Skrevet av Emne: Noen som har god peiling?  (Lest 1509 ganger)

AndyPandy

  • Gjest
Noen som har god peiling?
« på: 17. jun, 2011, 17:24 »
Så, jeg er i amerika nå og har lyst på en laptop som kan brukes til spill, aller helst så god at den kan klare starcraft 2, som krever mye. Problemet er at jeg ikke har så altfor mye peng. Så jeg fant et alternativ på walmart sine hjemmesider, og jeg trenger en anbefaling fra noen som har peiling. Hvis dere ikke synes denne er god nok, vil jeg gjerne ha anbefalinger, men i den prisklassen. helst ikke over 500 dollar.

http://www.walmart.com/ip/Asus-RBK50IJ-BNC5/15833182

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Noen som har god peiling?
« Svar #1 på: 17. jun, 2011, 22:02 »
Skal du spille på pcen bør du styre unna alt som heter integrert grafikkløsning fra Intel. Grafikkløsningen bør være noe fra Nvidia eller AMD og helst ikke det aller billigste.

Husk også på at strømnettet der borte er 110v, du får kjøpt omformere hvis du vil bruke den i Norge senere men de koster litt hvis jeg husker riktig.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Noen som har god peiling?
« Svar #2 på: 17. jun, 2011, 23:49 »
Husk også på at strømnettet der borte er 110v, du får kjøpt omformere hvis du vil bruke den i Norge senere men de koster litt hvis jeg husker riktig.

En liten feil der. De fleste strømadaptere for PCer er laget for å tåle begge kurser og har utbyttbar ledning.
Sist jeg var i statene trengte jeg bare en vanlig adapter for å holde PCen ladet.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Noen som har god peiling?
« Svar #3 på: 19. jun, 2011, 01:11 »
Som Pycnopodia sa så er det aller viktigste dersom du har tenkt å bruke den til spilling å holde seg langt unna alle former for Intel skjermkort. Det må være fra Nvidia eller ATI/AMD. Jeg tror dog du kommer til å slite med å finne noe særlig kraftig i den prisklassen der.

Om du klarer å strekke deg til det, så tror jeg at denne her er den billigste med ett skjermkort som kanskje duger til noe. Det er langt fra ett bra kort, men i den prisklassen så er det ikke så mye å velge i heller. Nest beste alternativ er denne. Dersom de er for dyre så var det ett par under 500 grensa som hadde Radeon HD 4250 kort. Da måtte det nesten blitt en av dem.

Dersom Intel er det eneste alternavtivet som passer for lommeboka di, så sørg i det minste for at det er Intel HD Graphics 3000. Det er det nyeste de har og det eneste som muligens kan duge til noen som helst form for spilling. Selv om noen av dem heter 4500 som en skulle tro da var bedre, så er de langt svakere.
« Siste redigering: 19. jun, 2011, 01:29 av VVolfsong »