Generelt > Litteratur

Den Mørke Materien

(1/5) > >>

Puncia:
Er det noen som har lest boktriologien "Den Mørke Materien", eller "His Dark Materials" som den heter på engelsk? Jeg er sikker på at de fleste har hørt om den første boka som heter Det Gyldne Kompasset. Men har noen tatt seg tid til noe annet/mer enn å se filmen?

Glutexo:
Eg har lese alle dei tri hovudbøkene. Eg trur eg har lese serien to gonger, eller mogeleg tri. Spanande og god stemning. Eg tenkjer meg kanskje at verdi hennnar Lyra er nokso lik verdi vår, men utan olja. Litt som verdi vår kunne ha vore utan olja.

Eg har au sett filmen, men eg lika han ikkje. Alt var brigda, og ingenting var som eg tenkte meg det då eg las boki. Det er den verste filmatiseringi eg nokon gong har sett, kor eg har lese det originale.

Wolftale:
Har lest serien og jeg likte den veldig godt, favoritt boka var nr. 2 (Den skarpeste kniven heter den vel på norsk). Den var spennende og interessant  [ureshii]
Bøkene er å anbefale, og filmen var en skuffelse i forhold til bøkene IMO. Filmen var for rotete..

Puncia:
Jeg husker jeg så filmen på kino og var egentlig ganske skuffet. En merket at mye var kuttet ut av filmen.

Jeg har akkurat begynt på bok nummer tre og elsker de! Ekstremt spennende i forhold og mange kroker i den som får deg til å tenke  og reflektere på egenhånd.

Veldig trist at Amerikanske fanatikere satt en stopper for å lage film nummer to og tre da, de gledet jeg meg til. Men jeg skjønner hvorfor de reagerte. Spesielt bok 3 er ganske rå mot kristendommen og har jo homofile engler og nesten-seksuelle scener og det ene med det andre. Ikke noe barnefilm akkurat!

Cirkumfleks:
Har lest alle tre bøkene, samt Lyra's Oxford. Altfor lenge siden, though. =/ Vurderer brått å kjøpe dem igjen, Play.com selger dem jo billig allikevel. =3

Tror kanskje En kikkert av rav var favorittboka mi, husker ikke hvorfor.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning