Skrevet av Emne: Er det noe du ikke kan fordra?  (Lest 51701 ganger)

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #100 på: 22. mai, 2016, 01:41 »
Folk som bare lager trøbbel for å få mye oppmerksomhet. Har en god historie fra det der.
Det var en person som kjørte i Tromsø. Retning mot skattøra som da er nordsiden av tromsø øya. Da han kjørte til Breivika stoppet han i midten av en rundkjøringa. Skrudde av motoren og latet som at han hadde fått ett flatt dekk. Og når folk kom for å hjelpe så latet han som at han hadde motor trøbbel.. heldigvis så kjørte en viking bergningsbil i motgående kjørefelt da begynte bilen som hadde trøbbel å kjøre avgårde.

Folk som Gjør alt for å få oppmerksomhet. Ja som vi sier i dragebyen tromsø. Når ting som irriterer deg så sier du bare FATT NO DET!

rererere i'm a tromso dragon. rawr

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #101 på: 26. mai, 2016, 11:08 »
Han skulle ha gjort det på Kvaløyvegen - INTERRUPTUS MAXIMUS

-
Å måtte ha examen philosophicum
Det er et skikkelig ballefag
Spesielt når jeg studerer data

Don't need none of those 'ethics'
Just gotta go fast

« Siste redigering: 26. mai, 2016, 12:10 av Shuffleton »

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #102 på: 26. mai, 2016, 13:10 »
fordrar ikke når feminister/SJWs tar helt av pga småting. Syns det er sykt unødvendig. De sier "educate yourself", også klarer de ikke gjøre det selv en gang lol.

Sier ikke at alle er  sånn, men i det minste er det en loud minority som er sånn.. :s

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #103 på: 26. mai, 2016, 20:01 »
folk som tror jeg er dum og naiv, ikke kan noe og kun bruker meg. Har hatt en del venner som har vært slik, du sitter igjen etterpå med følelsen av å bli tappet for energi. For det første er det frekt, for det andre kaster man bort tid man kunne brukt med noen som ikke skapte drama i live ditt.

egentlig det meste som har med drama å gjøre XD
you are only confined by the walls you build yourself.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #104 på: 30. mai, 2016, 20:01 »
fordrar ikke når feminister/SJWs tar helt av pga småting. Syns det er sykt unødvendig. De sier "educate yourself", også klarer de ikke gjøre det selv en gang lol.

Sier ikke at alle er  sånn, men i det minste er det en loud minority som er sånn.. :s

Smålig morsomt. Har hatt det på tankene i det siste nå   [w-happy]
Ikke for å nevne "Safe Space"

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #105 på: 30. mai, 2016, 20:13 »
fordrar ikke når feminister/SJWs tar helt av pga småting. Syns det er sykt unødvendig. De sier "educate yourself", også klarer de ikke gjøre det selv en gang lol.

Sier ikke at alle er  sånn, men i det minste er det en loud minority som er sånn.. :s

Smålig morsomt. Har hatt det på tankene i det siste nå   [w-happy]
Ikke for å nevne "Safe Space"

jeg kjente noen som var sånn X3

det går inn det ene øret og ut det andre til slutt o3o
you are only confined by the walls you build yourself.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #106 på: 30. mai, 2016, 21:14 »
Ehe :P. Det er litt problematisk  [laugh]

En ting jeg ikke kan fordra i det siste er den kyniske paven. Er ikke fordumsfult hat, men det faktumet at Pave Frans bruker sin platform for å tiltrekke seg lettlurte folk som kanskje er ignorante som ønsker å skape mer politisk platform for å utnytte  sin maktmisbruk som den katolske kirken har gjort gjennom århundrer, som tiltrekkes av flotte kirkebygg og slikt (Selv om seremoniene ser bare nokså komiskt ut). Men når jeg ser tilbake på historien hva forfedrene som flyktet til USA, det var ifra fanatiske intolerante personer, de som søkte frihet ved å dyrke et liv med folk og frihet til å tro hva man vil. Og det faktum at paven utifra det jeg har lest på nettet, eller katolikker generelt er ikke pro sekularisme(Som betyr skille mellom kirke og stat) men de støtter alt som kan styrke diktoratet til vatikanstaten og den katolske kirkes felleskap, så det tyder til at de henger mer til et teokratisk samfunn.

Men det jeg er mest provosert over er utnyttelsen av folk og så å berike seg selv. Jeg bare ser ikke hvordan noen hele tatt vil ha noe med det å gjøre. (Selv om Johannes åpenbaring 17 sier at paven er antikrist som jeg synes var litt for bra og noe som de tidligere protestanter også trodde, jeg bare synest det var litt for bra at noen i nymoderne tider tok det opp") Og det faktumet at Pave Frans er en jesuitt, Jesuittordenen var faktisk forbudt i Norge før i tiden, tror det var en grunn å forby slikt før i tiden "Ikke at jeg ønsker slikt igjen" men det faktum at det å skape splid hos befolkningen var sikkert grunnen.

Jeg synest det er nesten litt motbydelig at NRK1 har begynt å sende direkte sending i påsken om katolsk messe ifra vatikanstaten. Uansett, jeg bare blir smålig kvalm av hele det hierarkiske systemet som vi flyktet ifra som er det motsatte av religionsfrihet til en total religiøs diktator som skal styre hva folk tenker og gjør. Jeg bare finner slikt helt forkastelig og synes det er utrolig trist at Norge skal hele tatt tillatte slikt på fjernsyn.
« Siste redigering: 30. mai, 2016, 21:19 av Avark »

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #107 på: 30. mai, 2016, 23:40 »
Jeg kan ikke fordra når folk ikke hører eller forstår hva jeg sier, selv om jeg forklarer det om og om igjen på forskjellige måter vær gang. Enten så forstår de, men vil ikke høre, eller så tror de bare at deres egen oppfatning av situasjonen er den eneste som er rett.

Også begynner jeg å få mer og mer hat for SJWs og Feminister, i form av ekstremister. Så klart fins det folk innenfor de to "navnelappene" som er gode, men jeg føler det an den høystemte minoriteten virkelig tar over, og det er de som folk som regel hører på. Men noen virker som at de enten virkelig tror det de selv sier, og mener DE bare har rett, eller så troller de. Kanskje both? Et eksempel er AVGN som snakket om Ghostbusters. Som jente, så jeg gjennom hele videoen uten å ta meg nær at all, han sier ingenting nedverdigende mot damer, men likevel blåser SJWs og feminister det helt ut av proporsjoner, som on han er verdens verste person på planeten.

Det fins også andre som tar ting litt for hardt. Et eksempel er et bilde BearlyFeline putta på FA for en stund tilbake før de tok en FA pause. Bildet inneholder et bilde av en karakter som sier "niggaaa". Personen som eier karakteren og spurte om BearlyFeline kunne tegne det, er tilfeldigvis også svart. Altså syns jeg de burde få lov å ha det ordet på bildet. Men hele kommentarseksjonen på det bilde ble som en krigssone etter en viss person fant ut at de skulle peke det ut. Det greina seg ut til en hel del ting, som for eksempel at hvite er ikke og har aldri vært "oppressed". Her kommer jeg inn og skriver litt om hvordan tyskerne brant og ødela alt av hus her i nord, slik at russerne ikke kunne følge etter. Også kjent som "brent jord taktikken" eller "Scorched earth tactic". Norske er forsåvidt hvite, men det er også tyskerne. Men det er fortsatt relevant. Jeg ble instantly blokkert, bare fordi jeg ikke var enig med vedkommende. Jeg følte jeg ikke kunne tilføye så mye mer på andre aspekter i den diskusjonen, i og med at jeg ikke har brukt så mye tid på å lære meg alt, men som tidligere historie museums arbeider i Nordkapp, så burde jeg kunne vite litt om "oppression" her i alle fall. Jeg er enda litt stuss på hvorfor jeg ble blokkert. En annen person hadde vist klart å blokkere meg og, men jeg spurte dem via tumblr hvorfor de blokkerte meg, og de skjønte ikke hvorfor selv, men de mente det trolig var fordi de så meg poste under samme tråd.

Jeg blir litt forbauset over folk jeg. Det er vist galt å si hva man mener, eller ønsker å tilføye ting til en diskusjon. Til slutt er det ikke lov å si hva man skulle ønske, til og med når man forholder seg sivil og ikke prøver å gjøre de andre i diskusjonen sinte eller lei seg på grunn av personlige meninger.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #108 på: 31. mai, 2016, 00:47 »
Jeg kan ikke fordra når folk ikke hører eller forstår hva jeg sier, selv om jeg forklarer det om og om igjen på forskjellige måter vær gang. Enten så forstår de, men vil ikke høre, eller så tror de bare at deres egen oppfatning av situasjonen er den eneste som er rett.

Også begynner jeg å få mer og mer hat for SJWs og Feminister, i form av ekstremister. Så klart fins det folk innenfor de to "navnelappene" som er gode, men jeg føler det an den høystemte minoriteten virkelig tar over, og det er de som folk som regel hører på. Men noen virker som at de enten virkelig tror det de selv sier, og mener DE bare har rett, eller så troller de. Kanskje both? Et eksempel er AVGN som snakket om Ghostbusters. Som jente, så jeg gjennom hele videoen uten å ta meg nær at all, han sier ingenting nedverdigende mot damer, men likevel blåser SJWs og feminister det helt ut av proporsjoner, som on han er verdens verste person på planeten.

Det fins også andre som tar ting litt for hardt. Et eksempel er et bilde BearlyFeline putta på FA for en stund tilbake før de tok en FA pause. Bildet inneholder et bilde av en karakter som sier "niggaaa". Personen som eier karakteren og spurte om BearlyFeline kunne tegne det, er tilfeldigvis også svart. Altså syns jeg de burde få lov å ha det ordet på bildet. Men hele kommentarseksjonen på det bilde ble som en krigssone etter en viss person fant ut at de skulle peke det ut. Det greina seg ut til en hel del ting, som for eksempel at hvite er ikke og har aldri vært "oppressed". Her kommer jeg inn og skriver litt om hvordan tyskerne brant og ødela alt av hus her i nord, slik at russerne ikke kunne følge etter. Også kjent som "brent jord taktikken" eller "Scorched earth tactic". Norske er forsåvidt hvite, men det er også tyskerne. Men det er fortsatt relevant. Jeg ble instantly blokkert, bare fordi jeg ikke var enig med vedkommende. Jeg følte jeg ikke kunne tilføye så mye mer på andre aspekter i den diskusjonen, i og med at jeg ikke har brukt så mye tid på å lære meg alt, men som tidligere historie museums arbeider i Nordkapp, så burde jeg kunne vite litt om "oppression" her i alle fall. Jeg er enda litt stuss på hvorfor jeg ble blokkert. En annen person hadde vist klart å blokkere meg og, men jeg spurte dem via tumblr hvorfor de blokkerte meg, og de skjønte ikke hvorfor selv, men de mente det trolig var fordi de så meg poste under samme tråd.

Jeg blir litt forbauset over folk jeg. Det er vist galt å si hva man mener, eller ønsker å tilføye ting til en diskusjon. Til slutt er det ikke lov å si hva man skulle ønske, til og med når man forholder seg sivil og ikke prøver å gjøre de andre i diskusjonen sinte eller lei seg på grunn av personlige meninger.

Feminisme i seg selv er ikke ille, fordi det startet bare som en ide før i tiden for at kvinner skulle få like muligheter og rettigheter som menn, noe som jeg vil påstå vi har når det kommer til utdanning og muligheter, SJW er etter min mening et politisk problem nå for tiden, fordi noen kan utnytte dette, politikere og korrupsjon til egoistiske grunnlag som vil være ødeleggendes og bare helt useriøst og skape meningsløse stridigheter og konflikter.Om det er relevante saker å ta opp så er det helt ok. Problemet er at, i nymoderne tid er det SJW som har hijacket feminisme. Bare for å bruke et eksempel, kvinnen i den videoen er en feminist, altså hun som står på podiumet og er mer eller mindre typisk voksen du kan ha samtaler med. Derimot den som sitter i salen og roper er SJW, det motsatte av en som faktisk virker saklig. Men det som er ille at selv om en feminist kan virke saklig, om ideene er oppdiktet bløff så er det også ille, det er derfor det er blitt en mistillit mot feminisme i nymoderne tid fordi misbruk i saker for å fremheve faktiske saker. Uansett, jeg kan forstå hva Six vil frem til mer eller mindre.
https://youtu.be/BW2raNlIOQg
« Siste redigering: 31. mai, 2016, 00:52 av Avark »

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #109 på: 07. jun, 2016, 00:08 »
Jeg hørte i hodet mitt som sa

"Damene først"

Men så tenker jeg det er jo patriarkisk. [w-confused]

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #110 på: 08. jun, 2016, 06:00 »
Jeg kan ikke fordra når folk ikke hører eller forstår hva jeg sier, selv om jeg forklarer det om og om igjen på forskjellige måter vær gang. Enten så forstår de, men vil ikke høre, eller så tror de bare at deres egen oppfatning av situasjonen er den eneste som er rett.

Også begynner jeg å få mer og mer hat for SJWs og Feminister, i form av ekstremister. Så klart fins det folk innenfor de to "navnelappene" som er gode, men jeg føler det an den høystemte minoriteten virkelig tar over, og det er de som folk som regel hører på. Men noen virker som at de enten virkelig tror det de selv sier, og mener DE bare har rett, eller så troller de. Kanskje both? Et eksempel er AVGN som snakket om Ghostbusters. Som jente, så jeg gjennom hele videoen uten å ta meg nær at all, han sier ingenting nedverdigende mot damer, men likevel blåser SJWs og feminister det helt ut av proporsjoner, som on han er verdens verste person på planeten.

Det fins også andre som tar ting litt for hardt. Et eksempel er et bilde BearlyFeline putta på FA for en stund tilbake før de tok en FA pause. Bildet inneholder et bilde av en karakter som sier "niggaaa". Personen som eier karakteren og spurte om BearlyFeline kunne tegne det, er tilfeldigvis også svart. Altså syns jeg de burde få lov å ha det ordet på bildet. Men hele kommentarseksjonen på det bilde ble som en krigssone etter en viss person fant ut at de skulle peke det ut. Det greina seg ut til en hel del ting, som for eksempel at hvite er ikke og har aldri vært "oppressed". Her kommer jeg inn og skriver litt om hvordan tyskerne brant og ødela alt av hus her i nord, slik at russerne ikke kunne følge etter. Også kjent som "brent jord taktikken" eller "Scorched earth tactic". Norske er forsåvidt hvite, men det er også tyskerne. Men det er fortsatt relevant. Jeg ble instantly blokkert, bare fordi jeg ikke var enig med vedkommende. Jeg følte jeg ikke kunne tilføye så mye mer på andre aspekter i den diskusjonen, i og med at jeg ikke har brukt så mye tid på å lære meg alt, men som tidligere historie museums arbeider i Nordkapp, så burde jeg kunne vite litt om "oppression" her i alle fall. Jeg er enda litt stuss på hvorfor jeg ble blokkert. En annen person hadde vist klart å blokkere meg og, men jeg spurte dem via tumblr hvorfor de blokkerte meg, og de skjønte ikke hvorfor selv, men de mente det trolig var fordi de så meg poste under samme tråd.

Jeg blir litt forbauset over folk jeg. Det er vist galt å si hva man mener, eller ønsker å tilføye ting til en diskusjon. Til slutt er det ikke lov å si hva man skulle ønske, til og med når man forholder seg sivil og ikke prøver å gjøre de andre i diskusjonen sinte eller lei seg på grunn av personlige meninger.

Det er veldig mye galskap som går rundt omkring.  SJW's, feminister, BLM og PC folk er direkte kreft, da de ikke er interessert i debatt. Bare se på hva Tyskland, Frankrike og Sverige har endt opp som. Økonomister har sagt at Tyskland, Sverige og Frankrike vil kollapse innen 10-15 år, da de ikke kan støtte alle "innvandrerne" og "flyktningene" økonomisk eller sosialt. Hvis eller når Sverige kollapser har Norge ingen planer om å ta inn invandrerne/flyktningene, noe jeg er glad for. Er ikke interessert i folk som ikke har noen planer om å integrere seg eller respektere lovene og folket i landet de ankommer.

Kunne skrevet nesten en hel bok på hva Tyskland, Sverige og Frankrike har gjort galt. For ikke å snakke om en annen type kreft, aka Islam. Dog tror jeg lar være.

Men, ikke alt er negativt. Landene som er på vei mot å kollapse kan like godt bli brukt som dårlige eksempler på hvordan lover og policies de skal ha for at et land og dets kultur skal gå rett i dass, og unngå slike lover og policies i framtiden.

