Skrevet av Emne: Stedsbaserte delforum under Furmeets?  (Lest 4948 ganger)

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Stedsbaserte delforum under Furmeets?
« på: 08. jan, 2012, 02:09 »
En idee jeg tenkte jeg kunne lufte: å opprette delforum under Furmeets underforumet for ulike steder i Norge. F.eks. Bergen, Trondheim, Stavanger, Oslo, osv.

Det kan gjøre det mer oversiktelig, og da lettere å finne ut hvilke treff som finner sted nære der du bor. Særlig for nyere medlemmer kan dette være nyttig.

Men det kan være vanskelig for oss forumstyrere å vite hvilke byer eller regioner som trenger et eget delforum. Det kan også hjelpe til med å gjøre det norske miljøet mere delt, hvor folk ikke vil bryr seg med å se hva det er som skjer i steder som er lengre unna men bare titter innom delforumene for de mer lokale stedene. Og med tanke på at det norske miljøet ikke er så stort, og at det ikke er så mange treff, kanskje det også er undøvendig.

Ellers er det flere som velger å spesifisere i emnetitlene hvor treffet finner sted. Som f.eks. "[Bergen] Bingotreff!" eller "Lufting av pels i Oslo, 4. mai". Det er mulig å gjøre dette til en regel for underforumet, for å gjøre det mer oversiktelig. Dette vil da ikke involvere delforum.

Så. Noen tanker?

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Stedsbaserte delforum under Furmeets?
« Svar #1 på: 08. jan, 2012, 02:12 »
Syns å skrive sted i emnet holder, hvis folk klarer å huske å skrive det.
Ved tanke på hvor flinke folk er til å poste i riktig underforum allerede, tror vel ikke flere underforum er nødvendig, men det er nå meg.

Skarpen

• Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • pu5
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08. jan, 2012, 05:01 »
Enig med wolftale, vi er i tillegg såpass spredt at det vil ende med mange forskjellige underforum med veldig få tråder per del.
Holder med å nevne sted i emnet for meg

Koob

• Senior Fur
  • Duran
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. jan, 2012, 00:01 »
Fordelene med flere underforum med få posts, er vel at man får en større oversikt over hva som er hvor, og tråder glemmes ikke av lenger nede på siden ved inaktivitet. Hvis det så skulle bli flere underforum for Furmeets, kan man jo ha to og to fylker.
Som Hedmark/oppland, Nord- og Sør- Trøndelag, osv.

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. jan, 2012, 07:18 »
Vel, hvis tråder blir inaktiv ser jeg vel som om folk ikke er interessert for å være ærlig. Og hvis man er interessert burde man også snuse litt rundt for å dobbelt sjekke at det ikke er noe man har gått glipp av.

Irie

• Overaktiv Fur
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
« Svar #5 på: 09. jan, 2012, 09:48 »
Fordelene med flere underforum med få posts, er vel at man får en større oversikt over hva som er hvor, og tråder glemmes ikke av lenger nede på siden ved inaktivitet. Hvis det så skulle bli flere underforum for Furmeets, kan man jo ha to og to fylker.
Som Hedmark/oppland, Nord- og Sør- Trøndelag, osv.
Heller Østlandet, Vestlandet, Midtnorge, Nordnorge osv x3

Men jeg foreslår at det heller opprettes en tråd med rettningslinjer der det står at man SKAL skrive sted i tittelen.
Mow!

MouseClick

• Gjest
« Svar #6 på: 10. jan, 2012, 19:45 »
Og er det mulig å skape ett eget delforum for EF? Er jo ørten forskjellige tråder nå! Er litt irriterendes for en som ikke kan dra :-/

Skarpen

• Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • pu5
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11. jan, 2012, 05:39 »
Og er det mulig å skape ett eget delforum for EF? Er jo ørten forskjellige tråder nå! Er litt irriterendes for en som ikke kan dra :-/

Det å ha et eget underforum for cons er vel tatt opp en gang før mener jeg? tror diskusjonen døde fordi man ikke ble enig om den skulle ligge public eller under furmeets.

and here it is! Link

Men jeg foreslår at det heller opprettes en tråd med rettningslinjer der det står at man SKAL skrive sted i tittelen.

i second this!
« Siste redigering: 11. jan, 2012, 05:42 av Skarpen »

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11. jan, 2012, 07:15 »

i second this!
Men klarer folk å lese den tråden?

Irie

• Overaktiv Fur
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
« Svar #9 på: 11. jan, 2012, 08:06 »
Men klarer folk å lese den tråden?
De må jo det. Er litt som å spørre seg om den Norske Lov fungerer fordi folk ikke gidder å lese den... Det er fortsatt en lov som gjelder. Det holder ikke å si "Oi, det visste jeg ikke" hvis man gjør noe galt.
Mow!

Skarpen

• Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • pu5
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. jan, 2012, 01:29 »
Om man innfører den regelen er det ikke værre enn at man påpeker de som glemmer det til folk blir vandt med det uansett.

foxmacro

• Nykommer
  • hear song
    • Vis profil
    • http://foxmacro.deviantart.com/
« Svar #11 på: 19. jan, 2012, 17:21 »
 [puzzled]...... vel jeg bor Trondheim
hei alle furry jeg foxmacro join dette norge sideså møte mer furry venne Owo