Skrevet av Emne: EF 17, hvordan skal du komme deg ned, og mulighet for å reise i grupper  (Lest 53345 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
I am all for den store bussen med. flere plasser, billigere, kan gi etternølere en sjanse til å hive seg med også. Vi burde kanskje kjøre et raid på forumet og sjekke om det er noen som skal dra som ikke riktig har bestemt seg om buss eller ikke.
Chet har alt satt seg på vente liste, men hvis du vent om andre som kanskje ska dra så poke de denne til linken (det gjelder alle: http://home.dimonius.ru/bus/)
Jeg har også sendt PM til de fleste,tror jeg, har jeg glemt noen enten via MSN eller PM, beklager jeg v.v

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
the more the merrier :3 hadde betalt ekstra for å få bussen kledd i pels også jeg :D

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
the more the merrier :3 hadde betalt ekstra for å få bussen kledd i pels også jeg :D

HAHAHAHA det hadde jeg betalt ekstra for og x3
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
har ikke noe i mot større buss jeg. Jo flere som kan komme med, jo bedre :3

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
the more the merrier :3 hadde betalt ekstra for å få bussen kledd i pels også jeg :D
tviler på at vi får lov til det - dessverre :P

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Har ingenting i mot det. Tross alt er begge MYE priser billigere enn toget, og det er bare idiotisk at ca. 8 stykker må stå over pga. for liten plass.
24 kroner ekstra for å garantere at alle får komme med? Hell yeah!


Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Togbilletten min kom på ca 30 euro sist hvis jeg husker riktig, så dette vil jo klart bli en forbedring.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Shite.... Da bare sier jeg en ting: Go for it.
Selv med ekstra prisen sparer vi fortsatt 100 kroner, vi får en mye enklere/raskere vei til EF og enda fler får nytte av det.

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Hehe, jeg sier bare go for it..Det er UANSETT mye billigere med tog..Hva kostet toget sist-gang a? 60 euro eller noe sånn..Count me in babeh

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
så kan vi alle nyte turen med norsk allmennsang på høyt volum!

kanskje ikke ; D

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil

Kanskje hvis alle poster når de lander og på hvilken flyplass, siden Berlin har mer en 1 flyplass. Så er det litt lettere å organisere ting, evt at bussen står på en flyplass og folk tar airshuttle buss dit fra den andre. Som hvis jeg husker riktig er gratis. Eller at bussen så går videre til neste flyplass i tur og orden.

Rent økonomisk så lønner det seg ikke å leie en buss for 12 timer + når man bare trengte den for 6-8 fordi noen kommer fryktelig tidelig eller sent sov. Ellers for de som flyr ned så er det mulig å forrandre flight, eller så forrandrer selskapet tiden for å bedre fylle opp fly osv. Så hold et godt blikk på rute tiden for flighten din, siden de kan forrandre den 12 før flight og er kun pliktige til å informere pr.mail...



Where do you want it, in the head, or the chest?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil

Kanskje hvis alle poster når de lander og på hvilken flyplass, siden Berlin har mer en 1 flyplass. Så er det litt lettere å organisere ting, evt at bussen står på en flyplass og folk tar airshuttle buss dit fra den andre. Som hvis jeg husker riktig er gratis. Eller at bussen så går videre til neste flyplass i tur og orden.


Er alt gjort.

Er bra å se så mange syns det går greit :3
Skal si i fra til Zver i morgen ^^,

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Større buss? Så absolutt en god ide! =D
Jeg vil veldig gjerne ha større buss.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
@Leo:
Som Wolftale sier, det er allerede gjort. Sjekk ut siden hun linket til. :)
Bussen starter ved Berlin/Tegel og dra så videre for å plukke opp oss ved Berlin/Schonefeld.

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Coolio!

Fikk bare noen forespørsmål om jeg kunne engasjere meg ang nettopp dette. Men ting er løst, og jeg kan linke til tråden på det så no problemo.

Meg og min special guest for EF skaffer egen transport evt på flyplassen.
Where do you want it, in the head, or the chest?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Coolio!

Fikk bare noen forespørsmål om jeg kunne engasjere meg ang nettopp dette. Men ting er løst, og jeg kan linke til tråden på det så no problemo.

Meg og min special guest for EF skaffer egen transport evt på flyplassen.
men andre ord fra folk som ikke følger med.
Dog er det ikke mer enn 5 Nordmenn som ikke er på lista, hvor av 2 av dem ikke drar. (de 31 registrerte burde få med seg at det er en liste)

Er fortsatt muligheter, tror jeg, til å hvis seg på bussen for hvis vi går for større buss er det noen ledige seter igjen

EDIT: Da har jeg sagt i fra til Zver at vi er OK med større buss.
« Siste redigering: 27. mar, 2011, 12:19 av Wolftale »

Burr

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 585
  • Musicburrbutt
    • Vis profil
    • Kokosnett
*melde seg på bussreise* :3

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
EF 17 Bussreise [datert 4 august 2011]
« Svar #142 på: 04. aug, 2011, 07:48 »
Okai,som sa i EF tråden sku jeg ordne info og liste  rundt bussreisen.
Har lagt et exel ark med info og liste over hvem som er på bussen (bassert på info gitt fra http://home.dimonius.ru/bus/ , hvor dere har meldt interesse for buss ), men har også skrevet informasjon her av det jeg veit.

Kort info:
Bussen vil være på Schonefeld flyplassen kl. 11:30, 16 august, og vil dra fra flyplassen ved 12:00, ved mindre er forsinkelser. Antas møte sted på flyplassen er terminal A, i nærheten av information point som ikke er langt unna buss-plattformen, hvor vi møter opp med Zver. (Jeg har nummeret til Zver).
Folk som evnetuelt kommer før kan jo gå rett dit.
kart over flyplassen finner man her

Ved hjemreise drar bussen fra Magdenburg (hotellet) kl.15:00, 22 agust, og buss turen er beregnet til å ta cirka 2 timer. (det kommer til å tas noen små stopp i byen etter slik jeg har hørt, Schonefeld er den første flyplassen vi stopper på).
Har ikke hørt endringer angående pris så, antar prisen fortsatt er 17,6 euro pr. person pr. vei. Anbefaler alle å ta ut 20 euro - da bussen antagelig ikke tar kort.
« Siste redigering: 04. aug, 2011, 09:14 av Wolftale »

Chris

  • Gjest
Ser det er 3 stykker som ikke skal være med bussen på retur.
Da tenker jeg i mitt lille hode at det kanskje ikke er bare meg og Miksn som skal reise hjem med det første flyet på hjemreise dag?
DY1103 - 22 aug 2011  // 11:30 Berlin-Schönefeld - 13:05 Oslo-Gardermoen.

Er det flere som skal med dette flyet og vil reise opp til Berlin sammen med oss, så kan jeg godt dele tog infoen vår med dere.
Vi har bestillt tog oppover igjen, slik at alt er klart for oss.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
@Loke; Kyoto Fox er den 3 som ikke er med på bussen hjem. Så du kan jo spørre han (hvis han ikke har lest dette alt).
:3

Kyoto Fox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Jeg tar et fly fra Berlin-Schönefeld til Stavanger som går 21. august. (Toget mitt går 13.06 og flyet 17.25)

Chris

  • Gjest
Ahaaaaaa, da tror jeg nok ikke vi drar enda :p

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Når det gjelder å kommunisere med folk fra landet du er i, er det alltid greit å peke, nikke og riste på hodet. Når det gjelder tyskland, er nok ikke dette et så veldig stort problem. Tyskerne er hyggelige, og prøver så godt de kan. Det hadde vært værre i frankrike, hvor de absolutt driter i om du ikke kan språket dems. Det finnes mange måter å kommunisere på, og far min bruker av en eller annen grunn det foniske alfabet når han snakker til amerikanere på telefonen hvis han skal si navnet sitt. :D

Lærer jo tysk selv nå, så det skal bli spennende om jeg klarer å dytte inn en tur til EF om to år siden jeg har bursdag i September. Er jo litt bekymra siden jeg kansje skal ta folkehøgskole, eller gå rett til høgskole i trøndelag på den tiden, men jeg får vel se.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Når det gjelder å kommunisere med folk fra landet du er i, er det alltid greit å peke, nikke og riste på hodet. Når det gjelder tyskland, er nok ikke dette et så veldig stort problem. Tyskerne er hyggelige, og prøver så godt de kan.
Så sant så sant, husker i fjor da de på togstasjonen desperat skulle ha oss på tidligere tog x3
men vi møte også de som ikke turte snakke med oss fordi de ikke skjønte Engelsk, men som regel med litt tysk og peking. Hjalp det mye :3
Heldigvis for meg kan Joon en del Tysk, samt at jeg forstår en del ord selv :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Lærer jo tysk selv nå, så det skal bli spennende om jeg klarer å dytte inn en tur til EF om to år siden jeg har bursdag i September. Er jo litt bekymra siden jeg kansje skal ta folkehøgskole, eller gå rett til høgskole i trøndelag på den tiden, men jeg får vel se.

Hvis det er høgskole så vil det bli null problemer. Bare sjekk med foreleser om det er noen innleveringer den perioden du er borte.
Resten kan du bare følge opp med litt lesing/arbeid utenfor forlesning/øvingstimer.
Tviler folkehøgskole blir noe stort verre **host**friår**host** ;)