Skrevet av Emne: Intervju?  (Lest 11722 ganger)

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #25 på: 06. apr, 2011, 11:47 »
Hei hyggelig!  [w-happy]
forresten NESTEN ingen, som er homofil eller lesbiske! Men det gjør ingenting om de er det da  [w-wink] Jeg er en furry untatt det rykte da!
Det er vel basert på å elske dyr?
Her er mitt kostyme!  [w-happy]

     Tror det er litt overdriv der Max ...

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #26 på: 06. apr, 2011, 12:27 »
Jeg er litt enig med Kal. Og skeptisk. Har ikke lest noe av Blikk, så jeg vet ikke hva man kan forvente. Uansett er det omtrent like mange grunner til å være furry som det er furries. Skal man lage en repotasjone bør man ta med et bredt utvalg. Det kan være vanskelig å finne, for de som har sterke "life style" følelser rundt det å være furry kan også være de som er minst villige til å bli interjuet. 

Furry er ikke "en ting", og å skrive en artikkel om det er dermed nesten umulig. Furry er ikke en fetish, furry er ikke en livsstil (det er en gruppering av en rekke, til dels svært forskjellige livstiler).

Jeg er også redd for at ting kan bli enda mer sexifisert, det trenger vi ikke akuratt nå.

Jeg likte repotasjen som ble laget om Confurence#8. Den rapporten fra hun journalisten som dro på et furry con for å dekke alt det horrible sex-fikserte som skjedde der, og kom tilbake og skrev en artikkel om fantastisk postetiv opplevelse, er gjerne noe man kan lese over før man skriver om furries. Personen kjent som "the furry tourist", har også skrevet litt om hvordan hun opplevde furry. Historien hennes var at et yngre familiemedlem ønsket å dra til et furry con. The Furry Tourist ble helt forskrekket, furry var jo bare sex og fetish greier, og bestemte seg for å dra på Con for å finne ut mer. Det endte med at hun neste gang tok med seg sitt familiemedlem på con, fordi furry var jo IKKE noe av det media hadde beskrevet det som.

Da er egentlig spørsmålet mitt; hvilket intrykk sitter folk igjen med etter å ha lest Blikk. Vil foreldre, etter å ha lest en slik artikkel, gjøre alt de kan for å holde barna sine unna dette?

Jeg og Swandog er noen av de få som faktisk har barn og også er furries, for oss betyr det en god del hvordan folk oppfatter dette.

Du kan gjerne ta kontakt.

KamuTraxyRaff

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #27 på: 06. apr, 2011, 23:52 »
Da er egentlig spørsmålet mitt; hvilket intrykk sitter folk igjen med etter å ha lest Blikk. Vil foreldre, etter å ha lest en slik artikkel, gjøre alt de kan for å holde barna sine unna dette?
«Blikk» er et homoblad, så det er nok ikke mange småunger som leser det, og foreldre prøver nok å holde det unna smårollingene også. Man skal jo helst presse så mange heterofile verdier på dem som mulig.

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #28 på: 08. apr, 2011, 18:42 »
Vi er blitt en mediesky gruppe.. Skeptiske til journalister og forfattere.. Brent barn skyr ilden.

De siste reportasjene jeg har sett på tv har vært veldig positive. Faktisk tror jeg mange av fordommene mot furry begynner å avta og erstattes av nysgjerrighet og litt interesse. Kanskje ikke for selve dyredraktene og lignende men for hvordan voksne mennesker og ungdom kan ha det moro på en så barnslig måte.
Det går veldig i mot samfunnet ellers hvor det er fokus på å være seriøs og alvorlig.

Faktisk så gjør det meg ingenting hvordan utfallet av denne artikkelen blir - tv-stasjoner er begynt å dekke de store conventions som holdes rundtom og vi kan igrunnen ikke klage over måten vi dekkes eller omtales på lengre.. Skulle bare mangle at noen finner noe de kan lage en mindre positiv artikkel på iblant. Ting har forandret seg og folk forstår at CSI-episoden ikke gir et godt bilde av hva furry er for alle. Egentlig er det litt sykt og kvalmt av CSI-produsentene å seksualisere en hobby som har tilhengere i alle aldre. De kunne nesten like gjerne sagt at Donald Duck-blader var perverse fordi figurene ikke bruker bukser. Jeg bare rister på hodet..

Her er den nyligste mediareportasjen jeg fant, det er fra en convention i Atlanta for noen uker siden (17. mars)

G4 - Attack Of The Show: Furry Weekend Atlanta 2011
http://www.youtube.com/watch?v=V5mYlgqREJY

Og her er en film som gjorde meg interessert i fursuits. Det ser moro ut, og en ting jeg liker godt med de søte draktene er at de er veldig avvæpnendes. Du ser verken skummel eller truende ut og jeg kan forestille meg at de fleste som går i slike drakter er ute etter å ha det gøy og møte nye venner.
Skroy Mashup
http://www.youtube.com/watch?v=jbRkIepb0Qg

Jaja, lykke til med artikkelen og beklager at jeg har vært skeptisk til deg fra Blikk! Håper du finner det du trenger og ikke får skrivesperre, skal kjøpe bladet og gleder meg til å lese hva du skriver  [smile]
« Siste redigering: 09. apr, 2011, 09:35 av pycnopodia »

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #29 på: 09. apr, 2011, 15:39 »
Over til noe annet men relevant:
"Throughout the journal, Chew Fox makes it abundantly clear that she feels she has done nothing wrong, and is in fact proud of her appearance. She upholds this demeanor despite other people claiming loss of volunteer jobs and other inconvenience due directly to the Tyra episode."

Dette kan jeg relatere til.. For 8 år siden gjorde jeg noe dumt og skjøt på blink med softgun i garasjen. En utenlandsk krigsflyktning ble skremt og ringte politiet. Politiet mente jeg ikke hadde handlet klanderverdig og henla saken, men episoden endte med mediaoppslag som naturligvis var negativt for softgun-hobbyen. Jeg hadde skremt en person og ødelagt for mange medlemmer i landets klubber ved å lage en bulk i aktivitetens omdømme.

Chewfox handlet kanskje i god tro men hun ødela for flere ettersom mediaopptredenen hennes fikk flere til å ta avstand fra fursuits da de utrolig nok begynte å assosiere kostymene med leketøy for voksne.. En dårlig dag for de som jobber som maskoter eller opptrer i dyrekostymer.
« Siste redigering: 09. apr, 2011, 16:58 av pycnopodia »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty