Skrevet av Emne: Horrorspill det skummleste du har spillt.  (Lest 22297 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #25 på: 24. aug, 2010, 19:34 »
Jeg spilte Dead Space på min 1280x1024 skjerm uten noen problemer i det hele tatt.

Legger ved et skjermbilde i fra da jeg prøvde å spille det i fullskjerm, og legger ved et skjermbilde jeg fant fra spillet online. Som man ser så er en del av skjermen som blir klippet av i fullskjerm, og skjermbilde føles veldig "trangt" ut. Litt leit at jeg ikke får spilt det, men men.

Holder for tiden på å spille meg i gjennom Gabriel Knight: Sins Of The Fathers. Meget bra, med tidvis irriterende. Forfriskende med et spill med en god narrativ hvor man ikke dreper alt man kommer over.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #26 på: 24. aug, 2010, 22:31 »
Jau! http://nh2.wecreatestuff.com/  Ehm.. Jeg ble skremt av en gameplay video.. Spilte gjennom det først, er vist ingenting iforhold til dette her o.o''  (laster ned og håper på litt søvn i kveld)

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #27 på: 25. aug, 2010, 12:00 »
Eeeh.. Kall meg en reddhare, men jeg slenger inn Minecraft
www.minecraft.com  Det er et stoooort (evig verden) sandbox spill hvor du skal lage deg ett sted å bo for å beskytte deg mot zombier og andre monster som spawner om natta. Du må også grave deg gruver for å finne miniraler til å lage diverse redskaper som gjør det lettere for deg å overleve. Kan vel kalle det "Lego-survival-horror"
jeg støtter denne meningen, minecraft er ekstremt skummelt når det er så mange mørke steder, du hører zombie stønning og du vet en creeper er der nede og venter på deg :S

Dorve / Mr. Marcooler

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • "Self offence, is the best offence."
    • Vis profil
    • Marcooler.com!
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #28 på: 31. aug, 2010, 00:31 »
Spælt en Half Life 2 mod for litt sia, den het Korsakovia, skikelig creepy. D:

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #29 på: 31. aug, 2010, 21:36 »
Satt å spilte Silent Hill her om dan når det tordna no værre, når det slo ned i nabobygget så var jeg midt i en sene der jeg hadde pyramidhead etter meg, jeg skavtt så jeg trudde jeg skulle drite på meg lol.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #30 på: 01. sep, 2010, 19:06 »
Supermario 64 D: (Neida, bare tuller)

Fallout 3 kvepper eg skikkelig av når noen begynner å skyte eller hvis
noen zombier angriper meg, siden eg lever meg helt inn i atmosferen [w-happy]
« Siste redigering: 11. sep, 2010, 12:29 av Chronowolf »
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #31 på: 10. sep, 2010, 14:02 »
Spilte Amnesia hos en venn igår. Selv om jeg ikke var med  å spilte gjennom så mye + vi var to til stede så er dette absolutt det skumlesete spillet jeg noen sinne har spilt. 
Gamer har også en anmeldelse http://gamer.no/artikler/70467/anmeldelse-amnesia-the-dark-descent/


Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #32 på: 10. sep, 2010, 19:13 »
Spilte Amnesia hos en venn igår. Selv om jeg ikke var med  å spilte gjennom så mye + vi var to til stede så er dette absolutt det skumlesete spillet jeg noen sinne har spilt.  
Gamer har også en anmeldelse http://gamer.no/artikler/70467/anmeldelse-amnesia-the-dark-descent/



Ja det så morro ut, skal se om eg får kjøpt det en eller annen gang [w-wink]

EDIT: Kjøpte det i går, men får ikke testet det skikkelig ut før eg får pcen min tilbake fra reparasjon, tipper det er bra [w-wink]
« Siste redigering: 11. sep, 2010, 12:28 av Chronowolf »
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Dorve / Mr. Marcooler

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • "Self offence, is the best offence."
    • Vis profil
    • Marcooler.com!
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #33 på: 10. okt, 2010, 05:53 »
Spælt Limbo i kveld, må si de kvalifisere ganske bra! D:
Knalltøft spæll me interresante puzzles, da. :3

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #34 på: 10. okt, 2010, 13:19 »
Fear 1 og 2.. vel, har bare spilt 2 ern :P er momenter hvor man skvetter litt av ^^

også som har blitt nevnt her, så vil jeg tru Amnesia er ganske bra når det kommer til horror sjangeren :P
Men da må man ikke glemme tidligere spill som utviklern av Amnesia har laga også da ;P
Penumbra, litt i samme stil som Amnesia egentlig.. Skal være en gratis versjon ett eller annet sted :)

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #35 på: 10. okt, 2010, 14:21 »
Har ikke fått igjen pcen endå, neste tirsdag er det seks uker siden eg leverte den inn til reparasjon, D:
akkurat som sist...
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

lassenissen

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #36 på: 10. okt, 2010, 15:19 »
Spilte også Amnesia sammen med en kompis for noen dager siden. Herregud så skummelt det er.

