Skrevet av Emne: Facebook :@  (Lest 3708 ganger)

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Facebook :@
« på: 22. nov, 2010, 01:03 »
Det finnes de som ikke vil tagges på facebook når det gjelder litt mer fur sensitive ting.
For meg er det greit at bilder legges ut i det hele tatt, men om man vil bli tagget så kan man tagge seg selv.

Jeg vet det er flere fuzzies som deler min mening der.

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Facebook :@
« Svar #1 på: 22. nov, 2010, 01:24 »
Vel, ja. Både og.
Y'see, eg tenker på det sånn: Om eg ikkje blir tagget, så er det bra; eg kan velge selv om eg vil tagge meg selv eller ikkje.
På en annen side, så vil eg bli kanonglad om noen faktisk tagger meg. Dunno why, men kanskje dette med at eg får en følelse av å tilhøre ett samfunn eller vennekrets som vet at eg ikkje vil ha noe imot det å bli tagget. :) Og om det ikkje sømmer seg, så fjerner eg bare taggen.

Klikketiklikk :D

Azeliah

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 164
  • Time to run, kid!
    • Vis profil
Sv: Facebook :@
« Svar #2 på: 22. nov, 2010, 01:27 »
Yup, helt enig Skarpen, jeg vil heller ikke se at folk randomly tagger mig i billeder fra fester og sådan - det skal jeg nok selv klare.
"It's too bad that stupidity isn't painful." -Anton Szandor LaVey

In math, I see beauty. In complexity, I see simplicity. In chaos, I see order. You might miss that which is beautiful, but if you do see it, then embrace it.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Facebook :@
« Svar #3 på: 22. nov, 2010, 03:03 »
Dette var mer ment for den millionen av bilder som ble tatt i løpet av helgens meet.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Facebook :@
« Svar #4 på: 22. nov, 2010, 10:23 »
Nå er det sånn (vel... jeg trur det er sånn) at om man skal laste opp bilder på facebook av noen andre, så må vedkommende ha tillatelse av dem som er på bildet, før vedkommende kan laste opp noe.
Om du skulle bli tagga på noen bilder du ikke vil ha på facebook, Un-tagg deg selv, og klage det inn til facebook-folka..
Om bildet ikke blir fjernet, så er ihvertfall taggen (midlertidlig) borte x3

Skjønner at du ikke ønsker å være tagget på helt ukjente bilder, og er enig i at man heller burde det selv om man har lyst.
Personlige bilder burde man uansett være veldig, veldig forsiktige med å laste opp på facebook x3
Det man laster opp på nettet, vil forbli på nettet til evig tid  :-\

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Facebook :@
« Svar #5 på: 22. nov, 2010, 14:52 »
ser helst ikke at bilder av meg blir lasta opp uten min tillatelse på forhånd, heller ikke tagging.

:3 heldigvis så fins det ikke så mange bilder av meg utenom det som tast på EF som er ganske så randome til tider.

Azeliah

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 164
  • Time to run, kid!
    • Vis profil
Sv: Facebook :@
« Svar #6 på: 22. nov, 2010, 18:35 »
Om bildet ikke blir fjernet, så er ihvertfall taggen (midlertidlig) borte x3

Du kan ikke tagges igen hvis du først har fjernet dit tag. :3
"It's too bad that stupidity isn't painful." -Anton Szandor LaVey

In math, I see beauty. In complexity, I see simplicity. In chaos, I see order. You might miss that which is beautiful, but if you do see it, then embrace it.

TwoSocks

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 113
    • Vis profil
    • Jckf.no
Sv: Facebook :@
« Svar #7 på: 22. nov, 2010, 18:38 »
Jeg har tagget noen i et bilde Spicey lasta opp. Så denne tråden nå, så den som vil kan fjerne taggene. Beklager =(

EDIT: Og om noen vil har fjerna bilder fra det jeg la ut i meet-tråden er det bare å si ifra.
« Siste redigering: 22. nov, 2010, 18:44 av TwoSocks/Jckf »

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Facebook :@
« Svar #8 på: 22. nov, 2010, 19:28 »
Ikke at jeg har så mange rufser på facebooken min, men personlig har jeg for lenge siden gitt opp å skulle kontrollere hva som blir lagt opp av bilder av meg selv... Er allerede tagget i over 750 bilder, og jeg er helt åpen ovenfor alle jeg er venn på facebook om hva jeg gjør uansett hvis de spør.

Ergo: Anything goes. Jeg har uansett ikke for  vane å kle av meg utenfor det private, og da er det ikke mye som kan skade meg at havner på nett. XD
My personal space, respect it!

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Facebook :@
« Svar #9 på: 22. nov, 2010, 23:26 »
Sånn for min del har jeg ingen problemer med at bildene lastes opp på forumet (den lukkede delen) eller evt et sted som photobucket hvor man kan sette passord for å se bildene.

Facebook går forsåvidt greit så lenge jeg ikke blir tagget.

Jeg har en del venner og familie som ikke trenger å finne ut av fandommen før jeg forteller de om den.
er ikke alltid rett taktikk å hoppe rett i bassenget istedenfor å smyge seg uti.. visse ting tar litt tid.

TwoSocks

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 113
    • Vis profil
    • Jckf.no
Sv: Facebook :@
« Svar #10 på: 22. nov, 2010, 23:53 »
Jeg har den holdningen at jeg er den jeg er, så bryr meg ikke om slik ting og tenker ofte ikke over at andre kan gjøre det. Men som sagt er det bare å kjefte på meg ;p

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Facebook :@
« Svar #11 på: 23. nov, 2010, 01:55 »
Vel, jeg kommer til å hive opp alle bildene jeg får tak i på Picasa albumet mitt som deles på samme måte som EF albumene jeg lager, kun de som har linken kan se.
Angående facebook tagging, jeg kunne egentlig ikke brydd meg så mye mindre om furmeet/con bilder, det er værre ting av meg på den boka fra før. Altså, ting som er mye lettere å missforstå for dem som ikke kjenner meg, men jeg ser problemet til folk og av den grunn holder jeg meg langt unna å tagge dem i et bilde før jeg har tenkt meg om en gang eller to.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Facebook :@
« Svar #12 på: 23. nov, 2010, 12:34 »
Har både fursuitbilder og andre bilder fra EF på min FaceBook, og føler ikke at det har fått noen negative følger.