Skrevet av Emne: Final Fantasy XIV  (Lest 4425 ganger)

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Final Fantasy XIV
« på: 16. aug, 2010, 04:43 »
nå er det jo ikke så lenge til Final Fantasy XIV slippes, for de som ikke vet det, så dette et mmorpg. massive multiplayer online etc. lagd noenlunde i samme stil som FF XI, men med svært juicy design og grafikk, samt et noenlunde nytt konsept til lvl'ing som virker litt fresh etter min mening, crafting og gathering har også fått en mye høyere viktighet siden feks npc vendors og smeder bare kan reparere opp til 50 prosent av full status på utstyr.

en av tingene som også appelerer endel til meg er katte'ish rasen man kan spille som, bare females er playable vel å merke, men er egentlig et fett med tanke på hvor nusselige de er generelt hehe.

http://na.finalfantasyxiv.com/#/world/races

kunne sikker holdt på lenge, men er bedre om man ser selv litt selv osv. hvis dere følger de logiske lenkene øverst på siden jeg linket så vil dere finne annet relevant materiale om spillet samt hvordan dette nye systemet funker. har en venn som var virkelig fan av ff XI og han sier at kamp systemet i FFXIV har fått en real overhaling i tilfelle folk som allerede har spillt FFXI lurte.

noen andre som har planer om å spille dette eller ivhertfall snuse litt på?
har planer å spille på Shadowlord servern hvis de blir å beholde navna de har beta serverne, noe som jeg er ganske sikker på. alle serverne vil bli internasjonale så man får folk fra asia, europa og US på serverne.

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #1 på: 20. aug, 2010, 11:37 »
vel takk gudene for at spillet fikk overhaling, FF XI hadde det mest knotete systemet jeg har vært borti noen sinne, spillet skal ha ros derimot for det geniale job systemet, slik at du ikke var fastlåst i en klasse for resten av spillet som den karakteren.
men damn it, greit nok at de vil ha spesielle alver, men jeg mener det ser fortsatt funky ut at de er evlet med giraffer og gorillaer >: (
men kommer til å teste en gratis trial sikkert, men kommer neppe til å spille fast siden jeg har nok for øyeblikket med champions online

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #2 på: 21. aug, 2010, 21:09 »
Kommer til å teste en eventuell trial, men jeg kjøper ikke asiatisk-utviklede MMO'er uten å ha testa dem først. Gjorde den feilen med Aion, og det var en en eneste stor grind med null balanse mellom klassene. Det hele så jo veldig pent ut da, men det hjelper ikke når spillet har null content. FF XI er ikke akkurat kjent for lite grinding det heller, så jeg tviler egentlig på at jeg kommer til å spille det =\

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #3 på: 25. aug, 2010, 11:48 »
Jeg har hørt rykter om at dette spillet blir helt ræva, slik jeg har fått intrykk av det. La meg sitere playstationspill.no sin artikkel:

Sitat fra: Playstationspill.no
Square Enix annonserte at Final Fantasy XIV vil belønne spillere med mindre tid enn de som er hardcore. Måten de vil gjøre det på er at spillet vil senke farten på spillet ditt jo lenger du spiller. Det vil si at karakteren din blir trøtt når du spiller for lenge. Du får 25% trøtthet per time og det tar 24 timer for å fjerne 25% trøtthet, med andre ord så kan du kun spille i en time per dag. De har også lagt til et dormancy(uvirksomhet)-system. Dette gjør at jo lenger du slåss og crafter jo mindre xp får du.

Et slikt system er ikke unikt, men Square har lagt det til på et så ekstremt nivå at det kommer til å eliminere all form for såkalt  "hardcore-gaming" gjennom hele spillet.

Skribenten for denne artikkelen skrev også dette:

Sitat fra: Terje
systemet fungerer slikt:
Genererer:
1 time = 25% fat
2 time = 50% fat
3 time = 75% fat
4 time = 100% fat
Regenererer:
1 dag = 25% fat
2 dag = 50% fat
3 dag = 75% fat
4 dag = 100% fat

Når du har fått 100% fat så så kan du ikke spille i det hele tatt på 2 dager (karakteren eller brukeren blir låst.. usikker hvilken)

Vansklig å si helt sikkert hva de mente med at karakteren/brukeren blir låst i 2 dager nå 75% fat er 3 dager..


Jeg kan ikke garantere 100% at dette er sant og sånn, ettersom de har fjernet kilden i forumdiskusjonen pga "upassende innhold", rofl.
Men playstationspill.no er ganske seriøse med det de driver med, så jeg tror ikke dette er noe de finner på. Blir spennende å se, men slik det ser ut til nå, tviler jeg sterkt på at jeg kommer til å kjøpe det...

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #4 på: 25. aug, 2010, 11:56 »
Jeg har hørt rykter om at dette spillet blir helt ræva, slik jeg har fått intrykk av det. La meg sitere playstationspill.no sin artikkel:

Sitat fra: Playstationspill.no
Square Enix annonserte at Final Fantasy XIV vil belønne spillere med mindre tid enn de som er hardcore. Måten de vil gjøre det på er at spillet vil senke farten på spillet ditt jo lenger du spiller. Det vil si at karakteren din blir trøtt når du spiller for lenge. Du får 25% trøtthet per time og det tar 24 timer for å fjerne 25% trøtthet, med andre ord så kan du kun spille i en time per dag. De har også lagt til et dormancy(uvirksomhet)-system. Dette gjør at jo lenger du slåss og crafter jo mindre xp får du.

Et slikt system er ikke unikt, men Square har lagt det til på et så ekstremt nivå at det kommer til å eliminere all form for såkalt  "hardcore-gaming" gjennom hele spillet.

Skribenten for denne artikkelen skrev også dette:

Sitat fra: Terje
systemet fungerer slikt:
Genererer:
1 time = 25% fat
2 time = 50% fat
3 time = 75% fat
4 time = 100% fat
Regenererer:
1 dag = 25% fat
2 dag = 50% fat
3 dag = 75% fat
4 dag = 100% fat

Når du har fått 100% fat så så kan du ikke spille i det hele tatt på 2 dager (karakteren eller brukeren blir låst.. usikker hvilken)

Vansklig å si helt sikkert hva de mente med at karakteren/brukeren blir låst i 2 dager nå 75% fat er 3 dager..


Jeg kan ikke garantere 100% at dette er sant og sånn, ettersom de har fjernet kilden i forumdiskusjonen pga "upassende innhold", rofl.
Men playstationspill.no er ganske seriøse med det de driver med, så jeg tror ikke dette er noe de finner på. Blir spennende å se, men slik det ser ut til nå, tviler jeg sterkt på at jeg kommer til å kjøpe det...

Skal de satse på Casual gaming?
hørtes ikke akkurat lønnsomt ut for deres del :p

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #5 på: 25. aug, 2010, 11:58 »
høres virkelig tilbakestående ut, 4 timer maksimalt hvor 3 av dem er kjedligere en normalt?
gruud, det spillet kommer til å floppe i starten ville jeg mene, siden det er mest hardcore gamere som prøvre nye uprøvde mmo'er

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #6 på: 25. aug, 2010, 12:23 »
Ikke sant.

Final Fantasy er jo også et av de mest tidskrevende spillene som er på markedet. .. var det i hvertfall, jeg kan ikke uttale meg siden jeg ikke har spillt nyere spill siden Final Fantasy X eller så veldig mange andre spill, men iaff det jeg har fått intrykk av. Men de spillene krevde iaff tid og tolmodighet for å få med seg historien. Om de ikke skal la oss spille mer enn _1_ time på 1-2 dager, så er det ikke så mye spillopplevelse vi får ut av det, for å si det på den måten. ._.

De snakket noe om at de ville ha et slikt gameplay for å "forhindre" spillavhengighet og at folk skal løfte på rumpa og komme seg ut elns.
Helt på trynet, spør du meg. Jeg mener, det er greit at de setter opp noe sånn, men jeg synes det var .. litt overdrivelse. Hadde karakteren fått 5 til 10% trøtthet etter en time, hadde jeg kunne gått med på det, og heller 1 time igjen for å få -5 til -10% trøtthet. .. og det å låse karakteren eller brukeren.. wtf for noe bullshit.

Og ja, de kommer nok ikke til å tjene så mye på dette. Håper alt dette egentlig bare er en stor misforståelse. >_>
*skuffa*
« Siste redigering: 25. aug, 2010, 12:25 av Pumzie »

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #7 på: 25. aug, 2010, 22:42 »
kan hende de vil gjøre opp for at final fantasy 13 var så sinnsykt langtrukket?

zandzpider

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #8 på: 28. aug, 2010, 08:13 »
http://www.youtube.com/user/RocsLock#p/u/1/Yt8sp6rABFc

kar som spiller FF XIV beta'en som snakker om hvordan exp "decay" systemet fungerer... LANGT fra det som nevnes her

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #9 på: 11. sep, 2010, 00:23 »
nuja, nå er nå open beta ute for de som er intereserte.

ikke glem ordet "beta" ingenting er satt i stein, så man får se hva resultatet blir til slutt.

nå skal sant sies at de vistnok har planer om å gjøre dette spillet ganske casual friendly (for en eller annen merkelig grunn), dere kan tro det er mye klaging over dette, skjønner det godt. ingen skal vistnok ligge etter andre pga skole/jobb etc. spørr du meg så er det nok bare en måte å holde spillere tilbake mens de får litt ekstra tid på seg for å fikse end game content, hehe.
lov å håpe.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #10 på: 18. sep, 2010, 06:44 »
http://www.youtube.com/watch?v=abE09-tqhoM&feature=player_embedded

tror dette vil forklare ganske godt hvordan fatigue systemet fungerer, så ingen grunn til panikk.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy XIV
« Svar #11 på: 18. sep, 2010, 12:39 »
http://www.youtube.com/watch?v=abE09-tqhoM&feature=player_embedded

tror dette vil forklare ganske godt hvordan fatigue systemet fungerer, så ingen grunn til panikk.

Tja etter det der virka det ikke like ille, men fortsatt ingen fan.
Har ikke tålmodighet til sånne ting.

jeg tipper også at din fysiske level vil ha mer å si i spillet enn hvilke forskjellige disipliner du kan combinere.
Så jeg kommer nok fortsatt bare til å teste en eventuell trial.