Og personlig syntes jeg også Dead Space kunne være ganske creepy til tider.

Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #37 på: 13. okt, 2010, 16:43 »
Fallout 3 <-- E nogen plasser som er skumle der, men ikkje sånn 'skrik og skru av skjermen skummel' :P

F.E.A.R 1 og 2 <-- Alma i 1'en skremme vettet av meg xD, mens i 2'en e det de der krypende zombie menneskene tingå som e skumle :P

Doom 3 <-- I can't stand zombies xD e vel det spelet som har skremt meg mest, takle ikkje å bytta mellom lommelykt og våpen ^^

Dead Space <-- De første chapterene syns eg va skumle, og de har lekt godt me lyden i spelet, men så e det bare det samme om igjen , de komme jo bare gjennom ventilene heile tidå, kjekt spel uansett.

Amnesia <-- Holder på med det nå, men tørr bare spela 10 minutt om gangen [laugh] føle meg så hjelpesløs når eg spele det. det så plage meg e at personen du spille blir galen så fort og begynne å slepe hovet ette golvet [laugh]

Resident Evil 4 og 5 <-- Syns ikkje de var så veldig skumle, mer spennende. Kjekke spel.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #38 på: 15. okt, 2010, 16:51 »
Hadde tenkt å kjøpe amnesia idag, men så fant jeg denne http://www.youtube.com/watch?v=uIRo0iT0qNw 

Ikke sikker på om jeg, eh, tørr mer XD   2 min inni videoen ser dere hvorfor!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #39 på: 15. okt, 2010, 17:11 »
Hadde tenkt å kjøpe amnesia idag, men så fant jeg denne http://www.youtube.com/watch?v=uIRo0iT0qNw 

Ikke sikker på om jeg, eh, tørr mer XD   2 min inni videoen ser dere hvorfor!

hehe :P vet ikke om det er bare meg.. men føler at han kanskje spilte litt væl mye? x3
tviler på at det var så jævlig at man nærmest skriker (spørs åssen belysning du selv har i rommet du spillet så klart) :P

Quintus

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #40 på: 15. okt, 2010, 17:44 »
Jo mere man lever seg inni spillet, jo mere skvetter man :) jeg lever meg ganske mye inni både film og spill, har spillt meg igjennom Doom 3 og skvat mange ganger der hvertfall. F.E.A.R har jeg prøvd litt, skvatt noen gnager der også, men jeg har ikke spillt meg igjennom det.
Når det kommer til Silent Hill, så er det kanskje det spillet jeg har blitt mest skremt av siden det går en stund mellom hver gang man blir skremt så når man først kommer over noe som skal skremme deg så er jeg altid helt uforberett selv om jeg vet at noe kan dukke opp når som helst ;P. Filmen var ganske bra den men den var ikke så skremmende som spillene synes jeg.
Fallout 3 kan være skremme noen ganger også ja, har blitt småskremt noen ganger der også når folk begynner å skute på deg og jeg ikke vet hvor skuddene kommer fra ;P. Men vi har jo gamle klasikkere som Wolfenstain 3D, gamle Doom osv som jeg husket da jeg spillte dem første gangen så skvatt jeg bra da også hehe ;P, til sist så har vi jo Killing Floor som man også kan skvette litt av en gang i blant ;P



Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #41 på: 25. okt, 2010, 05:49 »
Hadde tenkt å kjøpe amnesia idag, men så fant jeg denne http://www.youtube.com/watch?v=uIRo0iT0qNw 

Ikke sikker på om jeg, eh, tørr mer XD   2 min inni videoen ser dere hvorfor!

hehe, har nettopp spelt igjennom spelet og det var utrloigt skummelt. Du leve de sånn i at du e forsvarsløs  [laugh]
Skulle prøve å lokke monsteret vekk engang med å hive noe, i en an retning, og når eg springer rundt hjørnet (trodde den gikk i andre retning mot lyden av dunket) løper eg rett inni den greiå, og eg bare heiv vekk tastaturet, muså og headsettet og løp nærmest vekk fra pcen xD

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #42 på: 25. okt, 2010, 09:54 »
Hadde tenkt å kjøpe amnesia idag, men så fant jeg denne http://www.youtube.com/watch?v=uIRo0iT0qNw  

Ikke sikker på om jeg, eh, tørr mer XD   2 min inni videoen ser dere hvorfor!

hehe, har nettopp spelt igjennom spelet og det var utrloigt skummelt. Du leve de sånn i at du e forsvarsløs  [laugh]
Skulle prøve å lokke monsteret vekk engang med å hive noe, i en an retning, og når eg springer rundt hjørnet (trodde den gikk i andre retning mot lyden av dunket) løper eg rett inni den greiå, og eg bare heiv vekk tastaturet, muså og headsettet og løp nærmest vekk fra pcen xD

Lol, nice! Tipper Amnesia vinner prisen for "det skumleste spillet" (Har egentlig vunnet den prisen allerede) [laugh]
Eg spillte det litt for ikke så lenge siden og det usynlige vannmonsteret var litt irriterende innpåsliten når eg var inne på ett slags nedsvømt bibliotek, siden eg bare hadde bøker å hive og hev nesten alle sammen vekk for å lure det vekk, men nei, det forsvant ikke, så tipper eg sto og hoppet og gjorde nesten ingenting i rundt 20 minutter, så tok eg og klarte å hoppe oppå noen bokhyller og løp så fort eg kunne fra det, eg kom meg heldigvis unna fra biblioteket, men så var det andre utfordringer i veien forran meg (eg "døde" to ganger før eg kom meg helt unna, brukte meg god tid også [razz]
« Siste redigering: 25. okt, 2010, 09:58 av Chronowolf »
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #43 på: 25. okt, 2010, 11:43 »
Eternal Darkness: Sanity's Requiem.

Spillet er forferdelig. Du mister liv, du blir sliten og du BLIR gal.

Men det er samtidig bra. God historie, og veldig godt fortalt =3

AndyPandy

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #44 på: 27. okt, 2010, 08:33 »
Left 4 dead 2 var ganske creepy at first, men det gikk over til hilarious zombie slaughter  ;D kvepper fremdeles litt hvis special infected kommer løpende og banker meg opp, spesielt når tard cpuer ikke gidder hjelpe x3

lassenissen

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #45 på: 04. nov, 2010, 08:49 »
Hadde tenkt å kjøpe amnesia idag, men så fant jeg denne http://www.youtube.com/watch?v=uIRo0iT0qNw  

Ikke sikker på om jeg, eh, tørr mer XD   2 min inni videoen ser dere hvorfor!

hehe, har nettopp spelt igjennom spelet og det var utrloigt skummelt. Du leve de sånn i at du e forsvarsløs  [laugh]
Skulle prøve å lokke monsteret vekk engang med å hive noe, i en an retning, og når eg springer rundt hjørnet (trodde den gikk i andre retning mot lyden av dunket) løper eg rett inni den greiå, og eg bare heiv vekk tastaturet, muså og headsettet og løp nærmest vekk fra pcen xD

Lol, nice! Tipper Amnesia vinner prisen for "det skumleste spillet" (Har egentlig vunnet den prisen allerede) [laugh]
Eg spillte det litt for ikke så lenge siden og det usynlige vannmonsteret var litt irriterende innpåsliten når eg var inne på ett slags nedsvømt bibliotek, siden eg bare hadde bøker å hive og hev nesten alle sammen vekk for å lure det vekk, men nei, det forsvant ikke, så tipper eg sto og hoppet og gjorde nesten ingenting i rundt 20 minutter, så tok eg og klarte å hoppe oppå noen bokhyller og løp så fort eg kunne fra det, eg kom meg heldigvis unna fra biblioteket, men så var det andre utfordringer i veien forran meg (eg "døde" to ganger før eg kom meg helt unna, brukte meg god tid også [razz]

Jeg husker jeg måte hjelpe en kompis med det brettet der. Når du skal bare spurte alt du kan vekk fra vannmonsteret mens du hele tiden må åpne og lukke dører igjen etter deg for å sinke monsteret, ellers vil det ta deg igjen. Ikke så lett å åpne å lukke dørene mens man løp gjennom den med tanke på at du må fysisk gjøre det med musa. xD

Dorve / Mr. Marcooler

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • "Self offence, is the best offence."
    • Vis profil
    • Marcooler.com!
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #46 på: 15. jan, 2011, 22:53 »
Minecraft!

Æ bli halvt ihjelskremt av creepers. xD

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #47 på: 16. jan, 2011, 02:38 »
Minecraft!

Æ bli halvt ihjelskremt av creepers. xD

Ja dæven o.o
Minecraft er skummelt!

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #48 på: 16. jan, 2011, 11:04 »
Haha, må vel bli Doom 64
Ja, eg har ikkje spilt så mye skummelt horror siden det. :P

Klikketiklikk :D

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #49 på: 23. jan, 2011, 05:21 »
Scary Maze Game