Skrevet av Emne: Furry - religiøst eller bare en fandom?  (Lest 1985 ganger)

AndyPandy

  • Gjest
Furry - religiøst eller bare en fandom?
« på: 16. feb, 2011, 08:11 »
Dette spørsmålet slo meg, er furry regnet som kun en fandom, som for eksempel Star Wars fans, eller er vi nærmest religiøse av natur, altså at vi legger mye inn i å forsvare og forklare det å være furry?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furry - religiøst eller bare en fandom?
« Svar #1 på: 16. feb, 2011, 08:19 »
Kommer vel an på hvordan man ser det, dog ser jeg mer på furry som en livsstil enn noe man er fan av og/eller noe religiøst (klarer heller ikke å se no religiøst i furryness så hvis noen gjør det så vil jeg gjerne høre deres syn).
 For meg er å være furry (og therian) en del av meg, er ikke noe jeg har valgt fordi jeg syns det er kult. (noe jeg en dag håper jeg kan leve fullt ut)

Tror også det kan bli vanskelig å få et korrekt svar på spørsmålet ditt, da folk har variert syn på hva furry er.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furry - religiøst eller bare en fandom?
« Svar #2 på: 16. feb, 2011, 09:55 »
Kommer vel an på hvordan man ser det, dog ser jeg mer på furry som en livsstil enn noe man er fan av og/eller noe religiøst (klarer heller ikke å se no religiøst i furryness så hvis noen gjør det så vil jeg gjerne høre deres syn).
 For meg er å være furry (og therian) en del av meg, er ikke noe jeg har valgt fordi jeg syns det er kult. (noe jeg en dag håper jeg kan leve fullt ut)

Tror også det kan bli vanskelig å få et korrekt svar på spørsmålet ditt, da folk har variert syn på hva furry er.

Da slapp jeg å forklare meg selv, da jeg er i samme gruppe :P
(og føler/mener akkurat det samme)

Og ja, som du sier, det er variert på åssen folk ser på det å være furry, om det er fandom, "religiøst", eller livsstil.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furry - religiøst eller bare en fandom?
« Svar #3 på: 16. feb, 2011, 12:59 »
Det kan absolutt være noe religiøst, eller i alle fall noe åndelig / spirituelt. Det er jo noen rufser som tror på shamanisme, som tror på totemdyr, dyreånder, som kanskje mener de er dyresjeler født inn i feil kropp, og som har blitt med i da fandom grunnet deres følelser og tro rundt dette. Men som vi alle vet, så kommer pelser i mange ulike størrelser og varianter! For mange er det uansett noe ganske personlig og intimt, selv om det ikke er noe religiøst rundt det.

Ukamii Wolf

  • Gjest
Sv: Furry - religiøst eller bare en fandom?
« Svar #4 på: 16. feb, 2011, 15:12 »
Jeg føler ikke at det er en relgion , men det er mye spiritualitet tilknyttet furry fandom.
Jeg tror på totemdyr, men det betyr ikke at jeg tror jeg er født i feil kropp. Dessuten er jeg et dyr fordi mennesker er dyr.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furry - religiøst eller bare en fandom?
« Svar #5 på: 16. feb, 2011, 16:49 »
Dette spørsmålet slo meg, er furry regnet som kun en fandom, som for eksempel Star Wars fans, eller er vi nærmest religiøse av natur, altså at vi legger mye inn i å forsvare og forklare det å være furry?

For meg kan man kun kalle det en fandom, så det er opp til hver enkelt hvor dypt og hvilken retning man vil gå.
Ser ingen forskjeller i forhold til andre interreser. Noen bokstavligtalt tilber enkelte forfattere, fråder om kjeften hvis du sier noe negative om fotballlaget deres eller kan aldri forstå hvorfor folk ikke tar Nascar mer seriøst. Mens andre bare leser bøker en gang i blant, leker med fotball og drømmer om å kjøre en litt rask bil.