Skrevet av Emne: Bjørnunger skutt  (Lest 3413 ganger)

InnosRage

  • Gjest
Bjørnunger skutt
« på: 21. jun, 2011, 10:58 »
Artikkel: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10087700

Ok, kem i alle dager gjør noe sånt, bjørnungene fortjente det ikkje.
I blir bare sur når I leser slike saker.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #1 på: 21. jun, 2011, 11:17 »
Les hele saken.

Det var et valg mellom onder. De hadde valg mellom at to til dyr døde, eller at mange flere dyr døde.
Jeg liker heller ikke at folk og dyr dør, men jeg stoler på at de hadde diskutert alle alternativer og tok det beste valget basert på situasjonen. Jeg velger også å tro at de utførte det på en så human måte som mulig.


Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #2 på: 21. jun, 2011, 11:30 »
Må si at jeg kanke se hvordan inngjerningen kunne vært sikker nok, hvis to bjørnUNGER kommer ut o.O hvis to unger kommer ut, hva er da sjansen for at en stor gjør det?
 Må for min del si at syns mulig det var ganske unødvendig å skyte de to ungene.

 Når det kommer til om det var en smart avgjørelse eller ikke: Når det gjelder dyr som skader eller dreper andre, drepes morderen. Si meg hvor i media verden man har hørt no annet.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #3 på: 22. jun, 2011, 07:06 »
Står at det ble gjort under kontrollerte forhold og det var etter at bjørnene brøt seg ut og spiste andre dyr i parken, noe som er feldig leit for alle dyrene involvert. Trist at bjørnene ble skutt, men de så vel ingen andre muligheter så det var ikke fordi de er kaldhjertet, noe som er en liten sol på horisonten iaf.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #4 på: 23. jun, 2011, 06:39 »
Wolftale: Sjansen for at unger kommer ut ER større enn at voksne kommer ut. Dyrepasserne går hver morgen og hver kveld rundt hele innhegningen og ser etter hull som bjørnene kan holde på å grave. (Jeg har selv gjort den jobben et par ganger.)

Voksne bjørner er store, ergo de krever et større hull, ergo det tar lengre tid å grave seg ut, vil jeg anta.

Ellers har vel Dax sagt det samme som jeg mener. Jeg stoler også på de ansatte i parken og jeg tror beslutningen de tok var den beste.

Ukamii Wolf

  • Gjest
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #5 på: 23. jun, 2011, 12:58 »
Rart at de ikke har bedøvelesgevær til å skyte dyra med når de slipper ut i stede for å drepe dem.
En annen rar ting er at de ikke har bakkesikring.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #6 på: 23. jun, 2011, 14:16 »
Rart at de ikke har bedøvelesgevær til å skyte dyra med når de slipper ut i stede for å drepe dem.
En annen rar ting er at de ikke har bakkesikring.

Det var visstnok for å hindre at de drepte flere dyr. Du vet, de sovner ikke med en gang av en bedøvelses-pil slik som tegneserier later som. Så, det var nok den eneste måten å gjøre det på uten å sette flere av de andre dyrene i fare.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #7 på: 24. okt, 2011, 13:49 »
Mennesker burde ta litt mer ansvar her i verden.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #8 på: 24. okt, 2011, 20:44 »
En dyrepark uten tilgang på bedøvelsespiler? Burde ikke det vært standard utstyr?

Det var visstnok for å hindre at de drepte flere dyr. Du vet, de sovner ikke med en gang av en bedøvelses-pil slik som tegneserier later som. Så, det var nok den eneste måten å gjøre det på uten å sette flere av de andre dyrene i fare.

Det tar ett par minutter før dyr er helt paralysert av en bedøveøsespil, det går veldig fort, noe jeg vet selv etter par besøk hos vetten med voffen når han fått narkose sprøyte.


Redigert av Administrator, unødig dobbelpost.
« Siste redigering: 25. okt, 2011, 16:13 av Aikho »

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Bjørnunger skutt
« Svar #9 på: 25. okt, 2011, 16:14 »
Nemlig, et par minutter der dyret er enda mer skremt og aggressivt enn det kanskje er fra før. Det går fort, men ikke fort nok.