Skrevet av Emne: Piercings  (Lest 97134 ganger)

RefleXio

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #100 på: 02. feb, 2011, 10:03 »
<snip> hadde 2 hul en gang men, det ene ble betent da, lot det gro igjen pga det.</snip>

Om du har hatt betennelse i et hull, vil jeg ikke anbefale deg å ta nytt hull i nærheten av det gamle. Mye større sjans for at piercingen "gror ut", noe som gir deg stygge permanente arr.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #101 på: 02. feb, 2011, 20:43 »
dumt at slikt har lett for och bli betent da, tror ikke jeg gidder la det gro neste gang jeg tar pircing et sted, om jeg ikke da vil ha arr.

Siba

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #102 på: 02. feb, 2011, 21:43 »
Første piercingen jeg hadde i øyebrynet grodde ut.

Har tatt to nye vedsiden av, med mer hud imellom og lengre inn på øyebrynet. : D De sitter MYE bedre. :3

Og har da selvfølgelig et stygt arr helt ytterst på øyebrynet. D:

Catya

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #103 på: 18. feb, 2011, 17:18 »
Tok snakebites idag ;D Veldig uvant, spesielt når jeg spiser, men kan de gjøre skade på tennene?

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #104 på: 18. feb, 2011, 18:15 »
Tok snakebites idag ;D Veldig uvant, spesielt når jeg spiser, men kan de gjøre skade på tennene?

Du burde kanskje ikke gnisse de mot tenna ihvertfall :P

Siba

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #105 på: 18. feb, 2011, 18:34 »
Ytterste laget på tenna blir ødlagt med tiden, og tannkjøttet kan også bli skadet.

 Selv driver jeg med et nytt prosjekt nå, skal utvide begge øra mine fra 8mm til 16. : D Må bare få utstyret mitt i posten først! : D

Catya

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #106 på: 19. feb, 2011, 01:38 »
Du trenger ikke skikkelig dyrt utstyr til ear stretching, jeg begynte med 2mm stål piercings (lange pigger) som jeg tok svar tape rund og vaselin, for at det ikke skal gjøre vondt. Tror det tok 3-4 måneder å strekke fra 2mm til 10mm. Når du kommer opp i 5+mm, anbefaler jeg at du kjøper piercinger i den størrelsen og fortsetter med tape derfra.

Catya

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #107 på: 19. feb, 2011, 01:40 »
Tok snakebites idag ;D Veldig uvant, spesielt når jeg spiser, men kan de gjøre skade på tennene?

Du burde kanskje ikke gnisse de mot tenna ihvertfall :P

Det gjør jeg ikke, men jeg kjenner at de er der. Hvis mulig, skal jeg bytte det ut med ringer når de er grodd. Eller er det verre med tanke på tennene?

RefleXio

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #108 på: 19. feb, 2011, 11:24 »
Tok snakebites idag ;D Veldig uvant, spesielt når jeg spiser, men kan de gjøre skade på tennene?

Snakebites skal du være forsiktige med, da det lett kan samle seg matrester, spyttrester og bakterier i hullet og bak kulen/platen.
Skal helst renses to-tre ganger for dag, itillegg til rens etter hvert måltid.

Tror ikke det kan gjøre skade på tennene, men det kan føre til tannkjøttbetennelse og mulig permanent skade om du lar de gnisse mye mot tannkjøttet
« Siste redigering: 19. feb, 2011, 11:28 av RefleXio »

Catya

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #109 på: 19. feb, 2011, 15:19 »
Jeg renser de etter hvert måltid, bruker munnskyll/pusser tennene og bruker Klorhexodin og sterilt saltvann til rensing utenpå. Håper jeg ikke får noen permanent skade hvis jeg er flink til å holde de rene.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #110 på: 22. feb, 2011, 22:37 »
Har nå nyelig fått et nytt hull i øret, nederste delen av øret, altså øreflippen da, så har nå 2 hull på hver side. Gud jeg skal være flinkere med å rense denne gangen! fremdeles lyst på ring øverst i øret, men hakke peiling hvor de har ringer akkurat nå. Holder det å rense øret 1 gang om dagen eller må jeg rense det flere ganger?

Catya

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #111 på: 24. feb, 2011, 03:40 »
Piercinger må alltid renses minst 3 ganger om dagen, helst med Klorhexodin og en Q-tip.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #112 på: 24. feb, 2011, 11:46 »
Piercinger må alltid renses minst 3 ganger om dagen, helst med Klorhexodin og en Q-tip.

Jeg rensa 2 ganger daglig, funka fint det også :P
Men burde holde seg til hva piercern anbefalte (så lenge det ikke er helt urimelig da :P)

Catya, har du piercing lengre oppå øret? (står vel eventuelt lengre tilbake i tråden men x3)
I så fall, er det værre enn flippen? :P
Tenker å ta ihvertfall et hull på toppen av det samma øret jeg har hull i x3

Catya

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #113 på: 25. feb, 2011, 03:25 »
Har lyst på flere, men foreløbig har jeg bare tre, en ear gauge og to ringer, men de er ikke så langt opp i øret. Tror ikke det gjør så vondt, jeg gjorde det sjøl for noen dager siden, men tenkte heller å gjøre det hos en proff neste måned.

Om det gjør vondt/veldig vondt kommer vel egentlig an på din egen smerteterskel. Den i øyenbrynet gjorde vondt.... :-\

Siba

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #114 på: 25. feb, 2011, 06:57 »
:O Jeg synes det i øyebrynet gjorde minst vondt, og jeg har to der nå. xP

Det vondeste må nok ha vært utvidinga når den ikke vil utvide segselv om natta, å jeg må gå å dytte på den hele dagen. D:
Altfor, altfor vondt, kjenner det langt ned i nakken, siden det er noen nerver som kommer i klem somregel.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #115 på: 25. mar, 2011, 10:47 »
Droppet innom piercing studioet på tirsdag  med venninna mi, så da ble det Helix og i navelen  [w-happy]
btw, noen som husker hvor lang tid det tar før man kunne bade med i navelen ?

Zingo

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #116 på: 16. jan, 2012, 17:51 »
tok en ny i dag, så nå er jeg opp i 4 stk :3


Miwa

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #117 på: 16. jan, 2012, 18:00 »
Har kun et par i ørene selv, og i tungen da  :P
Før hadde jeg opp til 6 hull i ørene, men pga latskap grodde dem igjen [sad]
Vurderer sterkt å ta nye hull i ørene, angrer litt med at jeg sløste sånn med å ringene som jeg pleide å ha i :-\

Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #118 på: 16. jan, 2012, 18:21 »
hey, enda en tråd for meg! :3

Før hadde jeg opp til 6 hull i ørene, men pga latskap grodde dem igjen [sad]

Mye av det samme skjedde her. Jeg hadde seks hull i øreflippene, tre i hvert øre. I tilegg hadde jeg en ring i midten av høyre øre og en spike i toppen. Likedan hadde jeg en spike og toppen av venstre pluss en industrial. Idag er det bare industrialen og en lobe igjen i hver øreflipp =/
Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Miwa

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #119 på: 16. jan, 2012, 18:26 »
Mye av det samme skjedde her. Jeg hadde seks hull i øreflippene, tre i hvert øre. I tilegg hadde jeg en ring i midten av høyre øre og en spike i toppen. Likedan hadde jeg en spike og toppen av venstre pluss en industrial. Idag er det bare industrialen og en lobe igjen i hver øreflipp =/

Kjipt når slikt skjer, men der igjen forstår jeg ikke hvordan hullene kunne ha grodd så raskt igjen. Gikk bare et døgn uten dobbene, og dette var hele 5 mnd etter jeg fikk dem  [eek]

CrissyKatt

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 348
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #120 på: 22. jan, 2012, 18:35 »
Jeg vil få meg snakebites. :3 Ringed med kuler, ikke bare kuler asså. Også en stang med kuler på det høyre øyebrynet, og noen i ørene, er ikke sikker. :3
Kamilrazee

Khajiit

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 56
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #121 på: 23. jan, 2012, 00:00 »
Jeg har i tungen :D.... Det er awsume
- Khajiit

Catya

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #122 på: 23. jan, 2012, 00:49 »
Kjøpte nylig en ny 10mm organisk ear plug i tre, hadde en i rød korall, men får alltid illeluktende betennelse, men etter å ha bruk en tre-plugg, har jeg ikke det problemet lenger  :)

Kjøpte også 2 10mm svart med hvit stjerne silikon ear gauges, skal ha begge i når jeg har brukt den nye pluggen en stund.

Jeg kjøper alltid piercingene mine på Superkul.no, fordi de har stort utvalg og er billigst ^^

Siba

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #123 på: 23. jan, 2012, 08:41 »
Nå for tiden har jeg tre piercinger i underleppa ( Snakebite + spiderbite. ) 16 mm fleshtunnels i ørene. : P ( En i hver, selvfølgelig. ) 

Og så fort jeg får penger til det, blir det septum på meg! :'D ( Kan nesten ikke vente. ) ^^

Khajiit

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 56
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #124 på: 23. jan, 2012, 19:51 »
Nå for tiden har jeg tre piercinger i underleppa ( Snakebite + spiderbite. ) 16 mm fleshtunnels i ørene. : P ( En i hver, selvfølgelig. ) 

Og så fort jeg får penger til det, blir det septum på meg! :'D ( Kan nesten ikke vente. ) ^^

Skal du bloi okse?
- Khajiit