Milo Yiannopoulos er i USA for øyeblikket på blandt annet colleges og universiteter for å vekke folk opp for all dritten SJW's, BLM og feministene driver med. Er utrolig hvordan SJW's og BLM for ikke å snakke om feminister, reagerer på hans ankomst og taler på de forskjellige stedene.

@Avark: Christina Hoff Summers er muligens den eneste feministen så langt som jeg har sett som ikke er en idiot. Hun går det ann å snakke med. Å ha en diskusjon med. Å ha en ordentlig debatt med. Alle disse blå-hårete og pierca harpiesene fra tumblr kan dra til gokk.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #111 på: 08. jun, 2016, 10:56 »
Alle disse blå-hårete og pierca harpiesene fra tumblr kan dra til gokk.

lol rude har du sett meg eller? haha
*gjemmer det grønne håret sitt og tumblren sin*

either way, kan jo ganske godt og enkelt si jeg er enig i hva du sier :P

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #112 på: 08. jun, 2016, 11:26 »
Alle disse blå-hårete og pierca harpiesene fra tumblr kan dra til gokk.

lol rude har du sett meg eller? haha
*gjemmer det grønne håret sitt og tumblren sin*

either way, kan jo ganske godt og enkelt si jeg er enig i hva du sier :P

Det finnes gode blå-hårete harpies også. xD

Neida, bare tuller med deg. Det var ment for alle disse feministene/SJW'sa som ikke gjør noe annet enn å sitte på tumblr og klage og syte. For ikke å snakke om at størsteparten av dem er rett og slett uspiselige, feite og ikke akkurat pene å se på når de har en million piercings. 99% av dem i ansiktet. :P

For ikke å snakke om disse oppfunnede seksuelle legningene. Polysexual? Tiltrukket polyester? Altroseksuell? Tiltrukket altruisme?

De burde gjøre feminisme om til en religion. Mottoet dems er tross alt "Listen and believe".

Disse land hvalene synes jeg burde slutte å forgifte andre fordi livet dems suger.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #113 på: 09. jun, 2016, 12:02 »
drama queens som Gjør Hva de kan for å lage drama og for å få oppmerksomhet. samtidig så bruker de deg som Unnskyldning for at ting skjedde.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #114 på: 09. jun, 2016, 15:03 »
Misliker uro generelt :)

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #115 på: 11. jun, 2016, 11:45 »
Kan ikke fordra å ha seinvakte til kl 10, for så å bynne kl 8 dagen etter. Det er litt kjipt fordi jeg har sånn 45min/1t reisevei begge veier. Så hvis jeg er maksimalt rask kan jeg så vidt rekke 7 timers søvn. Det skjer jo ikke så klart, og 5,5t er litt mer realistisk. Samme når jeg har hatt fire seinvakte på rad der jeg kan sove til kl 11, og boom! Tidligvakt, opp kl 6 -_-  Bleh, det er så mye mer behagelig å ikke jobbe. But monies tho

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #116 på: 11. jun, 2016, 12:24 »
Sliter litt med folk som lager sine egne meninger basert på andres meninger, eller via de første tre sekundene de går inn i en ting.

På for eksempel filmer, spill, kjøring av bil, serier, artister (kunstnere, musikere, aktører etc), folk i en vennegruppe, kjærestene til venner eller liknende, produkter, firmaer, etc etc etc.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #117 på: 12. jun, 2016, 17:50 »
Sliter litt med folk som lager sine egne meninger basert på andres meninger, eller via de første tre sekundene de går inn i en ting.

På for eksempel filmer, spill, kjøring av bil, serier, artister (kunstnere, musikere, aktører etc), folk i en vennegruppe, kjærestene til venner eller liknende, produkter, firmaer, etc etc etc.

Minner meg om sauer som ser på YouTubere som lar de tenke for dem som har en blindzone av mangel på å tenke selv, eller å blindt følge kritikere på nettet. Det som er ironisk er å kritisere de som kritiserer i første omgangen. Den autoritetsrollen er ganske populært selv om jeg finner det rent forgudelse enn å faktisk oppfatte hva som er bra eller ei.

Eksempel en film får 3 i karakter og folk vil sikkert ikke se den bare pga det, derfor er den dårlig fordi folk sier det. Men en kjedelig drama film der folk prater er på en karakter på 9 eller noe.
http://www.imdb.com/title/tt0065832/?ref_=nv_sr_1
https://www.youtube.com/watch?v=gWGuyo8F7MA

http://www.imdb.com/title/tt0169547/?ref_=nv_sr_1
https://www.youtube.com/watch?v=hIq9Zjw0mm8

Problemet er når jeg sier det så blir noen folk sur på meg. Så jeg har en tendens til å holde det for meg selv av den grunn. Siden underholdning er subjektivt og ikke objektivt som mat som dreper deg. Så ja det er noe som man ikke kan si fordi... folk bare liker ikke å høre det :P.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #118 på: 13. jun, 2016, 05:16 »
Sliter litt med folk som lager sine egne meninger basert på andres meninger, eller via de første tre sekundene de går inn i en ting.

På for eksempel filmer, spill, kjøring av bil, serier, artister (kunstnere, musikere, aktører etc), folk i en vennegruppe, kjærestene til venner eller liknende, produkter, firmaer, etc etc etc.

Minner meg om sauer som ser på YouTubere som lar de tenke for dem som har en blindzone av mangel på å tenke selv, eller å blindt følge kritikere på nettet. Det som er ironisk er å kritisere de som kritiserer i første omgangen. Den autoritetsrollen er ganske populært selv om jeg finner det rent forgudelse enn å faktisk oppfatte hva som er bra eller ei.

Eksempel en film får 3 i karakter og folk vil sikkert ikke se den bare pga det, derfor er den dårlig fordi folk sier det. Men en kjedelig drama film der folk prater er på en karakter på 9 eller noe.
http://www.imdb.com/title/tt0065832/?ref_=nv_sr_1
https://www.youtube.com/watch?v=gWGuyo8F7MA

http://www.imdb.com/title/tt0169547/?ref_=nv_sr_1
https://www.youtube.com/watch?v=hIq9Zjw0mm8

Problemet er når jeg sier det så blir noen folk sur på meg. Så jeg har en tendens til å holde det for meg selv av den grunn. Siden underholdning er subjektivt og ikke objektivt som mat som dreper deg. Så ja det er noe som man ikke kan si fordi... folk bare liker ikke å høre det :P.

Personlig så bruker jeg ikke å si min mening på folk som sier "NEI LIKER IKKE!" etter de første tre minuttene i en film, serie eller spill, i og med at alle har forskjellig smak, men det irriterer meg fortsatt. Det er som regel så mye mer til en film, serie eller spill som de da ikke får med seg fordi de ikke likte de tre første minuttene, eller om så bare en trailer eller noe. Noe som også irriterer litt er hvis jeg liker en ting fra før, så kommer en av mine venner som er ganske "ny" i spille/serie verdenen, og mener de elsker en franchise selv om de ikke har peiling på hva det er, men insinuerer at de kan alt. Når jeg sier jeg kanskje har spilt spillet i et par år og er relativt god og inne på lore, eller om jeg har fulgt med på en serie sia det kom ut, så blir de snurt. Da begynner de å overdrive sin kunnskap om lore og liknende for å virke kul i mine øyne. Sjøl syns jeg det er mye kulere og "endearing", om du vil om vedkommende spør meg "spiller du det spillet her? jeg er veldig ny og skulle ønske å spille med noen eller få noen tips" eller liknende, for eksempel.

Et eksempel er når jeg og en annen snakket om league sammen, så kommer en vennine inn og sier hun spiller det. Jeg tenker "jaha? det var uventede!" siden hun ikke egentlig har PC til spillet. Men hun fortsetter og snakker litt om det at hun spiller av og til. Så spør en annen venn om hvilken champion som er min favoritt og spille eller favoritt lorewise, så kan jeg si "Rammus er best lorewise, men elsker å spille Ziggs". Da kan den venninnen som er ny til spillet hoppe inn og si "Åh! Rammus og Ziggs er mine favoritter, også!". Med andre ord kopierer hun det jeg liker og former sine meninger for å virke kul i gruppen vår via det vi sier. Det er SJUKT irriterende.

Jeg bruker som regel ikke snakke så høyt om det, siden det blir bare drama, iallefall i den gruppen venner jeg har. Noen er sykt sensitive noe som ender i at jeg bare holder kjeft (noe som også egentlig er irriterende, i seg selv). Jeg kommer egentlig aldri noe vei med å si noe, så jeg lar bare være.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #119 på: 13. jun, 2016, 08:23 »
Alt som er populært kan ha noen bandwagons followers i noen tilfeller. Sier en ting men gjør noe annet  [razz]
En grunn til at jeg er glad for at virkelige venner ikke er som YouTube, aka de har kvalitet i seg. selv om slike sider kan gjøre folk en smule dumme. Ikke at man er det om man er forsiktig og kritisk, men for folk som har den evnen til å være naiv så kan YouTube's kvantiet mer eller mindre ha den effekten. Learned from experience! Er litt av grunnen til at jeg ser på internett som et bra verktøy for informasjon og delvis underholdning, men innholdsmessige sider som YouTube kan ha en haug med dumt preg, mest pga de ikke har kvalitetsinnhold. Litt off topic men det er litt det du snakker om, folk som skryter av å være hardcores er bare prat og har formulert sin smak på popularister som de selv selger seg til. Sin egen oppfatning og smak er noe unikt men bandwagons på nettet har mer ønske at folk skal fungere som sauer enn individer. Er vel den tragiske utviklingen i digital media i noen tilfeller.

Edit: Kjente btw en veninne som liker League of Legends men vi snakker ikke veldig mye ilag lenger. Husker jeg ikke klarte å venne meg til spillet, det som er typisk med MMORPG spill er folk som er ganske utolmodige i noen tilfeller så jeg er ikke så fan av slikt. Synes "Wakfu" var litt bra men har ikke kommet veldig langt på det. Men MMORPG har den typiske greia som alle har, og det er å fortsette å spille det i evig tid, er vel litt mer gammeldags på Playstation 1 og 2 spill der man runder av spillet og koser seg igjennom det. Men alle til hver sin smak ^^
« Siste redigering: 13. jun, 2016, 08:41 av Avark »

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #120 på: 13. jun, 2016, 08:48 »
Alt som er populært kan ha noen bandwagons followers i noen tilfeller. Sier en ting men gjør noe annet  [razz]
En grunn til at jeg er glad for at virkelige venner ikke er som YouTube, aka de har kvalitet i seg. selv om slike sider kan gjøre folk en smule dumme. Ikke at man er det om man er forsiktig og kritisk, men for folk som har den evnen til å være naiv så kan YouTube's kvantiet mer eller mindre ha den effekten. Learned from experience! Er litt av grunnen til at jeg ser på internett som et bra verktøy for informasjon og delvis underholdning, men innholdsmessige sider som YouTube kan ha en haug med dumt preg, mest pga de ikke har kvalitetsinnhold. Litt off topic men det er litt det du snakker om, folk som skryter av å være hardcores er bare prat og har formulert sin smak på popularister som de selv selger seg til. Sin egen oppfatning og smak er noe unikt men bandwagons på nettet har mer ønske at folk skal fungere som sauer enn individer. Er vel den tragiske utviklingen i digital media i noen tilfeller.

Det minner meg på, i klassen min (Elektro VG1) så er det en god del gamere. Jeg ser ikke ned på de fordi de kan være mer inn i en spilleverden enn meg for all del, men om jeg prøver å få frem at jeg også spiller og gjerne er interessert i å spille med dem, så får jeg heller slengt spydige kommentarer tilbake. Endte med null vennskap eller spilling sammen. At least I tried. Føler det er fordi jeg er så mye eldre, og jente i tillegg. Jentene i klasserommet blir veldig ofte sett ned på, i og med vi er en klasse på 15, hvor 3 av oss er jenter. Vi tre jentene har ofte blitt satt på å vaske og rydde på verkstedet, mens guttene gjorde interessante ting med elektronikk som å sette opp lyd system, ledninger og datamaskiner og andre ting i diverse deler av skolen.

En annen ting er at jeg liker å fikle med PCer, både firmware og software og lærer ofte mye med å ha en defekt laptop jeg driver å skrur på. Har en kompis som jobber innenfor IT som ofte viser meg og går meg gjennom hva jeg burde gjøre for å fikse problemer jeg har med både firmware og software, + at jeg leser meg opp på nettet og i bøkene vi får på skolen og fordyper meg ofte i komponenter og hvordan de fungerer sammen, i tillegg til å fordype meg i diverse software eller hvordan virus fungerer. Ingen andre i klassen orker å gjøre det. However, på et tidspunkt spurte en medelev i klasserommet om hvorfor PCen hans var treg, og jeg sa hva jeg mente det kunne være og hvordan han kunne fikse det. Jeg fikk heller spydige kommentarer, mens når han var ferdig med å kaste skit gjennom klasserommet, sier læreren at jeg hadde rett. Jeg missliker å ikke bli hørt på når jeg faktisk vet hva jeg snakker om, og gjerne også ha folk tro at bare fordi jeg er jente, så vet jeg ingenting om elektronikk, datamaskiner, andre maskiner, spill osv.

Etter et halvt år i klassen, begynte jeg å holde kjeft. Men tror kanskje lærerne så at jeg var interessert, og tok det inn til consideration.

Point being; jeg hater når folk tror de vet hva de gjør, men hater også å bli "discredited" for ting jeg faktisk vet ting om. Jeg er forsåvidt ikke redd for å si at jeg har feil, om jeg faktisk har det, og ønsker gjerne å lære av andre om de vet mer enn meg.

-----
Kan jo legge til mens jeg enda er her inne, at jeg ikke fordrar det faktum at vi lærte close to nothing på elektro, utenom visse ting som var artig. For eksempel matten innenfor elektronikk, hvordan en fiberkabel er sammensatt, lodding, sette opp lys og brytere og litt programmering av PLS. Det aller meste andre som egentlig skal være litt viktig, har jeg lært ved å lese og fordype meg på egenhånd, og fikse elektronikk og datamaskiner i huset.... <_<
« Siste redigering: 13. jun, 2016, 08:51 av Six »

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #121 på: 13. jun, 2016, 11:51 »
pleier som regelmessig å bli passelig irritert når bæstemodern sier at jeg MÅ bli advokat. Hun vil ha meg til å sitte på ett kontor og råtne ned. samtidig som når jeg gjør ting på min måte så bynner hun å kalle meg sta og skal bestandig Være vanskelig.. Ja i og med at ho er jo 73 år gammel. Hun sier at jeg burde Være alt annet enn det jeg vil Være.  Alt fra sykepleier te engelsklærer. nope just nope. Jeg jobber med scania ja det er en fysisk jobb men jeg foretrekker å Være ute med maskiner istedenfor å sitte på et kontor å råttne.

Som vi sier i dragebyen. dersom det er noe man ikke kan fordra så sier man FATT NO DET
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #122 på: 13. jun, 2016, 15:06 »
Alt som er populært kan ha noen bandwagons followers i noen tilfeller. Sier en ting men gjør noe annet  [razz]
En grunn til at jeg er glad for at virkelige venner ikke er som YouTube, aka de har kvalitet i seg. selv om slike sider kan gjøre folk en smule dumme. Ikke at man er det om man er forsiktig og kritisk, men for folk som har den evnen til å være naiv så kan YouTube's kvantiet mer eller mindre ha den effekten. Learned from experience! Er litt av grunnen til at jeg ser på internett som et bra verktøy for informasjon og delvis underholdning, men innholdsmessige sider som YouTube kan ha en haug med dumt preg, mest pga de ikke har kvalitetsinnhold. Litt off topic men det er litt det du snakker om, folk som skryter av å være hardcores er bare prat og har formulert sin smak på popularister som de selv selger seg til. Sin egen oppfatning og smak er noe unikt men bandwagons på nettet har mer ønske at folk skal fungere som sauer enn individer. Er vel den tragiske utviklingen i digital media i noen tilfeller.

Det minner meg på, i klassen min (Elektro VG1) så er det en god del gamere. Jeg ser ikke ned på de fordi de kan være mer inn i en spilleverden enn meg for all del, men om jeg prøver å få frem at jeg også spiller og gjerne er interessert i å spille med dem, så får jeg heller slengt spydige kommentarer tilbake. Endte med null vennskap eller spilling sammen. At least I tried. Føler det er fordi jeg er så mye eldre, og jente i tillegg. Jentene i klasserommet blir veldig ofte sett ned på, i og med vi er en klasse på 15, hvor 3 av oss er jenter. Vi tre jentene har ofte blitt satt på å vaske og rydde på verkstedet, mens guttene gjorde interessante ting med elektronikk som å sette opp lyd system, ledninger og datamaskiner og andre ting i diverse deler av skolen.

En annen ting er at jeg liker å fikle med PCer, både firmware og software og lærer ofte mye med å ha en defekt laptop jeg driver å skrur på. Har en kompis som jobber innenfor IT som ofte viser meg og går meg gjennom hva jeg burde gjøre for å fikse problemer jeg har med både firmware og software, + at jeg leser meg opp på nettet og i bøkene vi får på skolen og fordyper meg ofte i komponenter og hvordan de fungerer sammen, i tillegg til å fordype meg i diverse software eller hvordan virus fungerer. Ingen andre i klassen orker å gjøre det. However, på et tidspunkt spurte en medelev i klasserommet om hvorfor PCen hans var treg, og jeg sa hva jeg mente det kunne være og hvordan han kunne fikse det. Jeg fikk heller spydige kommentarer, mens når han var ferdig med å kaste skit gjennom klasserommet, sier læreren at jeg hadde rett. Jeg missliker å ikke bli hørt på når jeg faktisk vet hva jeg snakker om, og gjerne også ha folk tro at bare fordi jeg er jente, så vet jeg ingenting om elektronikk, datamaskiner, andre maskiner, spill osv.

Etter et halvt år i klassen, begynte jeg å holde kjeft. Men tror kanskje lærerne så at jeg var interessert, og tok det inn til consideration.

Point being; jeg hater når folk tror de vet hva de gjør, men hater også å bli "discredited" for ting jeg faktisk vet ting om. Jeg er forsåvidt ikke redd for å si at jeg har feil, om jeg faktisk har det, og ønsker gjerne å lære av andre om de vet mer enn meg.
Ah jeg hater at jeg aldri lærte mye om datamaskin hardware og komponenter på IKT servicefag. Det var en grei lærer der da som lærte meg om Windows Server, eneste problemet er at jeg har ingen verdens aning om hvordan man kobler opp en server eller noe slikt, men ey i det minste lærte jeg noe data relatert når det kom til å lage brukere i en server :P.

Har delvis hatt litt av den samme følelsen av folk som er MMORPG nerder, altså alle er ikke slik men en del har den nerdinga i den verden som var forskjell på venner som var morsomme å være ilag og spille med uten at man må være spydig, er nesten som om de lever i en "Survival of the fittest" eller som jeg sier "Den mest spydige overlever :P"
Men ja, jeg var kanskje litt mer heldigere, det var kun en kødd fra Oslo som jeg absolutt hatet, resten var kanskje litt rare ikke direkte ille bare litt spesielt, men jeg var jo litt sær selv på den tiden men var mye mer interesert i Xbox 360 og slikt. Prøvde WOW en stund men forståd temmelig lite på det da siden MMORPG var en del nytt for meg, jeg klarte faktisk å få venner jeg kjente til å bli med å spille Archlord som jeg synes var litt gøy (Den er visst stengt nå da men det var et MMORPG spill før :P) "Personlig likte jeg Warcraft bedre når det kun var et strategi spill. Håper Warcraft 4 en gang blir laget men tviler på det :P"

Men kjipt at personen ikke ville ha hjelp. Om en kan lære noe så er det jo bare flott!

Sitat
Kan jo legge til mens jeg enda er her inne, at jeg ikke fordrar det faktum at vi lærte close to nothing på elektro, utenom visse ting som var artig. For eksempel matten innenfor elektronikk, hvordan en fiberkabel er sammensatt, lodding, sette opp lys og brytere og litt programmering av PLS. Det aller meste andre som egentlig skal være litt viktig, har jeg lært ved å lese og fordype meg på egenhånd, og fikse elektronikk og datamaskiner i huset.... <_<

Forstår den. Jeg gikk på IKT Servicefag og IKT lærling og lærte knapt noen ting!. De fleste kunne jeg fra før av, jeg hadde forventninger til å lære om hardware, komponenter osv, data ting men var 1 år i ungdomsbedrift også var det IKT Lærling som var delvis litt bedre men var mer isolert i 2 år på en plass uten venner der så det var ganske kjipt. Men tjente en del iallfall på sparing. Eller kan hende jeg var litt cocky i noen tilfeller :P når jeg ser tilbake på noen ting som å lære litt mer av programmer som er enkelt å vite som Microsoft Word. Men jeg husker bare at jeg tenkte, hva var poenget med året mer eller mindre?.

Men kjekt at du fikk hjelp av noen som har kunnskap på hardware, komponenter og slikt. Den beste måten er vel å være sin egen lærer i noen tilfeller om man ikke finner noen  [w-happy]

Elektrofag for meg var et litt emm... interesangt år. Husker bare at jeg ikke var god på automasjon, men det å koble ledninger sammen var litt kult!
« Siste redigering: 13. jun, 2016, 15:14 av Avark »

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #123 på: 13. jun, 2016, 19:01 »
Alt som er populært kan ha noen bandwagons followers i noen tilfeller. Sier en ting men gjør noe annet  [razz]
En grunn til at jeg er glad for at virkelige venner ikke er som YouTube, aka de har kvalitet i seg. selv om slike sider kan gjøre folk en smule dumme. Ikke at man er det om man er forsiktig og kritisk, men for folk som har den evnen til å være naiv så kan YouTube's kvantiet mer eller mindre ha den effekten. Learned from experience! Er litt av grunnen til at jeg ser på internett som et bra verktøy for informasjon og delvis underholdning, men innholdsmessige sider som YouTube kan ha en haug med dumt preg, mest pga de ikke har kvalitetsinnhold. Litt off topic men det er litt det du snakker om, folk som skryter av å være hardcores er bare prat og har formulert sin smak på popularister som de selv selger seg til. Sin egen oppfatning og smak er noe unikt men bandwagons på nettet har mer ønske at folk skal fungere som sauer enn individer. Er vel den tragiske utviklingen i digital media i noen tilfeller.

