på: 23. sep, 2013, 08:43 »
Eg e med på tekkit vis du trenger eller har lust å spille med noe. [w-happy]

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #12 på: 23. sep, 2013, 09:49 »
Finnes det noe server nå eller? og eventuelt hvilken type?

Spiller selv på FTB Unleashed, på egen server nå med bare noen få folk da, men kunne vært morro spilt noe survival Tekkit/ftb med litt flere, og ikke helt random :P
Det er ingen servere online for øyeblikket, desverre. Hver gang noen har forsøkt har enten interessen forsvunnet etter en stund, eller så har det blitt problemer med hosting og det der å holde serveren oppdatert og sånn.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #13 på: 24. sep, 2013, 05:02 »
tja, hadde slengt meg med hvis det var litt interesse, er blitt en stund siden sist man spilte

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #14 på: 24. sep, 2013, 18:10 »
Vet ikke hvor bra det må være for at folk skal være intereserte da? Selv spiller jeg jo bare på hjemme server satt sammen av reserve deler :P vet ikke hvor mange som eventuelt hadde klart å spilt på den da :P har bare prøvd en 4-5 stykker, går fint det utenom når alle flyr i super speed hver sin retning og generer terrain samtidig :P

dunno hvilke specs som kreves eller hvor mange som ville spilt engang ^^

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #15 på: 24. sep, 2013, 18:44 »
Vet ikke hvor bra det må være for at folk skal være intereserte da? Selv spiller jeg jo bare på hjemme server satt sammen av reserve deler :P vet ikke hvor mange som eventuelt hadde klart å spilt på den da :P har bare prøvd en 4-5 stykker, går fint det utenom når alle flyr i super speed hver sin retning og generer terrain samtidig :P

dunno hvilke specs som kreves eller hvor mange som ville spilt engang ^^
Det er to-tre hovedting som har vært problemer tidligere, gitt at serveren holder seg online.

1. Lag - Dette er absolutt det største problemet for alle, og er bare fustrerende.
2. Versjon - Bukkit og andre plugins for versjon n har forhindret folk med versjon n+1 å spille.
3. Griefing og andre uhell - Dette har aldri vært et så stort problem på de tidligere serverene egentlig, men det har forekommet.

Med en gang serveren begynner å bli "upålitelig", så er det en god del folk som ikke ønsker å investere spilltid på den. Det skal overaskende lite til før dette skjer.

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #16 på: 27. sep, 2013, 08:41 »
Vel, driver spiller allerede mene tror kunne vært mere morro med ett par til, vet ikke om er noen her som kunne tenkt seg å joine for en private game?

Er da:
- FTB Unleashed 1.1.4 - ingen extra client mods så enkelt å installere.
- Vil bli oppdatert til nyeste versjon etterhvert de kommer, med fordeler og ulemperdet bringer.
- So far er meg og Regandor hovedsakelig.
- Prøver å få til ett mere sammarbeid, en liten by og dele på tinga, ikke splitte opp og gå til hver sin enda av mappen og horde "sine" ting.
- Hest noen som kan bruke litt voice chat.
- Sannsyneligvis en ny map.
- trenger 2-8 mere players.
- Server er dedikert maskin med, 3ghz quadcore, 16gb ram, 2 disker med backups på ene og 50/50 mbit fiber internett.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #17 på: 01. okt, 2013, 02:19 »
Vel, driver spiller allerede mene tror kunne vært mere morro med ett par til, vet ikke om er noen her som kunne tenkt seg å joine for en private game?

