Skrevet av Emne: "Save the Planet: Time to eat dog?" Ehm?  (Lest 10081 ganger)

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
"Save the Planet: Time to eat dog?" Ehm?
« på: 22. okt, 2009, 10:28 »
Siden det er torsdag, en av de kjedeligste og mest unødvendige dagene på skolen, så dreiv jeg å snoka litt rundt her og der, og kom over en link på Facebook til en artikkel..

Som kan finnes her

Tenkte jeg skulle bare dele den der, for den var nesten litt latterlig...
Det har ingenting med å spise hunden din, nei... Hvis dere leser før dere skriver kommentarer e.l så unngår vi spørsmål som blir svart på i artikkelen ;P

Siden Global oppvarming er et så stort tema, så har 2 professorer undersøkt hvor mye et husdyr "forurenser" i snitt pr. år, ut i fra forurensinga i forbindelse med Mat Produksjonen for husdyr..

Lurer på hva et menneske forurenser hvert år :P
Regner med at det er ubetydelig mye mer enn et husdyr xP

So, Time to eat Humans? x3

Quintus

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
Sv: "Save the Planet: Time to eat dog?" Ehm?
« Svar #1 på: 22. okt, 2009, 14:42 »
Dette er jo typisk menneskelig å nekte for å innrømme at det er menneskene som er problemet og legger i stedet skylden på alt annet rundt dem. Nå er jo mye i denne teorien i global oppvarming for det meste tøv, slik som det er nå så står vi heller over for en ny istid så nå nå er det om å gjøre å pusse vinterpelsen vår.  [laugh]

Seleni

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22. jan, 2010, 11:25 »
Det er ikke hunden eller SUVen som er problemet - det er kombinasjonen.

Aikho

• It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
« Svar #3 på: 22. jan, 2010, 15:21 »
Det sies jo også, blant slike folk at kyrne våre står for noen prosent mer enn mange andre ting som vi har med å gjøre når det gjelder global oppvarming.

Og det er jo heller ikke global oppvarming, for da tviler jeg på at vi hadde hatt temperaturer nedenom og forbi -30 her i vinter.
Det skal liksom være en "klimaendring" (Og slike har man faktisk hatt pga. solen siden tidenes morgen... De har vokst mer og mer og for alt vi vet så kan vi slutte å forurense og neste klimaendring vil være enda mer "ekstrem")

Seleni

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25. jan, 2010, 12:55 »
Alle levende organismer som puster, og/eller tar til seg næring via andre næringsstoffer, produserer Co2, metan og andre avfallsstoffer. Det er uunngåelig. heldivis finnes det også de som reverserer prosesen om natta.

Er det noe man skal slå ned på må det jo være massive kvikksølvlekkasjer, karbonmonoksidutslipp, og sånt.

På tide grave seg ned nå, tenker jeg.

Seleni

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. jan, 2010, 13:12 »
Ok, "skiller ut" er vel heller riktig ord. Det er jo ingenting som har evnen til å skape noe, bare omforme, og endre molekylærstrukturen via diverse kjemiske prosesser.
Poenget mitt er nå i hvert fall at utsondring av Co2 i aerobisk perspirasjon er fullstendig nødvendig (eller et biprodukt av en fullstendig nødvendig prosess) for samtlige levende organsimer på jorda i dag, bortsett fra gjærsopp og noen fisk. Det har vært gjeldende i så mange millioner år at forhøyede nivåer av Co2 i atmosfæren åpnet muligheten for en annen organisme som gjør det motsatte, alstå tar til seg vann og Co2 og gjør det om til glukose og oksygen. Slik holdes balansegangen. Gradvise utbredelser av dyr som hunden, som startet med første domestisering for drøyt 100000 år siden er ikke noe å frykte. Det man kan frykte, er muligens global avskoging i kombinasjon med og som resultat av en ekspansiv folkevekst, sikkerhetsmessig løssluppenhet som ender i klissete fjærer..

Den artikkelen minner meg på hvor lei jeg er av den innstillingen "Vi må redde planeten." Planeten kan da vel for pokker redde seg selv. Miljøkampen skal av en eller annen grunn fremstilles som "menneskets heltemodige uselviske kamp for å redde kloden, sfæren og alt der lever derpå." La oss innse det; jorda har vært igjennom mye juling. Livet, det har overlevd. Vi har opplevd svekkede magnetfelter, massivt bombardement fra oven, ekstremkulde, ekstremvarme, ekstremvått(flom), ekstemtørt, ekstremsyrlig, ekstremalkalisk... Nei, det er mennesket som står for fall. Men det er ikke nok for oss å redde oss selv. Vi skal forkle vår særdeles tann- og klobaserte kamp for overlevelsen som en heltedåd i rettferdighetens navn.

*gnir seg i øynene* Uaah, må ha sovet tungt. Må ha hatt et mareritt. Nei se! Strålende solelys. Og som utsikten gnistrer i det fjerne! For en vakker dag.  [ureshii]