Skrevet av Emne: Fanatic mr/mrs furry  (Lest 4399 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Fanatic mr/mrs furry
« på: 14. jun, 2010, 15:05 »
 [w-sniff]

Så, jeg havna i fandommen i 96.
Det begynte som en liten kuriositet, utvikklet seg mer til en hobby, utvikklet seg til en livsstil, som har  påvirket mer og mer av min personlighet til det punkt at man kan vell nermest si det har blitt som en religion, hva spiritualitet angår. Det går ikke en eneste dag hvor jeg gjør noe furry relatert. Jeg har også blitt fortalt at jeg oppfører meg dyrisk av og til selv om jeg har forsøkt å nekte for det, men må vell innse at de har rett. Jeg har blitt mer og mer selektiv hva musikk bok, klees og filmsmak ved at det på en eller annen måte er relatert til furries.

Og nå har jeg begynt å tenke på å lage meg suit og vurderer sterkt å selge ting på ebay og påta meg en jobb som jeg ikke kan fordra med det formål å dra på con. Jeg har forøvrig dukket opp på jobb med halsbånd fordi jeg rett og slett glemte å ta det av. Så når går dette fra å være en hobby til å være noe mer noe man blir fanatisk over, og er det en god eller bra ting?
« Siste redigering: 14. jun, 2010, 15:11 av Ziggy_wolf »

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #1 på: 14. jun, 2010, 15:15 »
I guess it depends on how you feel about it. Life is no more than what you are making it. There are ofc some things you cant change - thats just life - but the ones you can you always have a choice.

If you feel good about being fur, why change it? As long as it doesnt hurt anyone in any way i see no reason why to change what so ever.

If you do not feel good about it then there is no need for you to push yourself further than you like.

Being fur is part of YOU and will always be. I dont see that as anything fanatic. And dont we all work jobs that we hate just so we can get the next kick in our lives? I guess its just part of living.

So be who you want to be and be what you wanna be. As long as you remember to stay true to yourself and stay out of trouble ^^  
« Siste redigering: 14. jun, 2010, 15:17 av Honey »

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #2 på: 14. jun, 2010, 15:29 »
You know, you're absolutely right!
I hereby decree that I will make it to a con
and get a suit. By the end of the year,
no matter the cost. And if I so have to
walk every step down there, I sure as hell will
But still I feel like a fanatic, well so be it!
I am what I am, and that's all that I am,
to quote Popeye. So how deep would you
say you are in the fandom?

Narm

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 344
  • Det er relativt realistisk.
    • Vis profil
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #3 på: 14. jun, 2010, 16:16 »
å være fanatisk betyr ikke at du mener noe bestemt og at det er det rette for deg, det betyr at du ikke har rom for at andre tror på noe annet... så jeg tror ikke akkurat at du er en fanatiker...
-Sett inn morsom signatur her-
http://www.furaffinity.net/user/narmenia/

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #4 på: 14. jun, 2010, 16:32 »
Me? Well to me furry is a lifestyle. Its a natural part of me just like breathing the air or sleeping when i get tired and eat when i get hungry. Furry doesnt define me, i define furry - in my own way.

I consider myself a quite normal person; currently studying to become a school teacher, got friends and family, pay my taxes and got my own apartment.

That i then as a person choose to spend my money on furry related things like furry artwork, fursuits and other such things i see nothing wrong about. I got pictures on my walls like most people do in their homes. That mine are drawn animals instead of some abstract painting should not matter in the long run. That i like to dress up like an animal or wear a collar i see nothing different than liking to dress yourself in a specific style of clothing. But ofc everything at their own time. There is no need to shove anything into peoples faces at random, just because you feel an extreme urge to express yourself - know what i mean?

Though i know walking down the street in a fursuit WILL turn heads and if you are not prepared to take the consequences (both negative and positive) you should not do it. But i doubt most people just dress up to take a stroll down the street. In general just using common sense will take you quite far. Not that im expecting you to just dress up and go down to shop groceries in your fursuit just saying.

By the end of the day i guess what i want to say is, just because you dont show you are a fur in public doesnt make you less fur inside.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #5 på: 14. jun, 2010, 16:42 »
Well I would never wear a suit or tail in public.
Though when I get a suit I'm so gonna have a friend
drive me yrough the M'cDonalds drive trough and order
something, just for fun. And I am so going to use it
at halloween to scare kids. Oh and on live rpgs to
scare people. Rawr! Oh and cons and meets offcourse.

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #6 på: 14. jun, 2010, 17:05 »
Well furry is what you make it to be. Thats the thing i like so much about it. You always got a choice :) Oh well back in 15 min need to do some running exercise 

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #7 på: 14. jun, 2010, 18:54 »
Holder med Astral angående definisjon av fanatiker.
Hadde du vært en fanatisk furry ville du ha krevd at alle skal like det, at fandommen ikke har noe kritikkverdige sider, og at man kan ikke ha ander hobbier/interesser ved siden av.
Hovedspørsmålet (som man kan stille seg ved alt) er om du gjør noe for egen skyld eller andres skyld,
og om valget skader deg selv eller andre på lenger sikt.

Selv skal jeg nå dra på con for moro skyld. Jeg har lyst å se hvordan et con er, og hvordan resten av miljøet er.
Forhåpentligvis plukke jeg også opp litt tips angående fremføring/presentasjonstekniker.

Fursuit er derimot litt gitt, da det var forskning rundt dette som ledet meg hit.


Så lenge du har andre interesser ved siden av, ikke blir presset til noe eller gjør noe som kan skade deg selv eller andre så skal ikke jeg stoppe deg :)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #8 på: 14. jun, 2010, 21:11 »
Merker jo selv at min rufsehet påvirker min smak generelt, og da litt hvordan jeg ter meg til hverdags. Det er kanskje noen som kommer litt for mye inn i det, som bruker alle sine penger på å komme seg til cons og bruker bare tilbringer tid med andre furs, men så lenge man er fornøyd med sitt eget liv, trives, og ikke plager andre, så er det jo flott! Man trenger heller ikke nødvendigvis å bruke så mange ressurser på å være furry.

Virker som mange har fått fursuit dilla! Håper ikke alle blir helt blakke på dette, slik at de ikke har råd til å være med på furmeets.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Fanatic mr/mrs furry
« Svar #9 på: 16. jun, 2010, 18:46 »
Hehe, kan jo fortelle litt om meg selv her:
Kan nesten si det samme som deg Ziggy,
eg har også prøvd ett halsbånd, men foretrekker kjetting og lommeur [laugh]
Går med det hver dag... bare synd det har sluttet å virke, må få det sendt inn til reparasjon.
Anthromorphisk er noe eg tenker på hver dag,
men ikke alltid eg får tid til å sjekke tegninger og slikt når eg drar på lange turer uti skog og mark.
Når eg prøver å finne spill, videoer, ting eller blad osv leiter eg alltid etter ting som har noe furry inkludert, helst hovedtema.
Og hvis eg finner noe pleier eg å lure det til meg på nesten allslags måter
(Ikke så gale att eg har begynt å sjele noe endå då) [laugh]

Så, kan på en måte si att eg har furrysyndrom (burp)
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky