Skrevet av Emne: Endringer på forumet.  (Lest 10309 ganger)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Endringer på forumet.
« på: 10. nov, 2010, 15:34 »
Heisan folkens! Da har jeg sottet enda noen timer og rotet med dette. Nå ønsker jeg deres tilbakemelding.

Om en tid vurderes det å dele opp forumet litt for å få litt struktur. Dette bl.a. etter veldig etterspørsel fra enkelte medlemmer. Vi hører dere! Tar bare litt tid :P Det som kommer til å skje er at de fleste underforum får underkategorier. Dette betyr litt mer navigering, men mye bedre sorteringsevne og flere muligheter for alle medlemmene på forumet. Her kommer blandt annet en offentlig del av furmeets underforumet.


Bjeff! Mjau! Mø!:
Fursona: Merket meg ønsker rundt det å ha en egen fursona del, om det så er utvikling eller diskutering.
Real life: Tråder med ting som har med dit virkelige jeg.
Rollespill: Alle rollespill og liknende havner her
Leker: Spill som f.eks. ødelegg et ønske spillet og liknende forumspill og leker.

Dyr og natur:
Dette underforumet virker vel som det skal.

Underholdning:
Spill: PC-spill og brikkespill med mer.
Film: Film, serier osv.
Musikk: Musikkdiskusjoner av variabelt innhold.
Literatur: Bøker, skriverier, magasiner osv.


Pelskunst:
Privat portefølje: Bildegallerier, bilde-poste-tråder og sted for de som generelt ønsker
Fursona: Fursona tråden, refsheet tråden
Gaver: Ønsker du å gi bort ting eller har du et brennende ønske, men mangler penger? Post her.
Kjøp og salg: Har du ting du vil selge? (furry-kunstrelatert), post det her.


For the Norwegian impaired:
Vet ikke hvilke endringer vi kan gjøre her. Noen forslag?


Furmeets:
Private: Alle de gamle furmeets trådene havner her, men kan også brukes til å poste for private meets eller meets du ikke vil skal være offentlig skue. Du må fortsatt be om tilgang hit.
Offentlige: Vi har hørt dere og lager herved ett åpent furmeet underforum.

I furmeets underforumet skal ikke poster ligge løst.


Bakrommet:
Personlig: Personlig informasjon du er komfortabel å poste, bilder og evt andre ting.
Offentlige relasjoner: Alt av offentlige relasjoner havner her. Her kan også diskusjonstråder angående folks syn på furries postes.
Kontaktinformasjon Et forslag fra en av våre medlemmer, poste kontaktinformasjon, en post PR person. Discuss :D
Dette forumet er fortsatt lukket og må bes om tilgang til. Dette grunnet postene og deres personlige natur.


Fursuit:
Galleri: Vise frem egenproduksjoner osv.
Walks: Bildetråder fra walks, cons osv. Fursuit spesifik.
Kjøp og salg: Fursuitspesifik salgs sted.


Klær og tilbehør:
Klær: Alle tråder som omhandler klært slik som "hva har du på deg nå" og "rave klær".
Kostymer (ikke fursuitrelatert): Halloween anyone? Zombiewalk bilder osv.
Hår, piercings, tattiser og andre ting: Vi har jo en del tråder om forskjellig kosmetikk og bling-tilbehør.


Tøydyr:
Et ganske lite underforum. Tviler på at vi trenger kategorier her, enda...  ;)


Yiff:
Kunst: Voksne tegninger
Kinks: Alle andre fetishrelaterte ting
Her trenger vi tilbakemelding fra dere. Hvilke andre kategorier kan vi legge til?
Dette underforumet og alle kategoriene vil forbli lukket fra almenheten grunnet trådenes natur.


Ut over dette kan resten av trådene ligge løst i underforumet slik som før. Det fine med kategoriene er at vi kan legge til når det trengs å struktureres. En negativ ting er at det må navigeres mer på siden før folk får se hva de vil. Det kommer til å trengs en skikkelig sorteringsrunde når vi kommer så langt da vi burde luke ut alle relaterte tråder i hele forumet for ordens skyld.

Tilbakemelding er veldig ønskelig da dette for nå bare er et forslag.
« Siste redigering: 10. nov, 2010, 19:46 av Tellos »

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #1 på: 10. nov, 2010, 16:18 »
Høres bra ut dette her  ;D
Blir bedre med litt mer inndeling ^^ litt mer oversikt over det man selv er interessert i når det kommer til de diverse underforumene :)

Yiff:
Avvik/Variasjoner:

Kanskje ha Variasjon eller Fetish/Fetisj isteden for Avvik tenker jeg :P
Avvik høres litt negativt ut, ihvertfall så forbinder jeg "Avvik" med noe negativt x3
(det skal ikke akkurat være så negativt å ha en fetisj for noe vel? :P)

Ellers så virker alt annet greit :)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #2 på: 10. nov, 2010, 16:35 »
Kanskje ha Variasjon eller Fetish/Fetisj isteden for Avvik tenker jeg :P
Avvik høres litt negativt ut, ihvertfall så forbinder jeg "Avvik" med noe negativt x3
(det skal ikke akkurat være så negativt å ha en fetisj for noe vel? :P)

Da er det endret.
« Siste redigering: 11. nov, 2010, 12:38 av Tellos »

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #3 på: 10. nov, 2010, 17:13 »
Personlig ser jeg ingen grunn til å gjøre noen endringer, men det er jo mitt syn. Flere underforum her på har ikke akkurat overflod av aktivitet, og dette vil vel kanskje vanne ut den aktiviteten som finnes der mer. Men men, kanskje det er verd et forsøk.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #4 på: 10. nov, 2010, 18:58 »
er det virkelig behov for å ha to underforumer for Fursona?  [puzzled]
Ellers kan man jo prøve å se hva som skjer, kanskje det blir ryddigere - kanskje ikke.
Blir meste spennende å se hvordan det blir med offentlig og ikke offentlig furmeet underforum - tror det kan bli en utfordring.

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #5 på: 10. nov, 2010, 19:35 »
Tellos:
Jeg synes du er flink jeg! For min del dilter jeg stort sett bare uansett, men litt mer struktur og kategorisering hadde nok hjulpet meg med å navigere særlig da jeg var ny på forumet.
My personal space, respect it!

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #6 på: 10. nov, 2010, 21:09 »
For the Norwegian impaired
- Cons & Meets
- General discussion
- Tips on Travelling abroad
- Furrymart - adverts for suits and other accessories
- Global furry communities - Links to multilingual fora and communities

Noen forslag bare :3
« Siste redigering: 10. nov, 2010, 21:13 av Skarpen »

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #7 på: 10. nov, 2010, 21:49 »
For the Norwegian impaired
- Cons & Meets
- General discussion
- Tips on Travelling abroad
- Furrymart - adverts for suits and other accessories
- Global furry communities - Links to multilingual fora and communities

Noen forslag bare :3

La meg minne deg på at Norwegian Impaired-forumet har hatt totalt 15 emner siden 2007, og du snakker om å dele opp igjen denne aktiviteten over 5 underforum.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #8 på: 10. nov, 2010, 23:16 »
For the Norwegian impaired
- Cons & Meets
- General discussion
- Tips on Travelling abroad
- Furrymart - adverts for suits and other accessories
- Global furry communities - Links to multilingual fora and communities

Noen forslag bare :3
Syns:
- Tips on Travelling abroad
- Global furry communities - Links to multilingual fora and communities

var et utrolig bra forslag :)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #9 på: 11. nov, 2010, 00:04 »
syns dette høres bra ut jeg c:

ehm.. men så hører jo ingen på tenåringer så. don't listen to me ._.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #10 på: 11. nov, 2010, 03:29 »
For the Norwegian impaired
- Cons & Meets
- General discussion
- Tips on Travelling abroad
- Furrymart - adverts for suits and other accessories
- Global furry communities - Links to multilingual fora and communities

Noen forslag bare :3

La meg minne deg på at Norwegian Impaired-forumet har hatt totalt 15 emner siden 2007, og du snakker om å dele opp igjen denne aktiviteten over 5 underforum.

Selv om det er et lite brukt forum betyr det at det skal være mindre ryddig og kategorisert enn de andre?
dessuten så kan det være greit for de som ønsker å ta kontakt.

Du må huske på forandringene ikke bare er for det som allerede er der men også det som kommer.


ehm.. men så hører jo ingen på tenåringer så. don't listen to me ._.

slutt å tull -.- du har minst like mye å si som alle andre her, om ikke mer siden du er så aktiv som du er.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #11 på: 13. nov, 2010, 00:23 »
Noen kommentarer i fra meg (men tror du har sett de fleste fra før Tellos).

Pelskunst. Ville foreslått å byttet navn på delforumet Gaver til Gratis!, med mindre det er meningen at man kan poste gavetegninger man har fått der også snarere enn bare gratis tegninger man tilbyr. Private portefølje kunne byttet navn til Dine verk, eventuelt Din portefølje da jeg ikke vet om "privat" gir de rette assosiasjonene. "Portefølje" gir dog assosiasjoner til bildekunst, og det finnes jo både musikere og skribenter her. Og trenger vi to Fursona delforum? Er redd de raskt kan overlappe, og brukere må lage to tråder dersom de vil diskutere sin fursona fult ut.

Fursuit - Walks. Vet ikke om dette trenger å være et delforum, da det virker veldig snevert. Kanskje forandret det til Offentlig lufting / blotting eller noe slikt, og hatt bilder og duskusjoner rundt dette med å vise seg med fursuit offentlig.

Bakrommet. Ville forandret Personlig til Persondata, hvis et slikt delforum da trengs. De fleste trådene i dette underforumet er jo personlige, og inneholder noe persondata. Tror vel Kontaktinformasjon ville falt under dette.

Kan være jeg har mer småtteri senere! Vi kan jo forandre på ting etterhvert hvis noe ikke helt fungerer. Funksjonen med delforumene er vel å gjøre forumet litt lettere å navigere og stimulere til økt diskusjon, og for mange kan lede til det motsatte.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #12 på: 13. nov, 2010, 09:41 »


Fursuit - Walks. Vet ikke om dette trenger å være et delforum, da det virker veldig snevert. Kanskje forandret det til Offentlig lufting / blotting eller noe slikt, og hatt bilder og duskusjoner rundt dette med å vise seg med fursuit offentlig.



Nei, til ordet offentlig blotting! [w-mad]
"Blotting er når en viser fram kjønnsorganene i andre sammenhenger enn hva som kan oppfattes som normalt. Det oppfattes krenkende for andre og er forbudt ved lov og straffbart. Det regnes som et seksuelt overgrep. For at det skal regnes som overgrep, kreves at det er en tilsiktet /forsettlig handling, rettet mot en eller flere personer som ikke har noe ønske om å se noe slikt."


Pelskunst. Ville foreslått å byttet navn på delforumet Gaver til Gratis!, med mindre det er meningen at man kan poste gavetegninger man har fått der også snarere enn bare gratis tegninger man tilbyr. Private portefølje kunne byttet navn til Dine verk, eventuelt Din portefølje da jeg ikke vet om "privat" gir de rette assosiasjonene. "Portefølje" gir dog assosiasjoner til bildekunst, og det finnes jo både musikere og skribenter her.

Gaver høres bedre ut enn gratis, selv om det er om folk gir bort ting eller ikke.
Kunne jo heller kalle Private portefølje for "medlemenes samlede verk" eller noe slik da. Noe igjen er navn så veldig viktig? :P
« Siste redigering: 13. nov, 2010, 09:48 av Wolftale »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #13 på: 13. nov, 2010, 16:47 »
Nei, til ordet offentlig blotting! [w-mad]

Jeg mente mer "blotting" som i å blotte sine følelser, som å avdekke noe (altså sin fursuit). Men kan ha litt negative assosiasjoner, ja.

Kanskje vi heller kan lage et delforum under Yiff! som heter det i stedet. [wink]

Men er walk en term som brukes universelt i miljøet, som refererer til det å bruke sin fursuit offentlig? Jeg trodde det referte til de litt større arrangementene som man kan finne på cons hvor flere fursuitere går samlet rundt offentlig, men jeg er jo ikke så inne i fursuiter miljøet og terminologien. Når én fur tusler rundt offentlig ikledd en fursuit, kalles det en walk?

Noe igjen er navn så veldig viktig? :P

Jeg vil si det, ja. Skal jo kort fortelle brukerene hva de kan poste om hvor, helst uten at de må lese beskrivelsen, så det er greit å ha så konsise titler som mulig. Samt at det kan påvirke brukerenes språkbruk!

Hm, burde vi lage et Conventions delforum under Furmeets?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #14 på: 13. nov, 2010, 16:56 »

Noe igjen er navn så veldig viktig? :P

Jeg vil si det, ja. Skal jo kort fortelle brukerene hva de kan poste om hvor, helst uten at de må lese beskrivelsen, så det er greit å ha så konsise titler som mulig. Samt at det kan påvirke brukerenes språkbruk!

Hm, burde vi lage et Conventions delforum under Furmeets?
Syns i så tilfelle navnene Tellos har kommet med er mer enn gode nok :)
Conventions i det åpne delen av furmeets er jeg for.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #15 på: 30. nov, 2010, 05:19 »

Noe igjen er navn så veldig viktig? :P

Jeg vil si det, ja. Skal jo kort fortelle brukerene hva de kan poste om hvor, helst uten at de må lese beskrivelsen, så det er greit å ha så konsise titler som mulig. Samt at det kan påvirke brukerenes språkbruk!

Hm, burde vi lage et Conventions delforum under Furmeets?
Syns i så tilfelle navnene Tellos har kommet med er mer enn gode nok :)

Ditto

Conventions i det åpne delen av furmeets er jeg for.

Var ikke poenget med å ha meets i et lukket underforum at folk som ikke har noen ting der å gjøre kan bare gå rett inn å hente litt mer sensitiv informasjon som Telefon og adresser? Selv om jeg er klar over at de som ikke har adgang enda vil gjerne være med på alt, som er veldig forståelig, men man kan altids komme borti et eller annet troll..

det jeg mener er at det blir fort postet kontaktinformasjon og annet under planlegging av en eventuell reise til et con.
og enkelte personer bør ikke ha lett adgang til slikt..
« Siste redigering: 30. nov, 2010, 05:22 av Skarpen »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #16 på: 30. nov, 2010, 07:24 »

Conventions i det åpne delen av furmeets er jeg for.

Var ikke poenget med å ha meets i et lukket underforum at folk som ikke har noen ting der å gjøre kan bare gå rett inn å hente litt mer sensitiv informasjon som Telefon og adresser? Selv om jeg er klar over at de som ikke har adgang enda vil gjerne være med på alt, som er veldig forståelig, men man kan altids komme borti et eller annet troll..

det jeg mener er at det blir fort postet kontaktinformasjon og annet under planlegging av en eventuell reise til et con.
og enkelte personer bør ikke ha lett adgang til slikt..
Tenkte  på slikt info som Eurofurence, ConFuzzled og andre store con f.eks som du nevner reising, hvem, når og tanker/planlegging.
Hvor vidt Norsk cons skal stå der er jo selvfølgelig opp til hver og en, dog kanskje greit det holdes "hemmelig"/"lukket" inn til videre.

(Nå har jo Eurofurence ganske mange tråder i Bjeff! Maju! Mø! forumet :3)

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #17 på: 19. jan, 2011, 11:15 »
Hvor skal Helse, Tannpuss etc. eventuelt legges opp?

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Endringer på forumet.
« Svar #18 på: 07. feb, 2011, 07:35 »
Jeg synes dette er en VELDIG bra ide! MY paw-digit up for this  [w-cool]