Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - S.Z.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
51
Introduksjoner / Sv: Spawn in
« på: 15. des, 2014, 21:03 »
Welcommen

So you're a Saint, S.Z.?

Jeg kan være grei iblant, men noe helgen er jeg nok ikke. :P

52
Introduksjoner / Sv: Øst-Finnmark
« på: 15. des, 2014, 01:17 »
Velkommen

53
Introduksjoner / Sv: Heyo :3
« på: 15. des, 2014, 01:15 »
>.> You don't look like a wookie to me.

Uansett velkommen.

54
Introduksjoner / Sv: Spawn in
« på: 15. des, 2014, 01:14 »
Welcommen

55
Introduksjoner / Sv: Hallo!
« på: 15. des, 2014, 01:11 »
Yay, flere fra Stavanger!

56
Leker / Sv: RANDOM SHOUTS!
« på: 12. des, 2014, 14:44 »
IT'S ALL FUN AND GAMES UNTIL SOMEONE TIPS A FEDORA!

57
Spill / Sv: MMOer og det sosiale.
« på: 11. des, 2014, 17:02 »
Minecraft hadde nok også fortsatt å holde interessen hadde det ikke føltes ut som å spille et singleplayer-spill med chat, det, men det er jo et slikt sandkasse spill der man ikke kan akkurat være rundt andre uten å forstyrre det de driver med så jeg vet ikke, jeg hadde det mest gøy på spillet med å irritere vennene mine mens vi hadde privat server, f.eks. da jeg utvidet redstone kretsen til brorens heis med litt TNT, å tulle med fremmede er ikke akkurat noe som gir mye mening, så det ender ofte opp med at det er mye stillere enn normalt, hjelper ikke med at jeg er av den typen som vanligvis bare prater tilbake om jeg blir pratet til, eller om det er noe som må fikses in-game.

Men det virker litt som om jeg ikke kommer til å røre MMOer igjen før de lager noe som er litt mer enn en glorifisert skinner box, noe som ikke kommer til å skje så lenge produsentene bare teller spilletimer for å måle hvor bra spillet de har laget er.

58
Spill / MMOer og det sosiale.
« på: 11. des, 2014, 02:00 »
Jeg vil starte med å si at dette ikke er en tråd hvor jeg vil kritisere noen spillere eller aspekter av diverse spill jeg kommer til å nevne, jeg vil bare lufte noen tanker om mine oppleveleser med MMOer og andre multiplayer spill med persistent world eller character, og vil gjerne høre fra andre om de har andre erfaringer eller tanker som de vil dele.

Nå begynner det jo også å bli en god stund siden jeg i det hele tatt har spilt et slikt multiplayer spill, har jo hatt litt lyst innimellom, men er oftest noen opplevelser som går igjen i slike spill, som fører til at interessen etterhvert rett og slett faller bort, noe som har vært tilfellet siden mitt første MMO som var MapleStory, et F2P koreansk grindehelvete som bare belønnet dem som var dedikerte nok til å kaste bort mesteparten av fritiden sin på det, jeg startet å spille på den Globale serveren, som nå til dags i praksis bare er tilgjengelig for Australia, Canada og USA for dem som ikke har en account som er ifra tiden da spillet var tilgjengelig for hele verden.

I starten var det meg, broren min, og noen venner, det var gøy i begynnelsen, spesielt siden konseptet var nytt, og du konstant fant noe nytt å se i spillet, men etter hvert som level gapet mellom oss steg falt liksom interessen også, i begynnelsen endte broren min opp som den sterkeste av oss, men på grunn av at spillet var lagt opp slik at man ikke fikk noe stort utav spillets kjedelige quester, og spillet hadde svært repetetiv combat, pluss det at du måtte spille i evigheter for lite framgang, endte han fort med en total burnout for det meste av MMO spill, og sverget at han aldri skulle røre en MMO igjen, noe som han for det meste har holdt til nå.

