Skrevet av Emne: Hva ønsker du var automatisert?  (Lest 7333 ganger)

Saifer

• Aktiv Fur
  • **
  • Aldri la meg klage, for jeg lever veldig godt!
    • Vis profil
Hva ønsker du var automatisert?
« på: 05. feb, 2013, 20:02 »
Vell jeg vet ikke HELT hvorfor jeg gjør dette, men jeg føler for å gjøre det likevel.

Vi lever i 2013... om jeg ikke tar helt feil... om du lesser dette i en annen tids epoke "HEI!!! Hvordan er fremtiden?"

Uansett... jeg jobber daglig med industri automasjon og mekatronik (CNC roboter) og, det er utrolig hva man kan få til å automatiser om man har kapitlet, plassen og interessen. Nå er jeg lit over gjennomsnittsrente nerd i dette faget så jeg har tegnet noen skiser på forskjellige husholdnings roboter...  Jeg har ikke råd... (eller behovet) for å byge noen per i dag, men tidligere i dag lurt jeg bare på noe.

Om du kunne vellge EN ting som du aldri hadde trengt å gjøre igjen, hva ville det vert?
(Også ikke si noe så generelt som husarbeid... siden det er bare mangel på fantasi.)
Så hva er det mest irriterende, slitsomme og tidkrevende tingen du skulle ønske du aldri trengte å gjøre igjen?
Det finnes ingen problemer som er så store at du ikke kan ta deg en pause å se på de andre som sliter mer enn deg.

Morisith

• Senior Fur
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Hva ønsker du var automatisert?
« Svar #1 på: 06. feb, 2013, 18:15 »
-Pille støv opp fra mellom flisene med støvsugeren som alltid er for stor eller tett.
-Bruke hårføneren i en evighet på bikkjen fordi eg ikke har en svær blåsemaskin :P

men aller helst en digital shopping som er "instant" :D la oss si du sitter og plutselig får lyst på en drikke, eller ikke har melk til middagen, da kan du skrive det inn/velge bilde, betale, og så har du en sånn holo-plattform som du får varen(e) sendt til :D

- litt nærmere virkeligheten er vel kanskje en type robot som kan ta handlingen for deg.
(eller en kontrollchip for samboeren så han kan gå å gjøre det for meg....)

Innteressangt tema forresten :D

Kereshni

• Senior Fur
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
« Svar #2 på: 06. feb, 2013, 18:53 »
Klesvask, henge opp kler, brette sammen og legge i skuffen og oppvask av tallerkener osv... Vært digg å få automatisert. Når du ikka har Mor-Botten so gjør det lengre så er det sykt kjedelig å gjøre det selv...

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. feb, 2013, 09:57 »
Noe som kunne vært med å hjelpe til med å ta de rette valgene på enkelte ting :3 ikke nødvendigvis sånne kjempestore valg xD

"hvilken flybilett til oslo skal jeg ta? hvem er billigst og ikke helt forjævlig å være med på?"

-- "den", "den" og "den" er bra, men jeg kan anbefale "denne"

^ eksempel.

killerfoxdudes

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. feb, 2013, 10:15 »
kansje en som maskin som wallance og gromit har,der hver morgen vakner jeg opp og senga bøyer den seg så jeg detter ned i et høl og lander på en sklie og sklir ned til stua der jeg får frokost ;D ;D ;D ;D
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

Smiling

• Overaktiv Fur
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #5 på: 07. feb, 2013, 16:26 »
en maskin som måker snø og strør sand  :P

Saifer

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. feb, 2013, 21:51 »
Noe som kunne vært med å hjelpe til med å ta de rette valgene på enkelte ting :3 ikke nødvendigvis sånne kjempestore valg xD

"hvilken flybilett til oslo skal jeg ta? hvem er billigst og ikke helt forjævlig å være med på?"

^ eksempel.

Har vi ikke noe slikt fra før... jeg tror det er kalt google... ^^
Nei jeg skjønner faktisk hva du mener, jeg tror det er noen tyskere som jobber med en kunstig innteligense som skall kunne gjøre slike ting... http://www.wolframalpha.com/ <-- prototypen... kan ikke si den imponerer stort per i dag, men... kanskje i fremtiden.
Det finnes ingen problemer som er så store at du ikke kan ta deg en pause å se på de andre som sliter mer enn deg.

UsagiKun

• Senior Fur
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
« Svar #7 på: 07. feb, 2013, 21:55 »

^ eksempel.

Nei jeg skjønner faktisk hva du mener, jeg tror det er noen tyskere som jobber med en kunstig innteligense som skall kunne gjøre slike ting... http://www.wolframalpha.com/ <-- prototypen... kan ikke si den imponerer stort per i dag, men... kanskje i fremtiden.

Mobiler begynner jo å gjøre det. Siri på iPhone eller Google Talk (?) kan f.eks. finne de nærmeste restaurantene og rangere dem etter best anmeldelser :3

Saifer

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07. feb, 2013, 22:07 »
en maskin som måker snø og strør sand  :P

JEG VET AKKURAT HVA DU SNAKKER OM!!!

Jeg laget noen tegninger på et system som skall kune gjøre det... den trenger bare to 2 kilowatts motor, to stepp omformere og et styre skap med diverse instrumenter... alt dette på omtrent 120 000 kr... ja, jeg kommer ikke til å bygge det med det første.

Intresangt å se inn på, men da jeg skjønte at snø komprimeres og blir tyngre regnet jeg meg fram til at motoren må overdimensjoneres EKSTREMT mye.

Jeg så også inn på en automatisk snøfreser, men... la oss være ærlige... det hadde vært det skumleste å se gå opp og ned opkjøselen din.

Saifer

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07. feb, 2013, 22:14 »

^ eksempel.

Mobiler begynner jo å gjøre det. Siri på iPhone eller Google Talk (?) kan f.eks. finne de nærmeste restaurantene og rangere dem etter best anmeldelser :3

Ja, jeg vet, men problemet med disse er at de har konsekvente databaser de bruker for å få resultatene sine. tenk om de kunne få tilgang til ALT som er på internettet for å generere best mulige resultater, det tenker jeg hadde vært optimalt, om du spør meg. ^^

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #10 på: 08. feb, 2013, 00:18 »

^ eksempel.

Selv om man søker "billig komfortabel flybilett" i google så er det jo ikke dermed sakt at man kommer frem til det man søker etter x3 høhø.

Shuffleton

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #11 på: 11. mar, 2013, 22:50 »
Matproduksjon.
Synd for agronomer, bra for etiopere.

FreesTyler

• Über Fur
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #12 på: 12. mar, 2013, 13:14 »
Noe som kunne fraktet post fra over alt i verden og til deg på kort tid, ikke sånn eviglange greier det er nå pfff xD

Vi har en sånn støvsuger robbot, hva med en som vasker gulvet også? Bare hell på vann og vaskemiddel og la den
gjøre gulvet rent og pent x)

Arrius

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12. mar, 2013, 16:20 »
hjærnen og livet mitt.
The more i learn about people, the more i like my dog.

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
« Svar #14 på: 12. mar, 2013, 18:18 »
Noe som kunne bært utstyr til og fra konserter :P

Kereshni

• Senior Fur
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
« Svar #15 på: 29. apr, 2013, 11:01 »
Noe som kunne bært utstyr til og fra konserter :P

Ansett noen folk. Kjøp en minibuss.

A: Folkene frakter utstyret inn i minibussen.
B: Kjører til og fra konserter.
C: Setter opp utstyret.

(No offense to be made, was meant as a joke)

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
« Svar #16 på: 07. mai, 2013, 19:00 »
Rydding av leiligheten