Skrevet av Emne: Intervju?  (Lest 11728 ganger)

Blikk

  • Nykommer
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Intervju?
« på: 27. mar, 2011, 16:31 »
Hei, jeg er journalist i månedsmagasinet Blikk og ønsker å lage en reportasje om Furries. Jeg leste en fin reportasje i Dagbladet for en tid tilbake, og kunne tenke meg å lage noe lignenede for Blikk. Om en spennende livsstil som kanskje ikke så mange av våre lesere vet så mye om. Er det et treff i nærmeste framtid som jeg kanskje kunne fått komme på, og snakket med noen?
(Blikk er et blad for homofile, lesbiske og andre skeive, så jeg er jo på utkikk etter en eller flere som er det)
hilsen Blikk :)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #1 på: 27. mar, 2011, 16:38 »
Hei og hå,
Vi kan sikkert hjelp deg litt med dette.
Har du noen ideer om hva slags form for reportasje du har tenkt deg, og hva den ska handle om? :3
Håper i hvertfall vi kan finne en eller flere som kan hjelpe .

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Intervju?
« Svar #2 på: 27. mar, 2011, 16:46 »
Var ikke vanskelig å få stor oppslutning rundt meetet med dagbladet, har tro på at så lenge du har en ærlig og åpen tone mot forumet og dets medlemmer, skulle det ikke være umulig å få til en sak med noen.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Intervju?
« Svar #3 på: 27. mar, 2011, 16:53 »
Hei, flott at du fant veien hit. :)

Jeg ser ikke bort ifra at det skulle være mulig at noen er villig til å være med på et intervju eller noe slikt, var jo som du sikkert vet fra telefonsamtalen selv med på Dagbladet reportasjen så jeg ser ikke noen store vansker i å være litt med på en til, men jeg tror ikke jeg er den eneste som har lyst på litt mer informasjon om hva du egentlig vil med reportasjen. Så om du kanskje kunne skrevet litt mer om det så hadde det vært fint. Er du forresten i Oslo området eller Bergen, Trondheim eller lengre nord?

Ellers så svarer jeg gjerne på spørsmål om du skulle ha det.

Ukamii Wolf

  • Gjest
Sv: Intervju?
« Svar #4 på: 27. mar, 2011, 17:07 »
Hei, jeg er journalist i månedsmagasinet Blikk og ønsker å lage en reportasje om Furries. Jeg leste en fin reportasje i Dagbladet for en tid tilbake, og kunne tenke meg å lage noe lignenede for Blikk. Om en spennende livsstil som kanskje ikke så mange av våre lesere vet så mye om. Er det et treff i nærmeste framtid som jeg kanskje kunne fått komme på, og snakket med noen?
(Blikk er et blad for homofile, lesbiske og andre skeive, så jeg er jo på utkikk etter en eller flere som er det)
hilsen Blikk :)

Hei. Hyggelig at det er flere som vil lage repotasjer om oss. Men siden over halvparten av furries er hetro, bør du ta med det siden mange tror at alle furries er homofile.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Intervju?
« Svar #5 på: 27. mar, 2011, 20:21 »
Hei hei, og velkommen skal du være.
Fandommen er hovedsaklig kun basert på interesser for antromorfiske dyr.
Uavhengig av legningen er derfor folk innenfor fandommen ganske åpne og inkluderende.
Dvs. folk finner det lettere å være ganske åpen om sine egne sider (bl.a. legninger).

Hvis du hadde noen tidligere repotasjer du har skrevet så gjerne vis de til oss.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Intervju?
« Svar #6 på: 27. mar, 2011, 22:01 »
Hei der, svarer gjerne på spørsmål og viser frem det jeg driver med.
Desverre for dere kanskje, er jeg gift med ei dame, jeg har helller ingen problem med å stå for det jeg sier med fullt navn og bilde, slik som i DB  artikkelen, med forbehold om at den gjøres like serriøst.
Jeg har ingen suit "kostyme" enda, (dog, jeg kommer til å anskaffe en)
Jeg er "kunstner" noe som utgjør ca 60-70% av fandommen, som jeg har vært del av siden 1996.
« Siste redigering: 27. mar, 2011, 22:03 av Ziggy_wolf »

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Intervju?
« Svar #7 på: 28. mar, 2011, 13:25 »
Hei.

Jeg kan godt stille opp hvis det trengs folk på det premisset at du, som flertallet her sier, utdyper litt mer om hvor du vil hen med artikkelen, og gjerne viser til tidligere skriverier.

Jeg var med i Dagbladet-artikkelen og synes dette var en ganske grei og spennende opplevelse. Jeg er også åpent homofil og har ingen problemer med å snakke om verken det eller fandomen, så lenge den som spør holder ett åpent sinn. Jeg var også en av de få (vet ikke om det var noen andre, faktisk) som ble avbildet med synlig annsikt, men jeg regner med dere kanskje er mer interessert i fursuit-bilder eller furry art-bilder.


forresten NESTEN ingen, som er homofil eller lesbiske!

Dette er så langt i fra sannheten som du kommer =P
« Siste redigering: 28. mar, 2011, 16:45 av TrashWolf »

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Intervju?
« Svar #8 på: 28. mar, 2011, 13:50 »
forresten NESTEN ingen, som er homofil eller lesbiske!
Jeg tror ikke du har rett til å uttale deg om det, ettersom jeg tviler på at du vet hvilken legning alle medlemmene på forumet her har. ;)


Ellers, velkommen skal du være. :)
Det var spennende å lese og følge med på dagbladet sin artikkel om furries, så blir spennende å se hvordan dette går også.
Håper dere får til noe av dette. ^^

Om man skulle trenge furry art/kunst, så kan jeg gjerne stille opp med det, bare å ta kontakt. :)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #9 på: 28. mar, 2011, 14:20 »
forresten NESTEN ingen, som er homofil eller lesbiske!

Akkurat der tar du feil.

Forumet har en avstemning over legning, hvor ihvertfall 60 av medlemmene har sagt om de er "Hetrofil, Bifil eller homofil".
Jeg skal ikke røpe noen tall i henhold til at den delen av forumet er restriktert til folk som har tilgang.

Men jeg kan røpe at du tar feil i at det "nesten ikke er noen homofile, lesbike, bifile etc."
Andelen med homofile og Bifile er ganske stor.
Etter definisjon går de under som skjeve.
« Siste redigering: 28. mar, 2011, 16:01 av Snøkrystal »

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #10 på: 28. mar, 2011, 16:49 »

Anyways...

Morn til deg fra blikk.
Bare å spørre om det skulle være noe. Mange her som er villige til å stille opp for dette :)

Ellers bare å se deg rundt.
Where do you want it, in the head, or the chest?

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #11 på: 29. mar, 2011, 00:25 »
Ziggy_wolf - du virker som en god kandidat til å gi furry et godt inntrykk, ønsker deg lykke til hvis du lar det intervjue og håper det svarer til forventningene dine :)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Intervju?
« Svar #12 på: 29. mar, 2011, 03:03 »
Jeg var også en av de få (vet ikke om det var noen andre, faktisk) som ble avbildet med synlig annsikt

Aikho (som dere alt har vært i kontakt med), Lubin og Kal var avbildet med ansikt.

Var også med på dagbladet artikkelen. Stiller meg blandt de intereserte for å stille opp gitt det trengs litt mer informasjon.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #13 på: 29. mar, 2011, 03:31 »
Fra blikk eh? ble kontaktet av noen fra Blikk noen år tilbake angående samme tema, var vel på GS mener jeg, husker ikke helt hvordan det endte, men jeg mener å huske at jeg ikke hørte noe mer fra den kanten igjen etter først å ha fått et par meldinger som spurte om jeg kunne være interesert i et intervju eller noe i den duren.

nå er det nå en stund siden så jeg husker ikke helt ; )

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #14 på: 29. mar, 2011, 05:06 »
Interessant, Awite. Får håpe de er mere interesserte denne gangen i hvertfall.

For kandidater så har vi mange som både har vært her lenge og aktive. 
Så vi kan kanskje heller finne ut hvem som passer når vi finner ut mer, enn at fler og fler ska drive å "selge" seg selv? :P

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Intervju?
« Svar #15 på: 29. mar, 2011, 13:28 »

Så vi kan kanskje heller finne ut hvem som passer når vi finner ut mer, enn at fler og fler ska drive å "selge" seg selv? :P

Det er jo greit å vite om det er interesse for det før man gir klarsignal til å begynne planleggingen =P Synes ikke det kvalifiseres som å "selge seg selv" x3

Aikho (som dere alt har vært i kontakt med), Lubin og Kal var avbildet med ansikt.

Ai, OK, my bad. Hadde ikke artikkelen for hånd når jeg skrev det.

Ukamii Wolf

  • Gjest
Sv: Intervju?
« Svar #16 på: 29. mar, 2011, 13:31 »
Jeg har ikke noe imot homofile og lesbiske. Hadde jeg hatt det så hadde jeg hvert imot onkelen min. Tenkte bare at dere kunne ta med det

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Intervju?
« Svar #17 på: 29. mar, 2011, 13:37 »
Jeg tror ikke det er noen på dette forumet som har noe i mot de med "skeive legninger". Ikke bare fordi mange av oss faktisk er skeive, men rett og slett fordi vi har en hyggelig og vennlig community :3

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #18 på: 29. mar, 2011, 13:45 »
Jeg er litt usikker på hvorfor et seksuelt livsstilsmagasin (som jeg oppfatter at Blikk er) ønsker å skrive en reportasje om furry fandomen, da sistnevnte ikke er en seksuell livsstil. Så litt mere utdypning om hvilken retning artikkelen skal ha hadde vært fint å ha.

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Intervju?
« Svar #19 på: 29. mar, 2011, 22:04 »
hmmm muligens ett magasin for meg x3
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #20 på: 30. mar, 2011, 01:07 »
Kal, Hvis du søker etter "furry" på google så er 99% av bildene lite work-safe :P

For uinnvidde blir veien da kort for å tenke skitne ting om furry fandom generelt..

På en måte er det litt trist, men på den annen side så tror jeg faktisk det gjør furry-fans mer sammensveiset også.


Jeg pleier å spørre hva som menes om noen spør om jeg er eller liker "furry", det er ikke godt å vite hva andre legger i ordet.

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #21 på: 30. mar, 2011, 04:29 »

Kanskje en fordel at diskusjoner taes et annet litt mere diskre sted folkens?
Dette er trossalt en intro tråd, skal dere selge dere spam PM.

Anyways.
Fortsatt hei og welkommen =3
Where do you want it, in the head, or the chest?

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Intervju?
« Svar #22 på: 30. mar, 2011, 17:53 »
Det er vel mer eller mindre tydelig at dem ikke er så interesserte i intervjuet hvis dem ikke en gang tar seg tid til å svare på spørsmålene våre (ettersom dem har vært logget inn her uten å gidde å svare). Dette gir hvertfall ikke meg gode vibber.

Blikk

  • Nykommer
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #23 på: 06. apr, 2011, 09:48 »
Hei igjen, har vært litt sen med tilbakemelding. Takk for innspill på forespørselen min.

Jeg har lyst til å lage en sak om furries fordi jeg har tenkt at det er mange fordommer ute å går om grupperingen. Gruppa er jo mangfoldig, og Blikk ønsker å vise mangfold på mange områder.
En annen grunn er jo at jeg tenker dette er en bra sak visuelt med bilder. I utgangspunktet vet jeg ikke så mye om Furries, så jeg ser for meg at saken vil være om det, hva det er rett og slett, hvordan det er å ha en slik livsstil, hvordan treffene er, hvordan man blir møtt av andre furries og av de som ikke er det. Reportasjen skal ha en positiv vinkling, men vil også ta opp det som kan være utfordrende.

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Intervju?
« Svar #24 på: 06. apr, 2011, 11:37 »
Blikk, Hvordan er det å ta med utfordringer mulig å forene med en positivt vinklet artikkel? Er det mulig å beskrive for eksempel privatliv hos enkelte uten at folk antar det er et fellestrekk for hele gruppen?
Medier liker det som er ekstremt og folk har lett for å generalisere, det er en dårlig kombinasjon for alt som er mindre alminnelig enn fotball..

Airsoftmiljøet i Norge har vært største pådriver for strengere lovverk her til lands, før var softguns som leketøy å anse og kunne selges i lekebutikker.. Det er en fullstendig stueren hobby som sliter med å få aksept og områder til arrangement nettopp fordi folk generaliserer.. De som mener mediene bare speiler virkeligheten tar ikke høyde for hvor påvirkelige folk er og hvor lett de hopper til helt gale konklusjoner enda de kan ha rot i virkeligheten.

Jeg skal ikke blande meg inn i hvordan du skriver artikkelen men jeg tror ikke det lett lar seg gjøre å lage en artikkel som blir tatt positivt imot av generaliserende lesere.

Det er du som er skribent så du kan dette mye bedre enn meg, det jeg er skeptisk til er ikke deg men tendensen mange har til å generalisere.. Skulle du lykkes med en positivt eller nøytralt vinklet artikkel vil mange føle virkelig takknemlighet. For noen føltes det hardt å bli hengt ut som gruppe i medier og disse setter pris på mer rettferdige artikler.

Det er en utfordring å skrive noe som fanger leseren uten å ty til litt virkemidler og gå til det mest ekstreme. Men furry kvalifiserer kanskje som rart eller sært nok i seg selv og at en da ikke trenger å klaske til med for eksempel enkeltpersoners privatliv.

Jeg er glad for at du registrerte deg på forumet forresten, syntes det er veldig storsinnet av deg å stille til dialog fremfor å bare dra stoff og sitater fra forumet som andre kunne ha gjort.