Etterhvert datt jeg og resten av kompisene av lasset også, følte det var ikke noe å hente i spillet, alle kompisene utenom en av oss, som fortsatte å spille lenge etter alle andre hadde sluttet, og opp gjennom årene så har det vært ganske mye av å på med dette spillet, både med meg og han sistnevnte som jeg av og til for inntrykk av kan grinde i uendeligheter uten å gå så lei av det at han gir opp, han fortsatte med sin gamle stil, mens jeg ble dreven på merchanting på spillet, kjøp og salg av diverse graps, det er også på dette tidspunktet jeg var innom diverse guilds, drev min egen guild i en periode, og hadde guild med kompisen min også. Men har aldri klart å oppnå det med guilds det som jeg brydde meg mest om, å lage en commuity, eneste guildene har vært gode for er å samle folk i en plass for å grinde, av og til kunne det være underholdende vrøvl slengt mellom spillere, men for det meste var kompisen min såpass serious business at det var ikke så veldig mye rom for det, til den grad at jeg har blitt kjeftet på fordi jeg ikke tar ting seriøst nok, levels og gear er visstnok ikke noe man spøker om. :P

Bossraids var det også, men her var det store problemer med å få folk organisert, det var noen classer som var ganske essensielle for å kunne lyktes så det var allerede et krav der, folk hadde også problemer med å få inn i pappen at det var det var en læringfase med disse raidsene, så ofte om du fikk folk med, så stakk de så fort det ble klart at det ikke kom til å gå så knirkefritt, hjalp ikke noe særlig heller at kompisen min var litt av en hissigpropp når det kom til slike ting, mens jeg prøvde å være den som oppmuntret folk til å prøve, selv om det aldri så ut til å hjelpe noe særlig, for enkelte virket det som en tung ting å svelge at 30-60min kunne fort gå i dass om ikke ting gikk på skinner.

Så for det meste fortsatte alt å handle om grindingen, og veien til level 200, noe som i begynnelsen ville i teorien tatt nesten et par år i spilletid, men nå til dags er helt oppnåelig for noen som har en del peiling og spiller noenlunde jevnt over et noen måneder, mindre om du virkelig klarer å exploite diverse eventer og buff bonuser, og kan avse noen hundrelapper for Cash Items.

Etter hvert som det har blitt lettere å oppnå høye levels har også det at folk holdt seg sammen for å kunne levle fortere falt vekk også, så etterhvert har alt begynt å handle om å kunne gjøre alt på egenhånd, noe som har ødelagt det lille av grunnlaget folk hadde for å holde sammen, og alt er nå til dags e-peen måling om hvem som klarer å deale mest damage, som er mest avhengig hvor flink du er å merchante om du ikke bruker noe særlig penger på Cash Shop, og for dem som bruker penger handler alt om å spille noe som kan minne om en enarmet banditt når det kommer til equipment enchanting, der personen som er villig til å høvle kredittkortet flest ganger, sannsynligvis vinner konkurransen.

Innimellom har jeg jo spilt andre MMO og multiplayer spill også, med Starport og Minecraft som de mest nevneverdige, og diverse andre spill som har mer eller mindre de samme problemene som det førstnevnte spillet i varierende grad.

Starport er vel det mest interessante av disse andre spillene, mest fordi andre spillere påvirket din situasjon såpass mye, og dermed hadde allianser og muligheten å  få tak i hjelp i en vanskelig situasjon veldig mye å si, i spillet spilte du en romskip, og det meste handlet om å skaffe ressurser, ved å drive rombaser i forskjellige planeter, bygge forsvar på disse og samle opp reputation poeng som ble talt opp i slutten av runden, rundene varte vanligvis i 2-4 uker om jeg ikke husker feil. Uansett på grunn av at du kunne når som helst miste alt du hadde bygget opp dukket interessante situasjoner opp mye oftere, spillet sitt største problem var at om du ikke var pålogget var det alt for lett for en motstander å stjele alt du hadde ved å jukse med en disconnection bug eller noe slikt, som jeg mener å kunne huske folk brukte til å gjøre seg selv udødelige lenge nok til at de lett kunne stjele baser fra folk, har vært ganske mye av og på, opp gjennom årene, men spillet blir så sjeldent oppdatert, og interessen pleier å daue ut etterhvert når du spiller over lengre perioder.

Minecraft er et av de rarere tilfellene jeg har vært borti, det er det eneste spillet som jeg har spilt i lokalt med kompiser, der alle til slutt er for seg selv og holder på med å bygge sitt eget sandslott, så du ender nesten alltid opp med at alle er for seg selv, og det eneste tidspunktet du ser "naboen" din er når han trenger å låne en kopp med sukker for å si det på den måten, og opplevelsene mine med å hoste en server har vært noenlunde det samme. Synes ikke at det er nødvendigvis noe galt med det egentlig, men det føltes ofte ganske singleplayer ut selv når du spiller med folk du faktisk kjenner godt. Kunne kanskje tenkt å hoste en server en eller annen gang, men føler ingen lyst til å spille selv egentlig, om jeg ikke klarer å finne en måte å få til noe naturlig samhandling mellom folk, noe som virker umulig sånn som vanilla Minecraft er satt opp, og har ikke funnet mods som løser dette heller.

Andre spill som jeg har spilt en del:

Path of Exile: Ganske gøy når du faktisk spiller med noen.

Diablo 2: Litt det samme som PoE

Diablo 3: Har ikke spilt siden patchen som disablet trading, på slutten var trading det eneste jeg gadd å holde på med, spesielt siden det var et digert power gap mellom meg og mine kompiser som fortsatt spilte, og etter noen måneder så klarte jeg ikke lenger å spille sammenhengende i flere timer som enkelte i kretsen min klarer.

Hellgate: Litt som et Diablo 2 FPS

Ghost Online: MapleStory i en annen innpakning, har PvP som fungerer noenlunde.

Det jeg vil konkludere med er vel egentlig at online spillingen aldri helt har klart å bli like underholdende som å sitte på spille co-op eller vs. på sofaen med venner, og når aspektet med å gjøre din karakter sterkere etterhvert har blitt en andreprioritet, og å prøve å få noen interessante opplevelser fra spillene har blitt førsteprioritet, har gnisten med hele greia forsvunnet, du logger på, ser litt rundt logger av igjen, når andre er totalt fokusert på rotteracet, og du prøver å se etter noe annet, så har det blitt enda mindre interaksjon mellom deg og andre, og jeg har tenkt litt på om det er andre måter å gjøre disse spillene mer interessante, eller om noen andre har vært borti noe nevneverdig, for mitt tilfelle har det blitt slik om jeg ikke spiller co-op der og da, i et online spill så gidder jeg heller ikke å spille i det hele tatt, å power levele for å spille med andre er noe jeg er helt ferdig med for min del, om et spill ikke holder mål som en enspiller opplevelse i seg selv, eller om jeg ikke har noen andre å gjøre turen mer interessant med, så har jeg null motivasjon å spille videre, det er ikke gøy å fiske etter den beste hjelmen i spillet i dagevis ved å repetere den samme oppgaven tusen ganger, slik at du endelig kan spille sammen med andre, og det virker heller ikke som om det er mulig å lage en MMO uten karakterprogresjon, uten et system som vil gjøre spillet uspillelig for de fleste.

Lang post, har kanskje litt MMO kløe, men virker ikke som om jeg kommer til å klare å finne et spill som tilfredsstiller de skyhøye kravene mine, I guess, sorry for tekstveggen, jeg hadde lyst å rante, men har liksom ingen plass å dumpe teksten. :/

59
Spill / Sv: Let's make a game.
« på: 07. des, 2014, 20:30 »
Tror jeg viser fram prosjektet jeg holder på med i øyeblikket, det er mest det det grafiske som tar tid for meg, siden jeg ikke akkurat er en tegnere eller en person som er noe brukbar når det kommer til det grafiske, om noen hadde vært inntressert med å hjelpe i det hele tatt er det bare å ta kontakt, jeg setter pris på det meste av hjelp, om du har lyst å koke frem konsepttegninger, prøve å mekke eget tileset eller bare å slå av en prat (føler at hodet etterhvert bare sitter dønn fast når du sitter og koder time etter time).

Post av første screenshot på FA:
http://www.furaffinity.net/view/15169893/

Tråd for spillet på Untamed Heart (Klonoa Forum):
http://forums.untamedheart.us/index.php/topic,610.0.html

Selve testversjonen av spillet:
http://www.newgrounds.com/dump/item/db2fce15a934780a76c0f4cce1cb4e6a

Om du vil så kan du endre på bakgrunnen og tilesettet i spillet, som er lagret i asset mappen til spillet.

Bare ta kontakt på måten du foretrekker, Skype, PM, FA eller hva som helst annen måte du klarer å få fatt i meg på. 