Det minner meg på, i klassen min (Elektro VG1) så er det en god del gamere. Jeg ser ikke ned på de fordi de kan være mer inn i en spilleverden enn meg for all del, men om jeg prøver å få frem at jeg også spiller og gjerne er interessert i å spille med dem, så får jeg heller slengt spydige kommentarer tilbake. Endte med null vennskap eller spilling sammen. At least I tried. Føler det er fordi jeg er så mye eldre, og jente i tillegg. Jentene i klasserommet blir veldig ofte sett ned på, i og med vi er en klasse på 15, hvor 3 av oss er jenter. Vi tre jentene har ofte blitt satt på å vaske og rydde på verkstedet, mens guttene gjorde interessante ting med elektronikk som å sette opp lyd system, ledninger og datamaskiner og andre ting i diverse deler av skolen.

En annen ting er at jeg liker å fikle med PCer, både firmware og software og lærer ofte mye med å ha en defekt laptop jeg driver å skrur på. Har en kompis som jobber innenfor IT som ofte viser meg og går meg gjennom hva jeg burde gjøre for å fikse problemer jeg har med både firmware og software, + at jeg leser meg opp på nettet og i bøkene vi får på skolen og fordyper meg ofte i komponenter og hvordan de fungerer sammen, i tillegg til å fordype meg i diverse software eller hvordan virus fungerer. Ingen andre i klassen orker å gjøre det. However, på et tidspunkt spurte en medelev i klasserommet om hvorfor PCen hans var treg, og jeg sa hva jeg mente det kunne være og hvordan han kunne fikse det. Jeg fikk heller spydige kommentarer, mens når han var ferdig med å kaste skit gjennom klasserommet, sier læreren at jeg hadde rett. Jeg missliker å ikke bli hørt på når jeg faktisk vet hva jeg snakker om, og gjerne også ha folk tro at bare fordi jeg er jente, så vet jeg ingenting om elektronikk, datamaskiner, andre maskiner, spill osv.

Etter et halvt år i klassen, begynte jeg å holde kjeft. Men tror kanskje lærerne så at jeg var interessert, og tok det inn til consideration.

Point being; jeg hater når folk tror de vet hva de gjør, men hater også å bli "discredited" for ting jeg faktisk vet ting om. Jeg er forsåvidt ikke redd for å si at jeg har feil, om jeg faktisk har det, og ønsker gjerne å lære av andre om de vet mer enn meg.
Ah jeg hater at jeg aldri lærte mye om datamaskin hardware og komponenter på IKT servicefag. Det var en grei lærer der da som lærte meg om Windows Server, eneste problemet er at jeg har ingen verdens aning om hvordan man kobler opp en server eller noe slikt, men ey i det minste lærte jeg noe data relatert når det kom til å lage brukere i en server :P.

Har delvis hatt litt av den samme følelsen av folk som er MMORPG nerder, altså alle er ikke slik men en del har den nerdinga i den verden som var forskjell på venner som var morsomme å være ilag og spille med uten at man må være spydig, er nesten som om de lever i en "Survival of the fittest" eller som jeg sier "Den mest spydige overlever :P"
Men ja, jeg var kanskje litt mer heldigere, det var kun en kødd fra Oslo som jeg absolutt hatet, resten var kanskje litt rare ikke direkte ille bare litt spesielt, men jeg var jo litt sær selv på den tiden men var mye mer interesert i Xbox 360 og slikt. Prøvde WOW en stund men forståd temmelig lite på det da siden MMORPG var en del nytt for meg, jeg klarte faktisk å få venner jeg kjente til å bli med å spille Archlord som jeg synes var litt gøy (Den er visst stengt nå da men det var et MMORPG spill før :P) "Personlig likte jeg Warcraft bedre når det kun var et strategi spill. Håper Warcraft 4 en gang blir laget men tviler på det :P"

Men kjipt at personen ikke ville ha hjelp. Om en kan lære noe så er det jo bare flott!

Et par år før jeg begynte å spille WoW selv, så var det en del klassekamerater som spurte meg casually hvor langt jeg hadde levla warlocken min, selv om jeg ikke spilte. De gjorde det bare for å kødde med meg da xD Men jeg bare "jo! jeg kom til level 70 for noen dager siden". De skjønte jo at jeg ikke spilte likevel. dette var sånn, i 7.klasse, da var vi alle 12 år elns. Cirka 8 år siden elns.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #124 på: 13. jun, 2016, 21:53 »
Unger på den alderen der hater å ta feil. De takler ikke å ta feil.

Hadde mye slike problemer selv, de 3 år på Elektro jeg gikk på VGS. Var alltid den med høyeste karakterer (gjennomsnitt på 5.2), men av en eller annen grunn ble jeg alltid mobbet og sett ned på. Tok meg ikke mange dagene for å finne ut av hvilke idioter jeg skulle holde meg unna. Han ene var såpass idiot at han kasta en stol på meg. Fordi jeg faktisk var interessert. Endte med å bare ta det rolig og rapporterte det direkte til rektor. Han ble kasta ut 2 dager etterpå.

Hadde jeg hatt mulighet til å sende meg selv tilbake i tid til 13 år siden ville jeg banket dritten ut av han og alle andre som har hatt dritt oppførsel oppover åra. Lista er ikke akkurat kort. :P
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.