Er da:
- FTB Unleashed 1.1.4 - ingen extra client mods så enkelt å installere.
- Vil bli oppdatert til nyeste versjon etterhvert de kommer, med fordeler og ulemperdet bringer.
- So far er meg og Regandor hovedsakelig.
- Prøver å få til ett mere sammarbeid, en liten by og dele på tinga, ikke splitte opp og gå til hver sin enda av mappen og horde "sine" ting.
- Hest noen som kan bruke litt voice chat.
- Sannsyneligvis en ny map.
- trenger 2-8 mere players.
- Server er dedikert maskin med, 3ghz quadcore, 16gb ram, 2 disker med backups på ene og 50/50 mbit fiber internett.

tja, ville vært interesert jeg, er en stund siden sist jeg har spilt og jeg føler for å dedikere litt tid igjen for større byggverk ^^ dog blir hovedsakelig kveld/nattestid jeg blir/kan å spille isåfall. : 3

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #18 på: 02. okt, 2013, 09:49 »
Nå har vi satt igang noen dager siden, med en annen fra forumet her som sendte PM, mene er velkommen til å joine også om fortsatt vil. Er meste kveld/helg da mene servern er altid på. ellers er det skype når flere er på ^^ har også en teamspeak da hvis det er å foretrekke.

Delta Shepherd

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • THE ALMIGHTY GOD DELTA!
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #19 på: 02. okt, 2013, 22:45 »
Vel, driver spiller allerede mene tror kunne vært mere morro med ett par til, vet ikke om er noen her som kunne tenkt seg å joine for en private game?

Er da:
- FTB Unleashed 1.1.4 - ingen extra client mods så enkelt å installere.
- Vil bli oppdatert til nyeste versjon etterhvert de kommer, med fordeler og ulemperdet bringer.
- So far er meg og Regandor hovedsakelig.
- Prøver å få til ett mere sammarbeid, en liten by og dele på tinga, ikke splitte opp og gå til hver sin enda av mappen og horde "sine" ting.
- Hest noen som kan bruke litt voice chat.
- Sannsyneligvis en ny map.
- trenger 2-8 mere players.
- Server er dedikert maskin med, 3ghz quadcore, 16gb ram, 2 disker med backups på ene og 50/50 mbit fiber internett.

Er interessert, lyst til å begynne å game litt minecraft igjen :P
Steam: Frostgauge
Skype: Stian900
FA: http://www.furaffinity.net/user/deltashep/

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #20 på: 03. okt, 2013, 04:15 »
men ja, er med jeg også

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #21 på: 06. okt, 2013, 21:09 »
men ja, er med jeg også

Heihei
Ville bare si at vi har vert opptatte noen dager så så ikke du hadde skrevet før nå :P 
legg meg til på skype da ^^ Så kan vi snakke om minecraft and stuff. Lumo-kittyfox

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #22 på: 07. okt, 2013, 23:46 »
men ja, er med jeg også

Heihei
Ville bare si at vi har vert opptatte noen dager så så ikke du hadde skrevet før nå :P 
legg meg til på skype da ^^ Så kan vi snakke om minecraft and stuff. Lumo-kittyfox

yush, lagt til

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #23 på: 08. okt, 2013, 00:39 »
Hadde vært greit å komme meg på eg også ^^ Brukernavnet mitt på Minecraft er av alle ting "per1992".

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Minecraft server - Host forslag.
« Svar #24 på: 31. jan, 2014, 22:26 »
Vel, driver spiller allerede mene tror kunne vært mere morro med ett par til, vet ikke om er noen her som kunne tenkt seg å joine for en private game?

Er da:
- FTB Unleashed 1.1.4 - ingen extra client mods så enkelt å installere.
- Vil bli oppdatert til nyeste versjon etterhvert de kommer, med fordeler og ulemperdet bringer.
- So far er meg og Regandor hovedsakelig.
- Prøver å få til ett mere sammarbeid, en liten by og dele på tinga, ikke splitte opp og gå til hver sin enda av mappen og horde "sine" ting.
- Hest noen som kan bruke litt voice chat.
- Sannsyneligvis en ny map.
- trenger 2-8 mere players.
- Server er dedikert maskin med, 3ghz quadcore, 16gb ram, 2 disker med backups på ene og 50/50 mbit fiber internett.

Hvis det her fortsatt er aktivt vil jeg gjerne slenge meg med =P
Navnet er som alltid Velvian.