60
Bjeff! Mjau! Mø! / Sv: Din status!
« på: 04. des, 2014, 19:04 »
Begynner å bli sykt gira på å binge watche diverse Super Sentai serier (Opprinnelige versjonen av Power Rangers fra Japan)... kommer nok aldri til å bli voksen uansett hvor gammel jeg blir. XD

En av favoritt scenene mine fra favoritt sesongen min:
https://www.youtube.com/watch?v=EOOgDwjmO-I

62
Bjeff! Mjau! Mø! / Sv: Din status!
« på: 16. nov, 2014, 03:15 »
Hatt en koselig dag med vennegjengen fra BJD milijøet <3
og fikk ordna min 58 cm høye bjd mann =) endelig! =D
kjøpte en strikket kjole til Meadow og en my little pony rainbow dash t-skjorte til minste jenta mi Abra. <3

Skulle ikke ha søkt det på google bilder, masse bilder av sånne porselens lignende dukker som creeper meg ut, er en av virkelig få ting som iblant kan gi meg frysninger, må være uncanny valley effekten eller noe. XD

63
Spill / Sv: Let's make a game.
« på: 14. nov, 2014, 15:10 »
Holder meg til 2D, kan kanskje i nød og neppe få til 3D modeller på 2D plan, har temmelig lite peiling på håndtering av 3D modeller, så jeg ville ikke prøvd å gjort noe altfor avansert.

64
Spill / Sv: Let's make a game.
« på: 14. nov, 2014, 07:59 »
Beklager at jeg ikke har gitt noe tilbakemelding før nå :(, har ikke vært på dette forumet så mye i det siste, har annonsert prosjektet mitt i et annet forum, kommer muligens til å fiske litt etter talenter når jeg har noe å vise fram, vil vise det fram her når det er nokså spillbart, inntil da er holder jeg det som en liten hemmelighet. :)

Monsterdesign og bakgrunner og sånt altså, det meste er brukbart, lurte vel egentlig mest på om du har et eller annet konsept i tankene, kanskje et lite spill om fursonaen din eller noe slikt. Holder på med noe selv så jeg håpte at du hadde noen ideer om hva du vil lage så jeg kan ta og gjør noe utav det i forbifarten, trenger ikke være noe avansert, en rask tegning med strekmenn sånn at jeg forstår hvordan du vil at det skal fungere er nok. :)

Har dette som en plass der jeg kommer til å vise fram forskjellige ting som er WIP, egne verk og andres, konsept tegninger, design og hva som helst egenentlig som foregår, ville ha en egen plass til å diskutere ting, om det er noe du vil vise fram eller lurer på så bare send en note eller slikt, vær tydelig med å gjøre det klart om du vil at jeg skal adde det som en submission som folk kan kommentere på, om jeg er usikker kommer jeg bare til å anta at du vil ha min mening om det du viser fram.

https://www.furaffinity.net/user/workshops.z./

Er ikke det mest fantastiske navnet, eller ikonet for den saks skyld, vel uansett det er en åpen gruppe, mas på meg der om du trenger å få tak i meg.

65
Bjeff! Mjau! Mø! / Sv: Din status!
« på: 04. nov, 2014, 02:26 »
Yesh, har endelig fått sortert igjennom alt som ligger i kjellerlageret, sykt mye trash som du aldri kommer til å få bruk for som hoper seg opp over tid, nå trenger jeg bare en unskyldning til å komme meg utfor de fire veggene her, for mye av det samme er nok til å drive hvem som helst til vanvidd. :D

66
Spill / Let's make a game.
« på: 02. nov, 2014, 19:38 »
Jeg lagde en tråd tidligere om spill laging, var en del interesse, men er jo klart at forumet ikke akkurat fylt til randen med programmerere, designere etc. Så jeg prøver igjen med en litt annen vinkel på hele greia, vil at alle som i det hele tatt har ønske til å prøve å lage noe som helst, og da mener jeg noe som helst, world building, design av spillmekanikk, leveldesign, historie, grafikk, musikk, lyd etc., legg gjerne igjen en beskjed her.

Har også lyst å lage en gruppe, muligens i FurAffinity siden så mange har konto der, men det viktigste er at løsningen fungerer, og om noen har noen ideer hvor en kan finne en bedre løsning så er jeg åpen for forslag.

Har ikke akkurat hatt motivasjon til å programmere noe stort i det siste men har smått startet et lite prosjekt, og kommer nok til å poste en demo eller noe lignende når det er spillbart, om noen vil ha et spill med sin egen fursona er det bare å opp en samtale, jeg kan godt lage et kort spill på egenhånd, sjanger ol. kan diskuteres men om noen absolutt vil ha større eller mer avanserte spill enn det jeg gidder å lage på egenhånd, er det greit men en bør være forberedt å dra sin egen del av lasset i slike tilfeller, ekspertisen min ligger først og fremst i design av spillmekanikk og programmering, kan godt prøve meg på andre ting men ikke forvent allverden i tilfeller der jeg f.eks. lager spillgrafikken selv. :P

Ellers er det bare til å spør om noen vil vite noe.

Kommer til å utvide førsteposten med linker etterhvert, når/hvis jeg får opprettet gruppe og andre viktige linker ved behov.

67
Bjeff! Mjau! Mø! / Sv: Din status!
« på: 01. nov, 2014, 16:56 »
Jeg har førerkort :D woop!

Congratses.

68
Spill / Sv: Hva slags spill er deres favoritt
« på: 01. nov, 2014, 13:40 »
Eeh så vanskelig si, vet om så mange bra spill, eneste spilltypen jeg ikke bryr meg mye om er sportsspill, hmm måtte nesten gå gjennom hver sjanger for seg selv for å lage en god liste.

Tror jeg nesten vil si HoMM 3, ville spilt det mer men spillet er et massivt tidssluk. D:

69
Spill / Sv: Hva spiller du for tiden?
« på: 31. okt, 2014, 03:30 »
Spilt Super Meat Boy til bane 6-5, og jeg føler absolutt ikke for å spille lenger på grunn av de løse kontrollene, vanskelig å forklare men jeg føler at det er akkurat som om det er noe galt med dem på en måte, jeg liker vanligvis vanskelige spill men jeg føler bare ikke at det er gøy. Jeg er vel ikke den eneste som syns at kontrollene føles rare ut i dette spillet. >.>

Ellers går det i Klonoa 2, var ikke verdens vanskeligste spill men har ennå en del extra content å spille gjennom, hadde bare spilt GBA spillet i serien tidligere, og hadde nokså høye forventninger, viste jo seg at spillet likevel var mye bedre enn jeg forventet, og så var det slutten på spillet...jeg gråt ikke jeg lover...seriøst jeg hadde bare rusk på øyet "sadface.jpg"...

70
Leker / Sv: 5 spill, 4 du liker og 1 du ikke liker.
« på: 27. okt, 2014, 22:39 »
^Gjetter Borderlands jeg.

Dynasty Warriors 2 -> 8
Rayman Origins
Burnout 3
Wario Ware: Smooth Moves
LoZ: Twilight Princess

Edit: Riktig svar er Rayman Origins, selv om jeg vanligvis elsker plattformspill, så likte jeg ikke dette spillet, styringen og presentasjonen fungerte bare ikke for meg. >.>

71
Leker / 5 spill, 4 du liker og 1 du ikke liker.
« på: 27. okt, 2014, 09:56 »
Regler: Nevn 5 spill, 4 spill som du liker og 1 som du ikke liker, så gjetter du hvilket spill som personen over ikke liker, anbefaler at edit/modify funksjonen brukes til å svare, om andre har gjettet riktig eller ikke for å unngå unødvendig kluss.

Le first list:
EarthBound
Duke Nukem Forever
Halo 2
Sonic Generations
Supreme Commander

Edit: Er nok ikke Sonic spillet i denne lista jeg misliker, selv om det er en del av dem jeg ikke liker. Riktig svar er Halo 2, nå er jo egentlig DNF et ganske tragisk skytespill i forhold til Halo, og ganske smakløst i tillegg, men det var nå et nytt Duke Nukem spill, såpass idiotisk at det var underholdende altså.

72
Bjeff! Mjau! Mø! / Sv: Din status!
« på: 23. okt, 2014, 12:36 »

73
Leker / Sv: Tell til 10 før en admin poster!
« på: 23. okt, 2014, 01:12 »
14

74
Leker / Sv: Tell til 10 før en admin poster!
« på: 21. okt, 2014, 15:37 »
3

75
Leker / Sv: Tell til 10 før en admin poster!
« på: 21. okt, 2014, 12:57 »
Gr8

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9