Skrevet av Emne: Fursona forum del  (Lest 5649 ganger)

Cyber Sheppie

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • May the music of my soul never fade
    • Vis profil
    • Furaffinity
Fursona forum del
« på: 10. okt, 2010, 01:24 »
det burde være en del for dei som vil diskutere/få hjelp med å lage/vise sin fursona.
In Soviet Russia, table flips you.
┬─┬ ︵ /(.□. \)

MouseClick

  • Gjest
Sv: Fursona forum del
« Svar #1 på: 10. okt, 2010, 01:44 »
Hmmm... Høres interessant ut :P

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Fursona forum del
« Svar #2 på: 10. okt, 2010, 02:14 »
Alternativt kan du bruke pelskunst og/eller fursuit forumet.
Uansett så si ifra så kan vi sikkert hjelpe til.
F.eks. hva ønsker du å utvikle? Personlighet, utseende, art, etc.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Fursona forum del
« Svar #3 på: 10. okt, 2010, 06:52 »
ser ikke helt poenget med å ha et underforum for det.
Kan du ikke heller lage en tråd i pelskunst forumet? Og vi viser faktisk fursonaen vår i denne tråden, samt at vi har en del bilder av fursuits.

Som tidligere nevnt, syns jeg folk bør slappe av med å finne fursonaen sin og la den komme til seg, i steden for å stresse.
Hvorfor stresser folk for å finne fursonaen sin? kanskje fordi jeg selv aldri har hatt problem med å verken finne min dyreart eller utseende, siden den alltid har vært en del av meg, jeg sier dette men..

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Fursona forum del
« Svar #4 på: 10. okt, 2010, 13:15 »
Jeg er nå enig med Wolftale.

Er greit å få inspirasjon om du ikke er helt sikker, men trur ikke man trenger et helt underforum for slikt  [laugh]
Åssen man finner sin egen fursona er vel litt individuelt egentlig, siden man legger litt forskjellige ting i det å være furry.

f.eks: Noen/en del går for å lage den så "kul, morsom eller rå" som mulig, mens andre går litt etter hva som gjenspeiler seg selv på personlighet (og kanskje tildels utseende).

Jeg sier nå bruk litt tid på det :) da vil det som regel komme litt bedre ut enn om man bruker 5 min :P

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Fursona forum del
« Svar #5 på: 10. okt, 2010, 14:38 »
Nå er det veldig individuelt hvordan man "bruker" sin fursona. Enkelte bruker de til å gjenspeile deler eller hele sin personlighet, enkelte bruker det for å forbedre karaktertrekk ved segselv, enkelte bruker de for å være noen andre fullstendig, men så er det også en del som bruker forskjellige fursonaer avhengig av situasjon. Eksempel her er hvis man vil være en karakter i en type rollespill og en annen i en annen type.

Akkurat et slikt tema passer egentlig ikke så godt inn i kunstforumet grunnet det er mye mer med en fursona enn bare det visuelle. Personlighet, væremåte, evner og omgivelser er gode eksempel på dette. Uansett bruk er det 100% opp til den enkelte hvor man ønsker å finne inspirasjon til å skape den om man ønsker å ta det over tid eller skrive på et forum og få hjelp der.

Når dette er sagt; er det noen andre som er interesert i et slikt underforum?

Lakorv

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 180
  • Ek em hrafninn
    • Vis profil
Sv: Fursona forum del
« Svar #6 på: 10. okt, 2010, 14:47 »
Jeg for min del synes det vel må holde med et topic eller noe sånt, om det var diskusjon av fursonas som var målet. Tror ikke det trenger et eget forum; det hadde nok kommet til å bli noe tynt med topics der.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Fursona forum del
« Svar #7 på: 10. okt, 2010, 14:52 »
Jeg tror et topic er nok, ser ikke akkurat hvordan et helt underforum vil være nødvendig.

Angående hvor det topicet passer, Pelskunst høres riktig ut, som du sier Tellos, det er ikke bare det visuelle, men det visuelle skal ofte gjennspeile alt det andre og da passer det egentlig best inn der alikevel.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Fursona forum del
« Svar #8 på: 11. okt, 2010, 12:50 »
Har litt blandede meninger og følelser om dette. Hvis flere ønsker et slikt underforum (men ser ikke ut til at det er den største etterspørslen for øyeblikket) kunne man kanskje prøvd noe slikt, og opprettet et Fursona underforum under Furry eksentrisiteter. Hvis ikke kan man alltids poste om fursona-hjelp under Bjeff! Mjau! Mø!, eventuelt Bakrommet dersom man vil holde det mer privat, eller Pelskunst eller Fursuit dersom man hovedsakelig vil ha hjelp til ens fursona i forhold til tegning eller fursuiting.

Narm

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 344
  • Det er relativt realistisk.
    • Vis profil
Sv: Fursona forum del
« Svar #9 på: 11. okt, 2010, 22:20 »
Jeg får min del synes det er en god ide. det er en like stor (om ikke større) del av fandomen som plushies... så hvorfor ikke?
-Sett inn morsom signatur her-
http://www.furaffinity.net/user/narmenia/

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Fursona forum del
« Svar #10 på: 12. okt, 2010, 08:22 »
Jeg får min del synes det er en god ide. det er en like stor (om ikke større) del av fandomen som plushies... så hvorfor ikke?

Jo, men så er ikke akkurat Fursona laging noe alle gjør igjennom hele tida man er i fandomet.(ikke alle forblir i fandomet, men det vet du sikkert)
Dessuten så kan Fursona hjelp, laging e.l plasseres innenfor de subforuma man allerede har, mens Plushies (eller som det er navngitt her; Tøydyr) ikke kan det.. på en måte.. x3

Trur det er bedre at man heller lager en tråd på underforuma for tegning, fursuiting, eller Bakrommet (om du har tilgang).

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Fursona forum del
« Svar #11 på: 13. okt, 2010, 19:28 »
tror ikke det trengs, man har pelskunst, og fursuit underforumene, og det tror jeg er nokk. man kan jo heller lage et topic med navnet "fursonaer" eller "reference sheets", eller om man trenger hjelp, bare lage et "hjelp meg" topic elns.

og om noen trenger hjelp så kan jeg gjerne hjelpe, om noen vill det xD (elsker å lage karakterer <_<).. valg av dyr er også enkelt, bare ta ditt favoritt dyr 8D

Tahami

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 582
  • (ㅎ___ㅎ✞)७ *Real Norwegian Trolling*.
    • Vis profil
Sv: Fursona forum del
« Svar #12 på: 09. nov, 2010, 18:59 »
tror ikke det trengs, man har pelskunst, og fursuit underforumene, og det tror jeg er nokk. man kan jo heller lage et topic med navnet "fursonaer" eller "reference sheets", eller om man trenger hjelp, bare lage et "hjelp meg" topic elns.

og om noen trenger hjelp så kan jeg gjerne hjelpe, om noen vill det xD (elsker å lage karakterer <_<).. valg av dyr er også enkelt, bare ta ditt favoritt dyr 8D
litt hjelp hadde vært fint 8D
[inserts passende signatur]