Skrevet av Emne: Sherlock Holmes BBC  (Lest 16174 ganger)

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sherlock Holmes BBC
« på: 02. jan, 2014, 17:51 »
Ønsket bare å spørre om noen på dette forumet har sett noen av BBCs fantastiske serie om Sherlock Holmes? Tror det er den beste serien jeg noensinne har sett! Så første episode av tredje sesong live på BBCs nettsider i går kveld, og måtte se den igjen i dag fordi den var så utrolig bra! Den har både deler hvor du kan le, deler hvor du kan gråte samt mange minutter med action! Den er unik i måten de portretterer tanken til Sherlock, du vil definitivt ikke se dette i noen annen Sherlock film/serie! Hver episode er rundt 1 time og 30 minutt, en liten film i moderne regning.

Om du ikke har sett alle, anbefaler jeg at du starter fra begynnelsen og følger den logisk hele veien gjennom. Handlingen endres gjerne i løpet av en episode, og om du f.eks. går å ser første episode av tredje sesong vil du sannsynligvis ikke ha glede av å se de tidligere episodene senere. Du kan lett søke opp online versjoner som du kan se gratis på nettet!

Gleder meg allerede til neste episode kommer ut (søndag)! Ellers kommer første episode av sesong 2 ut i Norge i morgen kveld på NRK, hvis du trenger teksting/ikke orker å søke den opp online. ;P Men som sagt, jeg anbefaler å se dem kronologisk!
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #1 på: 02. jan, 2014, 18:34 »
I approve this message, Sherlock er definitivt en av de bedre seriene lagd av BBC i likhet med Doctor Who. :)
FurAffinity          DeviantArt


Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #2 på: 02. jan, 2014, 19:28 »
Definitivt! Har du fått sett den nyeste episoden enda? Synes den var råkul, selv om det ble mye hopping frem og tilbake. Tok litt tid å fordøye hva som faktisk skjedde. xD Elsker de små komiske inslagene her og der. :D
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #3 på: 02. jan, 2014, 19:37 »
OMG !!!!! SHERLOCK ER FANTASTISK BRA! !!!
Elsker Johnlock shippet og episoden i går var knalltøff ! Jeg
lo så mye. Definitivt d beste showet ever. Benedict Cumerbatch og Martin Freeman er awsome sammen og d var bare d jeg kunne tenke da jeg så hobbiten.  Så ja. I'm Sherlocked.


Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #4 på: 02. jan, 2014, 19:54 »
Jeg elsker serien for den er utrolig bra og (og man få samt se mye av London) den har mine to favoritt skuespillere som hovedpersonene <3 c:
« Siste redigering: 02. jan, 2014, 19:57 av W0lfie »

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #5 på: 02. jan, 2014, 19:56 »
Definitivt! Har du fått sett den nyeste episoden enda? Synes den var råkul, selv om det ble mye hopping frem og tilbake. Tok litt tid å fordøye hva som faktisk skjedde. xD Elsker de små komiske inslagene her og der. :D

Mhm, så den sammen med kjæresten live på BBC One igår. :)
Utrolig mye "teasing" på den episoden føler jeg på, men halvannen time med mye morro og skriking. xD
« Siste redigering: 02. jan, 2014, 19:58 av Exodai »
FurAffinity          DeviantArt


Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #6 på: 02. jan, 2014, 20:02 »
Så utrolig glad for at jeg har funnet noen som er enig at dette er en super serie! Kusina mi er den eneste som er enig at den er superbra, ingen andre i familien/venner synes den er noe spesielt... Heh.

Føler at den første episoden ble brukt mer eller mindre for å bringe John og Sherlock sammen igjen, samt innføre den nye "slemmingen". Håper at de kan starte å løse saker som vanlig igjen senere. Har derimot hørt at John gifter seg i episode 2, så det spørs hva temaet blir der... P: Gleder meg til den kommer ut, uansett! <3 Cumberbatch og Freeman kommer til å være min Sherlock og John til evig tid, ingen som passer rollene bedre enn dem!

Håper de lager en fjerde sesong før de legger ned serien helt, tror jeg hørte rykter om at Cumberbatch sa han hadde skrevet seg opp for en ny sesong, men er ikke sikker... *-*
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #7 på: 02. jan, 2014, 20:32 »
Jaa elsker Sherlock! som sagt av Exodai så vi den nyeste episoden sammen ^^ noe av det jeg likte best var alle sitatene som sherlock og john sa som også står i bøkene, har lest nesten alle så var gøy og se de være "true to the books" ^^ ooooog veldig enig med Christmas; Johnlock! :3 meeen Doctor Who kommer på en solid førsteplass :) får ikke sett Neste episode på premieren da siden jeg må jobbe med en filmoppgave /).(\ men skal få se den så fort som mulig etterpå, gleder meg allerede! selv om jeg ikke vil at John skal gifte seg med Mary (selv om han gjør de i bøkene) men nå må jeg slutte og bable fordi jeg skal spise kake ^^

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #8 på: 02. jan, 2014, 22:58 »
Liker faktisk Mary jeg. Hun virker morsom og søt. Og det at de to er sammen på ordentlig er ekstra søtt og daww.

Ja neste episode er bryllup. BBC har lagt ut trailer alt ;)

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #9 på: 02. jan, 2014, 23:29 »
Liker faktisk Mary jeg. Hun virker morsom og søt. Og det at de to er sammen på ordentlig er ekstra søtt og daww.

Ja neste episode er bryllup. BBC har lagt ut trailer alt ;)

Enig med deg Felixcani! :D

*Gjemmer seg før han blir slått av Paxy*

Mulig å få link til traileren forresten?
FurAffinity          DeviantArt


felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #10 på: 03. jan, 2014, 00:12 »
Liker faktisk Mary jeg. Hun virker morsom og søt. Og det at de to er sammen på ordentlig er ekstra søtt og daww.

Ja neste episode er bryllup. BBC har lagt ut trailer alt ;)

Enig med deg Felixcani! :D

*Gjemmer seg før han blir slått av Paxy*

Mulig å få link til traileren forresten?



http://www.youtube.com/watch?v=qtGf6RvjWE4

<3 ENjoy.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #11 på: 03. jan, 2014, 00:19 »
FurAffinity          DeviantArt


Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #12 på: 03. jan, 2014, 09:59 »
Tror Mary kommer til å passe fint inn i gjengen, selv om jeg ofte har fordommer mot karakterer som blir introdusert senere eller ødelegger forholdet mellom andre karakterer. Har aldri sett for meg Sherlock/John med kone osv. Blir likevel en ny vri, som jeg sikkert kan venne meg til. xP Andre episoden går på søndag klokka halv ti, sant? Er litt forvirra med tidssonene, men vil gjerne se episoden live om mulig. ^^;
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #13 på: 03. jan, 2014, 13:02 »
Halv tid ja. Vi er en tiime foran deres tidssone.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #14 på: 03. jan, 2014, 15:03 »
idk liker mary i bøkene og i serien (hittil) men vil ikke at hun skal synke shippet mitt <_< i bøkene var hun egentlig bare en sånn "spontan" krett og slett forbudtne til sherlock siden leserene trodde john og sherlock var sammen, og på den tiden var homofili rett og slett forbudt, så Arthur conan doyle måtte skaffe en av karakterene en kone for at han ikke skulle bli anklaget for noe <_< såååå idk meeen Amanda og Martin er søte sammen x3

Viccinor

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 202
  • Rådyr/stinkdyr mix :B
    • Vis profil
    • DeviantArt side
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #15 på: 03. jan, 2014, 18:17 »
Yay! Så gøy å se at det er andre i forumet som også digger den serien! : D

Laget av FreesTyler C:

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #16 på: 03. jan, 2014, 21:44 »
Satser på å se den tekstede versjonen med resten av familien i kveld! Kommer til å bli kjempekoselig, siden vi har fulgt serien helt siden den først kom i Norge. Gleder meg til å se reaksjonen deres når de ser hva som skjer! xD
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

skandix

  • Gjest
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #17 på: 04. jan, 2014, 01:20 »
Sherlock serien er jo super awesome!

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #18 på: 01. mar, 2014, 17:18 »
Jeg elsker denne serien. Vil si at den ligger på min topp tre, hvor den krangler med Dexter og Hannibal om førsteplass.

Det hjelper litt på at Martin Freeman er en av favorittskuespillerne mine også. :D

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #19 på: 13. mar, 2014, 22:00 »
Jeg er meget fornøyd med denne serien. Jeg gleder meg til fjerde serie i 2016.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Sherlock Holmes BBC
« Svar #20 på: 13. mar, 2014, 22:49 »
Jeg er meget fornøyd med denne serien. Jeg gleder meg til fjerde serie i 2016.

hahaha den komentaren var morsom blandet med litt ondhet og kan vøre sant i tilleg xD men har hørt no rykter at den skal komme samme dato neste år ^^ (1.1.15) håper virkelig det er sant da xD hvis det i det hele tatt kommer nonfjerde sesong o.o vet alldri når Moffat er sjef...