Skrevet av Emne: Min WIP fursuit  (Lest 2976 ganger)

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Min WIP fursuit
« på: 18. okt, 2011, 18:35 »
Her er min WIP fursuit. Den har moving jaw, og skal ha toony eyes.  [ureshii] [w-happy]

Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #1 på: 18. okt, 2011, 18:51 »
Lykke til, og hold oss oppdatert :)

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #2 på: 22. okt, 2011, 12:10 »
jeg har oppdatert den litt men har ikke bilde enda... men den har fått øyne og litt mer skum på snuten og begynt å teipe. Men kun wolfie kan ta bilde fordi vi jobber oss henne. [w-cool] [razz]
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #3 på: 24. okt, 2011, 18:39 »
Yay jeg har bilde nå men har egentlig litt hvit pels på men samma det. og teipet ferdig!
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #4 på: 24. okt, 2011, 19:57 »
Yay jeg har bilde nå men har egentlig litt hvit pels på men samma det. og teipet ferdig!

Bra progress. Bare husk å fjern teipen før du legger på pelsen ;)

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #5 på: 24. okt, 2011, 21:49 »
Yay jeg har bilde nå men har egentlig litt hvit pels på men samma det. og teipet ferdig!

Bra progress. Bare husk å fjern teipen før du legger på pelsen ;)


? å du det 0.0 vi limte bare pelsen  rett på bare se på min evne chimmy blir til og vi lagde det samtidig
tsuna ^^

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #6 på: 24. okt, 2011, 22:53 »
Teipen skulle bare brukes som mal.

For å sitere Deo på FAF
Sitat
DUCTAPE GIVES OFF TOXIC FUMES THAT IN THE CONFINES OF A FURSUIT HEAD WITH MINIMAL AIR FLOW WILL KILL MANY BRAIN CELLS

Det betyr at dere må lage luftehull i masken som inne i ørene og IKKE ha noe foran munnen. Og PASS på å ikke bli for varm. Teip slipper ikke ut noe varme som kan gjøre deg overopphetet og besvime.

Jeg sier det ikke for å være slem, men for sikkerheten deres. ;)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #7 på: 24. okt, 2011, 23:18 »
Zoxeb er korrekt. Ducttape brukes bare for en ting. Pels maler. :)

Ducttape dummies gir en mal for kroppen, og det samme gjør man når formen til hodet er fullført.
Man dekker hodet i noe billig tøy, ducttaper det og fjerner tapen igjen. Tapedelene blir dermed maler for hvordan man skal klippe pelsen.
Selve pelsen blir festet direkte på plasten/balaclavenen/skumgummien (avhengig av hvilket material man bruker).

Ducttape fungerer dårlig som material av flere grunner. Det råtner (pga svette og høy fuktighet), det er helt tett (slipper hverken frisk luft inn eller dårlig luft ut) og det avgir gasser man helst ikke vil ha i seg.
Ducttape og papirfabrikater er etter det jeg skjønner de to store fy-materialene i fursuitbygging.

Men når det er sagt. Det er nok en av de hyppigste feilene som blir gjort, og skyldes antageligvis av at mange hoder blir vist når de lager ducttape dummy for hodet :p
Tok litt tid før jeg selv fant ut det også.

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #8 på: 25. okt, 2011, 13:48 »
Zoxeb er korrekt. Ducttape brukes bare for en ting. Pels maler. :)

Ducttape dummies gir en mal for kroppen, og det samme gjør man når formen til hodet er fullført.
Man dekker hodet i noe billig tøy, ducttaper det og fjerner tapen igjen. Tapedelene blir dermed maler for hvordan man skal klippe pelsen.
Selve pelsen blir festet direkte på plasten/balaclavenen/skumgummien (avhengig av hvilket material man bruker).

Ducttape fungerer dårlig som material av flere grunner. Det råtner (pga svette og høy fuktighet), det er helt tett (slipper hverken frisk luft inn eller dårlig luft ut) og det avgir gasser man helst ikke vil ha i seg.
Ducttape og papirfabrikater er etter det jeg skjønner de to store fy-materialene i fursuitbygging.

Men når det er sagt. Det er nok en av de hyppigste feilene som blir gjort, og skyldes antageligvis av at mange hoder blir vist når de lager ducttape dummy for hodet :p
Tok litt tid før jeg selv fant ut det også.
=/ vi viste ikke dette fordi et var våres første men nor vi skal lage fler seinere skal vi huske på det men Jeg brukte gaffateip
tsuna ^^

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Min WIP fursuit
« Svar #9 på: 25. okt, 2011, 13:54 »
Duckttape er engelsk for gaffateip.